تمامی دانشجویانی که بعد از تحصیل قصد کار کردن و ماندن در هلند را دارد نیاز به دریافت ویزای کار خواهند داشت. ویزای کار هلند مجوز اقامتی است که برای اتباع خارجی که می خواهند برای مقاصد شغلی وارد این کشور شوند صادر می شود.پس از اتمام تحصیلات خود در هلند و تمایل به ادامه اقامت در این کشور، باید اقدام به تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار هلند کنید. شرایط تبدیل ویزا به ملیت شما بستگی دارد.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار هلند

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری هلند

دانشجوی خارجی اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا سوئیس مجاز است بدون ویزا یا اجازه اقامت در هلند زندگی و کار کند. از مارس ۲۰۱۹، دانشجویان بریتانیایی اگر می خواهند بیش از ۳ ماه بمانند باید در دفتر خدمات مهاجرت و تابعیت (IND) ثبت نام کنند.

یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا باید دارای مجوز اقامت (verblijfsvergunning) باشد که به شما اجازه زندگی در این کشور را می دهد. در اینجا گزینه های ویزا برای شما وجود دارد.

 

نحوه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار هلند

تبدیل ویزای تحصیلی هلند به ویزای کار

برای اکثر دانشجویان ایرانی تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این دانشجویان در این مورد سوالات زیادی دارند. اما اهمیت اصلی این کار برای دانشجویان امکان دسترسی به بازار کار کشورهای مختلف و اقامت در این کشورها پس از فارغ التحصیلی می باشد.

در این رابطه، اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی فرصتی هر چند موقتی به نام ویزای کار پسا تحصیل (Post study work visa) به دانشجویان جهت کاریابی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری اعطاء می کنند. در واقع، این ویزا واسط بین ویزای تحصیلی و ویزای کاری بوده و یافتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر هم حلقه وصل کننده این دو ویزا به هم می باشد

شما باید قبل از اینکه ویزای دانشجوییات منقضی شود درصورت آنکه قصد اقامت در این کشور را دارید باید برای تغییر وضعیت ویزای خود درخواست دهید. درصپرت واجد شرایط دن برای دریافت ویزای کار می توانید بعد از فارغ التحصیلان برای تمدید اقامت خود به مدت ۱۲ ماه درخواست دهید. این ویزا، به نام ویزای کار تحصیلی نام دارد.

در طول این یک سال دسترسی رایگان به بازار کار دارید. شما می توانید بدون نیاز به مجوز کار استخدام شوید، کار داوطلبانه انجام دهید، کارآموزی کنید، یک استارت آپ راه اندازی کنید و/یا در زمینه خوداشتغالی فعال باشید.

برای واجد شرایط بودن برای این ویزا، باید شرایط زیر را داشته باشید:

• باید در ۳ سال گذشته از دانشگاه هلند فارغ التحصیل شده باشد (برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا)
• مدت زمان تحصیل باید حداقل ۱۰ ماه باشد

دولت هلند همچنین این ویزا را برای جذب افراد بسیار ماهر غیر اتحادیه اروپا که از یک دانشگاه هلند فارغ التحصیل نشده اند برای کار در این کشور ارائه می دهد. شما باید از دانشگاهی در بین ۲۰۰ رتبه بندی برتر جهانی فارغ التحصیل شده باشید. این سایت های رتبه بندی را بررسی کنید تا ببینید آیا واجد شرایط درخواست هستید یا خیر.

فارغ التحصیلان دانشگاه غیر هلندی می توانند ظرف ۳ سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه شما درخواست دهند. شما باید حمایت مالی کافی برای ۱ سال ارائه دهید. در طول مدت مجوز، شما مجاز به زندگی و کار در کشور هستید و می توانید هر نوع شغلی را شروع کنید یا می توانید یک تجارت راه اندازی کنید.

شرایط اخذ ویزای کار هلند

متقاضیان کار در کشور هلند از طریق اخذ ویزای کار می توانند اقامتاین کشور
رنیز اخذ کنند. متقاضیان برای دریافت ویزای کار هلند نیازمند ارائه گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در کشور هلند می باشند. علاوه بر این متقاضی باید دعوتنامه از طرف کارفرمای هلندی و رزومه تحصیلی و حرفه ای خود را نیز ارائه دهد.
متقاضی باید آدرس محل اقامت خود در هلند و همچنین فرم تکمیل شده درخواست ویزا و بیمه مسافرتی را نیز به همراه مدارک دیگر ارائه دهد.متقاضی به منظور اخذ ویزای کار می تواند از طریق پیشنهاد کارJob Offer از طرف کارفرمای هلندی ویزای کار این کشور را اخذ کند. کارفرمای هلندی در مرحله اول کار مورد نظر را به مدت ۳ ماه در داخل کشور هلند و سپس برای مدت ۳ ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی می کند.

سخن پایانی

برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار هلند ابتدا باید قبل از اتمام زمان ویزای تحصیلی به دنبال کار رفته و یک استخدام نامه از سوی کارفرما داشته باشید تا بتوانید به وسیله آن از ویزای کار دریافت کنید. برای پاسخ به سوالات بیشتر می‌توانند با مشاوران استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *