افتتاح حساب بانکی دانشجویی در سوئد

 

سوئد به دلیل رفتار مناسب و بازار کار خوبی که دارد مقصد مهاجران زیادی از کشورهای مختلف است. فرقی نمی کند برای کار به سوئد بروید، قصد تحصیل داشته باشید و یا فقط به عنوان توریست وارد آن شوید، مردم این کشور به خوبی از شما استقبال می کند. در این مقاله به شرایط افتتاح حساب بانکی دانشجویی در سوئد می پردازیم، با ما همراه باشید.

با توجه به اینکه ۸۹ درصد از جمعیت این کشور انگلیسی زبان هستند، به نظر نمی رسد افتتاح حساب در آن کار دشواری باشد. در این کشور، تسهیلات بانکی زیادی به شهروندان غیرسوئدی و غیر انگلیسی زبان نیز ارائه می شود. سوئد در حال تبدیل شدن به یک جامعه بدون پول نقد است، به همین دلیل افتتاح حساب بانکی در آن به راحتی و به سرعت انجام می شود.

 

برای افتتاح حساب در سوئد به چه مدارکی نیاز دارید؟

 

با توجه به مدت زمانی که قصد اقامت در سوئد دارید، روند افتتاح حساب بانکی متفاوت است. در سوئد به ندرت از پول نقد استفاده می شود و پرداخت با چک کاملا منسوخ شده است. اگر قصد دارید کمتر از سه ماه در این کشور بمانید، حساب بانکی شما همراه با محدودیت هایی مانند عدم صدور دبیت کارت همراه خواهد بود. برای افتتاح حساب به مدارک زیر نیاز دارید.

  • گذرنامه
  • اجازه اقامت
  • قرارداد استخدام
  • شماره شناسایی یا Personnummer (شماره شناسه سوئدی شما)
  • کارت شناسایی سوئدی

 

برای دریافت شماره شناسایی شما باید در اداره مالیات (Skatteverket) این کشور ثبت نام کنید. این کار تنها به صورت حضوری انجام می شود و خدمات آنلاین وجود ندارد. برای این منظور به مدارک زیر نیاز دارید.

  • گذرنامه معتبر
  • اجازه اقامت سوئد
  • تایید آدرس محل سکونت شما در سوئد

به شما توصیه می کنیم قبل از مراجعه به بانک برای افتتاح حساب بانکی، برای دریافت شماره شناسایی سوئدی خود اقدام کنید، چرا که فرآیند دریافت حساب را برای شما آسانتر می کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص تحصیل در سوئد کلیک نمایید.

 

در کدام بانک سوئد حساب باز کنید؟

 

در سوئد بانک های معتبر زیادی وجود دارد که می توانید برای افتتاح حساب به آنها مراجعه کنید. اگر چه روال های بانکی پیچیده هستند اما شما با حذف گزینه های غیرضروری، می توانید تا میزان زیادی انجام آن را ساده کنید. چندین موسسه مالی در این کشور وجود دارند که خدمات ویژه ای به مهاجران ارائه می دهند. آنها با دریافت مدارک لازم و طی یک روال نسبتا ساده به شما خدمات افتتاح حساب شخصی ارائه می دهند. در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین بانک های سوئد می پردازیم.

 

۱- بانک نوردیا (Nordea Bank)

 

بانک نوردیا دارای ۳۵ شعبه و ۱۱۰ دستگاه خودپرداز (ATM) در کشور سوئد است. خدمات بانکی زیر در آن ارائه می شود.

  • حساب شخصی
  • حساب پس انداز
  • انواع بیمه (خانه، اتومبیل، عمر، بهداشت کودکان)
  • عابر بانک و کارت های اعتباری

 

۲- بانک اس‌ئی‌بی (SEB bank)

 

این بانک دارای ۳۵ شعبه و ۲۳۲ دستگاه خودپرداز (ATM) در کشور سوئد است. علاوه بر خدمات بانکی استاندارد، آنها به ارائه خدمات گسترده بانکی مبتنی بر اپلیکیشن های موبایلی مشهور هستند.

  • حساب شخصی
  • حساب تجاری
  • کارت بانکی مخصوص SEB
  • خط تلفن خدمات مشتری ۲۴ ساعته

 

 

 

۳– بانک هندلزبانکن (Handelsbanken bank)

 

هندلزبانکن دارای ۴۶۰ شعبه و دستگاه خودپرداز است. در این بانک خدمات زیر ارائه می شود.

  • حساب جاری
  • حساب پس انداز
  • بانکداری اینترنتی و موبایلی
  • عابر بانک مخصوص هندلزبانکن

 

 

۴- سوئدبانک (Swedbank)

 

این بانک با بیش از ۳۰۰۰ دستگاه خودپرداز و ۲۷۰ دستگاه خود دریافت، دارای بیشترین دستگاه در بین بانک های سوئدی است. در سوئدبانک به هر دو زبان سوئدی و انگلیسی خدمات ارائه می شود، علاوه بر این خدمات ترجمه برای دیگر زبان ها نیز وجود دارد. در این بانک خدمات زیر ارائه می شود.

  • حساب بانکی
  • عابر بانک و کارت های اعتباری
  • وام مسکن
  • انواع بیمه (خانه، عمر، بهداشت و کودک)

 

 

هزینه خدمات بانکی در کشور سوئد

 

شما برای استفاده از خدمات بانکی در خارج از کشور سوئد، ملزم به پرداخت کارمزد با مبالغ مختلفی هستید. در ادامه به بررسی کارمزد خدمات بانکی مختلف می پردازیم.

با ثبت نام در وبسایت استادی پلن و تشکیل پروفایل، علاوه بر سنجش وضعیت مهاجرت خود، می توانید سوالات تان را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

 

 

کارمزد استفاده از دستگاه های خودپرداز در سوئد

 

در کشور سوئد معمولا برای استفاده از دستگاه خودپرداز کارمزد دریافت نمی شود؛ اما بسیاری از بانک ها هزینه سالیانه و همچنین یک مبلغ اضافی از کارت دبیت ویزا برای خرید با ارزهای دیگر از مشتریان خود دریافت می کنند. به عنوان مثال، بانک اسکاندیبانکن، از دارندگان دبیت کارت سالیانه ۲۵۰ کرون سوئد دریافت می کند و در عوض، مشتریان این بانک می توانند به صورت رایگان از دستگاه های خودپرداز مورد تایید این بانک در سراسر جهان استفاده کنند. برای تعیین نرخ ارز نیز باید با بانک خود هماهنگ کنید.

 

 

کارمزد پرداخت با چک بانکی در سوئد

 

استفاده از چک در سوئد بسیار نادر است و این روزها بسیاری از بانک ها آنها را نمی پذیرند. اگر قصد داشته باشید پرداخت خود را از طریق چک انجام دهید، کارمزد قابل توجهی از شما دریافت می شود و فرآیند پرداخت نیز چند روز زمان می برد.

 

انتقال پول در بانک های سوئد

 

هزینه های این مورد برای افرادی مهم است که نیاز به انتقال پول به خارج از کشور سوئد دارند. بیشتر بانک های سوئدی برای انتقال پول به کشورهای عضو اتحادیه اروپا کارمزد دریافت نمی کنند اما معمولا مبلغی بابت انتقال آن به کشورهای خارج از اتحادیه دریافت می شود. به عنوان مثال، بانک نوردیا برای انتقال اینترنتی، مبلغ ۵۰ کرون سوئد و ۱۵۰ کرون نیز در صورت مراجعه حضوری دریافت می کند. کارمزد بانک SEB بیشتر نیز هست، این بانک مبلغ ۲۳۰ کرون برای تراکنش های آنلاین و ۳۲۵ کرون جهت مراجعات حضوری دریافت می کند.

 

بسیاری از افراد عقیده دارند، نقل و انتقالات بانکی سریع ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای انتقال وجه است. البته توجه داشته باشید برای پرداخت های بین المللی معمولا باید هم به بانک سوئدی و هم بانک واسط، مبدا یا مقصد کارمزد بپردازید.

در کل، اگرچه هزینه نقل و انتقالات با این روش (که معمولا از طریق روش انتقال بین المللی به
SWIFT انجام می شود) ثابت است، اما برای مبالغ کم مقرون به صرفه نیست. شما برای جابجایی
مبالغ کم، می توانید از یک حساب بانکی مجازی مانند B2B pay یا transferWise استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت درمورد بازکردن حساب بانکی در کشور سوئد، با کارشناسان ما در استادی پلن در ارتباط باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور سوئد

افتتاح حساب بانکی دانشجویی در سوئدافتتاح حساب بانکی در اروپاافتتاح حساب بانکی در سوئدافتتاح حساب در سوئداقامت در سوئدانتقال پول در بانک های سوئدانواع بیمه در سوئدبانک اس‌ئی‌بیبانک سوئدبانک نوردیابانک های سوئدبانک های سوئدیبانک هندلزبانکن (Handelsbanken bank)برای افتتاح حساب در سوئد به چه مدارکی نیاز دارید؟پرداخت شهریه دانشگاه های سوئدپرداخت شهریه در سوئدپرداخت شهریه سوئدچک در سوئدحساب بانکی در اروپاحساب بانکی در سوئدحساب بانکی شخصی در اروپاحساب بانکی شخصی در سوئدحساب پس انداز در اروپاحساب پس انداز در سوئدخدمات بانکی در سوئدخدمات بانکی سوئددریافت شماره شناسایی سوئدیدستگاه خودپرداز (ATM) در کشور سوئدروش انتقال بین المللی به SWIFTروش انتقال بین المللی به SWIFT در اروپاروش انتقال بین المللی به SWIFT در سوئدسوئدبانک (Swedbank)عابر بانک و کارت های اعتباری در سوئدعابر بانک و کارت های اعتباری در لروپاکارمزد استفاده از دستگاه های خودپرداز در سوئدکارمزد پرداخت با چک بانکی در سوئدمدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلیمدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در سوئدمدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در سوئدمدارک مورد نیاز برای بازکردن حساب بانکی در سوئدموسسه مالی در سوئدموسسه های مالی در سوئدهزینه خدمات بانکی در کشور سوئدوام مسکن در اروپاوام مسکن در سوئد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *