ویزای تحصیلی انگلستان از جمله آرزو های هر دانشجوی بین المللی است. این ویزا بر اساس شرایط خاصی صادر خواهد شد. انگلستان از جمله کشور هایی است که شرایط خاصی را برای ادامه تحصیل فراهم کرده است.

چه کسانی می توانند برای ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنند؟

اتباع اتحادیه اروپا / EEA و غیر اتحادیه اروپا / EEA در صورت رسیدن به امتیاز ۷۰ در سیستم مبتنی بر نقطه می توانند برای ویزای دانشجویی جدید انگلستان درخواست دهند. این سیستم اندازه گیری می کند که آیا شما شرایط لازم برای تحصیل در انگلستان را دارید یا خیر.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلستان

• پذیرش در یک دانشگاه: مؤسسه تأییدیه پذیرش برای مطالعات (CAS) را به عنوان مدرک صادر می کند.
• منابع مالی برای تامین هزینه : علاوه بر پول مورد نیاز برای پرداخت دوره، برای تحصیل در لندن به ۱۲۶۵ پوند در ماه یا در صورت تحصیل در خارج از لندن ۰۱۰۱۵ پوند در ماه نیاز دارید. اگر وابستگان دارید، برای هر یک از آنها تقریباً ۸۰۰ پوند در ماه نیاز دارید.
• تسلط زبان انگلیسی هنگام درخواست ویزا، باید آزمون مهارت زبان انگلیسی را از یک ارائه دهنده تایید شده بگذرانید.B2 برای دوره های سطح درجه یا بالاتر.B1 برای دوره های سطح پایین تر.

شرایط دوره ویزای دانشجویی انگلستان

اگر در یکی از دوره های زیر پذیرفته شده باشید، می توانید ویزای تحصیلی انگلستان را دریافت کنید:

یک دوره تمام وقت، زیر سطح مدرک (بیش از ۱۵ ساعت در هفته مطالعه). که به عنوان RQF سطح ۳، ۴، یا ۵ نامیده می شود، این شامل سطوح A (عمدتاً دو سال آخر دبیرستان)، دوره های کارآموزی یا دو سال اول مدرک لیسانس است.

یک دوره تمام وقت که منجر به دریافت مدرک تحصیلی یا بالاتر از سطح مدرک می شود. شامل سطوح RQF 6، ۷، و ۸ (لیسانس، فوق لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا).
یک دوره پاره وقت در سطح مدرک بالاتر از RQF 7 (مدرک تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد یا دکترا).

چگونه برای ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنیم؟

اگر خارج از بریتانیا هستید، می توانید شش ماه قبل از شروع دوره های خود برای ویزای دانشجویی انگلستان درخواست دهید. شما باید قبل از حضور در مرکز درخواست ویزا در کشور خود برای ارسال بیومتریک خود، درخواست آنلاین را در وب سایت دولت بریتانیا شروع کنید.

هنگامی که آنها به شما مکانی را در دوره پیشنهاد کردند، ارائه دهنده آموزش شما یک شماره مرجع به نام تأییدیه پذیرش برای مطالعات را برای شما ارسال می کند. در حین ثبت نام آنلاین خود باید این شماره را وارد کنید. پس از درخواست آنلاین، بسته به کشور محل اقامت خود، دستورالعمل هایی در مورد نحوه ادامه دریافت خواهید کرد.

برای تحصیل در انگلستان به مجوز مهاجرت نیاز دارم؟

اگر شما یک تبعه اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس یا یکی از اعضای خانواده مربوطه هستید، و دارای وضعیت معتبری تحت طرح تسویه حساب اتحادیه اروپا هستید، برای تحصیل در بریتانیا نیازی به مجوز مهاجرت بیشتری ندارید.

در اکثر موارد دیگر، از جمله اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، برای تحصیل در بریتانیا به مجوز مهاجرت (ویزا) نیاز دارید.

به چه نوع ویزا نیاز دارم؟

داشتن مجوز مهاجرت صحیح که به شما امکان تحصیل در انگلستان را می دهد بسیار مهم است. نوع ویزای مورد نیاز شما و روند درخواست آن بر اساس نوع دوره ای که قصد تحصیل دارید، طول دوره و چندین فاکتور دیگر متفاوت خواهد بود.

با مراجعه به جدول صفحه ویزا می توانید بررسی کنید که کدام دسته ویزا برای شما مناسب تر است.

اطلاعات زیر واجد شرایط بودن ویزای دانشجویی را که قبلاً به عنوان ویزای Tier 4 شناخته می شد، توضیح می دهد. ویزای دانشجویی برای دوره های تمام وقت در دانشگاه وست مینستر در دسترس است.

محدودیت های زمانی برای تحصیل (سقف) برای ویزای دانشجویی

اگر با ویزای دانشجویی در انگلستان بمانید، حداکثر محدودیت زمانی برای تحصیل در سطح یا پایین تر از مقطع تحصیلی وجود دارد. هیچ محدودیت زمانی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (MA، MSc، PhD) وجود ندارد.

محدودیت‌های زمانی برای دانش‌آموزانی که ۱۸ سال به بالا دارند اعمال می‌شود، بنابراین هر زمانی که برای مطالعه در دوره‌ای در زمانی که شما زیر ۱۸ سال سن داشته‌اید، در محدودیت زمانی به حساب نمی‌آید.

محدودیت زمانی برای تحصیل در مقطع زیر ۲ سال می باشد.

محدودیت زمانی برای تحصیل در مقطع کارشناسی، دوره های کارشناسی (BSc, BA) 5 سال می باشد. هنگام محاسبه زمانی که برای تحصیل در بریتانیا گذرانده اید، باید دوره های مجوز اضافی برای اقامت قبل و بعد از دوره تحصیلی و هر زمانی که در انتظار کاهش ویزای دانشجویی توسط وزارت کشور سپری شده است را در نظر بگیرید.

برای کسانی که دوره ای را با عنوان معماری می خوانند و اگر دوره ای را در سطح مدرک در انگلستان گذرانده باشند و در حال پیشرفت به سمت دیپلم حقوقی (GDL) هستند، محدودیت زمانی ۵ ساله وجود دارد.

زمان رسیدگی به ویزای دانشجویی انگلستان

اگر از خارج از بریتانیا درخواست دهید، تقریباً ۳ هفته طول می کشد تا تصمیمی در مورد درخواست ویزای دانشجویی خود دریافت کنید. اگر از داخل بریتانیا درخواست دهید (رویزا به ویزای دانشجویی)، تقریباً ۸ هفته طول می کشد تا در مورد درخواست خود تصمیم بگیرید.

هزینه ها و هزینه های ویزای دانشجویی انگلستان

هزینه های ویزای تحصیلی انگلستان عبارتند از:

• ۳۴۸ پوند در صورت درخواست از خارج از بریتانیا.
• ۴۷۵ پوند در صورت درخواست برای تمدید یا تغییر ویزای دانشجویی از داخل بریتانیا.
• شما باید هزینه جداگانه ای برای خود و هر یک از اعضای خانواده که به شما می پیوندند پرداخت کنید.

علاوه بر هزینه ویزا، شما همچنین باید ثابت کنید که پول کافی برای تامین هزینه اقامت خود دارید:

• حداقل ۱۲۶۵ پوند در ماه در صورت تحصیل در لندن (تا ۹ ماه).
• حداقل ۱۰۱۵ پوند در ماه در صورت تحصیل در خارج از لندن (تا ۹ ماه).
• مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی انگلستان

مدارم لازم برای ویزای تحصیلی انگلستان


• پاسپورت معتبر شما
• تاییدیه پذیرش برای مطالعات (CAS) از مدرسه شما.
• ثابت کنید که منابع مالی کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده مورچه ها دارید.
• گواهی طرح تایید فناوری دانشگاهی (ATAS) در صورت وجود.
• گواهی سوء پیشینه کیفری.
• اثبات مهارت زبان انگلیسی.
• نتایج آزمایش سل
• برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال:
• مدرک رضایت والدین
• اثبات رابطه شما با والدین یا قیم قانونی شما
• هر گونه مدارک اضافی مورد نیاز در طول فرآیند درخواست.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی انگلستان چقدر است؟

ویزای تحصیلی انگلستان برای دوره ای از دوره ای که شما شروع کرده اید اعطا می شود. اگر بزرگسال هستید و در دوره های سطح مدرک ثبت نام کرده اید، ویزا می تواند تا پنج سال اعطا شود. در صورتی که دوره های زیر سطح مدرک را دنبال می کنید، ویزا به مدت دو سال اعطا می شود.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلستان آشنا کردیم . جهت اطلاع دقیق تر از وضعیت ویزا با مشاوران موسسه استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *