نکات جدید درباره ویزای کار کانادا سال ۲۰۲۲

سیستم امتیاز بندی ویزای کاری کانادا چگونه است.

اکسپرس اینتری یکی از محبوب‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا بوده که تنها افراد متخصص و واجد شرایط را که توانایی آن‌ها در حوزه‌های مختلف کاری در کانادا است و به رشد اقتصادی این کشور کمک می‌کند مورد هدف قرار می‌دهد.  درواقع سیستم امتیاز بندی ی کانادا براساس فاکتورهای خاصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که این فاکتورها شامل سن، سطح تحصیلات، میزان توانایی در زبان انگلیسی یا فرانسه یا هر  دو  در  تجربه کاری متقاضی در کشور خود یا در سایر کشورها، تجربه کار کانادایی است. ویزای کاری کانادا نیز بر اساس اسن امتیاز بدی تقسیم بندی می‌شود.

حداکثر امتیاز مربوط به سن باید ۱۰۰ باشد و افرادی که بین ۲۰ تا ۲۹ هستند می‌توانند این امتیاز را دریافت کنند.  البته این بدین‌معنی نیست که افراد زیر ۳۰ سال قادر مهاجرت به کانادا نیستند.

سطح تحصیلات باید امتیاز ۱۴۰ را داشته باشد. هرچه این امتیاز بالاتر رود شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار ایجاد می شود. مدرک دبیرستان ۲۸ امتیاز و مدرک دکترا ۱۴۰ امتیاز را دارد.

تسلط به زبان انگلیسی و فرانسه حداکثر ۱۵۰ امتیاز را برای متقاضی ایجاد می‌کند. که این نمرات با توجه به آزمون‌های زبان انگلیسی و فرانسه در سیستم امتیاز بندی کسب خواهد شد.

سابقه کار در خارج از کانادا حداکثر ۵۰ امتیاز است که اگر متقاضی در کشور خود سابقه کاری داشته باشدذبه ازای ۱ سال سابقه دائم ۵۰ متیاز برای او جمع زده می‌شود.

سابقه کار در کانادا حداکثر ۷۰ امتیاز را دربر دارد. این مرحله مختص به دانشجویان یا افرادی است که اقامت موقت در کانادا را داشته و حداقل یک‌سال در کانادا با ۳۰ ساعت در هفته کار را کرده باشند. توجه کنید که تجربه کاری در هنگام تحصیل در کانادا در سیستم اکسپرس این‌طوری محاسبه نخواهد شد.

معیار در جدول امتیاز اکسپرس اینتری کانادا ۲۰۲۱ نمره امتیازبندی مهاجرت به کانادا
سن حداکثر ۱۲ امتیاز
مدرک تحصیلی حداکثر ۲۵ امتیاز
سابقه کاری حداکثر ۱۵ امتیاز
سطح تسلط به زبان حداکثر ۲۸ امتیاز
پیشنهاد شغلی حداکثر ۱۰ امتیاز
انطباق پذیری حداکثر ۱۰ امتیاز
مجموع امتیازات ۱۰۰ امتیاز

 

هزینه ویزای کار کانادا.

ویزای کاری کانادا

هزینه اجازه کار کانادا با توجه به نوع ویزایی که متقاضی دریافت می‌کند و شرایط آن می‌تواند متفاوت باشد. این هزینه شامل هزینه درخواست بررسی مدارک از طرف سفارت کانادا، هزینه انگشتذ‌نگاری، هزینه بررسی مدارک هویتی آن‌ها شامل خواهد شد. بسته به نوع ویزای کاری کانادا در سال ۲۰۲۲ می‌تواند متفاوت باشد. معمولاً هزینه‌های اضافی مانند گذراندن دوره خاص برای شغل موردنظر، هزینه‌های مربوط به وکیل، تخصصی بودن شغل نیز می‌تواند در هزینه ویزای کار کانادا تاثیر گذار باشد.

روش‌های تبدیل ویزای کار به اقامت دائم کانادا.

از روش‌های معتبر برای تبدیل اجازه کار به اقامت دائم کانادا سیستم اکسپرس اینتری است. این سیستم یکی از روش‌های محبوب برای تبدیل ویزای کار به اقامت دائم کانادا می‌باشد. همان‌ طور که در پاراگراف قبلی بیان شد این سیستم امتیاز بندی مخصوص به خود را دارد که با در نظر گرفتن عواملی باعث می‌شود تا جمع امتیازات برای متقاضی صورت‌گرفته و درصورتی‌که به حداقل امتیازات برسد می‌تواند ویزای کار موقت خود را به اقامت دائم کانادا منتهی کند.

سیستم اکسپرس اینتری واجد شرایط ها را تحت عنوان یکی از برنامه‌های نیروی کار متخصص فدرال، نیروی کار متخصص فنی و حرفه‌ای فدرال، کلاس تجربه کانادایی، برنامه‌های پذیرش استانی مورد پذیرش قرار می دهد.

برنامه نیروی کار متخصص فدرال از محبوب‌ ترین برنامه‌ها برای دریافت اجازه کار کانادا است. این برنامه متخصص هایی را که دارای تجربه کاری در خارج کانادا هستند را مورد هدف قرار می‌دهد.

نیروی کار متخصص فنی و حرفه‌ای فدرال برای گروه‌های مشخصی طراحی‌شده که در ۵ سال گذشته حداقل ۲ سال تجربه کار تمام ‌وقت و قابل ‌اثبات را در حوزه مشاغل پاره‌وقت در کارهای فنی‌حرفه‌ای داشته باشند. این برنامه و در واقع افرادی که ۱ پیشنهاد شغلی تمام ‌وقت حداقل یک‌سال از کارفرمایان کانادایی داشته باشند. یا از یکی از استان‌ها و مناطق کانادا در حوزه کاری گواهی صلاحیت و تخصص دریافت کنند را در بر می‌گیرد.

تجربه کانادایی برای افرادی است که در کشور کانادا تجربه کاری مورد قبولی دارند. این برنامه واجد شرایط را دربرمی‌گیرد که در طی ۳ سال گذشته حداقل ۱۲ ماه سابقه کار تمامذ‌وقت را داشته باشد یا معادل آن تجربه مشاغل پاره‌وقت در کانادا ‌داشته باشند. در واقع این برنامه باعث و تبدیل تحصیلی به کاری کانادا خواهد شد.

آیا امکان دریافت ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

 

اخذ اجازه کار کانادا بدون مدرک زبان ممکن است در برخورد اولیه کمی غیرممکن و راحت‌طلبان به‌ نظر آید اما با این‌ حال بسیاری از افراد هستند که به دلایل مختلف امکان دریافت مدرک زبان انگلیسی را ندارند. بدلیل وقت‌ گیر بودن این دوره‌ها نمی‌توانند در کشور مقصد خود این مدارک را دریافت کنند. همان‌ طور که می‌دانید جمعیت کانادا رو به پیر شدن است و در بسیاری از زمینه‌های کاری این کشور با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده و به‌همین دلیل این کشور برنامه‌های متعدد مهاجرت را و اخذ اقامت از طریق کار برای متقاضیان فراهم کرده تا بتوان علاوه‌بر رشد جمعیت اقتصاد کشور خود را نیز بهبود ببخشد. اما این سوال پیش می‌آید که آیا امکان دریافت ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد یا خیر؟

جواب این سؤال بدین‌ گونه است که در اکثر موارد متقاضیان نیاز به ارائه مدرک زبان با نمره حداقل CLB 7دارد. اما در صورتی ‌که کارفرمای خاص در کانادا پیشنهاد شغلی قابل توجهه ارائه دهد و به سفارت تأکید کند که این کار ساده‌ است. بدین ‌ترتیب شما می‌توانید با توضیح دادن شرایط خود به کارفرما بدون مدرک زبان ویزای کار را دریافت کنید. همچنین اگر سابقه کار مرتبط را به اندازه کافی داشته باشید می‌توانید در جهت اخذ اقامت ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان اقدام کنید. در این زمینه صورت بعد از ورود به کانادا دوره‌های تخصصی رشته خود را با دوره‌های زبان شرکت کرده تا بتوانید اقامت دائم را به دست آورید.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا.

طبق اطلاعات ارائه‌ شده در وب‌ سایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا افرادی که به ‌عنوان یک دانشجوی بین ‌المللی ویزای تحصیلی دارند می‌توانند برای مدت ۲۰ ساعت در هفته به کار دانشجویی بپردازند. در واقع امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار کانادا وجود ندارد و راهکارهای حین تحصیل در کانادا مواردی است که می‌تواند منجر به ایجاد سابقه کار در این کشور شود.

اما اگر در حین تحصیل تصمیم گرفتید که دیگر در کشور کانادا ادامه تحصیل ندهید و وارد بازار کار کشور شوید می‌توانید با سازمان IRCC درباره‌ی موضوعات در کشور صحبت کرده و آن‌ها را در جریان بگذارید. بعد از آن یک مجوز کاری قانونی در کار یا همان ورک پریمت برای شما ایجاد می‌شود. به‌ طور معمول متقاضی به یک جاب آفر یا یک پیشنهاد شغلی نیاز دارد که از یک کارفرمای کانادایی برای دریافت اجازه کار در  کانادا دریافت شود. اجازه کار در کانادا و منزله اقامت دائم در این کشور نیست و تنها ویزای کار موقت را ایجاد می‌کند.

نمره آیلتس برای ویزای کار کانادا 

اجازه کاری کانادا

اولین زبان رسمی مردم کانادا زبان انگلیسی و بعد از آن فرانسه است. پس لا است تا مهاجران یک مدرک معتبر انگلیسی یا فرانسوی را برای دریافت ویزای کار داشته باشند. البته تسلط در هر ۲ زبان باعث می شود تا شانس بیشتری به دریافت ویزای کار کانادا برای متقاضیان ایجاد شود. با توجه به رایج بودن آزمون آیلتس در بسیاری از کشورهای اروپایی نمره آیلتس برای ویزای کار کانادا برای مهاجران به‌طور مجزا عبارت‌اند از:

توجه کنید برای مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا حداقل باید بسته به ۳ برنامه تجربه کانادایی، خود اشتغالی فدرال، نیروی کار ماهر حداقل نمره قبولی در آزمون آیلتس داشته باشید. این نمرات بر اساس سنجش ۴ مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه محاسبه خواهد شد جدول زیر نمرات عایل برای اجازه کاری کانادا ارائه می‌دهد:

  • نمره قبولی آزمون آیلتس در برنامه تجربه کانادایی
گفتار شنیدار نوشتار خواندن سطح سنجش کانادا (CLB)
۵ ۴ ۵ ۵ ۵
۵.۵ ۵ ۵.۵ ۵.۵ ۶
۶ ۶ ۶ ۶ ۷
۷.۵ ۶.۵ ۶.۵ ۶.۵ ۸
۸ ۷ ۷ ۷ ۹
۸.۵ – ۹ ۸ – ۹ ۷.۵ –۹ ۷.۵ –۹ +۱۰

  • نمره قبولی آزمون آیلتس در برنامه خود اشتغالی فدرال
گفتار شنیدار نوشتار خواندن سطح سنجش کانادا (CLB)
۴.۵ ۳.۵ ۴ ۴ ۴
۵ ۴ ۵ ۵ ۵
۵.۵ ۵ ۵.۵ ۵.۵ ۶
۶ ۶ ۶ ۶ ۷
۷.۵ ۶.۵ ۶.۵ ۶.۵ ۸
۸ ۷ ۷ ۷ ۹
۸.۵ – ۹ ۸ – ۹ ۷.۵ –۹ ۷.۵ –۹ +۱۰

  • نمره قبولی آزمون آیلتس در برنامه نیروی کار ماهر
گفتار شنیدار نوشتار خواندن سطح سنجش کانادا (CLB)
۶ ۶ – ۷ ۶ ۶ ۷
۶.۵ ۷.۵ ۶.۵ ۶.۵ ۸
۷ ۸ ۷ ۷ ۹
۷.۵ – ۹ ۸.۵ –۹ ۷.۵ –۹ ۸ – ۹ +۱۰

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با شرایط دریافت ویزای کار کانادا در سال ۲۰۲۰ آشنا کردیم. همانطور که در پاراگراف های قبلی بیان شد دولت کانادا یک سیستم امتیاز بندی ویزای کار کانادا را طراحی کرده و بر اساس آن تنها افراد مجرب و متخصص توانایی دریافت امتیاز های بیشتر بوده و در نهایت می توانند در این کشور ویزای کار بگیرند. دو روش کلی برای دریافت ویزای کار در کشور کانادا وجود دارد که یکی از آنها جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی است که منجرب به دریافت ویزای کار موقت در کشور کانادا خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است. اما در تمامی آنها باید نمره آیلتس برای ویزای کار کانادا ذکر شود. تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا وجود ندارد و تنها اجازه کار موقت دانشجویی به دانشجویان داده می شود. برای اطلاع بیشتر با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *