شرایط آب و هوایی بی‌نظیر، هزینه‌های مناسب تحصیل و اقامت، کشور هلند را به یکی از پرطرفدارترین کشورها برای تحصیل تبدیل کرده است. علاوه بر همه این‌ها سکونت و اشتغال به تحصیل هزاران ایرانی باعث شده تا دانشجویان کشورمان، کشور هلند را با خیال راحت برای تحصیل انتخاب نمایند. اما شرایط تحصیل در کشور هلند مانند هر کشور دیگر نیاز به مدارک و شرایطی دارد که آشنایی با این شرایط، فرایند دریافت ویزای تحصیلی کشور هلند را برای شما بسیار آسان خواهد کرد! ویزای تحصیلی در هلند شامل تحصیل در مدارس تا تحصیل در دانشگاه و گرفتن بورسیه تحصیلی است. بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا با نحوه اخذ ویزای تحصیلی هلند آشنا شوید.

 

 

ویزای تحصیلی هلند حتی برای مدرسه!

 

از بزرگترین مزیت‌های تحصیل در هلند این است که کسانی که فرزند کوچک دارند و خود نیز می‌خواهند به تحصیل ادامه دهند، در هلند تمام شرایط برای ادامه تحصیل آنها و فرزند کوچکشان مهیا شده است. در هلند از سنین بسیار کم شروع به آموزش کودکان خود می‌کنند و این یکی دیگر از مزیت‌های تحصیل فرزند شما از کودکی در کشور هلند است.

 

 

 

 

ویزای تحصیلی کشور هلند

ویزای تحصیلی هلند برای مقطع کارشناسی

تحصیل در رشته کارشناسی در دانشگاه‌های کشور هلند حدود سه سال به طول می‌انجامد و شما می‌توانید در بسیاری از رشته‌های کارشناسی بنا بر علاقه خود به تحصیل بپردازید. از برترین ویژگی‌های دانشگاه‌های هلند این است که با تحصیل در رشته کارشناسی، فرد مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را پیدا می‌کند و به محض اتمام تحصیلات می‌تواند وارد بازار کار شود و یا در مقاطع بالاتر تحصیل خود را ادامه دهد.

 

 

ویزای تحصیلی هلند برای مقطع کارشناسی ارشد

 

طول دوره کارشناسی ارشد در هلند بصورت یکساله و دو ساله ارائه می گردد. و حتماً دانشجو باید دارای مدرک آیلتس با نمره مشخص شده توسط دانشگاه داشته باشد. رشته‌های علوم انسانی و مهندسی در دانشگاه‌های کشور هلند طرفداران زیادی دارد، زیرا بسیاری از افراد می‌دانند این رشته‌ها در آینده چقدر سودآور است و بازار کار فوق‌العاده‌ای دارد. اما نکته قابل توجه برای عزیزانی که قصد تحصیل در کشور هلند را دارند این است که شهریه دانشجویان خارجی نسبت به شهریه دانشجویان داخلی بسیار ارزان‌تر است.

هرچه مدارج تحصیلی و مقالات و کارهای پژوهشی شما بیشتر باشد، امکان پذیرفته شدن در این دانشگاه‌ها بیشتر است. به طور کلی دانشگاه‌های خارجی چه کشور هلند و چه سایر کشورها به دنبال دانشجویانی نخبه با رزومه عالی هستند. پس همه تلاش خود را در جهت تهیه رزومه عالی داشته باشید!برای مطالعه کامل پیش نیاز های ورود به دانشگاه های هلند کلیک نمایید.

 

 

ویزای تحصیلی هلند برای مقطع دکترا

 

دوره دکترا در کشور هلند حدود ۴ سال طول می‌کشد. دوره دکترا بیشتر حالت پژوهشی و تحقیقاتی دارد و مانند دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد کلاس برگزار نمی‌شود. هر ساله تعداد زیادی از افراد برای گذراندن دوره دکترا رهسپار کشور هلند می‌شوند. در این دوره هر دانشجو یک استاد راهنما دارد و تمام مراحل تحقیقات و پژوهش زیر نظر استاد راهنما انجام می‌شود. مقاله‌های دانشجویان بعد از تایید در مجلات علمی معتبر چاپ خواهد شد و این خود یک امتیاز برای دانشجویان دکترا محسوب می‌شود.

 

 

ویزای تحصیلی هلند به همراه بورسیه تحصیلی

 

در این کشور بورسیه‌های زیادی برای دانشجویان ویزای تحصیلی در نظر گرفته شده است. بنا به نوع رشته، میزان شهریه هر شخص به شخص دیگر متفاوت است. بورسیه تحصیلی معمولاً به دانشجویی داده می‌شود که دارای معدل عالی و مقالات و پژوهش ‌های زیادی در عرصه بین‌المللی هستند. شرایط نوع بورسیه هر دانشگاه با دانشگاه دیگر بسیار متفاوت است و دانشجویان باید قبل از هر چیز شرایط هر دانشگاه را به طور کامل بررسی کنند، تا بعداً از انتخاب‌های خود دچار پشیمانی نشوند. داشتن یک رزومه پربار و پر از تحقیق و پژوهش به شما در گرفتن بورسیه‌ای عالی از یک دانشگاه خوب کمک بزرگی خواهد کرد.

 

 

بررسی اجمالی هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور هلند

 

هزینه ویزای تحصیلی در کشور هلند و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان کشورهای مختلف متفاوت است.  حتی هزینه شهریه در دانشگاه‌های این کشور نیز برای دانشجویان کشورهای مختلف متفاوت است. میزان شهریه به عواملی مختلفی از قبیل نوع دانشگاه، میزان زمان اقامت و مهاجرت در کشور هلند، رشته تحصیلی بستگی دارد. در مجموع دانشجویان باید دو نوع هزینه را برای ادامه تحصیل در نظر داشته باشند.برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص دوره ها  و ویزای تحصیلی هلند و بورسیه های تحصیلی، با ما در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *