بهترین شهر های بریتانیا برای تحصیل

 

 

 شهر های دانشجویی بریتانیا سال ها است که با داشتن موقعیت های تحصیلی و شغلی عالی از سراسر دنیا دانشجو می پذیرند. حداقل ۱۴ شهر از این کشور ها در نظام رتبه بندی QS قرار دارند. سطح علمی و امکانات آموزشی در انگلستان آنقدر بالا و بی نظیره که به جرئت می توان گفت زندگی در انگلستان یک رویای بزرگ برای هر فردی است. شما با ادامه تحصیل و مهاجرت به این کشور پهناور به راحتی می توانید آینده ی خود و فرزندان عزیزتان را بیمه کنید! از تحصیل در بهترین دانشگاه ها در سطح جهانی و بین المللی گرفته تا اشتغال با حقوق های معرکه و مزایای بی نهایت عالی! در این مقاله به ده شهر دانشجویی برتر در بریتانیا پرداخته می شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با جزئیات مزایا و ویژگی های هر شهر، بیشتر آشنا شوید.

 

 

۱‌. تحصیل در لندن

 

 

شهر لندن جزء بهترین شهر های دانشجویی در سراسر جهان است. حداقل ۱۸ دانشگاهِ لندن در نظام رتبه بندی QS سال ۲۰۲۰ قرار دارند. همچنین دو دانشگاه در لندن (آکسفورد و کمبریج) جزء ۱۰ دانشگاه برتر جهان به شمار می روند. چند فرهنگی بودن شهر لندن، فرصت های تحصیلی و شغلی بسیار بالا و چشم انداز های طبیعی این شهر باعث شده که عده ی زیادی از مردم و دانشجویان در سراسر جهان برای مهاجرت و تحصیل به آن اقدام کنند. اصلا جای تعجب ندارد که شهری با داشتن دو دانشگاه معرکه و شگفت انگیز در جهان (آکسفورد و کمبریج) اینقدر پر متقاضی و پر طرفدار باشد! کیفیت عالی زندگی در لندن هم به درصد محبوبیت آن چندین برابر اضافه می کند.

 

برای مطالعه شرایط ویزای تحصیلی انگلستان کلیک نمایید.

 

 

 

 

۲. تحصیل در ادینبورگ

 

 

پایتخت اسکاتلند، ادینبورگ، از دیگر قطب های پذیرش دانشجو در بریتانیا است. از لحاظ جذب دانشجو در رتبه ی ۱۶ ام جهانی قرار دارد. هر ساله عده ی زیادی از دانشجویان بین المللی به این شهر مهاجرت می کنند. تعداد زیادی از مردم ادینبورگ بین المللی و خارجی هستند. طبیعت بسیار زیبا، تاریخ غنی، امکانات و کلاس های مجهز همگی از عوامل شهرت و پر طرفدار بودن ادینبورگ اند. می توان گفت که ادینبورگ یکی از بهترین شهرهای دانشجویی بریتانیا می باشد.

 

 

۳. تحصیل در منچستر

 

یکی دیگر از برترین شهر های دانشجویی بریتانیا منچستر نام دارد. ساکنین این شهر اکثرا بر این باورند که منچستر از لندن کوچک تر، خلوت تر و ارزان تر است. هزینه های زندگی در منچستر بسیار مقرون به صرفه می باشد. اگر به دنبال مکانی خلوت، آرام، ارزان و به دور از شلوغی و هیاهوی شهر های دیگر هستید می توانید منچستر را برای زندگی انتخاب کنید. رفت و آمد و حمل و نقل هم در منچستر بسیار راحت است. چرا که کوچک بودن شهر باعث شده به هر کجا که بخواهید به سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکن برسید. همچنین دانشگاه منچستر یکی از معروف ترین دانشگاه های بریتانیا در سطح جهانی است. اگر علاقه مند به فستیوال های مختلف و جشنواره های گوناگون هستید، می توانید منچستر را جزء گزینه های انتخابی خود قرار دهید. این شهر پر  از جشنواره های متنوعی است که برای شما می توانند جزء بهترین تفریحات و سرگرمی ها باشند!

برای مطالعه شرایط تحصیل در دبیرستان های انگلستان کلیک نمایید.

 

 

 

۴. تحصیل در گلاسکو

 

 

بزرگترین شهر اسکاتلند گلاسکو نام دارد. این شهر از لحاظ تعداد دانشجویان بین المللی و رتبه بندی دانشگاه های خود در سراسر جهان بسیار زبانزد است. در گلاسکو دو دانشگاه وجود دارد که هر دو جزء ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان شناخته می شوند. گلاسکو علاوه بر آنکه جزء برترین و معروف ترین شهر های دانشجویی در بریتانیا می باشد، بالاترین درصد رضایت عمومی در بین دانشجویان را دارد.

 

 

 

۵. تحصیل در کاونتری

 

 

حتما نام کاونتری را شنیده اید! بله درست است، کاونتری به شهرِ فرهنگِ بریتانیا در سال ۲۰۲۱ معروف شده. همچنین دانشگاه وارویک در کاونتری در رتبه بندی جهانی مقام ۶۲ ام را کسب کرده. مرکز هنر این دانشگاه یکی از بزرگ ترین مراکز هنری در انگلستان است. انواع و اقسام تئاتر ها و گالری های هنری مختلفی نیز در اطراف شهر کاونتری وجود دارد که از جمله جذابیت های این شهر به شمار می روند‌.

 

 

 

۶. تحصیل در ناتینگهام

 

 

ناتینگهام با رتبه ی ۴۸ جهانی در بین شهر های دانشجویی بریتانیا به یکی از پر جنب و جوش ترین شهر های انگلستان شهرت دارد. دو دانشگاه در ناتینگهام قرار دارد که رتبه ی ۹۶ ام جهانی را کسب کرده اند‌. هزینه های زندگی در ناتینگهام بسیار مقرون به صرفه و پایین تر از لندن است. برای مثال اجاره ی یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۵۸۸.۸۹ پوند است که در مقایسه با لندن ۶۶ درصد ارزان تر می باشد. همچنین سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد در ناتینگهام هم دانشجویان را از لحاظ رفت و آمد بسیار راحت کرده.

برای مطالعه شرایط تحصیل در برترین دانشگاه های UK کلیک نمایید.

 

 

 

۷. تحصیل در بیرمنگام (برمینگهام)

 

 

بیرمنگام یکی از رتبه دار ترین شهر های دانشجویی بریتانیا است. در سطح جهانی رتبه ی ۴۹ ام در بین شهر های دانشجویی و در انگلیس رتبه ی هفتم را دارد. این شهر دومین شهر بزرگِ انگلیس است که در مرکز انگلستان واقع شده. دو دانشگاه بیرمنگهام معمولا جزء صد دانشگاه برتر جهانی هستند. که اخیرا رتبه ی آن ها به ۸۱ ام رسیده است. از جذابیت های این شهر هم می توان به مراکز خرید، بازار های کریسمس، رستوران های شیک و جشنواره ی کمدی ۵۰ ساله ی بیرمنگام اشاره کرد.

 

برای مشاهده ۷ شهر برتر دانشجویی UK در سال ۲۰۲۱ کلیک نمایید.

 

 

 

۸. تحصیل در نیوکاسل

 

نیوکاسل در بین شهر های دانشجویی جهان رتبه ی ۵۷ و در بریتانیا رتبه ی هشتم را دارد. بزرگترین شهر در شمال شرقی انگلستان است که از لحاظ جذب دانشجو و رتبه بندی های دانشگاهی جایگاه ویژه ای دارد. معروف ترین دانشگاه های شمال شرق انگلستان از جمله دانشگاه دورهام (با رتبه ی ۷۸ در QS سال ۲۰۱۸) و دانشگاه نیوکاسل در این منطقه قرار دارند.

 

 

۹.تحصیل در ابردین

 

یکی دیگر از برترین شهر های دانشجویی بریتانیا آبردین است. اگر اهل گشت و گذار در طبیعت هستید، می توانید ابردین را برای شهر زندگی خود انتخاب کنید. بدون شک‌ منابع طبیعی فوق العاده جذاب و بی نظیر در این شهر شما را حیرت زده خواهند کرد. در بین شهر های دانشجویی در سراسر جهان آبردین رتبه ی ۶۴ام و در انگلستان رتبه ی ۹ ام را دارد. از لحاظ هزینه های زندگی هم این شهر نسبت به سایر شهر های بزرگ انگلستان بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر است.

برای مطالعه مقاله تحصیل در ارزان ترین دانشگاه ها و کالج های انگلستان کیک نمایید.

 

 

 

 

۱۰. تحصیل در برایتون

 

 

برایتون به یکی از آرام ترین مناطق جهان برای تحصیل و زندگی شهرت دارد. سواحل آفتابی و سواحل جنوبی بکر و دیدنی در این شهر از محبوب ترین تفریحگاه های انگلستان به شمار می روند. در بین شهر های دانشجویی بریتانیا، برایتون جایگاه ویژه ای دارد. شاید برایتان جالب باشد که اکثر جمعیت این شهر را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند. ۱۱/۷ درصد از کل جمعیت برایتون از دانش آموزان و ۲۷ درصد هم از دانشجویان بین المللی تشکیل شده. همچنین دانشگاه ساسکس (Sussex) در برایتون در نظام رتبه بندی QS سال ۲۰۲۰ رتبه ی ۲۴۶ را کسب کرده.

برای مطالعه  ۱۰ نکته که قبل از تحصیل در انگلستان باید بدانید!  کلیک نمایید. 

 

بدون شک با ادامه تحصیل در شهر های دانشجویی بریتانیا می توانید فرصت های شغلی و تحصیلی بی نظیری برای خود و خانواده تان رقم بزنید. اگر در رابطه با بهترین شهر های بریتانیا برای تحصیل به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با تیم حرفه ای کارشناسان مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمائید.

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *