دانشگاه های بدون نیاز به اپلیکیشن فی در آمریکا

تحصیل در دانشگاه‌های برجسته و جهانی آمریکا برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی یک هدف است و کی می‌تواند آنها را برای این آرزو ملامت کند؟ ایالات متحده میزبان بسیاری از دانشگاه‌های برتر است. بر اساس آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی در سیستم QS در سال ۲۰۲۳، حدود ۵ دانشگاه آمریکایی در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. در این بین، هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها نباید فراموش شود. دانشجویان بین‌المللی علاوه بر شهریه، باید هزینه‌های دیگری مانند هزینه اخذ ویزا و هزینه اپلیکیشن فی را نیز در نظر بگیرند. در این مقاله به بررسی دانشگاه های بدون نیاز به اپلیکیشن فی در آمریکا می‌پردازیم.

 

دانشگاه‌های برجسته آمریکا با معافیت از اپلیکیشن فی (هزینه درخواست)

بسیاری از دانشگاه‌های کشور آمریکا گزینه‌هایی را برای درخواست معافیت از هزینه درخواست برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. خوشبختانه دانشگاه‌هایی در ایالات متحده وجود دارند که هزینه درخواست ندارند، یا برای دانشجویانی که به دنبال صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های غیرقابل استرداد هستند، معافیت از هزینه درخواست ارائه می‌دهند. هزینه‌های غیرقابل استرداد برای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا بر اساس نوع دانشگاه از حدود ۴۰ تا ۲۷۵ دلار آمریکا متغیر است. به طور معمول دانشگاه‌ها این هزینه‌ها را برای تامین هزینه‌های اداری پردازش و ارزیابی درخواست‌ها دریافت می‌کنند.

با تقویت واحد پول آمریکا در برابر سایر ارزها، به ویژه ارزهای کشورهای در حال توسعه، معافیت از هزینه‌های درخواست یا اپلیکیشن فی می‌تواند یک فرصت عالی از لحاظ مالی برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد کند و به آن‌ها اجازه دهد تا روی آنچه مهمتر است مانند تحصیل در دانشگاه و تجربه دانشجویان بین‌المللی تمرکز کنند. به ‌عنوان یک دانشجوی بین ‌المللی، هنگام درخواست برای تحصیل در آمریکا در یکی از دانشگاه‌های این کشور از طریق برنامه مشترک می‌توانید برای معافیت از هزینه درخواست نیز اقدام کنید. هزینه‌های غیرقابل استرداد برای تحصیل در دانشگاه‌ های آمریکا از حدود ۴۰ تا ۲۷۵ دلار آمریکا است.

چگونگی برخورداری از معافیت هزینه اپلیکیشن

دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت به آمریکا و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌توانند برای معافیت از هزینه درخواست یا اپلیکیشن فی اقدام کنند. برخی از روش‌های معافیت از هزینه درخواست اخذ پذیرش تحصیلی در زیر ارائه شده است.

 

ارائه درخواست معافیت از هزینه درخواست

یکی از این روش‌ها تماس با مدیر برنامه یا تیم پذیرش تحصیلی کالج یا دانشگاه مورد نظر و درخواست برای معافیت از هزینه درخواست در صورت تمایل آنها است. برای اثبات عدم توانایی مالی خود و برای حمایت از درخواست می‌توانید مدارک مالی را ارائه دهید.

 

 

اپلیکیشن فی دانشگاه های آمریکا

 

 

ارائه درخواست یا اپلای زودهنگام

 

درخواست‌های اولیه برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های کشور آمریکا در ماه‌های نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) سال قبل از شروع تحصیل دانشجویان بین‌المللی باز می‌شوند. ارائه و ثبت درخواست زودهنگام برای اخذ پذیرش تحصیلی با مزایایی همراه است. برخی از مهم‌ترین این مزایا شامل معافیت از هزینه درخواست و احتمال بیشتر برای دریافت نامه پذیرش تحصیلی در مقطع و رشته تحصیلی مورد نظر است.

تقاضای ارائه از طریق برنامه مشترک Common Application

 

Common Application یک فرم درخواست استاندارد است که توسط تمامی کالج‌ های عضو انجمن Common Application پذیرفته می‌شود. دانشجویان بین المللی می ‌توانند این فرم درخواست را یک بار پر کرده و به حدود ۷۰۰ کالج پذیرفته شده ارسال کنند. در واقع، اگر قصد دارید برای چندین دانشگاه یا کالج در آمریکا فرم درخواست پذیرش ارسال کنید، می توانید از یک فرم درخواست مشترک استفاده کنید. علاوه بر این، شما می توانید برای هر یک از دانشگاه ها و کالج های مورد نظر خود درخواست معافیت از هزینه ارسال کنید. در بخش پروفایل تحصیلی خود، باید مشخص کنید که آیا واجد شرایط معافیت از هزینه هستید و دلیل خود را برای معافیت از هزینه درخواست یا اپلیکیشن فی ارائه دهید.

 


تقاضای ارائه از طریق برنامه ائتلاف Coalition application


برنامه ائتلاف یک پلتفرم درخواست کالج است که در حال حاضر توسط بیش از ۱۳۰ کالج پذیرفته شده است. این برنامه تفاوت قابل توجهی با برنامه مشترک Common Application شناخته شده تر ندارد، اما برنامه Coalition application چندین ویژگی و ابزار اضافی را ارائه می دهد. مانند برنامه مشترک می توانید در هنگام ثبت درخواست، نیاز خود را برای لغو هزینه درخواست اعلام کنید. فهرستی از کالج های دارای برنامه ائتلافی برای شما ارسال می شود که بر اساس پاسخ‌ هایی که انتخاب کرده ‌اید، از دریافت هزینه ‌های درخواست چشم پوشی می ‌کنند. اگر واجد شرایط معافیت از هزینه درخواست پذیرش تحصیلی برای مهاجرت به کشور آمریکا از طریق تحصیل هستید، مشاور درخواست شما را برای معافیت از هزینه دریافت خواهد کرد. تأییدیه مشاور از طریق برنامه به کالج هایی که برای تحصیل در آن ها درخواست می دهید، ارسال می شود.

 

شرکت در روز بازدید دانشگاه university open day


روز بازدید دانشگاه university open day روزی است که به عموم مردم اجازه بازدید از دانشگاه، کالج یا موسسه آموزش عالی داده می شود. با شرکت در جشن روز بازدید دانشگاه یا کالج چه به صورت فیزیکی یا مجازی می توانید واجد شرایط معافیت از هزینه درخواست شوید.

 

برای مطالعه مقاله تفاوت تحصیل در آمریکا و هلند، کلیک کنید.

 

استفاده از یک کد رایگان


برخی از دانشگاه‌ ها کدهای رایگان را برای انتخاب تعدادی از دانشجویان در وب‌سایت‌ های دارای شرایط و فرم درخواست خود ارائه می‌ دهند. بنابراین توجه به این کدها برای انتخاب به عنوان دانشجوی معاف از هزینه درخواست روش بسیار عالی است.

دانشگاه های ایالات متحده که معافیت از هزینه درخواست را ارائه می دهند

بسیاری از دانشگاه ‌های کشور آمریکا گزینه‌ هایی را برای شما به عنوان دانشجویان بین المللی فراهم می ‌کنند تا بتوانید درخواست معافیت از هزینه درخواست یا معافیت از هزینه ‌های تحصیلی را ارائه دهید. بر اساس اخبار مهاجرت مهم ترین دانشگاه های ارائه دهنده معافیت های هزینه درخواست در آمریکا عبارت اند از:

 

دانشگاه آرکانزاس در لیتل راک  University of Arkansas at Little Rock

دانشگاه شمال شرقی  Northeastern University

دانشگاه ایالتی جورجیا  Georgia State University

دانشگاه روچستر  University of Rochester

دانشگاه ایلینوی جنوبی  Southern Illinois University

دانشگاه آمریکایی واشنگتن دی سی  American University Washington DC



برخی از دانشگاه های معتبر آمریکا اپلیکیشن فی ندارنددانشگاه های ایالات متحده بدون هزینه درخواست

 

برخی از دانشگاه های کشور آمریکا برای ارائه درخواست اخذ پذیرش تحصیلی از دانشجویان بین المللی هیچ هزینه ای را دریافت نمی کنند. دانشگاه های بدون هزینه درخواست آمریکا عبارت اند از:

 

دانشگاه دیتون University of Dayton

دانشگاه وسلیان ایلینوی Illinois Wesleyan University

کالج اسمیت Smith College

دانشگاه جنوب غربی Southwestern University

کالج توماس آکویناس Thomas Aquinas College

برای اطلاع از تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اروپا،آمریکا و کانادا، و سایر اطلاعات دیگر مقالات سایت استادی پلن را مطالعه نمایید.


سخن پایانی

هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر آمریکا نسبت به کشورهای اروپایی بیشتر است. در این بین، هزینه های مربوط به ارائه درخواست پذیرش تحصیلی یا اپلیکیشن فی در برخی از این دانشگاه ها در سطح بالایی قرار دارد، به خصوص زمانی که قصد دارید برای چندین دانشگاه و کالج درخواست ارسال کنید که مبلغ قابل توجهی را تشکیل می دهد. اگر قصد تحصیل در دانشگاه ها و کالج های آمریکا را دارید و نمی دانید چگونه باید برای این دانشگاه ها درخواست پذیرش ارائه دهید، بهتر است از طریق وکیل مهاجرت و مشاوران مهاجرتی موسسات مهاجرتی معتبر اقدام کنید. مشاوران برجسته استادی پلن با بهترین تیم اجرایی از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی تا حرکت به کشور مورد نظر در کنار شما خواهند بود.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *