ویزای تحصیلی هلند در مقایسه با سایر کشورها از میزان موفقیت بالایی برخوردار است. اگر متقاضی تمام مدارک پشتیبان از جمله مدرک مالی برای کل دوره تحصیل، پیشنهاد نامه، مسافرت و بیمه درمانی را داشته باشد، سفارت به شما ویزا می دهد. میزان موفقیت دانش آموزان هلندی ۹۷ درصد است.دانشجویان بین المللی دانشگاه های هلند را یکی از جذاب ترین گزینه ها در جهان می دانند. در مقایسه با ایالات متحده، استرالیا یا بریتانیا، سیستم آموزشی هلند نه تنها توانمند و پیشرفته است، بلکه هزینه کمتری نیز دارد. هر دانش آموزی آرزوی حضور در یکی از بهترین موسسات هلند را دارد، اما بسیاری از آنها می ترسند که رد شوند. هیچ دانشجویی نمی‌خواهد ویزای او پس از تلاش‌های طاقت‌فرسا برای درخواست در دانشگاه هلند رد شود

زمان رسیدگی به ویزای دانشجویی هلند

به متقاضیان توصیه می شود به محض دریافت نامه پیشنهادی از دانشگاه رویایی خود، برای ویزای دانشجویی هلند اقدام کنند. معمولاً زمان پردازش ویزای دانشجویی هلند بین ۲ تا ۳ ماه است. اگر تمام مدارک خود را دارید می توانید ظرف یک ماه آنها را نیز دریافت کنید. زمان پردازش ویزای دانشجویی هلند به دوره، دانشگاه، مدارک و عوامل زیادی بستگی دارد.

چگونه برای ویزای تحصیلی هلند اقدام کنیم؟

اولین مرحله درخواست برای ویزای تحصیلی هلند، اخذ پذیرش از دانشگاهی در هلند است زیرا دانشگاه ها از طرف دانشجویان برای ویزای اقامت اقدام می کنند. بنابراین ما امیدواریم که در هنگام شروع درخواست ویزای تحصیلی، پذیرش خود را حل کرده باشید. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

اگر این اتفاق نیفتد، دانشگاه شما روند درخواست را شروع می کند، باید مستقیماً با آنها تماس بگیرید. هزینه برنامه حدود ۱۹۲ یورو است.
درخواست دانشگاه تایید یا رد می شود و نتیجه ظرف ۶۰ روز از روز درخواست شما می آید. پس از تایید درخواست دانشگاه، می توانید برای ویزای ورود به سفارت یا کنسولگری محلی در کشور خود درخواست دهید.
شما می توانید MVV را پس از حداکثر سه ماه جمع آوری کرده و برای سفر به هلند آماده شوید.
زمان پردازش درخواست ویزای شما می تواند ۶۰ تا ۹۰ روز طول بکشد

معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت ویزای تحصیلی هلند

شرایط خاصی برای ویزای تحصیلی هلند وجود دارد که برای همه افرادی که شما و موسسه آموزشی شما باید رعایت کنید اعمال می شود. این مراحل و شرایط برای دانشجویان مبادله ای نیز اعمال می شود. شرایط برای آگاهی شما در زیر آمده است:

شما باید توسط یک دانشگاه عنوان دانشجو در یک برنامه روزانه معتبر تمام وقت پذیرفته شوید. دانشگاه یا دانشگاه علمی کاربردی باید حامی شناخته شده باشد. موسسات آموزشی شناخته شده در ثبت عمومی حامیان مالی شناسایی شده فهرست شده اند.
اسناد رسمی خارجی شما باید قانونی و به هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی ترجمه شده باشد.

برای پرداخت شهریه باید درآمد مستقل، کافی و پایدار و برای هزینه های زندگی کافی داشته باشید. اینها را می توان با پول در حساب بانکی خود دانشجو، واریز پول به حساب دانشجو در دانشگاه هلند ثابت کرد که این است که شما مبلغ شهریه را مستقیماً در حساب شخصی دانشگاه قرار داده اید، دانشجویان بین المللی که از دولت و دانشگاه بودجه دریافت می کنند. یا هر سازمان شخص ثالث دیگری نیز می تواند آن را به عنوان مدرکی برای ثبات مالی ارائه کند.

شما باید حداقل ۵۰ درصد از واحدهای مورد نیاز را برای هر سال تحصیلی حفظ کنید. این نظارت بر پیشرفت مطالعه نامیده می شود که در طول تحصیل ادامه می یابد.

• الزامات زبان این است که شما باید نمره آیلتس زیر را بگذرانید یا گذرانده باشید –
• شما بلافاصله تحصیلات اصلی خود را با نمره ۶.۰ آیلتس شروع می کنید
• شما یک دوره آمادگی حداکثر ۱۲ ماهه را با نمره آیلتس ۵.۰ دنبال می کنید
• شما یک دوره آمادگی حداکثر ۶ ماهه را با نمره آیلتس ۵.۵ دنبال می کنید
• علاوه بر این TOEFL، TOEIC و نمرات انگلیسی کمبریج و مقیاس نیز به عنوان آزمون مهارت زبان پذیرفته می شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی هلند

لیست مدارکی که در فرآیند ویزای تحصیلی هلند خود نیاز دارید در زیر آورده شده است تا در حین درخواست آنها را فراموش نکنید. این مدارک را نگه دارید و در طول فرآیند درخواست مشکل زیادی نخواهید داشت:

• ریز نمرات تحصیلی
• اطلاعات بیومتریک
• شناسنامه
• طرح مطالعه کامل – توضیح اینکه چرا به مطالعه رشته موضوعی انتخابی علاقه دارید و چگونه و چرا با مطالعات قبلی شما مرتبط است.
• فرم درخواست ویزا تکمیل شده
• مدرک مالی برای کل دوره تحصیل
• نامه رسمی از موسسه آکادمیک در هلند
• فتوکپی تمام مدارک اصلی
• بیمه مسافرتی و سلامت
• تست سل (الزامی برای شهروندان برخی کشورها)
• دو تا عکس
• گذرنامه معتبر

احتمال رد ویزای دانشجویی هلند

ویزای دانشجویی هلند نرخ موفقیت بهتری دارد. در واقع، هلند ۹۹% نرخ پذیرش برای ویزای دانشجویی دارد. در سال ۲۰۱۷، کنسولگری دهلی نو با ۱۱.۸۰ درصد، با مجموع ۲۶۹۷۲ درخواست دریافتی، بالاترین نرخ رد ویزا را در کشور داشت، در حالی که کنسول بنگلور با ۳.۶۰ درصد، در مجموع ۱۱،۳۳۳ درخواست دریافت شده، کمترین میزان را داشت. بدیهی است که درخواست تنها در صورتی رد می شود که شرایط لازم برآورده نشود یا دانش آموز درگیر نوعی قصور باشد.

دلیل اصلی برای رد ویزای دانشجویی در هلند

نرخ موفقیت در ویزای دانشجویی هلند نسبتاً بالاتر از سایر کشورهای اروپایی است. با این حال، ویزای دانشجویی به دلیل مراحل اشتباه در فرآیند ویزا رد می شود. در زیر لیستی از اشتباهات رایجی که باید برای مدتی در درخواست ویزای دانشجویی هلند مراقب باشید آورده شده است:

نامه پذیرش

یکی از دلایل رد درخواست ویزای دانشجویی هلند عدم پذیرش نامه از دانشگاهی در هلند است. یک افسر کنسولگری سربرگ و مشخصات ذکر شده در نامه پذیرش دانشگاه را تأیید می کند. مفقود شدن امضا یا مهر می تواند باعث رد درخواست شما شود

خطاهای مربوط به سند

ویزای دانشجویی هلند به مجموعه ای از مدارک در طول فرآیند درخواست نیاز دارد. هر گونه خطا در سند می تواند منجر به رد مستقیم شود. هیچ سندی نباید جعل یا مفقود باشد. برخی از مدارک مهم عبارتند از گذرنامه، فرم درخواست و ریز نمرات دانشگاهی.

کمبود مالی

اکثر کشورهای شنگن به مقدار معینی از موجودی بانکی نیاز دارند که تضمین می کند که دانشجو می تواند هزینه های خود را در طول اقامت خود در کشور تامین کند. از این رو، برای نرخ موفقیت در ویزای هلند، مدرک کافی مبنی بر مالی یک پیش نیاز است.

تهدیدی برای کشور

درخواست ویزای دانشجویی اغلب به دلیل نگرانی های امنیتی رد می شود. سوابق جنایی گذشته، سوء مصرف مواد مخدر، اعتیاد یا هر جرم جدی دیگر می تواند منجر به رد ویزا شود. اگر افسر ویزا معتقد باشد که متقاضی تهدیدی برای کشور است، ویزا رد می شود.

سوابق تحصیلی نامطلوب

دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های هلند باید دستاوردهای علمی خود را نشان دهند تا معیارهای تحصیلی آموزش عالی در هلند را برآورده کنند. داوطلب باید دارای حداقل نمره اعتباری مطابق با مقررات دوره و دانشگاه باشد و همچنین حداقل شرایط آموزشی دوره را تکمیل کرده باشد.

پاسپورت آسیب دیده

پاسپورت اصلی ترین سند برای سفرهای بین المللی است. هرگونه آسیب به پاسپورت توسط سفارت هلند پذیرفته نخواهد شد. گذرنامه باید حداقل سه ماه بیشتر از مدت اقامت مورد نظر اعتبار داشته باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که گذرنامه باید دو صفحه ویزا خالی داشته باشد.

نمرات ضعیف زبان

هلندی زبان رسمی هلند است. با این حال، انگلیسی نیز به طور گسترده در این کشور شینگن صحبت می شود. در نتیجه برای پیگیری دوره، داوطلب باید حداقل مدرک زبان را کسب کند. متقاضی باید حداقل نمره آیلتس یا تافل را برای اثبات صلاحیت زبان داشته باشد

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با دلایل رد ویزای تحصیلی هلند اشنا کردیم. همانطور که گفته شد ممکن است در بعضی از موارد بنا به دلایلی ویزای تحصیلی رد بشود. برای اطلاع بیشتر با مشاوران استادی پلن تماس حاصل فرمایید .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *