مهاجرت به هلند ممکن است یکی از بزرگ ترین انتخاب های هر فردی در زندگیش باشد. هر فردی در زندگی خود به ازدواج فکر می‌کند. گاهی ممکن است بعد از مهاجرت به کشور مقصد خود قصد ازدواج را داشته باشد. در هر حال شرایط ث قوانین ازدواج در هر کشور متفاوت است. به همین دلیل در این مقاله ما شما عزیزان را با شرایط و قوانین ازدواج در هلند برای ایرانیان آشنا کرده تا با دیدی باز تر اقدام به این مسئله کنید.

ازدواج در هلند

 

ازدواج در هلند با ازدواج درایران کاملا متفاوت است. این امر شرایط خاص خود را داشته و تمامی افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند مشمول قانون ازدواج آن خواهند شد. ازدواج در هلند از روش‌های اخذ اقامت این کشور است. ازدواج در این کشور می‌تواند در مکان‌های عمومی، کلیسا و شهرداری‌ها انجام شود ولی می‌بایست در شهرداری ثبت گردد. برای این کار نیز باید حداقل از ۱۴ روز قبل زمان مشخص کرده و ثبت‌نام انجام دهید.

وجود چهار شاهد در حین ازدواج و امضای آنها در سند ازدواج الزامی است. در این جین نام خانوادگی طرفین در حین ازدواج می‌تواند به سه حالت اساسی دربیاید. این سه حالت عبارن آن از:
۱. همسران می‌توانند نام خانوادگی خود را حفظ نمایند.
۲. شوهر می‌تواند نام خانوادگی همسرش را بگیرد و برعکس.
۳. زوجین می‌توانند از نام خانوادگی و یا همسر استفاده کنند.

شرایط ازدواج در هلند

افرادی که در هلند زندگی می‌کنند اما جزو تبعه آن نیست و قبلا ازدواج کرده اند باید سند ازدواج خود را به سند ازدواج هلند تبدیل کرده تا به رسمیت شناخته شوند. مهم ترین شرایط ازدوا در هلند عبارت اند از:

• شما و همسرتان باید ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشید. اگر زیر ۱۸ سال دارید و در خارج از کشور ازدواج کرده باشد در صورت ورود به هلند ازدواج شما تا زمانی که هر دو ۱۸ ساله باشید در هلند به رسمیت شناخته نمی شود.
• شما و شریک زندگیتان نباید قبلاً با شخص دیگری ازدواج کرده باشید. ابتدا باید از ان فرد طلاق گرفته و سپس با فرد جدیدی ازدواج کنید.
• اگر تحت سرپرستی هستید، به اجازه قیم یا قاضی با صلاحیت محدود (‘kantonrechter’) نیاز دارید.
• ازدواج محارم در این کشور کاملا ممنوع است.

شرایط ازدواج در هلند برای دریافت اقامت

ازدواج در هلند

اگر قصد دارید که با ازدواج به دریافت اقامت برسید باید گفت که این کار در هلند کاملا قانونی است. به عبارتی دیگر شما می‌توانید با یک شهروند هلندی ازدواج کرده و اجازه اقامت طولانی در هلند مدت را دریافت کنید.
ازدواج در هلند در مکان‌های عمومی مانند کلیسا و یا شهرداری انجام می‌شود و باید در شهرداری ثبت گردد. برای ثبت ازدواج در شهرداری حتماً باید از ۱۴ روز قبل برای تاریخ معینی رزرو گردد. در ادامه به شرایطی که برای ازدواج در هلند نیاز است می‌پردازیم.

• داشتن سن قانونی
• مجرد بودن
• گواهی فوت در صورت داشتن همسر قبلی
• حضور ۲ یا ۴ شاهد با سن قانونی یا بیشتر
• ارائه گذرنامه طرفین

مدارک لازم جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج در هلند

 

از زمان ازدواج با یک شهروند یا دارنده اقامت دائم هلند، تا ارائه ویزای ازدواج برای افراد، پروسه‌ای شش ماه تا یک‌ساله دارد. به‌طورکلی اخذ اقامت و تابعیت یک کشور از طریق ازدواج، به‌شرط آن‌که واقعی باشد، کوتاه‌ترین و سریع‌ترین راه ممکن است. می‌توان گفت در صورت درست و قانونی بودن تمامی مدارک و شواهد، اقامت دائم هلند از طریق ازدواج تنها سه سال طول می‌کشد. در این بازه زمانی زوجین کاملاً تحت نظر دولت هستند تا واقعی بودن ازدواج محرز گردد. لازم به ذکر است که افراد با داشتن ویزای ازدواج حق تحصیل و کار در این کشور اروپایی را خواهند داشت. مدارک لازم جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج در هلند شامل موارد زیر می‌باشند:

• ارائه گواهی بانکی جهت اثبات تمکن مالی
• ارائه مدارک نشان‌دهنده زمان آشنایی افراد
• مدارک نشان‌دهنده دوران نامزدی
• مدارک اثبات‌کننده محل سکونت مناسب و مشترک زوجین
• بازه زمانی رابطه دست‌کم ۱۲ ماه پیش از درخواست ویزا

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با قوانین مهم ازدواج در هلند برای ایرانیان آشنا کردیم. هلند از جمله کشور های بزرگ اروپا است که شرایط خاصی برای مهاجران دارند و آنها می توانند با ازدواج در هلند با شهروند هلندی اجازه اقامت دائم را بگیرند. برای اطلاع بیشتر از شرایط ازدواج ایرانیان در هلند می توانید با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *