۱۰ دانشگاه برتر برای تحصیل در خارج از کشور

 

 

در سال ۲۰۲۰ میلادی، سیستم رتبه بندی جهانی دانشگاه ها به نام QS به ۱۰۰۰ دانشگاه در سطح جهان را بر اساس معیارهای مختلفی رتبه بندی کرد. از جمله ی این معیارها می توان به اعتبار دانشگاه در میان دانشگاهیان و کارفرمایان اشاره کرد. اما کدام دانشگاه ها در میان ۱۰ رتبه ی برتر قرار دارند؟ این متن را تا انتها دنبال کنید تا با ۱۰ دانشگاه برتر برای تحصیل در خارج از کشور آشنا شوید.

 

 

  1. دانشگاه شیکاگو (university of Chicago)

     

دانشگاه شیکاگو یک دانشگاه تحقیقات خصوصی در شیکاگو، ایلینویز است. پردیس اصلی این دانشگاه در سال ۱۸۹۰ تاسیس شده است و در محله هاید پارک شیکاگو واقع شده است. این دانشگاه محبوب مقصد بسیاری از دانشجویان علاقمند در سطح بین المللی است. در پاییز سال ۲۰۱۹، تعداد ۱۶۴۴۵ دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده است که ۶۲۸۶ نفر از آن ها در مقطع کارشناسی و ۱۰۱۵۹ نفر از آن ها در دوره های کارشناسی ارشد شرکت کرده اند. دانشگاه شیکاگو در رتبه بندی های مختلف از نظر شیوه ی آموزش و سطح علمی همواره به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهان شناخته شده است.

 

 

 

  1. امپریان کالج لندن (imperial college London)

     

امپریال کالج لندی یک دانشگاه تحقیقات دولتی در لندن است. این دانشگاه در سال ۱۹۰۷ توسط Royal Charter تاسیس شده است. در سال ۲۰۰۵ هم ملکه الیزابت دوم مدرسه تجارت کالج امپریال را افتتاح کرد. این دانشگاه به طور خاص بر روی علوم، فناوری، پزشکی و تجارت تمرکز دارد. پردیس اصلی آن در کنزینگتون جنوبی واقع شده است و دارای یک دانشگاه در وایت سیتی، یک ایستگاه تحقیقاتی در پارک سیلوود و بیمارستان هایی در سراسر لندن است. امپریال کالج لندن از سال ۱۹۰۸ عضو دانشگاه لندن بود و در سال ۲۰۰۷ (در صدمین سالگرد تاسیس) مستقل شد. با در نظر گرفتن اینکه بیش از ۵۹% از دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند؛ می توان گفت که این دانشگاه یک جمعیت بین المللی غنی را در خود دارد. دانشجویان، کارمندان و محققان این دانشگاه برنده ی ۱۴ جایزه نوبل، ۳ مدال فیلد، ۱ جایزه تورینگ شده اند.

 

 

  1. دانشگاه کالج لندن (UCL (University College London))

     

دانشگاه کالج لندن که از سال ۲۰۰۵ به طور رسمی با نام UCL شناخته می شود یک دانشگاه تحقیقاتی است. این دانشگاه در لندن واقع شده و عضوی از دانشگاه فدرال لندن محسوب می شود. در بخش تحصیلات تکمیلی، دانشگاه کالج لندن بزرگترین دانشگاه در انگلستان محسوب می شود. یکی از نکات جالب توجه در مورد این دانشگاه این است که اولین دانشگاهی است که زنان را نیز ثبت نام کرده است. پردیس اصلی این دانشگاه در بلومزبری، لندن واقع شده است. UCL عضو گروه های دانشگاهی بسیاری از جمله گروه راسل و اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا است.

 

 

  1. دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

     

دانشگاه کمبریج یک دانشگاه تحقیقاتی در کمبریج، انگلستان است. کمبریج در سال ۱۲۰۹ تاسیس شده است و دوین دانشگاه قدیمی در میان انگلیسی زبان ها و چهارمین دانشگاه کهن در کل دنیا است. پادشاه هنری سوم در سال ۱۲۳۱ به این دانشگاه منشور سلطنتی اعطا کرد. کمبریج از موسسات مختلفی تشکیل شده است که از جمله آن ها می توان به ۳۱ دانشکده نیمه مستقل و بیش از ۱۵۰ بخش دانشگاهی اشاره کرد. کمبریج یک پردیس اصلی ندارد و کالج ها و دیگر امکانات آن در سطح شهر پراکنده است. آموزش تحصیلات تکمیلی در کمبریج عمدتا به شکل متمرکز انجام می شود. کمبریج فارغ التحصیلان برجسته بسیاری از جمله ریاضیدانان برجسته، دانشمندان، سیاستمداران، وکلا، فیلسوفان، نویسندگان، بازیگران  و حتی پادشاهان را آموزش داده است.

 

 

  1. موسسه فناوری فدرال زوریخ (ETH Zurich (Swiss Federal Institute of Technology))

موسسه فناوری فدرال زوریخ یک دانشگاه تحقیقاتی در شهر زوریخ، سوئیس است. این موسسه توسط دولت فدرال سوئیس در سال ۱۸۵۴ با هدف آموزش مهندسان و دانشمندان تاسیس شد. این دانشگاه به طور خاص بر روی علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات متمرکز است. زوریخ در سطح جهان رتبه ی ۶ و در اروپا رتبه ی ۲ را از نظر تحصیلات تکمیلی دارد. همچنین در رتبه بندی QS بر اساس رشته، این دانشگاه در رتبه ی ۴ در رشته ی مهندسی و فناوری و رتبه ی ۱ در رشته ی علوم زمین و دریا قرار دارد.

 

 

  1. سازمان فناوری کالیفرنیا (california institute of technology) 

    سازمان فناوری کالیفرنیا یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در پاسادنا، کالیفرنیا است که در سال ۱۸۹۱ تاسیس شده است. دانشگاه نام فعلی خود را در سال ۱۹۲۰ گرفت. این دانشگاه در درجه ی اول روی آموزش علوم خالص و کاربردی تمرکز دارد و شش بخش دانشگاهی دارد. بر اساس نتایج تحقیقات کالج پومونا در سال ۲۰۱۱، این دانشگاه رتبه ی اول را در ایالات متحده در درصد فارغ التحصیلانی دارد که تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه داده اند.برای مطالعه شرایط انتخاب دانشگاه در خارج از کشور کلیک نمایید.

     

  2. دانشگاه آکسفورد (university of oxford) 

دانشگاه آکسفورد یک دانشگاه تحقیقاتی در آکسفورد، انگلیس است. این دانشگاه نیز پردیس اصلی ندارد و ساختمان ها و تاسیسات آن در مرکز شهر پراکنده هستند. آکسفورد قدیمی ترین موزه دانشگاه جهان و همچنین بزرگترین سیستم کتابخانه دانشگاهی در سراسر کشور را به خود اختصاص داده است. آکسفورد طیف گسترده ای از فارغ التحصیلان برجسته در سراسر جهان را آموزش داده است. دانشگاه آکسفورد ارائه کننده ی بورسیه های متعددی به دانشجویان است که از جمله آن ها می توان به بورسیه تحصیلی رودز اشاره کرد. این بورسیه یکی از قدیمی ترین برنامه های بورسیه تحصیلی بین المللی است.

 

 

 

  1. دانشگاه هاروارد (Harvard University)

دانشگاه هاروارد یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در کمبریج، ماساچوست است که در سال ۱۶۳۶ تاسیس شده است. نام این دانشگاه از نام روحانی جان هاروارد گرفته شده است و قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده و از معتبرترین دانشگاه ها در سطح جهانی است. این دانشگاه از ده دانشکده و البته موسسه رادکلیف برای مطالعات پیشرفته تشکیل شده است. سطح بالای درآمد این دانشگاه باعث شده است که دانشگاه هاروارد همواره ارائه کننده ی بورسیه ها و کمک هزینه های سخاوت مندانه ای به دانشجویان باشد.

 

 

  1. دانشگاه استنفورد (stanford university)

دانشگاه استنفورد یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در استنفورد، کالیفرنیا است. این دانشگاه به واسطه آموزش های عمده ای که ارائه می کند در میان پنج دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه استنفورد از هفت دانشکده تشکیل شده است: سه دانشکده متشکل از ۴۰ گروه دانشگاهی در سطح کارشناسی و چهار دانشکده که بر دوره های تحصیلات تکمیلی در رشته های حقوق، پزشکی، آموزش و تجارت تمرکز دارند. دانشجویان و فارغ التحصیلان استنفورد ۲۷۰ مدال المپیک از جمله ۱۳۹ مدال طلا را به دست آورده اند.

 

 

 

۱.دانشگاه فناوری ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology (MIT))

دانشگاه فناوری ماساچوست دارای یک پردیس شهری است که بیش از ۱.۶ کیلومتر در امتداد رودخانه چارلز کشیده شده است. یکی از عمده مزایای تحصیل در این دانشگاه امکانات دانشگاه بسیاری است که به دانشجویان ارائه می کند. دانشگاه فناوری ماساچوست در سال ۱۸۶۱ و در دوران صنعتی شدن ایالات متحده تاسیس شد. این دانشگاه بر آموزش عملی و آزمایشگاهی در رشته های علوم و مهندسی کاربردی تاکید دارد. دانشگاه فناوری ماساچوست به علت نوآوری و قدرت علمی بسیارش، شهرت جهانی دارد.

 

 

 

برای دریافت پاسخ به سوالات متداول در زمینه تحصیل در خارج از کشور به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی هلند مراجعه کنید.

 

 

 

مطالب مرتبط : برترین دانشگاه های UK | تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادا | فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور (آخرین آپدیت) | ۶ مدرک مهم برای تحصیل در خارج از کشور | ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور با معدل پایین | تحصیل مجازی در خارج از کشور | ارزان ترین کشور ها برای ادامه تحصیل

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *