فرآیند درخواست ویزای کانادا می تواند یک کار پیچیده و طولانی باشد، به خصوص اگر از نکات و نکات سیستم مهاجرت اطلاعی نداشته باشید. هیچ کس نمی خواهد زمان و تلاش خود را برای برنامه ریزی سفر یا مهاجرت صرف کند تا با رد شدن ویزا از سوی دولت مورد نظر ازبین برود.دلایل رایج ریجکت شدن ویزای کانادا کاملا متفاوت است. به همین دلیل در این مقاله ۷ دلیل اصلی رد شدن ویزا را برای شما عزیزان توضیحی دادیم با ما همراه باشید

نکات مهم در ریجکت شدن ویزای کانادا

دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا ویزای شما ممکن است به دلیل عدم وجود مدارک پشتیبان کافی از جمله سوابق مالی مبنی بر وجود بودجه کافی، مطابقت با استانداردهای بین المللی امنیت و بهداشت و همچنین قصد شما برای ورود به کشور، یا اینکه آیا قادر به ارائه مدارکی مبنی بر اینکه پس از بازگشت به کشور به خانه باز خواهید گشت یا خیر، رد شود.

یکی دیگر از دلایلی که می تواند درخواست ویزای کانادا شما را تحت تاثیر قرار دهد، استفاده از یک آژانس غیر رسمی مهاجرت یا شرکت حقوقی است. اکثر متقاضیان نمی دانند که استفاده از RCIC پولی (مشاور اداره مهاجرت کانادا) چقدر مهم است. هنگامی که از RCIC استفاده می کنید، نه تنها شانس خود را برای تأیید ویزای خود بهینه می کنید زیرا در کل فرآیند از راهنمایی و پشتیبانی حرفه ای برخوردار خواهید بود، بلکه همچنین به این دلیل که دولت مطمئن خواهد شد که تمام اسناد تأیید شده و به درستی ارسال شده اند.

دلایل رایج ریجکت شدن ویزای کانادا

ریجکت شدن ویزای کانادا

توجه داشته باشید که از هر ۴ درخواست ویزای کانادا ۱ مورد رد می شود و به راحتی می توان از آن اجتناب کرد. در اینجا رایج ترین خطاهایی که می تواند منجر به ریجکت شدن ویزای شما شود، آورده شده است.

• استفاده از یک مشاور مهاجرتی غیرقانونی یا شرکت حقوقی

مهم ترین دلایل رایج ریجکت شدن ویزای کانادا استفاده از سک موسسه مهاجرتی غیر قانونی است. این، متأسفانه، یکی از رایج ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از درخواست های ویزای کانادا رد یا به تاخیر بیفتند. و در ایران متاسفانه بسیار مشاهده می‌شود. بسیاری از سازمان‌های متقلب وجود دارند که از متقاضیان امیدوار سوء استفاده می‌کنند، ارزیابی‌های رایگان و معاملات ویژه و همچنین تضمین پیشنهادات شغلی و ویزا را ارائه می‌کنند. این کلاهبرداری ها اغلب منجر به سرقت هویت، کلاهبرداری، سرقت اطلاعات حساب بانکی یا کارت اعتباری و ویروس های رایانه ای می شود.

این کلاهبرداری ها از طریق تلفن، از طریق ایمیل و/یا اینترنت (وب سایت های جعلی و اخبار جعلی) صورت می گیرد. در اوایل سال جاری، اخبار جعلی منتشر شد مبنی بر اینکه جاستین ترودو (نخست وزیر کانادا) از نخست وزیران کنیا و نیجریه برای ۱ میلیون کارگر ماهر التماس می کند. این منجر به کلاهبرداری های مختلف واتس اپ می شود و بسیاری از افراد را قربانی کلاهبرداری های مهاجرتی می کند و پس از پرداخت به “نمایندگان شبح” برای پیشنهادهای شغلی جعلی و ویزا، از پول به دست آمده خود جدا می شوند.

• عدم ارسال مدارک درست

یکی از رایج ترین دلایل. د شدن ویزای کانادا عدم ارسال ندارم درست و کافی است. هنگامی که برای ویزای کانادا درخواست می دهید، باید مدارکی را ارائه دهید که ثابت کند آنچه می گویید درست است. به عنوان مثال، اگر مدرک تحصیلی دارید، باید یک کپی از مدرک تحصیلی خود و همچنین ریز نمرات خود را ارائه دهید یا اگر گزارش می دهید که ۲ سال سابقه کار دارید، باید یک نامه مرجع حاوی ساعات کار، وظایف و مسئولیت ها عدم ارائه شواهد کافی برای پشتیبان گیری از ادعاهای خود می تواند منجر به بازگشت درخواست ویزای شما یا رد آن شود.

• شما دولت را متقاعد نکرده اید که یک خطر امنیتی نیستید

از دلایل رایج ریجکت شدن ویزای کانادا سو‌ستبقه کیفری و عدم ارائه گواهی آن است. شما باید یک گزارش جنایی ارائه دهید که نشان دهد در هیچ یک از موارد زیر دخیل نبوده اید:

۱. جاسوسی
۲. شورش های سیاسی یا اعتصابات کاری
۳. خشونت
۴. عضو سازمانی باشید که حقوق بشر یا بین المللی (مانند جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و غیره) را نقض می کند یا در جنایات سازمان یافته (مانند پولشویی، قاچاق انسان و غیره) دخالت دارد.

• عدم ارائه مدارک کافی در جهت سالم بودن

از دلایل رایج ریجکت شدن ویزای کانادا عدم سلامت روحی و جسمی است. هنگام درخواست ویزای کانادا، باید معاینه پزشکی مهاجرت را توسط یک موسسه پزشکی یا متخصص مورد تایید دولت انجام دهید.
عدم پذیرش مدارک پزشکی شامل موارد زیر است:

۱. خطری برای سلامت عمومی (که شامل داشتن یک بیماری فعال عفونی، مانند سل یا سیفلیس، یا تماس با کسی است که یک بیماری عفونی دارد).
۲. خطر برای امنیت عمومی (که شامل از دست دادن توانایی های جسمی و ذهنی، رفتار غیرقابل پیش بینی یا خشونت آمیز می شود). و/یا
۳. تقاضای بیش از حد برای خدمات بهداشتی یا اجتماعی (که بستگی به این دارد که آیا هزینه درمان های پزشکی شما فشار زیادی بر سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی کانادا وارد می کند و بر زمان انتظار تأثیر منفی می گذارد).

• شما مدارک کافی ارائه نکرده اید که بتوانید از خود و وابستگان خود حمایت مالی کنید

مهم ترین دلایل رایج ریجکت شدن ویزای کانادا عدم حمایت مالی است. چه در حال تحصیل، مهاجرت، کار یا سفر به کانادا باشید، باید مدارک کافی ارائه دهید که نشان دهد نه تنها می توانید در طول اقامت خود در کانادا از خود، بلکه وابستگان خود نیز حمایت کنید. این صرف نظر از اینکه افراد تحت تکفل شما در کانادا به شما ملحق خواهند شد یا خیر.

• شما مدارک کافی برای حمایت از دلایل خود برای بازدید از کانادا ارائه نکرده اید

مقامات دولتی باید مطمئن باشند که قصد شما برای بازدید از کانادا قانونی و ماهیت مثبت است. برای مثال، باید ثابت کنید که صرفاً برای مقاصد گردشگری یا از یک کنفرانس بازدید می کنید. همچنین باید ثابت کنید که وقتی می‌خواهید به خانه بازگردید. این می تواند تحت تأثیر سابقه سفر قبلی شما (مانند اقامت بیش از حد در کشور دیگری) و همچنین عدم ارائه دلیل معتبری برای نیاز به بازگشت به خانه، مانند شغل دائم یا افراد تحت تکفل باشد.

• شما خود را نادرست معرفی کرده اید

اگر نتوانستید هیچ یک از معیارهای ذکر شده قبلی را رعایت کنید، ممکن است ارائه اسناد تغییر یافته یا اطلاعات نادرست وسوسه انگیز باشد. این توصیه نمی شود زیرا اسناد شما از طریق یک فرآیند تأیید دقیق طی می شود. هنگامی که از RCIC استفاده می کنید، نه تنها احتمال تایید درخواست شما بیشتر است زیرا مشاور اسناد شما را برای شما تایید می کند، بلکه درخواست شما نیز بسیار سریعتر پردازش می شود.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما عزیزان رایج ترین مدارک ریجکت شدن ویزای کانادا را توضیح دادیم. توجه داشته باشید که استفاده از یک آژانس مهاجرتی سبب می‌شود تا شما به راحتی انواع ویزای کانادا را دریافت کنید. برای اطلاع بیشتر با مشاوران استادیچ پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *