آزمون GRE یا «Graduate Record Examinations» به‌معنای سنجش میزان توانایی هر فرد در اطلاعات تحصیلی است. GRE آزمونی بین‌المللی درزمینۀ سنجش منطق و توانایی‌های تحلیلی است که در زمره‌ پرطرفدارترین و معتبرترین مدارک تحصیلی در دنیا قرار دارد. با آزمون GRE در هلند می‌توانید ثابت کنید که سطح آموزه‌های تحصیلی شما تا چه حدی است. برای ورود به دانشگاه‌های کشورهای برتر معمولا گذراندن این آزمون نیاز است. در ادامه جزئیات کاملی در مورد محتوا، کاربردها و هزینه‌های این آزمون بررسی می‌شود.

ساختار آزمون GRE در هلند

آزمون GRE مبتنی بر کامپیوتر از شش بخش تشکیل شده است. بخش اول همیشه بخش نوشتن تحلیلی است که شامل وظایف موضوعی و استدلالی با زمان بندی جداگانه است. ترتیب پنج بخش بعدی تصادفی است. دو بخش از آنها بخش استدلال شفاهی، دو بخش استدلال کمی، و یکی بخش تجربی یا پژوهشی است. این یک آزمون چند مرحله‌ای است که عملکرد آزمون‌شونده در بخش‌های قبلی، دشواری بخش‌های بعدی را تعیین می‌کند.
این آزمون به مدت ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه انجام می شود. بعد از هر بخش یک استراحت یک دقیقه ای و بعد از بخش سوم یک استراحت ۱۰ دقیقه ای ارائه می شود.آزمون GRE مبتنی بر کاغذ نیز از شش بخش تشکیل شده است. نگارش تحلیلی به دو بخش تکلیف مسئله و تکلیف استدلال تقسیم می شود. چهار بخش بعدی دو بخش کلامی و دو بخش کمی به هر ترتیب است. هیچ بخش آزمایشی در آزمون کاغذی وجود ندارد.

بخش های آزمون GRE در هلند

بخش نگارش تحلیلی:

به مدت سی دقیقه به هر یک از متقاضیان تکلیف مسئله و تکلیف استدلال اختصاص داده شده است. مقالات بر روی کامپیوتر با استفاده از یک برنامه پردازش کلمه اولیه، که حاوی غلط‌گیر املا یا سایر ویژگی‌های پیشرفته نیست، نوشته می‌شوند. برای ارزیابی از یک مقیاس جامع شش درجه ای استفاده می شود.

موضوعات مربوط به تکلیف موضوع از میان انواع سؤالات موجود در وب سایت ETS انتخاب می شوند.
وظیفه استدلال: استدلال هایی ارائه می شود، از آزمون شوندگان خواسته می شود تا منطق استدلال را در نظر بگیرند و در مورد چگونگی بهبود منطق استدلال پیشنهاداتی ارائه دهند. آرگومنت ها از موضوعاتی انتخاب می شوند که برنامه GRE به طور کامل منتشر کرده است.
۲. بخش شفاهی:

این شامل حدود ۶ تکمیل متن، ۴ معادل سازی جمله و ۱۰ سوال ریدینگ انتقادی است. این بخش برای بررسی دیدگاه ها و مقاصد آزمون گیرنده استفاده می شود.

۳. بخش کمی:

این شامل حدود ۸ مقایسه کمی، ۹ مورد حل مسئله و ۳ سوال تفسیر داده به همراه چندین پاسخ صحیح است. ۳۵ دقیقه به این بخش اختصاص داده شده است.

۴. بخش تجربی:

می تواند کلامی یا کمی باشد. با این حال، در نمره آزمون شونده به حساب نمی آید. هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام بخش آزمایشی است وجود ندارد، بنابراین آزمون شوندگان باید روی هر بخش تمرکز کنند. GRE مبتنی بر کاغذ چنین بخشی ندارد.

درس های مختلف آزمون GRE در هلند

آزمون GRE Subject نیز درزمینه‌های زیست‌شناسی، شیمی، ادبیات، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی است که برای متقاضیان مربوطه سطح دانش علمی آنان را می‌سنجد. جزئیات قسمت‌های مختلف این آزمون در ادامه ارائه شده است.

زیست‌شناسی

شامل ۱۹۰ سؤال ۵ گزینه‌ای است. منابع سؤالات مربوط به زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌شناسی اندام، اکولوژی و تکامل است.

شیمی

شامل ۱۳۰ سؤال چندگزینه‌ای است و منابع سؤالات مرتبط با گرایش‌های مختلف شیمی است.

ادبیات

شامل ۲۳۰ سؤال درزمینۀ شعر، بیوگرافی، مقاله، داستان کوتاه، رمان، نقد، تئوری ادبیات و تاریخ زبان است.

ریاضیات

شامل ۶۶ سؤال چندگزینه‌ای است و درزمینۀ محاسبات و کاربردهای آن است.

فیزیک

شامل ۱۰۰ سؤال ۵ گزینه‌ای درزمینۀ الکترومغناطیس، مکانیک کلاسیک، نور و پدیده موج، ترمودینامیک و مکانیک آماری، مکانیک کوانتوم، فیزیک اتمی و زمینه‌های مرتبط است که سؤالات به‌شکل نمودار، گراف، داده‌ها و توصیفات آزمایشگاه و غیره است.

روانشناسی

شامل ۲۰۵ سؤال چندگزینه‌ای در زمینۀ توصیف یک آزمایش یا نمودار، موقعیت‌ها و وضعیت‌های بیماری است.

به طور کلی نمره GRE خوب چیست؟

به سختی می توان با قطعیت گفت که نمره GRE “خوب” به صورت مطلق چیست، زیرا تنوع زیادی در انتظارات برنامه وجود دارد (در بخش بعدی در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد). اما اگر می‌خواهید بدانید که چگونه یک نمره خاص در برابر سایر آزمون‌دهندگان قرار می‌گیرد، می‌توانید صدک‌های رسمی نمره GRE را بررسی کنید. رتبه بندی صدک نشان می دهد که از چند درصد از شرکت کنندگان در آزمون نمره بهتری کسب کرده اید. به عنوان مثال، اگر من در صدک ۲۵ هستم، از تنها ۲۵ درصد دانش آموزان نمره بهتری کسب کرده ام.

میانگین (یا صدک ۵۰) نمره GRE 150 در Verbal و ۱۵۲.۶ در Quant است (۱۵۲ امتیاز صدک ۴۷ و ۱۵۳ امتیاز صدک ۵۱ است). برای نوشتن تحلیلی، نمره ۳.۵ میانگین امتیاز است.
برای موفقیت در آزمون GRE نیاز به کسب یک حداقل نمره وجود دارد و مجموع نمره آزمون ۳۴۰ نمره است. آزمون GRE دارای سه بخش است که جرئیات نمرات این بخش‌ها در جدول زیر ارائه شده است.
شرایط و قوانین شرکت در آزمون GRE

شرایط و قوانین آزمون GRE عبارت‌اند از:

ویزا نیو | مرکز تخصصی امور مهاجرتی و خرید ملک خارجی

• آزمون GRE توصیه شده برای افراد فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی‌ و در واقع ۲۱ سال به بالا است.
• همراه داشتن اصل پاسپورت الزامی است( کپی پاسپورت به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.)
• درب حوزه­ امتحانی پس از زمان مقرر بسته شده و پس از آن حق ورود به حوزه­ امتحانی را نخواهید داشت و حتی در این صورت مبلغ پرداختی نیز عودت داده نخواهد شد.
• به‌هیچ‌وجه در طول امتحان حق صحبت با فرد کناری خود را ندارید.
• همراه داشتن دیکشنری، وسایل الکترونیکی و کپی‌برداری به‌شدت ممنوع است و در صورت مشاهده توسط دوربین مداربسته، از جلسه امتحان و شرکت در این حوزه محروم خواهید شد.
• همراه داشتن ساعت‌مچی، خوراکی و کشیدن سیگار اکیداً ممنوع است.
• همراه داشتن هایلایت، لاک غلط‌گیر و مدادرنگی اکیداً ممنوع است.
• خارج کردن برگه­ امتحانی تنها در صورت هماهنگی مجاز است.
• خروج فرد از محل برگزاری امتحان بدون هماهنگی تخلف است.
• نتایج آزمون تنها به خود فرد تحویل داده خواهد شد و عواقب در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی به دیگران برعهدۀ­ خود فرد است.
• شما مجاز به ثبت‌نام در دو تاریخ مجزا برای آزمون GRE نخواهید بود مگر اینکه ۲۱ روز فاصله­ زمانی داشته باشد.
• شرکت در آزمون جی آر ای عمومی هم به‌صورت کاغذی و هم به‌صورت سیستمی یا کامپیوتری امکان‌پذیر است. آزمون کامپیوتری در زمان کمتر و با تعداد سؤالات کمتر و به‌صورت هوشمند برگزار می‌شود.
• جی‌آرائی General از ۳۴۶ نمره محاسبه می‌شود و کسب نمره‌ی ۳۱۰ می‌تواند برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های معتبر دنیا بسیار مؤثر باشد.
• جی آر‌ای Subject از ۹۹۰ نمره محاسبه می‌شود و زمان تقریبی آن ۱۷۰ دقیقه است.
• مباحث و سؤالات GRE موضوعی بسته به رشته‌ای که می‌خواهید در آن تحصیل کنید متفاوت است.
• زمان اعلام نتیجه آزمون جی‌آرائی ۱۰ تا ۱۵ روز پس از آزمون کامپیوتری و ۵ هفته پس از آزمون کتبی است.
• برای افراد دارای معلولیت و یا سایر مشکلات سلامتی، شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده است.
• شما می‌توانید نتایج آزمون خود را برای ۴ دانشگاه به‌صورت رایگان ارسال کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شمارا با شرایط و نمره قبولی آزمون GRE در هلند آشنا کردیم. این آزمون برای ادامه تحصیل در اسن کشور کاملا ضروری است. جهت اطلاع دقیق تر از نحوه برگذاری آزمون با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *