آزمایش قبل از پرواز برای مسافران هوایی به ایالات متحده از ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲ همچنان پا برجا است. محدودیت های سفر های هوایی در کرونا در ادامه مقاله آورده شده است با ما همرا باشید.

مهم ترین نکات مروبط به محدودیت های سفر های هوایی در کرونا

محدودیت های سفر های هوایی در کرونا

CDC توصیه می کند تا زمانی که به طور کامل واکسینه نشده اید، درباره سفرهای بین المللی خودداری کنید. سفرهای بین‌المللی خطرات بیشتری را به همراه دارد و حتی مسافرانی که کاملاً واکسینه شده‌اند ممکن است در معرض خطر ابتلا و احتمالاً انتشار برخی از انواع کووید-۱۹ باشند.

برای محافظت از خود و دیگران در برابر COVID-19 سفر را به تعویق بیندازید و در خانه بمانید. اگر سفر می کنید، تمام توصیه های CDC را قبل، در حین و بعد از سفر دنبال کنید.

دستور مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) که از ۸ نوامبر ۲۰۲۱ اجرایی شد و تمامی مسافران هوایی غیرمهاجر و غیرشهروندی به ایالات متحده را ملزم می‌کند تا قبل از سوار شدن به هواپیما به طور کامل واکسینه شوند و مدرکی مبنی بر وضعیت واکسیناسیون ارائه کنند.
ایالات متحده همچنان به قوت خود باقی است. مسافران برای کسب اطلاعات بیشتر باید وب سایت CDC را در مورد سفرهای بین المللی بررسی کنند.

شرایط جهانی محدودیت های سفر هوایی در کرونا

محدودیت های سفر های هوایی در کرونا

شرایط جهانی COVID-19 همچنان پا برجا است. شهروندان ایالات متحده که سفرهای بین المللی را انتخاب می کنند باید بدانند که ممکن است با چالش های غیرمنتظره مرتبط با COVID-19 مواجه شوند، زیرا آنها سعی می کنند از یک مقصد خارج از کشور به مقصد دیگر سفر کنند.

اگر سفر بین‌المللی را انتخاب می‌کنید، حتماً برنامه‌های اضطراری داشته باشید، زیرا ممکن است مجبور شوید بیش از آنچه که برنامه‌ریزی شده بود در یک کشور خارجی بمانید.

وزارت امور خارجه هلند به شما توصیه می کند که به منابع مالی و هر دارویی که برای پوشش اقامت غیرمنتظره یک هفته یا بیشتر در خارج از کشور نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

مسافران همچنین باید قبل از عزیمت به غیبت‌های طولانی‌تر از حد انتظار از خانه، محل کار و مدرسه خود، ترتیبات لازم را بدهند. این وزارتخانه به همه مسافران توصیه می کند که بیمه مسافرتی را با لغو سفر مرتبط با کووید و مزایای پزشکی در نظر بگیرند.

به طور کلی، Medicare و Medicaid هزینه های پزشکی در خارج از کشور را پوشش نمی دهند. لطفاً از صفحه سلامت ما در خارج از کشور نیز دیدن کنید.

اقدامات کشورهای خارجی برای محدودیت های سفر های هوایی در کرونا

علاوه بر الزامات خطوط هوایی، برخی کشورها شرایط سفر دیگری را نیز وضع کرده اند. اینها ممکن است شامل قرنطینه در بدو ورود، الزامات آزمایش اجباری COVID-19، محدودیت‌های سفر و مرزهای بسته باشد.
برخی کشورها همچنین محدودیت‌هایی برای سفر اعمال کرده‌اند که می‌تواند شامل قرنطینه اجباری برای کسانی باشد که در هنگام خروج آزمایششان مثبت است، که می‌تواند توانایی شما برای سفر به کشور دیگری را در برنامه سفرتان به تاخیر بیندازد. دولت های خارجی در هر کشوری ممکن است محدودیت هایی را بدون اطلاع قبلی اعمال کنند.

اقدامات خطوط هوایی درباره محدودیت های سفر های هوایی در کرونا

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید یا اگر در حال حاضر در خارج از کشور هستید و قصد بازگشت به ایالات متحده را دارید، باید برای کسب اطلاعات خاص در مورد الزامات آزمایش برای مسافران با شرکت هواپیمایی خود تماس بگیرید.

از آنجا که خطوط هوایی ممکن است سیاست‌های خاص خود را اتخاذ کرده و تغییر دهند، شما باید برای پرواز به مقصد ایالات متحده با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و به اطلاعات سایر شرکت‌ها یا اطلاعات یا تجربیات سفرهای قبلی اعتماد نکنید.

اطلاعات مربوط به محدودیت های سفر هوایی در کرونا برای مسافران واکسینه شده که به خارج از کشور می روند

• اگر به طور کامل با واکسن مجاز FDA واکسینه شده باشید، ممکن است خطر ابتلا به COVID-19 و بروز علائم شدید کمتر شود. حتی اگر به طور کامل واکسینه شده باشید، هنوز هم ممکن است بتوانید COVID-19 را گسترش دهید.

• اگر مسافران در مورد وضعیت پزشکی فردی خود سؤال یا نگرانی خاصی دارند، باید با پزشک شخصی خود مشورت کنند.

اگر به طور کامل واکسینه شده اید و قصد سفر خارجی دارید، لطفا موارد زیر را در نظر بگیرید:

• اگر قبل از سفر به ایالات متحده آزمایشتان مثبت شد، ممکن است از سوار شدن به هواپیما منع شوید و ممکن است مجبور شوید در مکان خارج از کشور خود را قرنطینه کنید. تاخیرهای غیرمنتظره یا قرنطینه ممکن است هزینه های غیرمنتظره ای را برای مسافر به همراه داشته باشد.
• برنامه Havea در صورتی که مجبور باشید بیشتر از حد انتظار در خارج از کشور بمانید. این شامل آمادگی برای پوشش هزینه‌های اضافی اقامت، هزینه‌های تعویض بلیط پرواز و هر گونه هزینه اضافی دیگری است که ممکن است به دلیل تمدید غیر منتظره متحمل شود.
• مسافران ممکن است برای دسترسی به مراقبت های پزشکی عمومی در کشور دیگری مشکل داشته باشند زیرا همه گیر شدن ظرفیت مراقبت های بهداشتی را در برخی مناطق تحت فشار قرار داده است.
• بسته شدن مرزها، اختلال در خطوط هوایی و سایر محدودیت‌های محلی ممکن است رخ دهد و بر برنامه‌های سفر شما تأثیر منفی بگذارد.

الزامات بهداشتی و آزمایشی برای محدودیت سفر های هوایی در کرونا

ایالات متحده و کشورهای سراسر جهان به دلیل کووید-۱۹ دارای محدودیت‌ها و الزامات سفر هستند. الزامات اغلب به روز می شوند، بنابراین توصیه می کنیم قبل از سفر، آخرین الزامات ورود را بررسی کنید.محدودیت‌های سفر و بهداشت بر اساس مقصد، سایت دیگری را در پنجره جدیدی باز می‌کند که ممکن است دستورالعمل‌های دسترسی را رعایت نکند.

الزامات ورود به ایالات متحده بری محدودیت های سفر هوایی

برای سفر در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲ مسافرانی که وارد ایالات متحده می‌شوند، دیگر نیازی به آزمایش کووید-۱۹ قبل از خروج نیست. همه مسافران باید اطلاعات تماس خود را ظرف ۷۲ ساعت پس از خروج ارائه کنند و اتباع خارجی باید گواهی‌ای امضا کنند که شرایط ورود به ایالات متحده را برآورده کرده و واکسینه شده‌اند.

محدودیت ها جهانی برای بعد از واکسیناسیون کوید ۱۹

محدودیت های سفر های هوایی در کرونا
محدودیت های پروازهای بین المللی:

با افزایش واکسیناسیون و کاهش آمار مبتلایان کرونا، اعمال محدودیت های سفر به کشور های جهان نسبت به قبل کمتر شده است. در حال حاضر برای سفر به کشور های جهان نیازی به ارایه QR-Code نیست و شما حداکثر ۷۲ساعت قبل از پرواز باید تست کرونا انجام دهید.

• تمامی افراد ۶ سال به بالا که وارد کشور های خارجی می شوند، از جمله شهروندان آن کشور و دارندگان مجوز اقامت، باید حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر، فرم آنلاین فرم ورود به کشور را تکمیل کنند.
• تمامی افرادی که وارد کشور مقصد می شوند (با سن ۱۲ سال و بالاتر) باید یک دوره کامل واکسیناسیون کووید-۱۹ (حداقل ۱۴ روز قبل از ورود به کشور مقصد ) انجام داده باشند
• تست PCR منفی (کمتر از ۷۲ ساعت پس از ورود)
• آزمایش آنتی ژن سریع (کمتر از ۴۸ ساعت پس از ورود)
• برای کودکان ۱۱ سال و کمتر، آزمایش PCR یا گواهی واکسیناسیون لازم نیست
• تمامی افرادی که به کشور مقصد وارد می شوند، از نظر علائم ویروس کرونا، از جمله دمای بدن، مورد ارزیابی قرار میگیرند. همچنین ممکن است در بدو ورود آزمایش PCR تصادفی از مسافران گرفته شود.
• هنگام حضور در فرودگاه و در تمام مدت پرواز کشور مقصد باید از ماسک صورت استفاده کنید.
• پس از ورود به کشور مقصد، از مسافرانی که علایم کرونا دارند مجددا تست Pcr گرفته میشود.
• شرایط سفر هوایی و زمینی به کشور مقصد یکسان است و همه افراد باید طبق شرایط اعلام شده وارد جهانی زا انجام دهند.

نکات مهم درباره محدودیت های سفر هوایی در کرونا

• گواهی های چاپی یا دیجیتالی آزمایش PCR یا گواهی واکسیناسیون به زبان انگلیسی یا عربی پذیرفته می شود و باید دارای کد QR باشد.
• گواهی پیامکی پذیرفته نمی شود.
• گواهی‌های واکسیناسیون کووید-۱۹ بدون کد QR را برای سفر به دبی اگر توسط مراکز/ آزمایشگاه هایی که توسط مقامات بهداشت ملی کشور به رسمیت شناخته و تایید شده‌اند، صادر شده باشد مورد قبول است.
• آزمایش‌های PCR باید بر اساس یک آزمایش تشخیصی مولکولی باشد که برای تشخیص کیفی اسید نوکلئیک برای RNA ویروسی SARS-COV-2 در نظر گرفته شده است.
• آزمایش آنتی ژن، آنتی بادی یا هر نوع آزمایش جانبی سریع و کیت های تست خانگی پذیرفته نمی شود.
• برای مسافر(های) ترانزیتی، قوانین و شرایط ورود به مقصد نهایی اعمال خواهد شد.
• مسافران ترانزیت نیازی به ارائه گواهی آزمایش COVID 19-PCR ندارند، مگر اینکه در مقصد نهایی آنها اجبار باشد.

اخبار مربوط به سفر های بین المللی در محدودیت های سفر های هوایی در کرونا

ترافیک بین‌المللی شرکت‌های اروپایی در آوریل ۴۸۰‌درصد نسبت به آوریل ۲۰۲۱ افزایش یافت، که به طور قابل‌‌‌توجهی نسبت به افزایش ۳/ ۴۳۴‌درصدی در مارس ۲۰۲۲ نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۱ رشد داشته است. ظرفیت صندلی‌‌‌ها ۵/ ۲۳۳‌درصد و ضریب بار ۷/ ۳۳‌درصد افزایش یافته است. خطوط هوایی آسیا-اقیانوسیه حدود ۲۹۱‌درصد در ترافیک بین‌المللی افزایش یافت. در این منطقه ظرفیت صندلی‌ها با رشد ۶/ ۸۸‌درصدی و ضریب بار ۶/ ۳۴‌درصد رشد را تجربه کرد. البته در مقایسه با سایر مناطق کمترین میزان افزایش را داشته است.

خطوط هوایی خاورمیانه در آوریل با افزایش ۲۶۵‌درصدی تقاضا همراه بود که این رقم در ماه مارس افزایش ۲۵۳‌درصدی را نسبت به مدت مشابه خود در سال ۲۰۲۱ تجربه کرده‌اند. ظرفیت پروازها نیز ۱۰۱‌درصد افزایش یافته و ضریب بار به رشد ۷/ ۷۱‌درصد رسید. آوریل نسبت به دوره سال قبل ۱۰۱.۰‌درصد افزایش یافت و ضریب بار ۲/ ۳۲درصد افزایش یافت که به ۶/ ۳۱‌درصد می‌رسد. خطوط هوایی آمریکای لاتین در مقایسه با ماه مشابه در سال قبل، ۲/ ۲۶۳‌درصد افزایش ترافیک را تجربه کردند که از افزایش ۲/ ۲۴۱‌درصدی در مارس ۲۰۲۲ نسبت به مارس ۲۰۲۱ بیشتر شد. ظرفیت آوریل ۱۸۹درصد و ضریب بار ۸/ ۱۶‌درصد رشد داشته است. ترافیک خطوط هوایی آفریقا در آوریل ۲۰۲۲ در مقایسه با سال قبل ۲/ ۱۱۶درصد افزایش یافت، شتابی بیش از ۳/ ۹۳‌درصد افزایش سالانه ثبت شده در مارس ۲۰۲۲. ظرفیت پروازهای آوریل ۲۰۲۲ به ۷/ ۶۵‌درصد رسید و ضریب بار ۷/ ۱۵‌درصد افزایش یافت.

سخن پایانی

یا توجه به توضیحات بالا همچنان محدودیت های سفر هوایی در کرونا برای بعضی از کشور ها وجود دارد . برای حفظ سلامت خود و خانواده سعی کنید شرایط سفر ها را در این وضعیت خطرناک جهانی حفظ کنید. زیرا با توجه به وجود واکسیناسیون در ایران ، بیشتر کشور های خارجی واکسن های تجویز شده در ایران را قبول نداشته تنها زمانی اجازه ورود به کشور مورد نظر را می‌دهند که آزمایش های مرطوب به کرونا شما منفی باشد. پس از آن باید در کشور مقصد واکسن مثرد نظر را بزنید. برای اطلاع دقیق تر می‌توانند با مشاوران استادی پلن تماس حاصل کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *