در سال ۲۰۱۸، ۶۹ درصد از جمعیت هلند صاحب خانه بودند. این رقم به طور قابل توجهی بالاتر از فرانسه یا آلمان همسایه است و با ارقام در بریتانیا و ایالات متحده قابل مقایسه می باشد. خرید و اجاره ملک در هلند بسته به شرایط خاصی است.
قیمت املاک در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کمبود مسکن در شهرهای اصلی – اوترخت، آمستردام، روتردام و لاهه است. با این حال، نرخ بهره وام مسکن همچنان پایین است و برخی از ارائه دهندگان وام ۱۰۰٪ را ارائه می دهند.

خرید یا اجاره ملک در هلند چگونه است؟

خرید ملک در هلند

قیمت خانه هلندی بالا است و هزینه های اضافی خرید خانه در هلند می تواند افزایش یابد. با وجود این که اجاره ملک در هلند امری رایج است اما داشتن یک خانه در هلند معمولاً در مدت طولانی منطقی تر است.

مزایای مالیاتی برای صاحبان خانه به این معنی است که هزینه های وام مسکن اغلب کمتر از اجاره است. این امر به ویژه هنگامی که قیمت اجاره هر سال افزایش می یابد صادق است. با این حال، باید بازار را منطقه به منطقه ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که آیا خرید در حال حاضر عاقلانه است یا خیر – زیرا هزینه های مبادله و قیمت های بالا در شهرهای بزرگ می تواند تعادل را تغییر دهد.

از سوی دیگر، اجاره ملک در هلند دارای مزایای است. اگر نمیخواهید در یک شهر به مدت طولانی بمانید اجاره خانه ها بخ صرفه تر است. زیرا دارای مسئولیت کمتری از نظر هزینه های تعمیر و نگهداری و البته هزینه های اولیه بوده و مستاجر می‌تواند راحت تر نقل کند.

آیا مهاجران امکان خرید ملک در هلند را دارند؟

خرید ملک در هلند

هلند هیچ محدودیتی برای خرید ملک توسط اتباع خارجی اعم از مقیم یا غیر مقیم قائل نیست. با این حال، برای دریافت وام مسکن باید در هلند زندگی کنید و ثبت نام کنید.

اگر مهاجران جزو کشوری در اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس باشند ، برای زندگی یا کار در هلند نیازی به ویزا ندارند اما اگر خارج این منطقه باشند حتما باید ویزای هلند را دریافت کنند. با این وجود، باید برای اجازه اقامت و یک شماره شناسایی ملی – به نام BSN – درخواست دهید. توجه داشته باشید که تنها پس از پنج سال زندگی در هلند می توانید برای اقامت دائم هلند اقدام کنید و برخی از بانک ها ممکن است برای ساکنان غیردائم وام مسکنی که بالاترین درصد قیمت خرید را پوشش می دهد ارائه نکنند.

بازار قیمت اجاره و خرید ملک در هلند

 

قیمت ملک در هلند در چند سال اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. قیمت ها در سال ۲۰۱۸ به ویژه در آمستردام، اوترخت و لاهه به شدت افزایش یافت و احتمالاً همچنان در حال افزایش است. این تا حدی به دلیل کمبود مسکن است که شهرهای اصلی را تحت تأثیر قرار می دهد.

تفاوت قابل توجهی در قیمت ملک در مناطق مختلف هلند وجود دارد. در سال ۲۰۱۹، میانگین خانه در استان گرونینگن ۲۱۳۰۰۰ یورو بود. این بسیار کمتر از نورد هلند است، استانی که آمستردام و هارلم در آن قرار دارند، جایی که میانگین قیمت آن ۳۸۸۰۰۰ یورو بود.
خرید ملک در هلند یک قدم بزرگ مالی است. اکثر مردم برای خرید ملک پول را به طور کامل پرداخت نمی‌کنند و از وام مسکن استفاده می‌کنند. وامی از بانک که در مقابل ملک تعیین شده است.

وام مسکن برای خرید ملک در هلند

نرخ بهره وام مسکن در پایین ترین حد خود قرار دارد و برخی از بانک ها ممکن است ۱۰۰ درصد وام مسکن ارائه دهند. با این وجود، شما معمولاً محدود به وام مسکن ۹۰٪ خواهید شد. وقتی صحبت از نوع وام مسکن هلند به میان می‌آید، گزینه‌های زیادی وجود دارد، اما محبوب‌ترین آنها وام مسکن خطی (Hypotheek خطی) و وام‌های مستمری یا بازپرداخت (annuïteiten hypotheek) است. توصیه می شود از یک مشاور وام مسکن استفاده کنید تا به شما در یافتن گزینه مناسب برای وضعیت مالی خود کمک کند.

به عنوان یک شهروند غیر هلندی، هنگام درخواست وام مسکن از حقوق رسمی مشابهی برخوردار هستید. به عبارت دیگر اگر تازه شروع به کار کردید یا خوداشتغال هستید، یا دارای درآمد کم یا ملیت غیر اتحادیه اروپا هستید، گرفتن وام مسکن برای شما کمی سخت تر از شهروندان هلندی است. یکی از شروط مهم در دریافت وام مسکن آن است که باید مقیم هلند و ثبت نام در شهرداری (gemeente) باشید.

هر بانک برای دادن وام مسکن به افراد مهاجر شرایط خاص خود را دارد اما مهم‌ترین آنها عبارت اند از:

• پاسپورت معتبر
• BSN (شماره خدمات شهروندی)
• و گواهی اشتغال به کار دائم در هلند یا اثبات درآمد
• برای کارگران موقت یا دانشجویان دکترا: بیانیه ای از کارفرمای شما (werkgeversverkla

سخن پایانی

در این مقاله با یک دیگر تمامی شرایط اجاره و خرید ملک در هلند را با یک دیگر مشاهده کردیم . برای اطلاع دقیق تر از این روند می توانید با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *