توجه داشته باشید که برای داشتن یک وضعیت اقامت پایدار و ایمن، اعطای دسترسی کامل به کار، تحصیل و امنیت اجتماعی برای ادغام اتباع غیر اتحادیه اروپا در جامعه، محل زندگی آنها مهم است. به همین دلیل است که دستورالعمل وضعیت اتباع غیر اتحادیه اروپا که مقیم طولانی مدت هستند مقرر می دارد که شخصی که به طور قانونی برای مدت پنج سال بدون وقفه در یک کشور اتحادیه اروپا زندگی کرده است، می تواند وضعیت اقامت طولانی مدت را دریافت کند. به عبارت دیگر هر دانشجو قادر است که درصورت اتمام دوره تحصیلی ، اقدام به تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت طولانی مدت کند.

این بستگی به این دارد که فرد دارای منبع درآمد ثابت و منظم، بیمه درمانی باشد و در صورت نیاز کشور اتحادیه اروپا، از اقدامات ادغام پیروی کند. این شخص همچنین نباید تهدیدی برای امنیت عمومی یا سیاست عمومی باشد.

چارچوب حقوقی برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت طلانی مدت

تبدیل ویزای تحصیلی
ISTANBUL, TURKEY – DECEMBER 17, 2021 : Closeup of the Visa to The France focusing on the word VISA. Schengen visa has been put into circulation since 2019.

دستورالعمل در مورد وضعیت اتباع غیر اتحادیه اروپا که مقیم اقامت طولانی مدت هستند، شرایطی را تعیین می کند که طبق آن اتباع غیر اتحادیه اروپا می توانند وضعیت اقامت طولانی مدت را دریافت کنند، که به آنها مجموعه ای از حقوق یکسان، مشابه حقوق شهروندان اتحادیه اروپا اعطا می کند. .

اطلاعات بیشتر در مورد مفاد کلیدی این دستورالعمل در خلاصه قوانین اتحادیه اروپا – اقامت طولانی مدت موجود است.

نکات مهم پیرامون تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت طولانی مدت

اطمینان حاصل شود که اتباع غیر اتحادیه اروپا که حداقل پنج سال در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا زندگی کرده اند، وضعیت اقامت دائم و ایمن دارند.
به این اتباع غیر اتحادیه اروپا مجموعه ای از حقوق اعطا کنید که مشابه حقوق شهروندان اتحادیه اروپا از نظر کار، تحصیل، امنیت اجتماعی، دسترسی به کالاها و خدمات است.
این اتباع غیر اتحادیه اروپا را برای مهاجرت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای کار و تحصیل آسان تر می کند
بازنویسی دستورالعمل ساکنان طولانی مدت

هدف بازنویسی دستورالعمل اقامت بلندمدت ایجاد یک سیستم مؤثر، منسجم و منصفانه برای کسب وضعیت اقامت بلندمدت اتحادیه اروپا است. این سیستم باید ابزاری کلیدی برای ارتقای ادغام اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا باشد که به طور قانونی و درازمدت در اتحادیه اروپا مستقر شده اند.

تجمع دوره های اقامت در کشورهای مختلف عضو

این پیشنهاد به دست آوردن وضعیت اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا را آسان تر می کند. این امر با اجازه دادن به اتباع کشورهای ثالث برای جمع آوری دوره های اقامت در کشورهای مختلف عضو به منظور برآوردن الزامات مربوط به مدت اقامت انجام می شود. تمام دوره های اقامت قانونی باید به طور کامل در نظر گرفته شود، از جمله دوره های اقامت به عنوان دانشجو، بهره مند از حمایت موقت، یا دوره های اقامت در ابتدا بر اساس دلایل موقت.

حقوق ساکنان طولانی مدت و رفتار برابر در رابطه با تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت طولانی مدت

تبدیل ویزای تحصیلی

این پیشنهاد همچنین با هدف تقویت حقوق ساکنان طولانی مدت و اعضای خانواده آنها است. این شامل حق جابجایی و کار در سایر کشورهای عضو است که باید تا حد امکان مشابه حقی باشد که شهروندان اتحادیه اروپا از آن برخوردارند. اجازه دادن به اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا که قبلا ساکنان طولانی مدت اتحادیه اروپا در یک کشور عضو هستند برای تغییر شغل و نقل مکان به کشور عضو دیگر برای کار می‌تواند به بهبود اثربخشی بازار کار در سراسر اتحادیه اروپا، رفع کمبود مهارت‌ها و جبران عدم تعادل منطقه‌ای کمک کند. همچنین می تواند جذابیت کلی اتحادیه اروپا را برای استعدادهای خارجی بهبود بخشد.

این پیشنهاد علاوه بر این، مکانیسمی را برای تضمین شرایط برابر بین مجوز اقامت بلندمدت اتحادیه اروپا و مجوزهای اقامت دائم ملی از نظر رویه ها، حقوق برابر و دسترسی به اطلاعات ایجاد می کند، به طوری که اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا از یک انتخاب واقعی بین دو مجوز. همچنین مهاجرت دایره ای را با تسهیل بازگشت ساکنان طولانی مدت به کشور مبدا بدون از دست دادن حقوق خود تسهیل می کند و به نفع کشورهای مبدا و کشورهای محل اقامت است.

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت طولانی مدت

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت طولانی مدت

در واقع دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه های اروپا می توانند به راحتی، اقامت کشور های مورد نظر خود را با تبدیل ویزای تحصیلی خود بدست آورند. البته در این مسیر افرادی که از مدرک PHD برخوردارند، موفق تر خواهند بود و براحتی مشغول به کار می شوند و افرادی که نتوانند شغل مناسب بصورت استخدامی یا تمام وقت پیدا کنند و یا از سرمایه لازم جهت راه اندازی کار برخوردار نباشند، ممکن است در تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت طولانی مدت با مشکلاتی روبه رو شوند.

به هر حال باید توجه شود که برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت طولانی مدت روش های بسیاری وجود دارد که در زیر به توضیح هر یک می پردازیم.

  • مجوز کار

دریافت مجوز کار از جمله روش های تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم می باشد. در واقع در این روش محصلین پس از اتمام تحصیلات خود لازم است تا از دولت کشور های اروپایی یک مجوز کار دریافت کنند و در صورت دریافت این مجوز، گرفتن اقامت بسیار راحت تر می شود.

  • سرمایه گذاری

سرمایه گذاری نیز از دیگر روش های مناسب جهت اقامت دائم کشثر های اروپایی بعد از تحصیل می باشد. در واقع فرد با سرمایه گذاری با توجه به رشته تحصیل کرده در دانشگاه و کالج های اروپا مشغول به کار می شود و می تواند اقامت دائم خود را نیز دریافت نماید.

البته باید توجه شود که سرمایه گذاری در کشور های اروپایی ملزم به رعایت شرایطی از جمله سن، انتخاب شهرهای مناسب در کشور کانادا، داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی و برخورداری از سابقه مدیریتی در پرونده و رزومه فرد می باشد.

  • ازدواج

از دیگر روش های مناسب برای تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت طولانی مدت ، ازدواج فرد محصل (در طول تحصیل) با یک فرد اروپایی می باشد.

در این روش لازم است تا در مجموع با گذراندن ۴ سال (دو سال مشغول به تحصیل + دو سال ازدواج با یک فرد اروپایی) اقامت دائم خود در کشورهای اروپایی را دریافت نماید.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت طولانی مدت آشنا کردیم. برای اطلاع بیشتر از این شرایط با مشاوران استادی پلن تماس حاصل کنید.

بیشتر بخوانید:

تحصیل در کانادا

تحصیل در هلند

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *