بهترین راه های مهاجرت به اروپا

 

این روزها، در هر جمعی صحبت از مهاجرت است. اغلب افراد، در جستجوی راهی مطمئن و قانونی برای رفتن
هستند و اطلاعات و راهکارهای خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

و معمولاً به این فکر می کنند که واجد کدام شرایط هستند و چگونه می توانند برای مهاجرت اقدام کنند؟

مقصدی که اغلب افراد به آن فکر می کنند، اروپا است. قاره ای که سطح زندگی متفاوتی را به ساکنان
خود هدیه می دهد و سالانه تعداد زیادی از انسان های قاره آسیا، به سمت کشورهای حوزه ی یورو،
مهاجرت می کنند.

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که به راستی، بهترین راه‌ برای مهاجرت به اروپا چیست؟
و تلاش می کنیم پاسخ هایی ارائه کنیم که هرکس بتواند با نگاه به شرایط خود، راهی که در پیش
می‌گیرد را انتخاب کند.

 

 

 

 

   نگاهی آماری به کشورهای مهاجر پذیر اروپا

اروپا و بخصوص کشورهای عضو اتحادیه اش، برای توسعه‌ی سرزمین های خود، از هیچ تلاشی فروگذاری
نمی‌کنند.

آن‌ها در جستجوی استفاده ی صحیح از منابع کشور، در فکر جذب سرمایه‌های مالی و ذهنی موثر، از
سراسر دنیا هستند و از این رو، رویکرد آن‌ها نسبت به جذب مهاجر، رویکردی مثبت است و علاقه فراوانی
به این کار دارند.

به نوعی که هم اکنون، ۲۹% از جمعیت سوییس، ۱۶% از جمعیت سوئد، ۱۴% از جمعیت نروژ، ۱۲% از
جمعیت آلمان و ۱۱.۶% از جمعیت فرانسه، از مهاجران و اتباع خارجی تشکیل شده است.

برای ایرانیان طبق آمار، ۳ کشور محبوب جهت مهاجرت در قاره اروپا کشورهای آلمان، سوئد و انگلیس بوده اند.

 

نگاهی آماری به مهاجرت پذیری کشورهای اروپایی
نگاهی آماری به مهاجرت پذیری کشورهای اروپایی

 

 

کشورهای مختلف اروپا، رویکردهای متفاوتی در خصوص جذب مهاجر دارند و درباره ی این درصد ها نیز باید بدانید که میزان جمعیت کشور در مخرج کسر، تاثیر زیادی بر این آمار دارد. به عنوان مثال کشور آلمان بیشترین تعداد مهاجر در اروپا را در خود جای داده اما به دلیل جمعیت بالای خود کشور، درصد مهاجران آن از سوییس و سوئد و نروژ کمتر است. در هر حال این آمارها نشان می دهد که کشورهای مورد نظر ما، آغوشی باز برای جذب مهاجران دارند و تنها باید بدانیم بهترین روش برای آغاز این تغییر، برای ما کدام است؟

 

 

بهترین راه برای مهاجرت به اروپا

 

همانطور که هیچ پزشکی نمی تواد برای ۲ بیمار مختلف، یک نسخه‌ی واحد تجویز کند؛ اعلام یک راه، به عنوان بهترین راه برای همه‌ی انسان‌ها کاری صددرصد اشتباه است. اغلب اوقات پیش می آید دوستی که پیش از شما دست به مهاجرت زده، به شما مشاوره می دهد و روش کار خود را ناخواسته به شما تجویز می کند؛ در حالی که این کار کاملاً ناصحیح است.

چرا که هرکس باید با توجه به شرایط زندگی خودش، بهترین راه را برای خود برگزیند. بنابراین بهترین راهکار آن است که روش های متداول مهاجرت به اروپا را شناخته و درباره ی شرایط اقدام هر یک از آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنیم. سپس با نگاه به شرایط زندگی شخصی مان، و با مشاوره‌ی متخصصین، بهترین راه را برگزینیم.

 

 

روش‌های متعددی برای مهاجرت به اروپا وجود دارد.

 

اما روش‌های متداولی که برای مهاجرت به اروپا استفاده می شود، چه روش هایی است؟ در واقع، در اینجا ۵ عدد از بهترین و متداول ترین روش‌ها را برای شما برخواهیم شمرد:

 

 

  1. مهاجرت از طریق تحصیل در اروپا:

     

    تحصیل در اروپا، یکی از راه های رایج مهاجرت در بین جوانان است. جوانانی که برای برنامه ریزی یک آینده‌ی بهتر و استفاده از امکاناتی متفاوت، در جستجوی راهی برای تحصیل در اروپا هستند. شاید ندانید که طبق آمار رسمی بنیاد ملی نخبگان، ۶۵% از مدال‌آوران المپیادهای علمی، به کشورهای اروپایی و آمریکایی مهاجرت می کنند.

اگرچه تحصیل در اروپا به مراتب سخت تر از تحصیل در کشور خودتان خواهد بود، اما گاهی برای رسیدن به شرایطی بهتر، باید سختی بیشتری را به جان خرید. برای تحصیل در کشورهای اروپایی اگرچه هرکشور ضوابط خاص خود را اعمال می‌کند اما برخی مسائل مشترک است. به عنوان مثال، شرط سن، داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره ی خوب در هر چهار مهارت اصلی. داشتن حداقل یک مدرک دانشگاهی معتبر با معدل قابل قبول، در کشور مبدا. اثبات تمکن مالی (که به معنای به همراه داشتن هزینه‌های زندگی در کشور مورد نظر برای یک یا دو سال است)

برای ایرانیان در اروپا، آلمان پرطرفدارترین کشور جهت مهاجرت تحصیلی است. هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور رایگان است اما میزان تمکن مالی بین ۸ تا ۱۰ هزار یورو متفاوت است. هم‌چنین اگر شرایط مکفی برای قبولی در دانشگاه‌های دولتی آلمان را نداشته باشید، شهریه‌ی سالیانه ۱۰ تا ۲۰ هزار یورویی دانشگاه‌های خصوصی نیز، به هزینه زندگی افزوده خواهد شد.

 

 

                                                                                 کشور آلمان پر طرفدارترین کشور جهت تحصیل ایرانیان در اروپا است.

 

 

  1. مهاجرت از طریق خرید ملک در اروپا :

     

    بسیاری از کشورهای جهان، به سبب خرید ملک در کشورشان به شما اقامت خود را اعطا خواهند کرد. دربرخی کشورهای اروپایی نیز این امکان برای مهاجرت وجود دارد. کشورهایی نظیر آلمان، اسپانیا، یونان، مجارستان و فرانسه، کشورهایی هستند که با خرید ملک در آن‌ها می توانید پاسپورت آن‌ کشور را نیز، طبق ضوابطی دریافت کنید. در میان این کشورها، یونان با ارزان ترین قیمت ملک، اولین گزینه است.

    خرید ملک در یونان از ۲۵۰ هزار یورو آغاز می شود. نکته ی مهم دیگری که در این باره باید بدانید، آن است که شما با خرید ملک در هر کشوری، می‌توانید ویزای اقامت موقت آن کشور را برای اسکان در ملک شخصی تان دریافت کنید. اما این موضوع به معنای اقامت دائم شما در آن‌جا نیست و قوانین و شرایط مالیاتی خاصی نیز شامل حال شما خواهد شد.

    اما کشورهایی که نام شان را برشمردیم، طبق ضوابط خود، به صاحبان ملک در کشور، اقامت دائم و پاسپورت کشور خود را اعطا می‌کنند و از نظر قانونی نیز، مانند سایر شهروندان با آن‌ها برخورد خواهد شد.

  2. دریافت ویزای کاری:

     

    شما می توانید برای کار به کشور های اروپایی سفر کنید. برای این کار، راه‌های متفاوتی وجود دارد. مثل داشتن یک تخصص خاص که مورد نیاز کشور مقصد باشد، یا داشتن یک طرح، ایده و یا یک اختراع، که نظر سرمایه گذاران را جلب کرده باشد.

    همچنین در کشورهای آلمان، اتریش، سوئد و فرانسه، شما با دریافت یک دعوتنامه از سوی یکی از شهروندان آن کشورها و با شرط داشتن مدرک زبان خارجی، می توانید جهت اخذ ویزای کاری اقدام کنید. در کشورهای آلمان، دانمارک و اتریش، بدون داشتن دعوتنامه نیز می توانید درخواست ویزای در جستجوی کار کنید و با ارائه‌ی مدارک لازم جهت اثبات توانایی و تخصص، به کار در آن کشورها بپردازید.

 

 

  1. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و استارت‌آپ:

     

    برخی کشورهای اروپایی، این امکان را فراهم کرده اند تا با ثبت یک شرکت و آغاز یک بیزنس در آن کشور، بتوانید اقامت آن‌جا را دریافت کنید. به شرطی که حداقل سرمایه گذاری لازم را در آن کشور انجام دهید و استارت‌آپ شما، به اقتصاد آن کشور کمک کند. شرایط مختلف سرمایه گذاری شامل خرید اوراق قرضه، خرید سهام در بازار بورس، سپرده گذاری در بانک، ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود و نظایر این‌ها است که هر کشوری در این میان شرایط خاص خود را اعلام می دارد.

    به عنوان مثال اقامت از طریق خرید اوراق قرضه فقط در اسپانیا و سپرده گذاری در بانک فقط در ایتالیا مقدور است. فراموش نکنید که ایجاد یک کسب و کار تازه و ثبت یک شرکت، ضوابط و قوانین خاص خود را دارد و شما علاوه بر سرمایه گذاری اولیه، لازم است که مبلغ لازم جهت اداره‌ی کسب و کارتان را در مدت زمان مشخصی، با خود به همراه ببرید. در این خصوص هر کشوری، قوانین متفاوتی دارد.

    سخت گیر ترین کشور در این میان آلمان است. همچنین ارزان ترین کشور برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا، مجارستان است که شما می توانید با ۱۸۰ هزار یورو سرمایه گذاری نیز، اقامت آن‌جا را برای خودتان و خانواده، اخذ کنید.

  2. اخذ ویزای اقامت از طریق تمکن مالی در ایران:

     

    اگر در کشور خود دارای درآمد مطلوبی هستید، می‌توانید با تکیه بر در آمد حاصل از کسب و کار خود در ایران، ویزای اقامت برخی کشورهای اروپایی را دریافت کنید. کشورهایی مانند فرانسه و یونان، در صورت اثبات درآمد ماهانه‌ی معادل ۲۵۰۰ یورو در ایران، به شما ویزای اقامت خواهند داد.

    هرچند این ویزا هر ساله نیاز به ارائه مجدد مدارک و تمدید خواهد داشت و نیز شامل دریافت پاسپورت آن کشورها نخواهید شد؛ اما با این وجود، روشی آسان برای کسانی است که چنین درآمدی در ایران دارند.

 

 

جمع بندی و نتیجه گیری

 

مهاجرت به کشورهای اروپایی، شرایط و ضوابط بسیار متفاوت و گسترده‌ای دارد. هر کدام از مواردی
که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، در هر کشوری، شرح و بسطی متفاوت دارد؛ که تفصیل همه‌ی آن‌ها
هرگز در یک مقاله نخواهد گنجید.

آن‌چه مهم است، این است که برای هر فردی، یکی از روش‌های بالا و یکی از مقاصد اروپایی، مناسب ترین
گزینه است.

ساده ترین روش کشف گزینه‌ی مناسب، استفاده از راهنمایی های مشاوران متخصص در زمینه‌ی مهاجرت به اروپا است. طبق آمار به دست آمده از سازمان‌های مهاجرتی داخلی، حدود ۲۰% جمعیت ایران، به فکر مهاجرت هستند. همه ی آن‌ها در جستجوی جایی برای برپایی یک زندگی بهتر هستند. در میان همه‌ی این افراد، کسانی موفق به مهاجرت خواهند شد که بتوانند بهترین راه را برای مهاجرت پیدا کنند. بنابراین با تمرکز بر هدف و کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی کشور‌های مختلف اروپا، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. شما می توانید با کسب اطلاعات از مشاوران متخصص ما، به این هدف، نائل آیید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات

ا خذ ویزای کاریا خذ ویزای کاری اروپااخذ ویزای اقامت از طریق تمکن مالیاخذ ویزای اقامت از طریق تمکن مالی در اتریشاخذ ویزای اقامت از طریق تمکن مالی در اروپااخذ ویزای اقامت از طریق تمکن مالی در اسپانیااخذ ویزای اقامت از طریق تمکن مالی در الماناخذ ویزای کاری المانبهترین راه برای مهاجرت به اروپابهترین راه‌ برای مهاجرت به اروپا چیست؟بهترین راه های مهاجرت به اروپاتحصیل در اروپادریافت ویزا ی اتریش از طریق دعوتنامهدریافت ویزا ی المان از طریق دعوتنامهدریافت ویزا ی سوئد از طریق دعوتنامهدریافت ویزا ی هلند از طریق دعوتنامهدریافت ویزای جستجوی کاردریافت ویزای کاریدریافت ویزای کاری اروپادریافت ویزای کاری در اروپادریافت ویزای کاری در المانروش‌های متعددی برای مهاجرت به اروپاشرایط دریافت ویزای جستجوی کارمهاجران در اروپامهاجرت از طریق تحصیل در اروپامهاجرت از طریق خرید ملک در اتریشمهاجرت از طریق خرید ملک در اروپامهاجرت از طریق خرید ملک در المانمهاجرت از طریق خرید ملک در سوئدمهاجرت از طریق خرید ملک در هلندمهاجرت از طریق سرمایه گذاری و استارت‌آپمهاجرت به کشورهای اروپاییمهاجرت تحصیلینگاهی آماری به کشورهای مهاجر پذیر اروپانگاهی آماری به مهاجرت پذیری کشورهای اروپاییویزای جستجوی کار آلمانویزای جستجوی کار اتریشویزای جستجوی کار اروپاویزای جستجوی کار المانویزای جستجوی کار در اروپاویزای جستجوی کار سوئدویزای در جستجوی کار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *