تمدید ویزای کانادا

 

 

 

تمدید انواع ویزای کانادا

 

برخی از مدارک وجود دارد که مسافران با ملیت های مختلف می توانند از طریق آن ها به کانادا سفر کنند. (البته این مسئله به ملیت، مدت زمان اقامت و هدف آن ها از اقامت در کانادا بستگی دارد). بسیاری از شهروندان خارجی برای اقامت کوتاه مدت به ویزا احتیاج ندارند، در عوض، این مسافران موظف هستند که درصورت ورود هوایی به کانادا، اقدام به دریافت یک مجوز سفر الکترونیکی (ETA) کنند.

علاوه بر این مجوز، انواع دیگری از ویزا برای سفر به کانادا وجود دارد (ویزای بازدید کننده، ویزای تحصیلی و ویزای دانشجویی). اگر مجوز کار شما در حال منقضی شدن است و یا شامل تغییراتی می شود، باید آن را تمدید کنید و یا تغییرات جدید را در آن اعمال کنید. این کار باید حداقل ۳۰ روز پیش از انقضاء مجوز کار فعلی شما انجام شود. لازم به ذکر است که امکان تمدید مجوز کار پس از تاریخ انقضا اجازه کار وجود ندارد. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به معرفی انواع ویزا ها و نحوه ی تمدید آن ها می پردازیم.

 

 

 

مجوز سفر الکترونیکی (ETA) کانادا 

 

برای اخذ مجوز سفر الکترونیکی (ETA) کانادا ، شهروندان واجد شراید لازم است که فرم ساده ETA را به صورت آنلاین پر کنند و اطلاعاتی مانند اطلاعات شخصی و گذرنامه را وارد کنند. همچنین لازم است که به چندین سوال در مورد وضعیت سلامتی و امنیت نیز پاسخ دهند. پس از تایید، مجوز ETA به صورت الکترونیکی با گذرنامه متقاضی پیوند داده می شود. لازم به ذکر است که این مجوز کاربر را قادر می سازد در هر دوره ی ۵ ساله، چندین بار تا سقف ۶ ماه به کانادا سفر کنند.

مجوز سفر الکترونیکی کانادا که به نام eTA Canada نیز شناخته می شود؛ یک ورود اجباری برای بازدید از کانادا است. کسب ETA برای شهروندان معاف از ویزا به استثنای دارندگان گذرنامه های آمریکایی الزامی است.

eTA کانادا برای مدت زمان ۵ سال از تاریخ تایید آن و یا زمان انقضا گذرنامه معتبر است (هر کدام که اول باشد). اغلب افرادی که واجد شرایط دریافت ویزای آنلاین کانادا هستند غالبا تمایل دارند که بدانند آیا ETA قابل تمدید شدن است یا خیر. و چگونه می توان این کار را انجام داد.

  • شهروندان بیش از ۵۰ کشور بدون روادید کانادا لازم است که قبل از سفر به کانادا برای دریافت یک ETA اقدام کنند (به استثنا شهروندان ایالات متحده )
  • یکی از شرایط الزامی برای اخذ ETA داشتن یک گذرنامه ی معتبر از کشور واجد شرایط ETA است حداقل برای مدت ۶ ماه از تاریخ تایید اعتبار معتبر باشد.
  • مجوز ETA برای کانادا به مدت ۵ سال اعتبار دارد و اجازه می دهد که صاحبان آن تا چندین باز تا حداکثر مدت زمان ۶ ماه اقامت در طول مدت زمان اعتبار مجوز استفاده کنند.

برای مطالعه مزیت های اقامت دائم کانادا کلیک نمایید.

آیا امکان تمدید مجوز ETA  کانادایی وجود دارد؟

 

در حال حاضر، مقامات مهاجرت کانادایی اجازه ی تمدید مجوز ETA کانادا را که قبلا تایید شده است را پس از انقضای آن، به دارندگان این مجوز نمی دهند. برای همین هم، مسافران جدید که می خواهند پس از تمام دوره ی اعتبار مجوز ETA خود به کانادا مراجعه کنند لازم است که درخواست جدیدی را برای دریافت مجوز سفر الکترونیکی کانادا ارسال کنند. خوشبختانه این کار آنقدر ها هم پیچیده نیست.

 

 

شهروندان کشورهای غیر کانادایی ممکن است که به دلایل زیر به دنبال تمدید مجوز سفر الکترونیکی کانادا باشند:

  • eTA منقضی شده در کانادا: بیش از ۵ سال از تاریخ صدور مجوز eTA گذشته باشد.
  • گذرنامه ی منقضی شده: در این حالت مجوز eTA هنوز مدت اعتبار ۵ ساله ی خود را دارد، با این حال، گذرنامه ی شهروند غیر کانادایی منقضی شده است (یا قرار است که در طول این مدت منقضی شود)
  • رد تابعیت: شهروند خارجی که اکنون دارنده ی یک گذرنامه ی جدید از کشور جدیدی است و تابعیتی که مجوز eTA برای او صادر کرده بود را رد کرده است.

در هر یک از موارد بالا، شیوه ی تمدید ویزای کانادا متفاوت است.

 

 

 

 

 

ویزای توریستی کانادا (CANADA VISITOR VISA)

 

  • شهروندان کشورهای خارجی بدون روادید موظف هستند که برای ورود به کانادا یکی از انواع ویزای کانادا را اخذ کنند.
  • ویزای بازدید کننده ی کانادا (که به ویزای توریستی و یا ویزای اقامت موقت نیز معروف است) اجازه ی یک ورود به کانادا را برای حداکثر مدت زمان ۶ ماه به فرد می دهد.
  • شهروندان واجد شرایطی که برای اولین بار برای دریافت یک مجوز کار و یا ویزای تحصیلی اقدام می کنند؛ پس از تایید و اخذ پذیرش، به طور خودکار یک ویزای بازدید کننده را دریافت می کنند.

 

 

ویزای توریستی کانادا
ویزای توریستی کانادا

 

 

 

 

درباره ی ویزای توریستی کانادا

وقتی که شما برای اولین بار به کانادا سفر می کنید، برای ورود به این کشور لازم است که مدارک زیر را ارائه کنید.

  • ویزای بازدید کننده (ویزا اقامت موقت نیز خوانده می شود)
  • مجوز سفر الکترونیکی (eTA)
  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر

اگر قصد دارید که اقامت خود در کانادا را به عنوان یک بازدید کننده در کانادا تمدید کنید و مدت زمان طولانی تری را در کانادا بمانید، باید برای دریافت یک Visitor record اقدام کنید. لازم به ذکر است که سابقه بازدید کننده (visitor record) یک ویزا نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در خصوص تمدید انواع ویزای کانادا با کارشناسان استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

سابقه بازدید کننده:

 

  • مدرکی است که به شما عنوان یک بازدید کننده در کانادا را اعطا می کند و به شما اجازه می دهد که برای مدت زمان بیشتری در کانادا اقامت داشته باشید.
  • این مدرک یک تاریخ انقضای جدید دارد. این تاریخ انقضاء جدید، همان تاریخی است که شما باید کانادا را ترک کنید.

 

 

چه زمان باید برای دریافت سوابق بازدید کننده اقدام کرد؟

 

لازم است که برای تمدید مدت زمان اقامتتان در کانادا، قبل از منقضی شدن ویزای فعلی، برای دریافت یک سابقه ی بازدید کننده اقدام کنید.

 

برای مطالعه شرایط ویزای مولتیپل کانادا کلیک نمایید.

ویزای کاری کانادا

 

به منظور درخواست اجازه ی کار در کانادا، ابتدا لازم است که یک سری شرایط که برای دریافت ویزای کاری کانادا ضروری است را برآورده کنید. افرادی که واجد شرایط ویزای بازدید کننده ی کانادا یا ETA هستند موظفند که پیش از ورود به کشور درخواست اجازه ی کار کنند.

 متقاضیان همچنین باید به موارد زیر توجه کنند:

  • در کانادا برخی از کارفرمایان به عنوان واجد شرایط در نظر گرفته نمی شوند. در هنگام استخدام مراقب باشید که نزد کارفرمایانی استخدام شوید که از شرایط تعیین شده توسط دولت کانادا پیروی کنند.
  • پیروی از قانون و عدم انجام فعالیت های مجرمانه بسیار ضروری است. (ممکن است از شما گواهی نامه ترخیص پلیس درخواست شود)
  • برای امنیت کانادا یک خطر محسوب نشوید.
  • در سلامت کامل باشد. ممکن است که لازم باشد یک معاینه ی پزشکی را نیز انجام دهید.
  • به افسر مرزی اثبات کنید که پس از منقضی شدن مجوز کار، از کانادا خارج خواهید شد.
  • اثبات کنید که بودجه ی کافی برای مراقبت از خود و اعضای خانواده تان در طول اقامت در کانادا و بازگشت به خانه و بعد از آن را دارید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در خصوص تمدید انواع ویزای کانادا با کارشناسان استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *