بهترین دانشگاه های مجارستان

 

 

کشور مجارستان با وجود داشتن مساحت کوچک هر ساله بازدید کنندگان فراوانی دارد. از دانشگاه های برتر گرفته تا بنا های با معماری زیبا و قلعه های تاریخی بی نظیر همگی از جاذبه های این کشورِ شگفت انگیز هستند. همچنین هزینه های اندک و شهریه های زندگی ارزان، مجارستان را به یکی از مقاصد مطالعاتی فوق العاده تبدیل کرده است. در این مقاله به دانشگاه های برترِ مجارستان پرداخته می شود. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید و ادامه ی این مطالب خواندنی را از دست ندهید.

 

 

 

برنامه های کلی دانشگاه های مجارستان

 

 

به طور کلی، به علت برنامه های فوق العاده و بی نظیر دانشگاه های مجارستان، روز به روز به تعداد دانشجویان بین المللی در مجارستان اضافه می شود. گذراندن مقاطع کارشناسی حدودا سه یا چهار سال، کارشناسی ارشد یک یا دو سال و دکتری تقریبا سه سال طول می کشد. در برخی رشته ها هم این دوره ها حدودا ۵ یا ۶ ساله است. زبانِ تدریس در مراکز آموزشی مجارستان معمولا انگلیسی می باشد. که این مساله به دانشجویان بین المللی برای مهاجرت و تحصیل کمک بسیار بزرگی می کند‌. هشت دانشگاه مجارستان، در رتبه بندی QS جزء بالاترین ها قرار دارند. در اینجا به پنج مرکز آموزشی برترِ مجارستان پرداخته می شود.

 

 

۱. دانشگاه سِگد

 

این دانشگاه برای بچه های رشته ی علوم کشاورزی از بهترین گزینه ها است. در رتبه بندی QS رتبه ی ۵۵۰_۵۰۱ و در اروپا رتبه ی ۲۷ ام را دارد. دانشجویان بین المللی را به راحتی جذب می کند و همچنین در برنامه ی تبادل دانشجویی اراسموس بسیار فعال است‌‌‌‌. در تمامی رشته ها بورس تحصیلی ارائه می کند و تقریبا اکثر رشته های دانشگاهی در دانشگاه سِگد به زبان انگلیسی ارائه می شوند‌.

 

 

۲. دانشگاه Eotvos Lorand

 

این دانشگاه با رتبه ی ۶۵۱_۷۰۰ در جهان و سی ام در منطقه جزء برترین های اروپا به حساب می آید. این مرکز یکی از بزرگترین و معتبر ترین های مجارستان است. در سال ۱۶۳۵ تاسیس شده و دانشجویان آن تا بحال برنده ی چهار جایزه ی نوبل شده اند. این مرکز در حال حاضر ۲۸۰۰۰ دانشجو و هشت دانشکده دارد. حدودا ۲۰۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه سگد مشغول به تحصیل هستند.

 

 

 

۳. دانشگاه دِبرِسِن

 

این موسسه ی آموزشی از سال ۲۰۱۸ در رتبه بندی جهانی رتبه ی ۶۵۱_۷۰۰ و در اروپا رتبه ی ۳۵ را دریافت کرده. پردیس های اصلی آن در دومین شهر مجارستان دبرسن قرار دارند. دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش کرده و رشته های خود را به زبان انگلیسی ارائه می کند‌. همچنین در رشته های کشاورزی، جنگلداری، پزشکی و زبان جزء به نام ترین ها است.

 

 

۴. دانشگاه کوروینوس

 

این دانشگاه در بوداپست واقع شده و رتبه ی ۸۰۱_۱۰۰۰ در سطح جهانی را دارا است. در سال ۲۰۱۶ حدودا ۱۱۰۰۰ دانشجو ثبت نام کرده که بیش از ۱۴۰۰ نفر بین المللی بودند‌. همچنین این مرکز در رشته های کشاورزی و جنگلداری رتبه ی ۲۵۰ و در اقتصاد رتبه ی ۳۵۰ را دارد‌. در این دانشگاه به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی تدریس می شود.

 

 

۵. دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

 

این مرکز با رتبه ی ۷۵۱_۸۰۰ جهانی جزء به نام ترین های مجارستان است.همچنین در رشته های ریاضیات و علوم نیز رتبه ی ۳۰۰ را در سطح جهان دارد. رشته های این دانشگاه به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و روسی تدریس می شوند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با برترین مراکز آموش عالی مجارستان، می توانید با مشاورین مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمائید‌.

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی  مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *