تحصیل در کانادا

 

 

تنها با یک بار نگاه کردن به برترین دانشگاه های کانادا، بسیاری از دانشجویان آرزوی تحصیل در کانادا را دارند. آیا از شرایط تحصیل در این کشور رویایی اطلاعی دارید؟ از ویزای دانشجویی کانادا چیزی می دانید؟ شرایط ثبت نام در دانشگاه های کانادا دغدغه شماست؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات و بسیاری از پرسش های دیگر پاسخ دهیم. چمدان های خود را ببندید و برای یک مهاجرت تحصیلی فوق العاده به کانادا آماده شوید!  برای مطالعه کامل مقاله آموزش اخذ ویزای کانادا کلیک نمایید.

 

 

 

 

شانس من برای تحصیل در کانادا چقدر است؟

 

 

تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا هر ساله بیشتر می شوند. از آن هم بهتر، بسیاری از آن ها بعد از تحصیل اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. سال گذشته، کانادا بیش از ۴۰۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی پذیرفته است. اکثر این دانشجویان از فرانسه، نیجریه، چین، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، برزیل، ایران، هند و ویتنام بودند. پذیرش دانشجویان از سراسر دنیا الویت دولت کاناداست. دولت این کشور، برای ۵ سال آینده ۱۴۷.۹ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته تا تحصیل در کانادا را برای این دانشجویان آسان تر کند. همانطور که می بینید، شانس خوبی برای تحصیل در کانادا انتظار شما را می کشد!

 

 

 

روند درخواست برای تحصیل در کانادا چگونه است؟

برای این که بتوانید به عنوان یک دانشجو در کانادا مشغول به تحصیل شوید، باید ابتدا درخواست خود را کامل کنید.

مراحل اساسی روند درخواست تحصیل در کانادا

 

 

  1. برنامه تحصیلی خود را انتخاب کنید

     

انتخاب رشته و دانشگاه یکی از مهمترین عوامل درخواست مجوز تحصیل شماست. شما باید رشته و دانشگاهی که قصد دارید در آن ادامه تحصیل دهید را به طور واضح انتخاب کنید. ما بر اساس تجربه کاری و سابقه تحصیلی شما، می توانیم بهترین گزینه ها را به شما ارئه دهیم. با این کار بهترین فرصت ممکن برای ارسال یک برنامه موفقیت آمیز را خواهید داشت.

 

 

  1. ثبت نام در مرکز آموزش عالی

     

پس از تصمیم گیری در مورد برنامه، به شما در تهیه و ارسال درخواست خود کمک خواهیم کرد. قبل از درخواست مجوز تحصیل، باید یک نامه پذیرش از یک موسسه یادگیری تعیین شده کانادا (DLI) داشته باشید.

 

 

 

  1. درخواست مجوز تحصیل در کانادا

     

با در دست داشتن نامه پذیرش، می توانید برای اجازه تحصیل کانادا خود اقدام کنید. ما در موسسه استادی پلن به شما کمک خواهیم کرد تا درخواست خود را برای مهاجرت و تحصیل در کانادا  تهیه و ارسال کنید.

 

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا 
مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا

 

 

 

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا 

 

 

اسناد خاصی برای روند درخواست لازم است. در ادامه لیستی از اسنادی که نیاز دارید را آورده ایم.

 

 

  • نامه  پذیرش دانشگاه های کانادا

     

نامه ای که توسط مرکز آموزش عالی ثبت نام شما را در رشته و برنامه تحصیلی مورد نظرتان تائید می کند.

 

 

  • اثبات تمکن مالی 

اثبات اینکه شما پول لازم را برای تأمین هزینه خود و اعضای خانواده که با شما می آیند، دارید. شما باید نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل و همچنین هزینه زندگی (خوابگاه ، غذا و …) برای اولین سال حضور در کانادا را پرداخت کنید.

 

  • مدارک شناسایی:شناسنامه، گواهی ازدواج و گذرنامه.

  • سایر مدارک : نامه استادی پلن ، کاور لتر ، عدم سوء پیشینه ، تعهد نامه و …. در نر داشته باشید که ما تنها برخی از مدارک ویزای کانادا را عنوان کردیم برای کسب اطلاعات بیشتر
    و دریافت مشاوره کامل ویزای تحصیلی با ما تماس بگیرید.

 

 

مجوز تحصیل در کانادا چیست؟

 

 

اجازه تحصیل در کانادا سندی است که به شما امکان تحصیل در موسسه آموزش عالی در کانادا را می دهد. هنگامی که برای تحصیل در مرکز  یادگیری تعیین شده (DLI)، پذیرفته شوید، می توانید برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا اقدام کنید.

 

 

 

 

 

مراحل درخواست مجوز تحصیل در کانادا چیست؟

 

گرفتن مجوز تحصیل در کانادا چهار مرحله دارد:

 

 

۱ داشتن شرایط تحصیل در کانادا

برای این که بتوانید بدون هیچ مشکلی مشغول به تحصیل در کانادا شوید، باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • نامه پذیرش از DLI ،
  • اثبات تمکن مالی ،
  • اسناد پشتیبانی مثل نداشتن سو پیشینه (برای این که از اسناد پشتیبانی مخصوص مهاجران ایرانی مطلع شوید، با مشاوران استادی پلن تماس حاصل فرمایید.)

۲. درخواست خود را آماده کنید:

اگر تمام شرایط بالا را دارید، می توانید شروع به تهیه درخواست اجازه تحصیل کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد مورد نیاز کشور خود را جمع آوری کرده اید. اگر نشان ندهید که شرایط لازم را دارید، یک افسر مهاجرت ممکن است درخواست شما را رد کند. بهتر است قبل از اینکه یک نماینده مهاجرت درخواست شما را چک کند، آن را بررسی کنید!

 

 

۳. درخواست اجازه تحصیل خود را ارسال کنید:

ارسال درخواست مجوز تحصیل را به دو صورت می توانید ارسال کنید.

 

 

  • ارسال یک درخواست الکترونیکی:

     

ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC). با استفاده از کپی اسکن شده یا الکترونیکی اسناد، می توانید یک مدارکتان را به صورت الکترونیکی ارسال کنید.

  • ارسال مدارک به صورت کتبی:

نسخه های اصلی اسناد خود را جمع آوری کرده و به مرکز درخواست ویزا (VAC) در ایران ببرید. برای این که مطمئن جلو بروید می توانید روی خدمات و مشاوره های مهاجرتی استادی پلن حساب باز کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تفاوت ویزای دانشجویی کانادا و اجازه ی تحصیل کلیک نمایید. 

 

 

 

۴. اگر مجوز تحصیل شما تأیید شود، می توانید به کانادا بیایید!

 

اگر مجوز تحصیل شما تائید شده باشد، دولت کانادا یک معرفی نامه برای شما صادر می کند که باید حتما آن را هنگام ورود به کانادا به همراه داشته باشید. با نشان دادن این معرفی نامه به مامور های مهاجرت در بود ورود، مجوز تحصیل در کانادا را به شما می دهد. و بعد از آن می توانید از زندگی دانشجویی در کشور آرزوها لذت ببرید!

 

 

شرایط مجوز تحصیل در کانادا چیست؟

 

شرایط و ضوابط خاصی به مجوز تحصیل در کانادا پیوست شده است. برای اینکه از تمام مزایای  تحصیل در کانادا برخوردار باشید باید به این شرایط احترام بگذارید.

  • شما باید در یک موسسه یادگیری مشخص (DLI ) ثبت کرده باشید.
  • اگر در کبک تحصیل می کنید باید به عنوان دانشجوی نیمه وقت یا دانشجوی تمام وقت ثبت نام کنید.
  • در دوره برنامه تحصیلی خود، نباید بیشتر از ۱۵۰ روز مرخصی بگیرید.

درک و احترام به شرایط اجازه تحصیل مهم است. دانشجویانی که به شرایط مجوز تحصیل خود احترام می گذارند شانس بیشتری برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل دارند.

برای مطالعه شرایط استادی پرمیت کانادا کلیک نمایید. 

 

 

 

 

 

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

 

 

خبر خوب! تحصیل در کانادا مقرون به صرفه می باشد. هزینه های تحصیل در کانادا به طور کلی کمتر از استرالیا، ایالات متحده و انگلیس است. در سال تحصیلی ۲۰۱۸/۲۰۱۹، میانگین شهریه سالانه برای یک دانشجوی کارشناسی بین المللی در کانادا ۲۷۱۵۹ دلار کانادا بود. میانگین شهریه برای همان تعداد سال گذراندن در یک دانشگاه آمریکایی  ۴۵۹۵۰ دلار آمریکا بوده؛ به خوبی می توانید مشاهده کنید که با انتخاب کانادا برای ادامه تحصیل، چقدر در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد.

برای مشاهده  هزینه های تحصیل و زندگی در تورنتو کانادا کلیک نمایید. 

 

 

 

هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در خارج از کشور، هزینه زندگی نیز فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید. هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر مقاصد مهم برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است:

 

 

متوسط شهریه سالانه دانشگاه ها و هزینه زندگی (دلار آمریکا) در کشور های مختلف در مقایسه با کانادا

  • کانادا ۲۹،۹۴۷ دلار
  • انگلستان ۳۵،۰۴۵ دلار
  • ایالات متحده ۳۶۵۶۴ دلار
  • استرالیا ۴۲،۰۹۳ دلار

ارقام به خوبی نشان می دهند که کانادا می تواند یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل در خارج از کشور باشد!


برای مطالعه بیشتر در خصوص هزینه های تحصیل و زندگی در تورنتو کانادا کلیک نمایید. 

 

چگونه در کانادا رایگان تحصیل کنیم؟

 

 

فرصت های زیادی برای اخذ بورس تحصیلی دانشجویان بین المللی کانادا وجود دارد. این فرصت های  بستگی به رشته تحصیلی یا تحقیقاتی دارند. برای اطلاع از بورسیه های تحصیلی کشور کانادا با مشاوران استادی پلن تماس حاصل نمایید.

 

 

 

آیا برای ادامه تحصیل در کانادا نیاز به داشتن مدرک آیلتس دارم؟

 

 

برای تحصیل در دانشگاه های کانادا باید به زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط داشته باشید. مدارس متوسطه و دانشگاه های کانادا شرایط خاص خود را برای مهارتهای زبانی دانشجویان بین المللی تعیین می کنند. مهارت زبانی از یک مدرسه به مدرسه دیگر متفاوت است. برخی از مدارس و دانشگاه ها حتی به شما اجازه می دهند پس از شروع تحصیل، دوره های انگلیسی را نیز بگذرانید. برخی از دانشجویان بین المللی نیازی به ارائه مدرکی در مورد مهارت های زبان خود ندارند. اگر به زبان انگلیسی تحصیل کرده اید، احتمالا نیاز به داشتن مدرک آیلتس ندارید. برای اطلاع از مهارت زبان مورد نیاز برای دانشگاه مورد نظرتان در کانادا، می توانید از مشاوره های تخصصی استادی پلن کمک بگیرید.

 

 

 

نامه قصد تحصیل در کانادا چیست؟

 

قصد نامه شما، قسمت مهمی از درخواست مجوز تحصیل شماست. این نامه باید برنامه های شما برای تحصیل در کشور و اهداف شما را توضیح دهد. شما باید شرایط اجازه تحصیل در کانادا را با استفاده از این نامه تأیید کنید. هدف از قصدنامه تحصیل در کانادا، این است که شما به دولت کانادا ثابت می کنید که به شرایط اجازه تحصیل خود پایبند هستید. طبق این نامه، شما موظفید ۹۰ روز پس از پایان انقضای مجوز تحصیل، این کشور را ترک کنید. در این ۹۰ روز، فرصت دارید اقامت کانادا را مجددا دریافت کنید. اگر هم قصد بازگشت دارید که این زمان، مناسب برای برگشت به وطن می باشد!

 

 

کار دانشجویی در کانادا
کار دانشجویی در کانادا

 

 

 

 

آیا می توانم هنگام تحصیل در کانادا کار کنم؟

 

 

بله! امتیاز دیگر تحصیل در کانادا این است که دانشجویان بین المللی حق کار دارند. این موضوع، کمک می کند تا هزینه شهریه و هزینه های زندگی را به راحتی دربیاورید! دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند در طول دوره تحصیل به صورت نیمه وقت (حداکثر ۲۰ ساعت در هفته) کار کنند. در تعطیلات برنامه ریزی شده مانند تعطیلات تابستانی، دانشجویان بین المللی حتی می توانند تمام وقت مشغول به کار شوند. بیشتر دانشجویان هنگام کار، خواه شغلشان در دانشگاه باشد یا خارج از دانشگاه، برای کار به مجوز کار احتیاج ندارند. در مجوز تحصیل شما مشخص خواهد شد که آیا مجاز به کار در دانشگاه هستید یا بیرون از آن هستید یا نه.


برای مطالعه شرایط اجازه کار دانشجویی در کانادا کلیک نمایید.

 

 

 

 

 

برنامه تحصیلی شامل اجازه کار در کانادا 

 

اگر برنامه تحصیلی شما شامل برنامه و پروژه کاری  باشد، ممکن است در طول ترم بتوانید بیش از ۲۰ ساعت کار کنید. این مورد، در نامه پذیرش شما نشان داده شده. اگر دولت این گزینه را تأیید کند، هم اجازه کار و هم اجازه تحصیل به شما تعلق می گیرد. البته این اجازه کار به شما امکان می دهد فقط در دانشگاه کار کنید.

 

 

 

 

 

ویزای همراه کانادا

 

 

آیا می توانم خانواده ام را هنگام تحصیل با خود بیاورم؟ دانشجویان بین المللی متاهل یا بچه دار ممکن است مایل باشند خانواده خود را با خود به این کشور بیاورند. یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز تحصیل در کانادا، اخذ ویزای همراه است! برای این کار، باید درخواست ویزای همراه بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای همراه با کارشناسان موسسه استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

اگر مهاجرت شما به عنوان یک خانواده تأیید شود، همسر شما می تواند تمام وقت در کانادا کار کند. هر کودک همراه می تواند به صورت رایگان تحصیل کند. چه چیزی از این بهتر؟

برای مطالعه شرایط ویزای همراه کانادا کلیک نمایید. 

 

 

 

 

 

آیا دانشجویان بین المللی تحت پوشش بیمه درمانی کانادا قرار دارند؟

 

همه دانشجویان بین المللی در کانادا باید دارای بیمه درمانی کانادا باشند. برخی استان ها به دانشجویان بین المللی اجازه دسترسی به سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی کانادا را می دهند. دانشجویان در استانهایی که پوشش درمانی ارائه نمی دهند باید بیمه درمانی خصوصی بخرند. تمام دانشگاه های کانادا طرح های بیمه درمانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

 

 

 

آیا می توانم پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانم؟

کانادا برای دانشجویان بین المللی در صورت تمایل به ماندن در این کشور، اخذ اقامت دائم را آسان کرده است. اجازه کار به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانند و حداکثر سه سال کار کنند. پس از یک سال کار در کانادا، فارغ التحصیلان بین المللی می توانند درخواست اقامت دائم داشته باشند. برای درخواست  اجازه کار یا PGWP باید ثابت کنید که تمام شرایط مجوز تحصیل خود را رعایت کرده اید. تحصیل باید فعالیت اصلی شما در طول مدت حضور در کانادا بوده باشد. PGWP معمولاً با همان مدت تحصیل شما در کانادا اعطا می شود.

در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی درباره تحصیل در کانادا در اختیار شما بگذاریم. برای سفر به کانادا آماده اید؟ مجموعه استادی پلن با سابقه چند ساله در زمینه مهاجرت های تحصیلی می تواند بهترین همراه شما باشد.

 

 

مطالب مرتبط: تحصیل در کبک | تفاوت ویزای دانشجویی کانادا و اجازه ی تحصیل |اجازه کار دانشجویی در کانادا |اخذ شهروندی کانادا | ارزان ترین دانشگاه ها و کالج های کانادا

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *