ویزاهای هلند انواع مختلفی دارند و بنا به قصد شما از سفر به این کشور و مدت زمان اقامت، شرایط و مدارک متفاوتی مورد نیاز است که از جمله پر طرفدارترین این ویزاها می توان به ویزای دانشجویی هلند اشاره کرد که به طور مفصل در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

طبق آمار منتشر شده توسط اداره مهاجرت، تعداد آنها از ۷۶۶۰۶ نفر در سال ۲۰۱۷ به ۸۵۹۵۵ نفر در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. یکی از دلایل این افزایش سریع روند ویزای دانشجویی هلند و نرخ بالای پذیرش است. تقریباً ۹۹٪ از درخواست ها توسط اداره مهاجرت در سال ۲۰۱۹ پذیرفته شد. حداکثر تعداد متقاضیانی که برای تحصیل به هلند می آیند از دانشجویان هند، چین و ایالات متحده آمریکا هستند.

میزان پذیرش ویزای دانشجویی هلند

ویزای دانشجویی هلند

ویزای دانشجویی در هلند به عنوان مجوز اقامت (vrv) شناخته می شود و برای پذیرش در برنامه های کارشناسی ارشد و کارشناسی تمام وقت مورد نیاز است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا نیز برای تحصیل در این کشور نیاز به مجوز اقامت ورودی (mvv) دارند. این مسئولیت دانشگاه های هلند است که از طرف دانشجو برای ویزا اقدام کنند. از این رو، دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت ۱۷۴ یورو هزینه پردازش ویزا در زمان ثبت نام هستند. بعد از آن فقط باید وقت بگذارند و مدارک را به موقع جمع کنند. ویزای شینگن برای دوره تحصیلی کمتر از ۹۰ روز مورد نیاز است.

فرایند دریافت ویزای دانشجویی هلند :

اگر دانشجو از کشورهای غیر اتحادیه اروپا و غیر منطقه اقتصادی اروپا باشد، فرآیند ویزای  تحصیلی هلند به شرح زیر است:

نیاز به یک مجوز اقامت استانی، که به طور رسمی به عنوان Machtiging tot Voorlopig Verblijf (MVV) شناخته می شود. این مجوز همچنین به عنوان مجوز ورود به هلند شناخته می شود. MVV از طرف دانشجو توسط دانشگاه میزبان درخواست می شود.
MVV اجازه ورود به کشور را برای یک دوره شش ماهه می دهد. اکثر دوره ها در دانشگاه ها ۱ تا ۴ سال طول می کشد، یک MVV صرف کافی نیست. از این رو، VVR.
پس از ورود به کشور، باید برای VVR یا مجوز اقامت اقدام کنید. VVR نیز توسط دانشگاه میزبان درخواست می شود.
VVR فقط برای مقاصد تحصیلی مجاز است و برای مدت برنامه ای که دانشجو در آن ثبت نام کرده است معتبر است. شرط دیگری با اعتبار VVR ضمیمه شده است. به شرطی معتبر می ماند که دانش آموز در طول دوره ۵۰ درصد از اعتبار را کسب کند.
از آنجایی که هلند بخشی از اتحادیه اروپا است، دانشجویان بین المللی از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا از امتیازات ویژه برخوردار می شوند و شرایط متفاوتی دارند. آنها برای تحصیل در هلند به MVV و VVR نیاز ندارند. چنین دانشجویانی باید به سادگی از مؤسسات میزبان خود درخواست کنند تا آنها را در اداره مهاجرت ثبت کنند.

برای دانشجویانی از ایالات متحده آمریکا، کانادا، ایالت واتیکان، موناکو، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزلند، فقط VVR مورد نیاز است.

شرایط ویزای دانشجویی هلند

ویزای دانشجویی هلند

برای اعطای موفقیت آمیز ویزای دانشجویی هلند، باید این مدارک اجباری را ارسال کنید:

• گذرنامه معتبر
مدرکی دال بر تمکن مالی کافی که تأیید می‌کند که می‌توانید در طول اقامت خود از نظر مالی حمایت کنید. اینها شامل یک یا همه انتقال وجه، صورت حساب بانکی و نامه بورس تحصیلی است.نامه ای از دانشگاهی که انتخاب کرده اید مبنی بر تایید پذیرش یا ثبت نام شما است.
گواهی پرداخت تمام هزینه های قانونی مورد نیاز
• بیمه سلامت
• گواهی NUFFIC، فقط برای دانشجویان چینی الزامی است

سایر مدارک مورد نیاز عبارتند از:

• فرم درخواست تکمیل شده
• دو عکس مطابق با شرایط رسمی مشخص شده
• ریز نمرات تحصیلی
• گذرنامه معتبر
• فرم درخواست ویزا تکمیل شده
• ۲ عدد عکس سایز پاسپورت
• شناسنامه
• مدرکی دال بر داشتن منابع مالی مورد نیاز برای تامین هزینه های زندگی در طول دوره تحصیلی
• کپی بیمه نامه مسافرتی و درمانی
• گواهی قبولی از موسسه آموزشی
• طرح مطالعه کامل – توضیح دهید که چرا به مطالعه رشته موضوعی انتخابی علاقه دارید و چگونه و چرا با مطالعات قبلی شما مرتبط است.
• مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه های درخواست ویزا
• برنامه مطالعه کاملی که دلیل علاقه شما به موضوع و ارتباط آن با مطالعات قبلی را توضیح می دهد

انواع ویزای دانشجویی هلند :

 

• ویزای دانشجویی کوتاه مدت هلند

این امر در صورتی صادر می شود که دوره آموزشی کمتر از سه ماه طول بکشد. این ویزا برای دوره های متوسطه و فنی و حرفه ای است که معمولاً به دانشجویان کشورهای سورینام، اندونزی یا آفریقای جنوبی اعطا می شود اما ممکن است دیگران نیز واجد شرایط باشند، اما آنها باید در هلند خانواده داشته باشند و بتوانند به زبان هلندی صحبت کنند.

• ویزای دانشجویی بلند مدت هلند

این اقامت به عنوان اجازه اقامت دانشجویی نیز شناخته می شود و این امکان را به دانشجویان می دهد که تحصیلات خود را در هلند تا ۵ سال به پایان برسانند..

این ویزا دانشجویی هلند فقط تا زمانی که برنامه تحصیل فرد ادامه داشته باشد، این اجازه را می دهد تا دارنده آن تا پایان تحصیلات خود به مدت ۵ سال در کشور بماند. همچنین شما مجاز به کار حداکثر ۱۶ ساعت در هفته هستید. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند مجوز بگیرند که به آنها اجازه می دهد یک سال در هلند بمانند و به دنبال کار بگردند. به خاطر داشته باشید که باید هر ساله حداقل ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای تحصیل را تامین کرده و نشان دهید. در غیر این صورت، ویزای دانشجویی شما ممکن است باطل شود.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با زمان اخذ ویزای دانشجویی هلند آشنا کردیم. هلند یکی از بهترین کشورهای اروپا برای دانشجویان بین المللی است، به ویژه وقتی صحبت از کیفیت بالاتر تدریس، مقرون به صرفه بودن، محیط چند فرهنگی و دستیابی به اهداف شغلی باشد. اگر در هلند تحصیل کنید، معماری رویایی، آن را شما را مجذوب می کند. این کشور دارای فرهنگ غنی و البته بازار کار فوق العاده ای است. به همین علت در چند سال اخیر میزان مهاجرت دانشجویان به این کشور افزایش پیدا کرده است. برای کسب اطلاع بیشتر با مشاوران استادی پلن تماس حاصل کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *