تحصیل رایگان در بلژیک

 

 

اگر می خواهید بدون پرداخت شهریه و مخارج زیاد درس بخوانید، به تحصیل رایگان در بلژیک به طور جدی فکر کنید! بلژیک شاید به نظر کوچک برسد اما دانشگاه هایی دارد که در کل جهان حرف اول را می زنند! در مقایسه با سوئیس، ایسلند و نروژ بلژیک یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای زندگی است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

 

 

چگونه  می توانیم در بلژیک رایگان تحصیل کنیم؟

 

 

  1. مدارک و توصیه نامه های مورد نیاز را به خوبی جمع آوری و آماده کنید.

اگر قصد تحصیل رایگان در بلژیک را دارید، هر چه زودتر برای آماده کردن مدارک و کارنامه های مورد نیاز دست به کار شوید. ممکن است نیاز باشد نامه های مهمی درباره جزئیات هدف خود از درس خواندن در بلژیک بنویسید. به همین علت، هر چه زودتر شروع به آماده کردن مدارک خود کنید بهتر است. برای گذراندن برخی رشته ها باید در یک آزمون ورودی یا مصاحبه شرکت کنید. پس با کامل بودن مدارک و داشتن آمادگی کامل، می توانید نظر  دانشگاه خود را به خود جلب کنید. در بلژیک، ثبت نام های دانشگاه ها تا آوریل به پایان می رسد. به همین دلیل، به دانشجویان بین المللی توصیه می شود که درخواست های خود را تا فوریه یا مارس ارسال کنند. زیرا بررسی آن ها ممکن است چندین هفته طول بکشد.

 

برای مطالعه کاملدانشگاه های بلژیک کلیک نمایید. 

 

 

  1. برای دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه های بلژیک اقدام کنید.

بسیاری از دانشگاه های بلژیک بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی اعطا می کنند. دانشجویان بین المللی با دریافت این بورسیه ها می توانند تحصیل رایگان در بلژیک را تجربه کنند. بودجه این قبیل کمک هزینه ها معمولاً توسط موسساتی مانند شورای تحقیقات اروپا، بنیاد ماری کوری و Agence Universitaire de la Francophonie و… تامین می شود.

برای کسب اطلاعات به روز از بورسیه های تحصیلی بلژیک با مشاوران مجموعه استادی پلن تماس حاصل نمایید.

 

 

تحصیل در بلژیک
تحصیل در بلژیک

 

 

 

 

  1. دانشگاه هایی با شهریه به صرفه را در بلژیک برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

به طور کلی، بلژیک یک کشور ارزان و به صرفه برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید. هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در آن فقط حدود ۴۹۰۰ دلار در سال است. اما اگر برای درس خواندن و ادامه تحصیل دانشگاه هایی با شهریه های منصفانه و به صرفه را انتخاب کنید، هزینه تحصیل و زندگی شما در بلژیک از این هم پایین تر می آید! یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه Namur، است. تحصیل در این مرکز آموزش عالی، سالانه فقط حدود ۱۰۲۰ دلار برای شما هزینه بردار می باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای دانشجویی بلژیک کلیک نمایید.

 

 

با ما در مقاله بعدی همراه باشید تا از جزییات این دانشگاه ها و بورسیه های تحصیلی کشور بلژیک آگاه شوید.

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی  مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *