آیا با نوجوان خود به کانادا می آیید یا به فکر فرستادن او به کانادا برای برنامه تبادل دبیرستان هستید؟  هر دو فرصت هایی را برای نوجوان شما فراهم می کنند تا در یک محیط امن و حمایتی رشد کند و در عین حال تحصیلات در سطح جهانی را کسب کند.دبیرستان که به عنوان دبیرستان نیز شناخته می شود، از کلاس های ۹ تا ۱۲ در اکثر استان ها و مناطق کانادا اجرا می شود، به جز کبک، که از کلاس ۷ شروع می شود و در کلاس ۱۱ به پایان می رسد. پس از اتمام موفقیت آمیز دبیرستان در سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی، دانش آموزان می توانند ادامه دهند.  شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا کمی متقاوت است که با یک دیگر به ببرسی آنها خواهیم پرداخت.

 آموزش با کیفیت بالا، پیشرفت دانش آموزان بالا در تحصیل در دبیرستان های کانادا

تحصیل در دبیرستان های کانادا

کانادا یکی از قوی ترین رکوردهای پیشرفت دانش آموزان در جهان را دارد.  به همین دلیل است که ما یک انتخاب عالی برای تحصیل در دبیرستان هستیم.  در واقع، فرستادن فرزندتان به کانادا برای دبیرستان یکی از بهترین راه‌ها برای آماده‌سازی او برای کالج یا دانشگاه است.

 نوجوانان کانادایی جزو بهترین تحصیلکرده های جهان هستند.  سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) سیستم های آموزشی را در سراسر جهان بررسی و رتبه بندی می کند.  در آخرین ارزیابی خود، کانادا در ریدینگ رتبه ششم، در ریاضیات دوازدهم و در علوم رتبه هشتم را کسب کرد.  ما همچنین رتبه دوم بالاترین میزان تکمیل دبیرستان را در سراسر جهان داریم.

 از نظر تعالی در آموزش، ما در حال حاضر رتبه سوم را در میان ۱۵ نفر از ثروتمندترین همسالان خود داریم.  کیفیت سیستم آموزشی ما به عنوان یکی از بزرگترین نقاط قوت ما شناخته می شود[۱].  بسیاری از موفقیت های ما را می توان به معلمان استثنایی ما نسبت داد.  معلمان کانادایی حداقل دارای مدرک لیسانس و ۱ سال آموزش عملی معلم هستند.  بسیاری برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد ادامه می دهند.  معلمان باید به طور منظم مهارت های خود را از طریق آموزش مداوم و توسعه حرفه ای ارتقا دهند.

 استانداردها و تضمین کیفیت برای تحصیل در دبیرستان های کانادا

 ۱۰ استان و ۳ قلمرو کانادا بر آموزش نظارت دارند و هر یک از وزارتخانه های آموزش آنها اهمیت حفظ استانداردهای بالا را تشخیص می دهند.  آنها از طریق شورای وزیران آموزش و پرورش کانادا، یک سازمان ملی، تصمیمات خط مشی عمده ای اتخاذ می کنند و ابتکارات را با استفاده از همتایان استانی و سرزمینی خود به عنوان معیار طراحی می کنند[۲].  این امر کیفیت و ثبات سیستم آموزشی را تضمین می کند.

تحصیل در دبیرستان های کانادا

 هر استان و منطقه زمان شروع و پایان سال تحصیلی را تعیین می کند، اگرچه معمولاً در سپتامبر شروع می شود و در ژوئن به پایان می رسد.  ساعات کاری مدرسه عموماً از ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر است.  یا بعد از آن، از دوشنبه تا جمعه.  برخی از دانش آموزان در مدرسه تابستانی شرکت می کنند.  این زمانی اتفاق می افتد که آنها باید دوره ای را که در طول سال تحصیلی به پایان نرسانده اند، بگذرانند.

 تحصیل برای همه دانش آموزان در سیستم مدارس دولتی کانادا رایگان است.  دانش آموزان دبیرستانی بسته به استان یا منطقه باید تا سن ۱۶ یا ۱۸ سالگی به مدرسه بروند.

 دبیرستان های دولتی

 بسیاری از دبیرستان های دولتی کانادا اکنون دانش آموزان بین المللی را در برنامه های خود می پذیرند.  مدارس با بودجه عمومی در سطح محلی توسط هیئت مدیره مدارس منتخب اداره می شوند که یک برنامه درسی یا برنامه مطالعاتی استاندارد ارائه می دهند.  تقریباً تمام مدارس دولتی دانش‌آموزان دختر و پسر در کلاس‌های یکسانی دارند.  آنها فقط برنامه های روزانه ارائه می دهند.

 در اکثر نقاط کانادا، دانشجویان بین المللی می توانند به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا هر دو تحصیل کنند.  برخی از استان ها یک سیستم آموزشی جداگانه ارائه می دهند که شامل کلاس های دینی است.  این بخشی از سیستم مدارس دولتی است و برای همه آزاد است.

 بسیاری از والدین، نوجوانان خود را برای تحصیل در خارج از کشور به کانادا می فرستند.  تو این رو هم میتونی انجام بدی.  دانش‌آموزان با خانواده‌های کانادایی زندگی می‌کنند، فرهنگ را یاد می‌گیرند، خاطراتی را به دست می‌آورند که در طول عمر باقی می‌مانند و در عین حال تحصیلات عالی کسب می‌کنند.

 دبیرستان های خصوصی گزینه های جایگزین را ارائه می دهند

تحصیل در دبیرستان های کانادا

 کانادا همچنین دارای مدارس متوسطه خصوصی است.  آنها برای حضور و غیاب هزینه دریافت می کنند.  مدارس خصوصی باید همان برنامه درسی مدارس دولتی را در استان یا منطقه ارائه دهند.  این تضمین می کند که دانش آموزان همان دوره تحصیلی را که در سیستم مدارس دولتی انجام می دهند، بگذرانند.

 اندازه کلاس در مدارس خصوصی اغلب کوچکتر از مدارس دولتی است که دانش آموزان ممکن است از برنامه نویسی تخصصی بهره مند شوند.  برخی از مدارس خصوصی یک برنامه مذهبی و همچنین دروس مدرسه استاندارد خواهند داشت.  گاهی اوقات، مدارس خصوصی فقط برای پسران یا فقط برای دختران ایجاد می شود.

 دبیرستان های خصوصی شامل مدارس شبانه روزی (با محل اسکان در محل)، مدارس جایگزین، برنامه های کارشناسی بین المللی و برنامه های ورزشی تخصصی یا مدارس برای دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری است.

 هزینه تحصیل دبیرستان در کانادا

 دبیرستان یا دبیرستان عمومی در کانادا برای ساکنان این کشور رایگان است.  بسیاری از مدارس برای دانش‌آموزان بین‌المللی هزینه دریافت می‌کنند که می‌تواند از حدود ۸۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار کانادا در سال متغیر باشد.  لطفاً با مدرسه ای که می خواهید نوجوان شما در آن شرکت کند بررسی کنید تا در صورت وجود هزینه برای دانشجویان بین المللی تأیید شود.

 گاهی اوقات، مدارس برای شرکت در فعالیت‌های اضافی، مانند تیم‌های ورزشی یا گردش‌های مدرسه، هزینه‌های کمی از فرزند شما دریافت می‌کنند.  در دبیرستان، بسیاری از دانش آموزان ناهار خود را به مدرسه می آورند، با این حال، برخی مدارس کافه تریا یا برنامه های ناهار گرم را ارائه می دهند که فرزند شما می تواند یک وعده غذایی بخرد.

الزامات آموزشی

 برای ورود به دبیرستان در کانادا، فرزند شما ممکن است نیاز داشته باشد که نشان دهد:

  • نمرات خاصی را که مطابق با سطوح در کانادا است، به پایان رساند
  • مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • نتایج مدرسه یا کارت های گزارش از کشور خود
  • از این فهرست ملی مدارس (دولتی و خصوصی) برای شناسایی یک مدرسه کانادایی استفاده کنید و سپس الزاماتی را که مدرسه شما برای دانش آموزان بین المللی تنظیم می کند، تعیین کنید.

 نحوه ثبت نام

 اگر می خواهید فرزند خود را در دبیرستان دولتی ثبت نام کنید با هیئت مدیره مدرسه محلی تماس بگیرید.  این تابلوها اغلب دانش‌آموزان جدید را ارزیابی می‌کنند، بنابراین دانش‌آموز می‌تواند کلاس‌ها را در کلاس درست شروع کند.  ممکن است مدرسه قبل از شروع کلاس‌های آکادمیک فرزندتان، کلاس‌های رایگان زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه دهد.  برای ثبت نام فرزند خود در دبیرستان خصوصی، مستقیماً با مدرسه تماس بگیرید. ممکن است مهلت هایی برای درخواست برای برخی مدارس دولتی وجود داشته باشد.  این امر در مورد مدارس خصوصی نیز صدق می کند.

نکات مهم درباره پذیرش دانش آموزان بین المللی  برای تحصیل در دبیرستان های کانادا

 آماده سازی درخواست برای یک برنامه تحصیلی کانادا یک گام مهم در سفر برای تبدیل شدن به یک دانش اموز بین المللی در کانادا است.  در حالی که شرایط و مراحل دقیق پذیرش از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است، عوامل زیر باید هنگام تهیه درخواست در نظر گرفته شوند.  توجه به این نکته ضروری است که دانش آموزان  آینده نگری که مایل به تحصیل در کانادا هستند ابتدا باید برای یک برنامه تحصیلی در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) درخواست دهند.

 زبان مورد نیاز برای تحصیل در دبیرستان های کانادا

 دو زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی هستند.  برای واجد شرایط بودن برای یک برنامه آکادمیک، اکثر مدارس انگلیسی زبان ممکن است از دانش آموزانی که انگلیسی برای آنها زبان اول نیست بخواهند در آزمون امتحانی انگلیسی مانند آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TOEFL)، آزمون بین المللی زبان انگلیسی قبول شوند.  سیستم (IELTS) یا آزمون زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی (CAEL)، یا در برنامه زبان خود یا در یک مدرسه شریک ESL ثبت نام کنید.  موسسات فرانسوی زبان ممکن است درخواست یک آزمون معتبر فرانسوی کنند یا موسسه ممکن است روش های ارزیابی زبان خود را داشته باشد.

 الزامات ورودی برای تحصیل در دبیرستان های کانادا

تحصیل در دبیرستان های کانادا

 هیچ آزمون ورودی در سراسر کانادا برای برنامه های تحصیلی پس از متوسطه وجود ندارد.  هر موسسه استانداردهای پذیرش خود را تعیین می کند و صلاحیت های هر متقاضی را به صورت جداگانه ارزیابی می کند.  مهم است که متقاضی قبل از ارسال درخواست تأیید کند که شرایط پذیرش یک برنامه تحصیلی مورد نظر را برآورده می کند.  داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مؤسسات جداگانه تماس بگیرند یا به وب سایت مربوطه مراجعه کنند.

 مهلت های درخواست برای تحصیل در دبیرستان های کانادا

 مهلت درخواست از مدرسه ای به مدرسه دیگر متفاوت است، برخی از مدارس فقط در مقاطع خاصی در طول سال درخواست ها را می پذیرند.  پس از ارسال درخواست، ممکن است چهار تا شش ماه طول بکشد تا تصمیمی از یک مدرسه دریافت شود.  برای اطمینان از اینکه متقاضی قبل از شروع برنامه تحصیلی، زمان کافی برای اخذ Study Permit و سفر به کانادا را دارد، بسیار مهم است که قبل از تاریخ شروع در نظر گرفته شده برای یک برنامه درخواست دهید.  این روند می تواند بین هشت تا ۱۵ هفته طول بکشد.  ایده خوبی است که از یک سال قبل شروع به جمع آوری مدارک و اطلاعات لازم کنید.

 سال تحصیلی در دبیرستان های کانادا

 سال تحصیلی معمولاً از سپتامبر تا مه ادامه دارد.  برخی از مدارس دارای سیستم ترم یا سه ماهه هستند و همه دروس حتی در تابستان در دسترس هستند.  سایر موسسات ممکن است انتخاب رشته و جدول زمانی محدودتری را در طول ماه های تابستان ارائه دهند، و اغلب اختیاری است که در دوره های تابستانی ثبت نام کنید.  برخی از برنامه ها نیز ورودی ژانویه دارند.

شناسایی موسسه/برنامه

 در کانادا دولت های استانی و منطقه ای مسئول آموزش هستند.  از طریق قوانین استانی، کالج ها تنظیم و تعیین می شوند و به دانشگاه ها حق اعطای مدرک داده می شود.  دانشجویان بین المللی ملزم به ادامه تحصیل در DLI هستند.  این وضعیت توسط استانی که موسسه در آن واقع شده تنظیم می شود.  قبل از درخواست برای یک موسسه، دانشجویان بین المللی آینده نگر باید بررسی کنند که موسسه مورد نظر DLI است.  برای فهرست کامل همه DLI ها بر اساس استان، لطفاً به فهرست مؤسسات آموزشی تعیین شده مراجعه کنید.

 در حالی که هیچ رتبه‌بندی دولتی برای دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا وجود ندارد، بسیاری از نشریات آموزشی و منابع رسانه‌ای محبوب، موسسات کانادایی را در فهرست موسسات آموزش عالی در سراسر جهان رتبه‌بندی می‌کنند.

سخن پایانی :

در این مقاله شرایط تحصیل در دبیرستان های کانادا را ذکر کردیم. برای اطلاع دقیق تر می توانید با مشاوران استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *