یکی  از بهترین رشته های تحصیلی در هلند رشته داروسازی می باشد. تحصیل داروسازی هلند حداکثر دوره شش ساله برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و شش ماه دوره کارآموزی برای داروسازی وجود دارد. تحصیل داروسازی در هلند دو بخش دارد بخش اول به صورت علوم پایه و علوم دارویی ارائه می شود. بعد از ۴ سال لیسانس داروسازی، برای دوره دو ساله کارشناسی ارشد توسط دانشجو می تواند اقداماتی صورت بگیرد. اگر دانشجو متقاضی تحصیل در مقظع دکتری باشد، مقطع دکتری ۴ سال به طول می انجامد.

 

تحصیل کارشناسی داروسازی در هلند و کارشناسی ارشد

داروسازی هلندد

علاقه مندان به تحصیل در رشته داروسازی هلند در اولین مقطع تحصیلی وارد مقطع لیسانس می شوند. مدت زمانی که باید در این مقطع به تحصیل بپردازند ۴ سال است. لازمه و شرط ورود به مقطع لیسانس رشته داروسازی در کشور هلند، موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر و کسب موفقیت در این آزمون است. افرادی قادر به شرکت در آزمون ورودی رشته داروسازی برای مقطع کارشناسی کشور هلند هستند که در ابتدا مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ را کسب کرده باشند. افراد پس از موفقیت در مدت چهار سال تحصیل مقطع کارشناسی قادر به دریافت مدرک لیسانس علوم پایه خواهند بود. در ادامه فرد با وارد شدن به مقطع فوق لیسانس و انتخاب شاخه های تحقیقاتی می تواند اقدام به کسب مدرک داروسازی کند. هزینه تحصیل برای به پایان رساندن دوره کارشناسی رشته داروسازی هلند، ۱۲ تا ۱۵ هزار یورو در سال می باشد.

مدت زمان تحصیل در دوره تحصیل کارشناسی ارشد در هلند رشته داروسازی هلند ۲ سال است، تحصیل در این مقطع بیشتر به صورت دوره های عملی برگزار می گردد. پس از به پایان رساندن دوره دو ساله کارشناسی ارشد و چهار ساله کارشناسی است که می توان نام داروساز را روی فرد گذاشت و او را آماده و مهیا برای کار در رشته داروسازی دانست. افرادی که علاقه مند به رشته داروسازی برای بیمارستان ها می باشند باید پس از این دوره شش ساله، دوره چهار ساله رزیدنتی را نیز پشت سر بگذارند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته داروسازی دانشگاه های هلند، ۱۵ تا ۲۰ هزار یورو است.

تحصیل داروسازی دکترا در هلند

مقطع پایانی تحصیل داروسازی در هلند، دکترا می باشد. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترای رشته داروسازی کشور هلند سه سال به طول می انجامد. آموزش در این مقطع، حول محور تحقیق و پژوهش می چرخد. این پژوهش ها می تواند در زمینه کشف داروهای جدید برای بیماریهای خاص باشد. افراد با پشت سرگذاشتن این مقطع به طور کامل، تبدیل به یک داروساز می شوند که تخصص های موجود در این رشته را در بالاترین سطح خود کسب می نمایند.

 

مدارک لازم جهت پذیرش برای تحصیل داروسازی هلند

داروسازی هلند

با توجه به دوره ها و آزمون الزامی که تمامی داوطلبان باید در آن نمره قبولی دریافت کند، داشتن انگلیسی کاملا ضروری است. البته نمره قبولی در هر دانشگاه داروسازی هلند متقاوت است اما به طور کلی دانشجویان باید دارای آیلتس ۶ انگلیسی باشند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی دانشکده داروسازی هلند

• داشتن مدارم تحصیلی دوره قبل( دیپلم ۱۲ گانه، مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا)
• ریز نمرات تحصیلی دوره قبل، ترجمه شده انگلیسی
• رزمه تحصیلی و انگیزه نامه ترجمه شده
• تمکن مالی

هزینه های تحصیل در دانشگاه های داروسازی هلند

دانشگاه داروسازی هلند یکی از بهترین انتخاب های دانشجویان بین الملی برای ادامه تحصیل است. این دانشگاه ها معمولا با هزینه رایگان یا بسیار کم به جذب دانشجویان بین الملی می پردازند. رنکینگ بالای دانشکده داروسازی در این کشور و کم هزینه بودن آن از دلایل اصلی محبوبیت آن در بین دانشجویان است.

اهمیت و انواعچ دانشگاه های داروسازی هلند

ادامه تحصیل یکی از مهم ترین برنامه های زندگی هر فرد است. به همین علت کشور های توسعه یافته بهترین برنامه های آموزشی را در اختیار افراد جامعه خود قرار می دهند. از این رو دانشگاه داروسازی در این کشور دارای دو نوع خصوصی و دولتی است که هیچ تفاوتی در برنامه آموزشی خود ندارند.

تفاوت دانشگاه های داروسازی هلند

دانشکده داروسازی این کشور به درصورت دولتی و خصوصی هستند. طبق آماری که در سال ۲۰۱۴به دست آمد تنها تفاوت این دو دانشگاه در پرداخت شهریه هایی است که از دانشجویان دریافت می شود.

برای اخذ ویزای تحصیلی رشته داروسازی هلند چه مدارکی بازم است؟!

تمام دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند باید برای دریافت ویزای تحصیلی خود به کشور هلند درخواست دهند. ویزای دانشجوی بلند مدت و کوتاه مدت از جمله ویزا های تحصیلی این کشور است. تمامی دانشجویان بعد از پذیرش دانشگاه داروسازی در این کشور باید ۳ قبل از شروع ترم درخواست ویزا کنند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی

پاسپور متقاضی که باید به مدت ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
• نامه پذیرش داوطلب از دانشگاه انتخابی آن
• ارائه دیپلم ۱۲ گانه ترجمه شده و آخرین مدرک تحصیلی
• ارائه دو قطعه عکس
• آرائه مدارک احراز هویت مانند کارت شناسایی و شناسنامه
• تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
• گواهی تمکین مالی برای حمایت از خود در دوره اقامت

 

درآمد داروساز در هلند

آینده شغلی برای افرادی که وارد دانشگاه می شوند را باید بزرگترین دغدغه آنان دانست که در بین همه افراد مشابه و یکسان است. به طور کلی همه رشته هایی که مربوط به علوم پزشکی می شوند، دارای بازار کار و درآمد مناسبی در کشور هلند می باشد. با توجه به اهمیت رشته داروسازی و پیوندش با جان انسانها، کشور هلند نیز برای برطرف کردن نیازهای خود در این زمینه، شرایط ایده آلی را برای فارغ التحصیلان رشته داروسازی، ایجاد کرده است، به گونه ای که درآمد یک داروساز تازه کار را باید حدود ۴۴۰۰۰ یورو به صورت سالیانه دانست. این درآمد برای داروسازان باتجربه، با افزایش چشمگیری روبرو است و این دسته از متخصصان در سال، حدود ۷۲۰۰۰ یورو را بری کار و فعالیت در زمینه دارو سازی، دریافت می نمایند.

سخن پایانی

تحصیل داروسازی هلند یکی از اهداف دانشجویان بین المللی است. زیرا این کشور شرایط بسیار خوبی را برای ادامه تحصیل فراهم آورده است. برای اطلاع دقیق تر از نحوه دریافت پذیرش این رشته با مشاوران استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *