اقامت  کانادا از طریق کار کمی با پیچیدگی های همراه است. امروز کانادا در زمره قدرتمند ترین اقتصادهای جهان بوده و توانسته در سال ۲۰۲۲ به ‌عنوان دهمین قدرت اقتصادی در جهان معروف شود. به ‌همین دلیل بیشتر مهاجران علاقه دارند تا اقامت کاری کانادا را دریافت کرده تا بتوانند شرایط اقتصادی خود را در این کشور رونق ببخشند. اقامت دائم کانادا از طریق کار با سیستم های امتیاز بندی خاصی انجام می شود.
بعد از مهاجرت کاری به این کشور منطقی است که نرخ بیکاری آن رو به کاهش باشد و طبق آماری که از سوی کشور کانادا ارائه‌شده نرخ بیکاری در این کشور حدوداً ۷٫۴ درصد است که برای کانادا که وسعت بسیار زیاد دارد کاملاً معقول به ‌نظر می‌ رسد.

 

 

نکاتی که نسبت به اقامت کاری کانادا باید بدانیم.

 

اقامت کانادا از طریق کار

 

به ‌عبارت‌ دیگر علت رشد اقتصادی این کشور بکارگیری نیرو های متخصص داخلی و بین‌المللی در حوزه ‌های گوناگون است. اقامت کانادا از طریق کار نیز باعث شده تا بسیاری از مهاجران بین‌الملل بخواهند ادامه زندگی خود را به ‌همراه خانواده در این کشور بگذراند. اما این سوال برای بسیاری از عزیزان پیش می ‌آید که چگونه اقامت کاری کانادا را دریافت کرده؟ آیا اقامت کاری کانادا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است یا خیر؟ آیا مهاجرت به کانادا از طریق کار فنی می ‌توان شکل گرفت؟ تمامی این سوالات در ادامه‌ی مقاله برای شما عزیزان بطور مختصر توضیح داده می ‌شود.

دو نوع مجوز کار کانادایی برای مهاجرت کاری وجود دارد. اقامت کانادا از طریق کار شامل مجوز کار آزاد مخصوص کارفرما و مجوز کار تخصصی است. شرایط مجوز این دو مجوز کاری بکی نیست. متقاضی در روش پیشنهاد کاری معتبر در کانادا در صورتی که بتوانند ویزای خود را با یکی از این دو نوع مجوز تطبیق دهد می‌تواند اقامت کاری کانادا را دریافت کند.

نکته مهم آن است که زمان پردازش مدارک ممکن است کمی طول بکشد . هنگامی‌ که متقاضی درخواست خود را با مجوز کار ارسال می کند باید از کامل بودن آن اطمینان حاصل پیدا کرده در غیر این صورت احتمال دارد که پروسه پردازش آن‌ مدارک با تأخیر یا رد کردن همراه باشد.

توجه داشته باشید که اقامت کانادا از طریق کار زمانی دشوار به نظر خواهد رسید که متقاضی نداند باید از کجا شروع کرده و دنبال چه نوع اطلاعاتی باشد به‌ همین دلیل بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

بهترین برنامه‌ها برای اقامت کانادا از طریق کار چگونه است.

 

 

اقامت کانادا از طریق کار

 

کشور کانادا حدوداً ۵ برنامه اصلی مهاجرتی دارد که به واسطه آن‌ها متقاضی می‌تواند اقامت دائم کانادا از طریق کارت را دریافت کند.

  • اولین برنامه مربوطه برنامه نامزدهای استانی می‌باشد.

یکی از زوش های اقامت کانادا از طریق کار برنامه مربوط به استان ها است. برنامه‌ی نامزدی استانی به مهاجرانی پیشنهاد می‌شود که دارای پیشنهاد شغلی از کانادا هستند این برنامه به آن‌ها این امکان را می‌دهد که اقدام به اقامت دائم کانادا از طریق کار به‌همراه خانواده خود کند.

در واقع یکی از ۱۳ استان یا منطقه کانادا از طرف دولت برای آن‌ها مشخص‌ شده تا بتوانند در آن مستقر شود. در واقع این برنامه هدف ‌های مختلفی درباره رفع نیاز های بازار کار در استان یا منطقه موردنظر دارد. متقاضیان قادر هستند که به‌ صورت مستقیم به استانی که به آن علاقه دارند درخواست داده از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام کند. متقاضیانی که خواهان این هستند که به ‌طور سریع ‌تر به کانادا بروند و اقدامات کانادا از طریق کار را داشته باشند بهتر است از طریق اکسپرس اینتر اقدام کنند.

مهاجرت آتلانتیک یکی از برنامه‌های آزمایشی برای اتباع خارجی است که در کانادا ایجاد شده که با وسیله این برنامه اقامت دائم کانادا از طریق کار برای مهاجران صورت می‌گیرد. این برنامه آزمایشی به وسیله یکی از ۴ استان اقیانوس اطلس یعنی نیوفاندلند، لامبرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرونزویک و نوا اسکوشیا تعلق دارد. این برنامه به ‌گونه‌ای است که متقاضیان برای واجد شرایط بودن نیاز به تجربه کانادایی نداشته و تنها به یک‌سال تجربه کار خارجی و یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی می‌توانند این مهاجرت را دریافت کند. در این روش اقامت کانادا از طریق کار به اقامت دائم می انجامد.

  • برنامه مهاجرت روستایی و شمالی

از دیگر روش‌های اقامت کانادا از طریق کار استفاده از ابرنامه مهاجرت روستایی است. پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی به جوامع کوچک ‌تر کانادا اشاره دارد که برای آن‌ها فرصت استخدام کارگران و همین‌ طور افراد ماهر خارجی را فراهم می‌کند. درواقع متقاضیانی که به ‌دنبال زندگی در کانادا هستند می‌توانند به این موقعیت درخواست داده و در صورت موفقیت اقامت کاری کانادا را دریافت کند.

۱۱ ایالت موجود در کانادا این مهاجرت را پذیرا هستند که از مهم ‌ترین الزامات اصلی این برنامه داشتن یک پیشنهاد شغلی تمام ‌وقت از یک کارفرمای کانادایی است. مهم‌ترین شغل‌هایی که در این برنامه وجود دارد مربوط به صنعت دندان‌پزشکی، خدمات مالی، به پرستاران عملیاتی، فرآوری مواد غذایی، کشاورزی و تولید است.

  • مهاجرت کشاورزی و غذایی

از دیگر روش ‌های اقامت کانادا از طریق کار برنامه مهاجرت کاری کشاورزی و غذایی است که بیشتر برای کارگران ماهر مزرعه و دام پروران و دام دارا می‌باشند. این افراد می‌توانند با این برنامه برای اقامت دائم در کانادا درخواست دهند. ناگفته نماند که متقاضیان برای این برنامه باید یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته و نشان دهند که یک کارگر با تجربه در این زمینه هستند. به ‌عبارتی کلی‌ تر بخش تولید گوشت و کشاورزی کانادا به ‌دنبال نیروی ماهر است که حداقل در موارد زیر یک ‌سال تجربه داشته باشد.

داشتن یک پیشنهاد شغلی دائم و غیر فصلی معتبر در کانادا که حقوق آن مطابق با دست‌ مزد رایج باشد.

• داشتن حداقل نمره CLB/Nclc به زبان انگلیسی یا فرانسه
• داشتن دیپلم دبیرستانی و ارزیابی اعتبار تحصیلی آن
• پول کافی برای حمایت از خود و خانواده

  • برنامه کاریه موقت

از دیگر راه‌های دریافت اقامت کانادا از طریق کار برنامه کاری موقت است که به کارفرمایان کانادایی این امکان را داده در صورتی‌ که هیچ کانادایی یا افراد با اقامت دائم بر پر کردن موقعیت کار در کشور کانادا وجود نداشته می‌تواند کارگران یا متخصصان خارجی را استخدام کنند. کار فرمایان کانادایی قادر هستند تا کارگران و متخصصان نیمه ‌ماهر خارجی را از طریق جریان‌های مانند جریان کارگران با دستمزد پایین، جریان کارگران کشاورزی، جریان ارائه‌دهنده مراقبت‌های خانگی استخدام کنند.

شرایط سنی مهاجرت به کانادا از طریق کار چگونه است.

 

تمامی متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت به کانادا از طریق کار اقدام کنند ممکن است شرایط سنی کاری در کانادا و محدودیت ‌های سنی را نداند. در واقع محدودیت‌ های سنی برای مهاجرت یکی از دغدغه‌ های اصلی هر متقاضی است زیرا محدودیت سنی برای کار در کانادا یک عامل مهم بوده که باید به آن توجه داشت.
بیشتر مهاجرانی که می‌خواهند اقامت کانادا از طریق کار را دریافت کنند بالای ۳۰ سال سن دارد و به‌همین دلیل ممکن است فکر کنند آیا هنوز گزینه مناسبی برای ورود به خاک کانادا هستند یا خیر اطلاعاتی کسب کنند.

در سیستم اکسپرس اینتری کانادا افرادی که بین ۱۸ تا ۳۰ سال هستند معمولاً گزینه خوبی برای بازار کار به حساب می‌آید و به‌ عنوان یک گزینه مناسب شناخته ‌شده هستند. در واقع این کشور تمام تلاش خود را کرده تا بتواند افراد واجد شرایط و جوان را به مجموعه مهارت‌های کاری در خاک خود اضافه کرده تا بتواند سلامت اقتصادی کشور خود را افزایش دهد. طبق سیستم امتیاز بندی داوطلبان بر اساس سن خود نیاز سن شریک خود می‌تواند امتیازاتی را کسب کند. به‌ عبارت ‌دیگر اگر متقاضی امتیاز سن را بالای ۱۱۰ داشته باشد و جمع امتیازات کل آنها بین ۴۱۵ تا ۴۶۰ باشد می‌تواند درخواست دعوت‌نامه کاری را بکنند.

 

 

اقامت دائم کانادا از طریق کار چگونه است؟

 

 

اقامت از طریق کار

 

 

روش ‌های اقامت کانادا از طریق کار که باعث اقامت دائم می‌شد را توضیح دادیم اما ممکن است افرادی نتوانند با برنامه‌های اقامت کانادا از طریق کار به زوش استانی را کارهای خود را تطبیق داده و اقامت دائم را دریافت کند. پس بهتر است به سراغ ویزای کار کانادا بروند. ویزای کار کانادا به ۲ شکل به‌صورت آزاد و مجوز کار خاص کارفرما صورت می‌گیرد که شرایط هرکدام از آن‌ها متفاوت است. افرادی که بتوانم ویزای کار آزاد در کانادا را دریافت کنند قادرند در هر مکان و هر زمان برای کارفرمای کانادایی کار کند.

چندین روش برای دریافت ویزای کار کانادا وجود دارد که در تمامی روش‌ها متقاضی باید به اداره مهاجرت و پناهندگی و شهروندی کانادا درخواست کند.
اولین شیوه که منجر به اقامت موقت می‌شود پیشنهاد شغلی است که در این روش یک کارفرمای کانادایی به یک کارمند نیاز داشته و در صورتی‌ که هیچ شهروند کانادایی برای اخذ آن موقعیت شغلی پیشنهاد نداد کارفرما مجاز است تا یک فرد خارجی را استخدام کند.

شیوه دیگر دریافت ویزای کار کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری است که بیشتر مربوط به جذب نیروی ماهر و متخصص طراحی ‌شده است. این برنامه بر اساس سیستم امتیاز بندی کار می کند که افرادی که دارای امتیاز کافی باشند و بتوان جمع امتیازهای آن‌ها را با چیزی که دولت مدنظر دارد و تطابق داد می‌توانند ویزای کاری را دریافت کنند. فاکتورهای مهمی در این سیستم امتیاز بندی وجود دارد که عبارت‌اند از مهارت، سن، مدرک زبان، مدرک تحصیلی، سوابق کاری و میزان سازگاری با محیط کانادا است.

این سیستم بر پایه برنامه اسکیلد ورکر کانادا طراحی ‌شده که دولت کانادا و اداره مهاجرت و برای آنکه بتوانند اقتصاد کشور خود را رشد دهند نیروهای ماهر را جذب کرده و این شرایط باعث شده تا فرصت مناسبی برای افراد ماهر و حرفه‌ای باشد.در این سیستم متقاضی باید از ۲ مرحله عبور کند تا توانایی خود را ثابت کند اما امتیاز مرحله اول ۱۰۰ و حداقل نمره قابل‌قبول ۶۷ است. برای اطلاع بیشتر با مشاوران استادی پلن تماس بیگیرید.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *