دانشگاه های برتر ایتالیا

 

 

مطمئنا ایتالیا با جذابیت های بی نظیری که دارد، هر دانشجویی را برای سفر وسوسه می کند! از دانشگاه های برتر ایتالیا و معتبر گرفته تا میراث فرهنگی و تاریخ عظیم! مکان های نمادی و زیبا، پیتزا و غذا های معروف و تمدنِ کهن. مشاهیری چون کریستوفر کلمبوس، مارکو پولو، انریکو فرمی، لئوناردو داوینچی، الساندرو ولتا و گالیله همگی از این سرزمین هستند. آیا هنوز هم برای مهاجرت به این کشورِ خارق العاده تردید دارید؟ با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا در تصمیم خود مصمم شوید!

 

 

 

تحصیلات عالیه در ایتالیا چقدر طول می کشد؟!

 

 

همانند بسیاری از کشور های اروپا، لیسانس در ایتالیا هم سه ساله است. کارشناسی ارشد نیز در ایتالیا حدودا دو سال طول می کشد. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته ی حقوقِ  و دکترا را در ایتالیا را دارید باید بدانید این رشته و مقطع بصورت متوسط پنج ساله است. همچنین برای دانشجویان پزشکی، حدودا شش سال زمان می برد.

برای مطالعه بیشتر ویزای تحصیلی ایتالیا کلیک نمایید.

 

 

 

دانشگاه های معتبر در ایتالیا

 

 

در مجموع ایتالیا ۳۰ دانشگاه دارد که در رتبه بندی QS جزء بالا ترین ها هستند. همچنین ۱۲ دانشگاه از ایتالیا در ردیف ۵۰۰ مرکز برتر جهان قرار دارند.

برای مطالعه شرایط تحصیل در دبیرستان های ایتالیا کلیک نمایید.

 

 

 

 

۱. دانشگاهِ Politecnico di Milano

 

 

این دانشگاه با رتبه ی ۱۴۹ در سطح جهانی، بهترین دانشگاه ِ ایتالیا است. به ویژه در دوره های هنری و مهندسی از رتبه ی بالایی بر خورد دار می باشد. اگر جزء رشته های فنی مهندسی و یا هنری هستید، این دانشگاه از برترین گزینه های پیش رویِ شما است. در رتبه بندی QSِ سال ۲۰۲۰، رتبه های بی نظیری را کسب کرده. برای مثال در رشته هایِ : هنر و طراحی رتبه ی ششم، مهندسی سازه، برق و معماری هفتم و در مهندسی مکانیک رتبه ی نهم را بدست آورده است. ناگفته نماند که شیمی دان معروف، جولیو ناتا (برنده ی جایزه ی نوبل در سال ۱۹۶۳) از این دانشگاه بوده.

 

برای مطالعه کمک هزینه های تحصیلی در ایتالیا کلیک نمایید.

 

 

 

 

۲.  دانشگاهِ Scuola Normale Superiore

 

 

این دانشگاه در شهرِ پیزا در سال ۱۸۱۰ به دستور ِ حاکم ناپلئونی تاسیس شده. به علت کوچک بودن، حدودا ۵۰۰ دانشجو دارد. در رشته ی کشاورزی جزء ۳۰۰ دانشگاه ِ برتر جهان است. همچنین از نظر اعضای هیئت علمی رتبه ی ۱۸ ام جهانی را دارا می باشد. اگر جزء بچه های علوم کشاورزی هستید، می توانید این مرکز بنام و مطرح را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. بدونِ شک جزء با سواد ترین فارغ التحصیلان ِ رشته ی خود خواهید شد!

برای مطالعه مقاله دلایل تحصیل در ایتالیا کلیک نمایید.

 

 

 

 

 

 

۳. دانشگاه ِ Scuola Superiore Sant’Anna Pisa

 

 

این مرکز آموزشی هم در سال ۱۹۸۷ در شهرِ پیزا واقع شده. در رتبه بندی جهانی هم رتبه ی ۱۷۵ ام را دارد. همچنین بیشتر فعالیت های این دانشگاه در رابطه با علوم کاربردی است. اگر برای ادامه تحصیل در این دانشگاه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید به تجربه و دانش مشاورین مجموعه ی استادی پلن اعتماد کنید!‌ بدون شک بهترین گزینه ها را پیش روی شما خواهند گذاشت.

 

 

 

۴. دانشگاهِ بولونیا

 

 

دانشگاهِ بولونیا با رتبه ی ۱۸۰ِ جهانی یکی از ممتاز ترین دانشگاه های ایتالیا است. تاریخ تاسیس این دانشگاه دقیقا مشخص نیست. پروژه ها، تحقیقات، سیستم آموزشی مدرن و متد های این مرکز، کم نظیر و زبانزد می باشد.

 

 

 

۵. دانشگاهِ ساپینزا

 

 

این موسسه در سال ۱۳۰۳ تاسیس شده و جزء قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا است. با داشتن جمعیت ۱۱۲۵۰۰ نفری از جمله بزرگترین دانشگاه های ایتالیا به حساب می آید. همچنین، هفت جایزه ی نوبل در رزومه ی خود دارد‌‌‌‌. برای دریافت جایزه ی نوبل هم که شده این دانشگاه را در اولویت های خود قرار دهید!

 

برای دریافت اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در خصوص تحصیل در ایتالیا می توانید با کارشناسان مجموعه ی استادی پلن تماس بگیرید.

 

 

 

 

برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *