تحصیل در دبیرستان های ایتالیا

 

آیا قصد دارید مقطع دبیرستان را در خارج از کشور بگذرانید؟ آیا به ایتالیا به عنوان یکی از مقاصد احتمالی فکر می کنید؟ پس این مقاله برای شما آماده شده است. با تحصیل در دبیرستان های ایتالیا شما بی شک در معرض یک فرهنگ و زبان جدید قرار می گیرید. در ایتالیا، بسته به انتخاب شما برنامه های متنوعی برای گذراندن وجود دارد. تحصیل دبیرستان در ایتالیا واقعا فرصتی است که تنها یکبار در طول زندگی به شما داده می شود.

بعد از اینکه کشور ایتالیا را به عنوان مقصد خود انتخاب کردید، باید در مورد مدت زمانی که قصد اقامت در این کشور را دارید تصمیم بگیرید. برنامه های تحصیلی دبیرستان در خارج از کشور معمولا در تابستان اتفاق می افتند. شما می توانید دوره ها و کلاس هایی را برای شرکت انتخاب کنید و برای یک ترم و یا یک سال در خارج از کشور تحصیل کنید و در نهایت، در یک مدرسه ی دولتی ایتالیایی ثبت نام کنید. اکثر افراد، برنامه های دبیرستان ایتالیا را برنامه های غوطه ور می دانند (ب خصوص برای دوره های طولانی تحصیلی). به این معنا که دانش آموزان با یک خانواده ی میزبان ایتالیایی زبان صحبت می کنند و کلاس های خود را نیز به زبان ایتالیایی می گذرانند؛ در نتیجه کاملا در فرهنگ این کشور غرق خواهند شد. اما نگران نباشید، حتی در دوره های کوتاه مدت نیز شما فرصت های بسیاری برای تجربه ی فرهنگ ایتالیا خواهید داشت:

 

ترم های تابستانه: اگر قصد ندارید که برای مدت زمان طولانی از خانه دور باشید؛ اما همچنان فرصت ماجراجویی در خارج از کشور برای شما اهمیت دارد؛ این گزینه برای شما بسیار مناسب است.

طول مدت این برنامه ها به طور معمول یک یا چند ماه است و گاهی تغییراتی نیز درون برنامه ها پیش می آید. در طول این دوره ها، بخشی از اقامت شما در خانه همراه با مردم ایتالیایی و مابقی نیز در خوابگاه ها است. لازم به ذکر است که کیفیت این خوابگاه ها در سطح بسیار خوبی قرار دارند و شما را برای تجربه زندگی خوابگاهی در دانشگاه نیز آماده می کنند. در برخی از این دوره ها، شما به نقاط مختلف کشور سفر خواهید کرد. معمولا کلاس ها همراه با دیگر دانش آموزان خارجی برگزار می شوند و به زبان انگلیسی هستند.

 

 

ترم کامل یک ساله: اگر قصد دارید زندگی در ایتالیا را برای مدت زمان بیشتری تجربه کنید و به اندازه ی کافی ماجراجو هستید که بتوانید دوری از خانه را تحمل کنید؛ این دوره ها برای شما ساخته شده اند. این دوره ها معمولا بین ۵ تا ۱۰ ماه به طول می انجامند. شما معمولا پس از گذراندن یک دوره ی زبان، با یک خانواده ی ایتالیایی همراه خواهید شد. در برخی از برنامه ها، دانش آموزان حتی پیش از پرواز به ایتالیا، یک دوره آنلاین زبان Rosetta Stone را تکمیل می کنند.

تنها دانستن اصول اولیه ی زبان ایتالیایی برای شما بسیار مفید خواهد بود. این دانش آموزان معمولا در این دوره ی زمانی در کلاس های مدرسه ای که به یادگیری آن ها کمک می کند شرکت داده می شوند. این کلاس ها به زبان ایتالیایی هستند و در مدارس معمولا از دوشنبه تا شنبه، کلاس ها برگزار خواهند شد. ساعت کلاس ها ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر است. بنابراین شما می توانید در این دوره زبان ایتالیایی خود را تقویت کنید، دوستان ایتالیایی جدید پیدا کنید و پس از مدرسه با آن ها در ارتباط باشید.

 

الزامات:

درخواست: برای ثبت نام در این برنامه ها لازم است که قبل از هر کاری، فرم درخواست را در وبسایت مربوطه پر کنید.


کلاس زبان
:  از آنجایی که زبان ایتالیایی برای دانش آموزان اغلب یک زبان جدید محسوب می شود؛ لازم است که یک دوره ی زبان در هفته های قبل از شروع برنامه گذرانده شود. (مگر اینکه شما از قبل زبان ایتالیایی را آموخته باشید)

 

 


مزایای تحصیل مقطع دبیرستان در ایتالیا

 

زیبایی های ذاتی کشور ایتالیا، تاریخ غنی و البته غذاهای شگفت انگیز ایتالیایی، تمام چیزهایی نیز که با تحصیل در ایتالیا به دست خواهید آورد. در ایتالیا، نه تنها فرصتی برای گسترس افق دید خود و یافتن دوستان جدید خواهید داشت، بلکه تجربه ی یک تحصیل با کیفیت در خارج از کشور را نیز به دست خواهید آورد. تجربه ای که می تواند یک آمادگی اولیه برای دوران کالج و دانشگاه شما ایجاد کند.

ایجاد شرایطی برای تحصیل دبیرستان در خارج و مسافرت به یک کشور جدید نشان خواهد داد که شما یک فرد با اعتماد به نفس و آماده برای پیشرفت هستند. در طی این دوران، علاوه بر کسب تجربیات جدید، شما می توانید زبان ایتالیایی را نیز بیاموزید. مهارتی که به طور بالقوه می تواند مفید باشد.

 

 

 

دبیرستان های ایتالیا
دبیرستان های ایتالیا

 

 

 

برنامه های مختلف دبیرستان در ایتالیا

 

وقتی نوبت به تحصیل مقطع دبیرستان در ایتالیا می رسد، برنامه های مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. همانطور که گفتیم، اولین قدم تعیین مدت زمانی است که می خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید (برای یک ترم یا یک سال کامل).

نکته ی دیگری که باید در نظر بگیرید همان چیزی است که با گذراندن این دوره قصد دارید به دست آورید. به طور مثال، اگر هدف شما یادگیری زبان ایتالیایی است، پس یک برنامه ی غوطه ور که شامل زندگی با یک خانواده ی ایتالیایی می شود؛ گزینه ی خوبی است. اگر قصد بازدید از ایتالیا را دارید، یک برنامه ی تور فرهنگی می تواند جوابگو باشد. اگر هم علاقه دارید بدانید تحصیل در دبیرستان های ایتالیا چگونه است، پس روی مدرسه و یا منطقه ی جغرافیایی خاصی که مورد علاقه شماست، متمرکز شوید. به خاطر داشته باشید که برخی از دوره ها، علاوه بر فرصت های آکادمیک، می توانند فرصت های داوطلبانه ای نیز در اختیار شما قرار دهد.

دوره هایی که در ایتالیا برگزار می شود ممکن است روی موارد زیر تمرکز داشته باشند:

  • غذا و آشپزی
  • فیلم و بازیگری
  • هنرهای تجسمی و نمایشی
  • تاریخ هنر
  • آکادمیک عمومی

 

 

مکان ها و جاذبه های محبوب ایتالیا

 

ایتالیا ارائه دهنده ی معماری های باورنکردنی و نقاط دیدنی بی نظیری است که مسافران را از گوشه و کنار دنیا به ایتالیا می کشاند. ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید چه سبک زندگی در ایتالیا را تجربه کنید. زندگی در شهر، حومه شهر و یا ساحل، تجربیات متفاوتی رقم می زند. در ادامه، برای کمک کردن به شما، برخی از جاذبه های محبوب ایتالیا را بیان کرده ایم:

در رم: تاریخچه و هنرهای باورنکردی که در کولوسئوم، پانتئون و سیستین چاپل در شهر واتیکان نهفته است را کاوش کنید.

در فلورانس:  دیدن شگفتی های دیوید میکل آنژ را در گالری آکادمیا فلورانس تجربه کنید. به گالری اوفیتزی سر بزنید  کلیسای سانتا ماریا نولا را از دست ندهید!

در میلان: آخرین وعده شام داوینچی در سانتا ماریا دله گرزی را ببینید. اجازه دهید که کلیسای جامع Duomo شما را شگفت زده کند.

در ونیز: با یک گوندولا از کانال بزرگ گذر کنید. از خوردن یک کافه در میدان سن مارکو لذت ببرید و سپس از باسیلکا معروف سنت مارک قدم بزنید.

علاوه بر این ها، جزایر زیبا مانند سیسیل ، کاپری و ساردینیا را با سواحل نفس گیر، گنجینه های معماری و مناطق ساحلی فراموش نکنید!

 

 

چگونه برای تحصیل در دبیرستان های ایتالیا آماده شویم؟

 

بدیهی است که برای تحصیل در خارج از کشور به آمادگی های بسیاری نیاز است؛ اما شما با مراجعه به وبسایت ما اولین قدم را برداشته اید. هر چه زودتر با استفاده از کارشناسان ما شروع به برنامه ریزی کنید. بعد از تصمیم گیری در مورد مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، شروع به تحقیق کنید. مواردی مانند هزینه ها را با یکدیگر مقایسه کرده و انواع مختلفی از محل اقامت را بررسی کنید. در نهایت، درصورت تمایل می توانید از خدمات مجموعه استادی پلن استفاده نمایید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور ایتالیا

آموزش زبان ایتالیاییادامه تحصیل در ایتالیاایتالیابرنامه های تحصیلی دبیرستان در خارج از کشوربرنامه های دبیرستان ایتالیاتحصیل در ایتالیاتحصیل در دانشگاه های ایتالیاتحصیل در دبیرستان های ایتالیاتحصیل در رمتحصیل در فلورانستحصیل در میلانتحصیل در ونیزتحصیل مقطع دبیرستان در ایتالیاتدریس زبان ایتالیاییثبت نام در دبیرستان های ایتالیاچگونه برای تحصیل در دبیرستان های ایتالیا آماده شویم؟خوابگاه دبیرستان های ایتالیاخوابگاه های ایتالیادانشگاه های ایتالیادبیرستان های ایتالیادرباره ایتالیادوره زبان ایتالیایی در ایتالیادوره زبان ایتالیایی در مدارس ایتالیادوره های آموزشی در ایتالیادوره های دبیرستان های ایتالیارشته های به زبان آلمانی در آلمانرشته های به زبان ایتالیایی در ایتالیازبان ایتالیاییزندگی در ایتالیاشرایط تحصیل در ایتالیاشرایط خوابگاه های ایتالیاشرایط دبیرستان های ایتالیاشرایط زندگی در ایتالیاشرایط ویزای دانشجویی ایتالیاشهریه تحصیل در ایتالیاشهریه دبیرستان های ایتالیاشهریه زبان ایتالیاییشهریه کلاس های زبان ایتالیاییکشور ایتالیامدارک مورد نیاز برای دبیرستان های ایتالیامزایای تحصیل مقطع دبیرستان در ایتالیامکان ها و جاذبه های محبوب ایتالیاهزینه های تحصیل در ایتالیاهزینه های تحصیل در دبیرستان های ایتالیاهزینه های زندگی در ایتالیاهزینه های ویزای دانشجویی ایتالیاویزای تحصیلی ایتالیاویزای تحصیلی برای دبیرستان های ایتالیاویزای دانش آموزی ایتالیاویزای دانشجویی برای دبیرستان های ایتالیاویزای همراه دانش آموز در ایتالیاویزای همراه دانشجو در ایتالیا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *