هلند از جمله کشور پر قدرت اروپایی است که اقتصاد رو به رشد داشته و شرایط خوی برای تحصیل و کار ارائه کرده است. برای ورود به این کشور ویزا لازم است. درواقع اگر جزو‌ کشور های اتحادیه اروپا نباشید برای آنکه بتوانید در این کشور ورود و خرج داشته باشید نیاز به ویزا دارید. انواع ویزای هلند بر اساس شرایط مختلف، متفاوت است ‌و افراد می توانند بر اساس شرایط خاص خود اقدام به دریافت این ویزا ها کنند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی اجمالی انواع‌ ویزای هلند بپردازیم با ما همره باشید.

 

معرفی انواع ویزای هلند:

انواع ویزای هلند

 

 

 

انواع ویزای هلند برای برخی از ملیت هایی که قصد دارند برای مدت کوتاهی (حداکثر ۹۰ روز) اقامت داشته باشند یا از طریق هلند عبور کنند، کاملا ضروری است. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیازی به ویزا یا اجازه اقامت برای هلند ندارند.

اتباع کشورهایی که در لیست اتحادیه اروپا نیستند، باید قبل از سفر به هلند برای ویزای هلند اقدام کنند.

اگر می خواهید ۹۰ روز یا کمتر بمانید، باید برای ویزای شینگن یا اقامت کوتاه مدت اقدام کنید. اگر می خواهید بیش از ۹۰ روز در هلند بمانید، باید برای اجازه اقامت با MMV، که به عنوان روش TEV نیز شناخته می شود، درخواست دهید.

انواع ویزای هلند به دو نوع کوتاه مدت و بلند مدلت تقسیم بندی می شود که در ادامه برخی از آنها را برای شما عزیزان توضیح دادیم.

ویزای شینگن یا اقامت کوتاه مدت یکی از انواع ویزای هلند

اگر به دلایلی مانند تعطیلات، سفر کاری یا ملاقات خانوادگی می خواهید برای مدت کوتاهی به هلند بیایید   باید برای اقامت کوتاه مدت درخواست دهید. ایران و دیگر کشور های خارج اتحادیه اروپا باید برای اقامت های کوتاه مدت خود درخواست ویزای شینگن را داشته باشند. ویزا ویزای شینگن به عنوان ویزای اقامت کوتاه (C-visa) نیز شناخته شده و برای اقامت موقت تا ۹۰ روز (در یک دوره ۱۸۰ روزه) در منطقه شینگن از جمله هلند است. دوره ۱۸۰ روزه این ویزا  از روزی شروع خواهد شد که متقاضی  وارد هلند یا یکی دیگر از کشورهای شینگن شود.

منطقه شینگن متشکل از ۲۶ کشور اروپایی است که کنترل مرزها را نسبت به  مرزهای متقابل خود حذف کردند و یک سیاست را در جهان معرفی کرده اند. این کشور ها عبارت اند از:

  • کشورهای حوزه شنگن
  • اتریش لیختن اشتاین
  • بلژیک لیتوانی
  • جمهوری چک لوکزامبورگ
  • دانمارک مالت
  • استونی هلند
  • فنلاند نروژ
  • فرانسه لهستان
  • آلمان پرتغال
  • یونان اسلواکی
  • مجارستان اسلوونی
  • ایسلند اسپانیا
  • ایتالیا سوئد
  • لتونی سوئیس

 

ویزای ترانزیت یکی از انواع ویزای هلند

انواع ویزای هلند

 

 

 

ویزای ترانزیت یا ویزای ترانزیت فرودگاهی (A-visa) برای مسافران فرودگاهی بین‌المللی است که در فرودگاهی (مانند Schiphol) در هلند یا یکی دیگر از کشورهای شینگن توقف داشته و  در حالی که به مقصدی خارج از محدوده شینگن سفر می‌کنند.متقاضیان با این ویزا اجازه خروج از فرودگاه را ندارند. اگر تمایل دارند که از فرودگاه خارج شوند یا سفر خود را با ماشین، قطار یا اتوبوس به یکی دیگر از کشورهای شینگن ادامه دهند، باید برای ویزای شینگن اقدام کنند.

 

 

 

ویزای توریستی هلند

به شهروندان کشور ثالثی اعطا  خواهد شد که برای سفر به هلند یا سایر کشورهای شینگن برای در یک دوره حداکثر ۹۰ روزه به این کشور درخواست می دهند.

 

 

 

 

ویزای های طولانی مدت در انواع ویزای هلند

انواع ویزای هلند

 

 

 

ویزای دانشجویی هلند: به شهروندان کشور ثالثی اعطا می شود که به دنبال اقامت در هلند برای مهاجرت تحصیلی هستند. پذیرش در یک دانشگاه   و رشته تحصیلی یکی از پیش نیازهای درخواست ویزای تحصیلی طولانی مدت است. دارندگان این نوع ویزا حق دارند برای اقامت بیش از ۹۰ روز برای اقامت درخواست دهند.

ویزای کار هلند: به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که دارای شرایط خاص هستند و واجد شرایط کار در هلند هستند اعطا می شود. یک قرارداد کار یا یک پیشنهاد الزام آوربرای این درخواست ویزای هلند ضروری است.

 

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با انواع ویزای هلند به توسط اختصاری آشنا کردیم. ویزا به معنی اجازه است و تمامی‌کشور ها برای آنکه به افراد بیگانه اجازه ورود و خروج دهند، ویزا صادر می کنند. ویزا ها انواع بسیار متنوع ای دارد که کاربرد آنها با توجه به هدف درخواست دهنده متفاوت است. برای آشنایی بیشتر با انواع ویزای هلند می توانید با مشاوران study plan  تماس خاصی فرمایید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *