معمولا در سال اول دانشگاه به دلیل وجود مسافت زیادی که دانشجویان باید طی کنند آنها ترجیح می‌دهند در خوابگاه های نزدیک دانشگاه اقامت داشته باشند. کشور کانادا از جمله کشور های اروپایی است که دارای شرایط خاص تحصیلی می باشد. یکی از این شرایط وجود خوابگاه دانشجویی در کانادا است که پذیرش در آن به شرایط دانشجو و خود دانشگاه بستگی دارد. تمامی خوابگاه های دانشجویی کانادا دارای امکانات بیشماری مانند اشپزخانه، سرویس بهداشتی و … هستند. هزینه این خوابگاه ها بر اساس نوع زندگی دانشجویان، توان مالی آنها، دانشگاه ارائه دهنده متقاوت است. به همین دلیل در این مقاله ما قصد داریم تا شما عزیزان را با شرایط و هزینه خوابگاه های دانشجویی کانادا آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه خوابگاه دانشجویی در کانادا رزور کنیم ؟

در بیشتر کشور های اروپایی شرایط ادامه تحصیل کاملا با یک دیگر متفاوت است. در کشور کانادا علاوه بر خوابگاه های دانشجویی، هتل هایی نیز برای دانشجویان تدارک دیده شده که شرایط خاصی برای پذیرش دارند.
این هتل ها با در نظر گرفتن شرایط مالی ‌دانشجویان رزرو می‌شوند. شرایط و امکانات خاص این هتل ها کاملا متقاوت است و هر متقاضی با در نظر گرفتن توان مالی خود می‌تواند استفاده کند. طبیعی است که هرینه خوابگاه های دانشجویی کانادا از هتل ها کمتر باشد. به همین دلیل اگر دانشجوی بین المللی قصد اقامت طولانی مدت در این کشور را دارد بهتر است که حتما از خوابگاه های دانشجویی استفاده کند.

شرایط هتل های دانشجویی کانادا :

تمامی هتل های دانشجویی کانادا دارای امکانات توسعه یافته ای مانند فضای تفریحی، تحصیلی، سرویس های نظافت پیشرفته، است که آن ها را به شکل روزانه به متقاضایان ارائه میکند. هزینه این هتل ها با توجه به نرخ دلار و یورو در ایران بسیار زیاد است. اما اگر مشکل مالی ندارید می‌توانید این هتل ها را اجاره طولانی مدت کنید. برای رزور و اقدام کرد. زیرا روز بعضی از این هتل ها در ماهی ابتدایی و سرد سال بسیار سخت است. در ماه های آگوست و مه به دلیل جمعیت زیادی از دانشجویان عاقلانه است که سریع تر رزرو را انجام دهید.

شرایط خوابگاه های دانشجویی در کانادا

شرایط خوابگاه های دانشجویی در کانادا با توجه به پیشرفته بودن این کشور کاملا متفاوت است. دولت برای دانشجویان بین المللی در جهت پرداخت اجاره شرایطی را در نظر گرفته است که تحت عنوان شارژ در بین دانشجویان شناخته می‌شود. شارژ ها بر اساس امکاناتی نظیر اینترنت مجانی، سرویس های پیش رفته نظافت قیمتی متفاوت دارند که مبلغ آنها از هزینه اجاره دانشجویان کم می‌شود. بیشتری داشنخوسان برای آنکه هزینه رفت و امد انها کم شود ترجیح می‌دهند در محوطه دانشگاه اقامت داشته باشند.
خوابگاه های دانشجویی کانادا مانند دیگر کشور های حهان از نظر جنسی جدا می‌شوند. امکانات دیگر انها مانند سرویس های بهداشتی غیره با هم اتاقی ها مشترک استفاده می‌شود. توجه داشته باشید سیستم آموزشیی کانادا به گونه ای است که حساسیت زیادی برای آموزشی درنظر دارد و برنامه ای برای تحصیلات و تفریحی‌ات افراد ارائه می کند. هرینه خوابگاه های دانشجویی کنادا بیین ۳۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار در هر سال است.

خوابگاه دانشجویی خصوصی در کانادا

در کانادا بعضی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در ان کشور آپارتمان های را اجاره میکنند و هزینه آپارتمانها به مکان وموقعیت ان اپارتمان بستگی دارد ودانشجویان برای کم کردن هزینه خود انها ترجیح میدهند که آپارتمان خود را به اشتراک بگذارند. دانشجویا به دلیل مسافتی که باید در روز طی کنند و یا هزینه های را که برای هتل ها بدهند ترجیح می دهند که نز دیک دانشگاهااقامت داشته باشند.

زندگی دانشجوی در کانادا

خوابگاه دانشجویی کانادا
معمولا در کشور کانادا خانواده های هستند که از دانشجویان همایت می کنند و خانه های خود را در اختیار انها می گذارند .هزینه ی اتاق و غذای یک دانشجو که با ان خانواده زندگی می‌کند، معمولا ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار کانادا می باشد، که باید به ان خانواده پرداخت نماید.دانشجوی باید نسبت به قرارداد با صاحب خانه دقت داشته باشند ، و موارد تعمیراتی خانه رامورد برسی قرار دهند. اگر شما تمایل به تحصیل در کانادارا دارید ، باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنند و در مورد فرهنگ ان کشور تحقیق کنند . به عبارت دیگر هزینه زندیگی دانشجویی. کشور کانادا با شرایط خاصی متغیر است. به عنوان مثال هرینه زندگی دانشجویی کانادا با یک آپارتمان سه خوابه در مکان های مختلف به شرح زیر می باشد.
تورنتو ۱.۹۰۰
ونکوور۱۹۵۰
اتاوا۱۳۰۰
مونترال۱۰۵۰
آدمونتون۱۵۰۰

آیا کالج های کانادا به دانشجویان بین المللی خوابگاه ارائه می‌دهند؟

در کشور کانادا دانشگاهای زیادی نیستند که خوابگاه یا محوطه خوابگاه رادر اختیار دانشجویان بین المللی بگذارند فقط ۲۵درصد دانشجویان میتوانند در ای خوابگاها زندگی کنند وطعم زندگی با دوستان را داشته باشند.
هزینه اجاره مسکن یا خوابگاه در هر شهر یا منطقه کانادا متفاوت است. به طور مثال متوسط هزینه اجاره محل اقامت در تورنتو به شرح زیر است:
آپارتمان بزرگ: ۱۷۰۰ دلار
آپارتمان متوسط: ۱۴۰۰ دلار
آپارتمان کوچک: ۱۱۰۰ دلار
اتاق خواب دانشجویی: ۶۰۰ دلار
احتمالاً برای اجاره اتاق حداقل ۳۵۰ دلار در ماه پرداخت خواهید کرد. برای اجاره یک آپارتمان بزرگ یا یک خانه بزرگ می توانید حداقل ۲،۰۰۰ دلار در ماه پرداخت کنید. یک سازمان مهاجرت که در آن برنامه ریزی برای محل اقامت را بر عهده دارد می تواند به شما کمک کند خانه ای را پیدا کنید که بتوانید در ان زندگی کنید.خوابگاه های دانشجویی در کانادا ساختمان های بزرگی هستند که در دانشگاه ها یا بیرون دانشگاه ها قرار گرفته اند. این خوابگاه ۳-۶ دانشجو را در خود جای داده است. این خوابگاه ها امکانات متفاوتی از جمله حمام، لباسشویی، آشپزخانه، سالن تفریحی و ورزشی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.هزینه خوابگاه های دانشجویی در کانادا بسته به شرایط و موقعیت خوابگاه متفاوت است، می توانید هزینه ای بین ۳۰۰۰-۷۵۰۰ دلار کانادا را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما عزیزان شرایط خوابگاه های دانشجویی را توضیح دادیم. این‌کشور به دلیل رشد اقتصادی خوبی که دارد شرایط تحصیل منحصر به فردی برای دانشجویان ارائه کرده که می‌توانند از آنها به خوبی استقاده کنند. برای اطلاع بیشتر از هزینه خوابگاه های دانشجویی کانادا و شرایط دریافت آن می توانید با مشاوران استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *