اخذ پذیرش مشروط

همه ساله بسیاری از دانشجویان بین المللی پذیرش مشروط را در کالج ها و دانشگاه های سراسر دنیا دریافت می کنند. اما پذیرش مشروط دقیقا چیست؟ و چگونه می تواند برای شما سودمند باشد؟

در این مقاله ، نحوه کار فرایند پذیرش مشروط برای دانشجویان بین المللی  و چند نکته مهم در مورد پذیرش یا ردشدن  یک پیشنهاد پذیرش مشروط را توضیح می دهیم.

 

پذیرش مشروط چیست؟ آیا برای دانشجویان پروسه سختی تلقی می شود؟

 

پذیرش مشروط ، با عنوان “پذیرش موقت” یا “پذیرش مشروط” ، به این معنی است که شما به شرط تهیه نیاز خاصی (مدرک خاصی) که در حال حاضر در تلاش برای تهیه آن هستید، در کالج یا دانشگاه پذیرفته خواهید شد.

برای دانشجویان بین المللی ، پذیرش مشروط به این معنی است که اگر با موفقیت آموزش های پیشرفته  زبان انگلیسی را پاس کنید ، در یک  دانشگاه پذیرفته می شوید.

پذیرش مشروط به طور کلی به متقاضیان بین المللی واجد شرایط دانشگاهی ارائه می شود که سطح زبان انگلیسی آنها پایین تر از آن چیزی است که موسسه برای پذیرش قانونی یا غیرقانونی لازم دارند.

پس از تحقق تمامی شرایط انگلیسی زبان خود در دانشگاه ، شما یک دانشجوی بی قید و شرط خواهید شد و می توانید دوره های دانشگاهی منظم را برای مدرک خود بگذرانید.

اما اگر نتوانید الزامات دانشگاه خود را برآورده کنید ، بسته به اینکه شما باید آموزش زبان انگلیسی خود را بگذرانید ، نمیتوانید در کلاسهای دانشگاه ثبت نام کنید.

 

پذیرش مشروط خوب است یا بد ؟

 

در واقع ، بستگی به این دارد که شما چطور می توانید به آن نگاه کنید.

از یک طرف ، پذیرش مشروط ثابت می کند که شما صددرصد شرایط آکادمیک را برای دانشگاهی که می خواهید در آن شرکت کنید، دارا هستید. از طرف دیگر پذیرش مشروط می تواند ناامید کننده باشد ، زیرا این بدان معنی است که توانایی انگلیسی شما تنها عاملی است که مانع از ورود شما در دانشگاه می شود.

بهترین راه ، این است که در TOEFL نمره خوبی کسب کنید.

اما اگر نگران TOEFL هستید و در تلاش برای بهبود امتیاز خود هستید ، PrepScholar مؤثرترین دوره TOEFL در جهان است.

تلاش کنید که چگونه می توانید در کمترین زمان نمره تافل خود را ۱۵ امتیاز بهبود ببخشید.

علاوه بر این ، پذیرش مشروط می تواند سنگین باشد ، زیرا احتمالاً باید قبل از شروع ثبت نام در کلاس هایی که به درجه  (grade) شما رسیده اند ، یک برنامه فشرده زبان انگلیسی را بگذراانید.

 

برای مطالعه شرایط اخذ پذیرش مشروط از دانشگاه و کالج ها کلیک نمایید.

 

پروسه پذیرش مشروط چگونه است؟

 

مثل روند درخواست کالج ، روند درخواست و دریافت پذیرش مشروط بسته به دانشگاه متفاوت است. بنابراین ، بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل پذیرش و اینکه چه دانشگاههایی پذیرش مشروط را به دانش آموزان ارائه می دهند ، مستقیماً با مشاوران سایت www.studyplan.org  مشورت کنید.

در زیر ، یک مرور کلی از روند پذیرش مشروط معمولی در اغلب موسسات را ارائه می دهیم.

مرحله ۱: به موسسات منتخب خود مراجعه کنید. در برخی از موسسه‌های ایالات متحده ، شما ممکن است بتوانید مستقیماً برای پذیرش شرطی اقدام کنید. در موسسات دیگر ، مانند مینه سوتا ، ممکن است براساس درخواست کلی شما و نمرات تافل یا آیلتس ، بطور خودکار پذیرش مشروط را برای شما درنظر بگیرند.

مرحله ۲: پذیرش مشروط را دریافت کنید. اگر به عنوان دانش آموز موقت در دانشگاه خود پذیرفته شده باشید ، نامه پذیرش دریافت خواهید کرد که نشان دهنده پذیرش مشروط شماست. در این زمان یا مدت کوتاهی پس از آن ، دانشگاه شما به تفصیل برای شما توضیح می دهد که چه کاری باید انجام دهید تا نیاز انگلیسی زبان خود را برآورده سازید و درنهایت تبدیل به یک دانشجوی پذیرفته شده کامل (به جای شرطی) شوید.

مرحله سوم: مدرک دانشگاه انگلیسی خود را به دانشگاه ارائه دهید.

برای انجام موفقیت آمیز مدرک انگلیسی دانشگاه و تبدیل شما از یک دانش آموز شرطی به یک دانش آموز معمولی ، به احتمال زیاد شما نیاز به انجام یک یا چند مورد از موارد زیر دارید:

  • یک برنامه فشرده زبان انگلیسی را تکمیل کنید.
  • در دوره های انگلیسی زبان به درجه های خاصی (معمولاً B یا بالاتر) برسید.
  • نمره مشخصی را که توسط دانشگاه شما تعیین شده است در آزمون های TOEFL ، IELTS یا سایر مهارت های انگلیسی کسب کنید.

بیشتر اوقات ، دانش آموزان پذیرفته شده مشروط در برنامه های فشرده زبان انگلیسی تأیید شده در دانشگاه یا خارج از دانشگاه ثبت نام می کنند تا کمبودهای انگلیسی خود را جبران کنند.

این برنامه ها معمولاً قبل از ثبت نام در دوره های معمولی آکادمیک باید به اتمام برسد ، اما ممکن است برخی از موسسات به شما امکان دهند که بطور همزمان کلاس های درسی و انگلیسی را شرکت کنید.

مرحله ۴: انتقال از پذیرش مشروط به پذیرش کامل. هنگامی که الزامات انگلیسی دانشگاه خود را برآورده کردید ، یک دانش آموز معمولی و بدون قید و شرط پذیرفته خواهید شد.

این بدان معناست که دیگر نیازی به گذراندن دوره های آموزش زبان انگلیسی نخواهید داشت و به شما این امکان را می دهید که در عوض کاملاً روی برنامه مدرک انتخابی خود تمرکز کنید.

(اگر نتوانید الزامات انگلیسی دانشگاه خود را برآورده کنید ، بدون قید و شرط پذیرفته نخواهید شد.)

 

 

در صورتی که نامه پذیرش دارید ! مقاله نامه پذیرش دانشگاه برای ویزای دانشجویی کانادا داریم؟ را مطالعه کنید.

کدام موسسات پذیرش مشروط را ارائه می دهند؟

 

در حال حاضر ، شما احتمالاً نمی دانید که کدام موسسات در واقع پذیرش مشروط را ارائه می دهند. برای مشاوره با کادر مشاورین سایت www.studyplan.org  می توانید در تماس باشید. انواع مختلفی از موسسات وجود دارد! از دانشکده های کوچک دنیا گرفته تا مؤسسات عمومی بزرگ ، موسسات ارائه پذیرش مشروط را می توان در سرتاسر دنیا یافت. اگر  می خواهید برای  دانشگاهی درخواست کنید ، توصیه می کنم مستقیماً با آن تماس بگیرید تا بپرسید که آیا پذیرش مشروط برای دانشجویان بین المللی وجود دارد یا خیر.

 

برای مثال :

برنامه پذیرش مشروط / واجد شرایط بودن در دانشگاه ایالتی سن خوزه برای دانشجویان بین المللی که دارای صلاحیت علمی هستند :

دانشجویان می توانند برای پذیرش در دانشگاه اقدام کنند ، اما اگر از نظر تافل یا آیلتس نمره کافی ندارند، پذیرش مشروط فرصتی است تا حداقل یک ترم در International Gateways ، برنامه فشرده انگلیسی SJSU تحصیل کنند ، تا نمره TOEFL یا IELTS را کسب نمایند.

پس از کسب امتیاز ، می توانید از طریق برنامه کال Cal State به یکی از برنامه های دانشگاه ایالتی سان خوزه ارسال کنید.

 

چه موقع مهلت اعمال است؟

برنامه های پذیرش مشروط در طول سال اقدام به پذیرش می کنند. مهلتی وجود ندارد و دانشجویان می توانند در هر زمان درخواست پذیرش مشروط کنند. دانش آموزان موظف هستند برای شروع برنامه ، یک حساب کاربری ایجاد کنند. برنامه پذیرش شرطی را بصورت آنلاین پر کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *