بیمه دانشجویان در هلند

بیمه دانشجویان در هلند بر اساس قانون، دانشجویانی که در حال تحصیل یا کار در هلند هستند باید بیمه خدمات درمانی داشته باشند. بیمه ی سلامت مناسب برای شما با توجه به شرایط شخصی شما تعیین می شود. بیمه دانشجویان در هلند شامل قوانین و مقررات مختلفی می شود. دانشجویان در هلند بهتر است که با این قوانین آشنایی داشته باشند. توجه کنید که قوانین بیمه با توجه به اینکه شما با چه هدفی در هلند اقامت دارید؛ متفاوت هستند.

بیمه دانشجویان در هلند

دانشجویانی که برای تحصیل در هلند هستند:

اگر تنها برای تحصیل در هلند اقامت داشته باشید؛ از نظر قانونی مجاز به دریافت بیمه درمانی عمومی هلند نخواهید بود. البته دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند در شرایط خاصی می توانند کارت بیمه سلامت اروپا یا EHIC را دریافت کنند. این بیمه هزینه های پزشکی آن ها را در طول تحصیل در هلند پوشش می دهد. اما دانشجویان ایرانی باید برای دریافت یک پوشش بیمه مجاز در کشور خود اقدام کنند. بیمه ی انتخابی شما باید قادر باشد که شما را در حین تحصیل در هلند همچنان پوشش دهد.

دانشجویانی که برای تحصیل و کارآموزی در هلند هستند:

در صورتی که در یکی از برنامه های کارآموزی در هلند شرکت کنید و حقوقی به اندازه ی حداقل دستمزد در هلند دریافت کنید؛ بر اساس طرح Wlz شما مشمول بیمه اجباری در هلند می شوید.

بیمه دانشجویان در هلند

دانشجویانی که تحصیل و کار در هلند هستند:

در صورتی که شما در هر یک از مشاغل نیمه وقت در هلند مشغول به کار شوید واجد شرایط دریافت بیمه سلامت عمومی هلند خواهید بود. لازم به ذکر است که حتی اگر شما به شکل مستقل مشغول به کار باشید؛ همچنان امکان اخذ بیمه سلامت عمومی هلند برای شما وجود دارد.

نحوه ی اخذ بیمه درمانی عمومی هلند:  

اولین قدم برای اخذ یک بیمه سلامت عمومی در هلند، ثبت نام در شهرداری شهر محل زندگی تان است.از میان مراکز مختلف تامین کننده ی بیمه سلامت در هلند، مناسب ترین را انتخاب کنید. فرم درخواست بیمه را پر کنید و برای بیمه گر اسال کنید.پس از دریافت بیمه نامه، ثبت نام شما تکمیل خواهد شد.در صورت توقف فعالیت کاری در هلند و یا ترک این کشور، بیمه نامه خود را لغو کنید. پیش از ترک کشور هلند، لغو ثبت نامتان در شهرداری را نیز فراموش نکنید.

اگر قصد دارید که پس از اتمام تحصیلاتتان همچنان در کشور هلند باقی بمانید، باید در هنگامم آغاز به کار در این کشور، درخواست خود برای پوشش بیمه را نیز ثبت کنید. همانطور که می دانید پس از پایان تحصیلات در هلند شما یک فرصت یک ساله برای پیدا کردن یک شغل در هلند خواهید داشت. توجه کنید که در صورتی که در طول این مدت شروع به کار نکرده باشید، مجاز به دریافت بیمه درمانی عمومی هلند نخواهید بود. البته شما می توانید در طول این دوره از یک بیمه درمانی بین المللی استفاده کنید.

بیمه دانشجویان در هلند

در صورت بیمار شدن چه باید کرد؟

اگر در طور تحصیلتان در هلند احساس بیماری پیدا کردید ابتدا باید به پزشکی عمومی خود (general practioner (GP)) مراجعه کنید. پزشک عمومی پس از معاینه شما تصمیم می گیرد که آیا لازم است شما به یک متخصص مراجعه کنید یا خیر. در صورت لزوم ممکن است که شما به بیمارستان نیز منتقل شوید. شما می توانید داروهای خود را از داروخانه های محلی در هلند و با ارائه نسخه ی پزشک تهیه کنید.

در شرایط اضطراری چه باید کرد؟

اگر در طور تحصیل در کشور هلند در یک موقعیت اضطراری مانند تصادف یا موارد مشابه قرار گرفتید بدون اتلاف وقت برای دریافت آمبولانس با ۱۱۲ تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط: کارآموزی در هلند | سطح امنیت در هلند | تدریس انگلیسی در هلند | بهترین شهر هلند برای زندگی

| ویزاری همراه در هلند

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *