دانشگاه های تحقیقاتی هلند

 

 

مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های مشهور و زبانزد هلند را دارید؟! با دانشگاه های تحقیقاتی هلند آشنا هستید؟! از سال ۱۵۷۵ که اولین دانشگاه در هلند تاسیس شده تا به امروز، بسیاری از برندگان جایزه نوبل، سیاستمداران ، دانشمندان مشهور، اعضای خانواده های سلطنتی و… از فارغ التحصیلان دانشگاه های تحقیقاتی هلند هستند!! همین مساله خود گویای کیفیت و روش های موثر آموزشی این دانشگاه ها است! اگر شما هم مایل به تحصیل در این دانشگاه ها و دریافت جایزه ی نوبل هستید، با ما تا انتهای این مقاله ی جذاب و خواندنی همراه شوید!

 

 

 

ساز و کار دانشگاه های تحقیقاتی هلند

 

 

در دانشگاه های تحقیقاتی هلند، در ابتدا دانشجویان با توجه به آموزش هایی که می بینند برای تحقیقات علمی در زمینه های مختلف آماده می شوند. اما آموزش های عملی نیز جزء برنامه های دانشگاه های تحقیقاتی هلند نیز هست‌. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در رشته های تحصیلی که آموزش دیده اند، حرفه و شغل مورد نظر خود را شروع کنند‌.

 

برای مطالعه کامل شرایط تحصیل در هلند کلیک نمایید. 

 

 

 

برنامه های تحصیلی دانشگاه های تحقیقاتی هلند

 

 

در دانشگاه های تحقیقاتی هلند، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شوند و بیشتر آموزش ها هم به زبان انگلیسی هستند. (برخلاف دانشگاه های علمی کاربردی، در بیشتر دانشگاه های تحقیقاتی، تا مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان آموزش می دهند)

 

 

 

مقاطع تحصیلی در دانشگاه های تحقیقاتی هلند چقدر طول می کشد؟!

 

 

به طور کلی، تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های تحقیقاتی هلند ۳ سال طول می کشد. پس از گذراندن این مدت زمان اگر رشته ی شما جزء sciences (علوم) باشد مدرک BSc و اگر رشته ی هنر باشید مدرک BA را دریافت خواهید کرد.
پس از کارشناسی در صورت تمایل می توانید ارشد را شروع کنید که بسته به رشته ی تحصیلی مورد نظرتان بین ۱_۲ سال زمان نیاز دارید. مدرک کارشناسی ارشد رشته های sciences (علوم)، MSc و رشته ی هنر MA است. در بعضی رشته ها (مثل فلسفه) آموزش های مقطع دکتری هم ارائه می شود که می توانید تحصیلات خود را دکتری ادامه دهید.

برنامه ریزی تحصیلی دانشگاه های تحقیقاتی هلند، بر تحقیقات علمی تمرکز دارد. زیر ساخت های بسیار پیشرفته، روش های مطالعه ی مناسب و مِتد های آموزشی فوق العاده کارآمد از مزیت های تحصیل در دانشگاه های تحقیقاتی هلند هستند. همین مزایای مهم باعث شده اند که دانشگاه های تحقیقاتی هلند همواره در صدرِ دانشگاه های اروپایی و بین المللی قرار بگیرد.

 

 

 

 

اسامی دانشگاه های تحقیقاتی هلند و افتخارات هر دانشگاه

 

 

در هلند ۱۸ دانشگاه تحقیقاتی وجود دارد که هر کدام در زمینه ی خاصی مشهور و زبانزد هستند. مثلا دانشگاه TU، دانشگاه Twente دلفت و دانشگاه TU Eindhoven در زمینه های فناوری تخصص دارند در حالی که دانشگاه و مرکز تحقیقات واخنینگن بر کشاورزی و علوم زیستی متمرکز است. هر کدام از دانشگاه های تحقیقاتی هلند، بر در رشته های خاص و منحصر به فردی تحقیق، پژوهش و بررسی های لازم را انجام می دهند. همچنین همه ی دانشگاه های هلند (علوم کاربردی، تحقیقاتی و…) عضو انجمن دانشگاه های هلند هستند. (Verening van universiteiten-VSNU)

همچنین هشت دانشگاه پزشکی (UMC) در هلند وجود دارد که دو مورد از آن ها در آمستردام هستند. سایر دانشکده های پزشکی هلند نیز در شهر های گرونینگن، ماستریخت، نایمگن، لیدن، روتردام و اوترخت واقع شده اند.

دانشگاه های تحقیقاتی هلند هر ساله در رتبه بندی های ملی و بین المللی حضور دارند. شاخص های مختلفی در این رتبه بندی ها مورد نظر هستند. مثلا کیفیت برنامه های تحصیلی، تحقیقاتی علمی دانشجویان و کارکنان دانشگاه و… بررسی می شود‌. بر اساس این رتبه بندی، دانشگاه های هلند بهترین سیستم آموزشی عالی در اروپا دارند.

 

 

 

 

"لیست

 

 

 

 

 

لیست دانشگاه های تحقیقاتی هلند

 

 

دانشگاه صنعتی دلفت
دانشگاه صنعتی آیندهوون
دانشگاه اراسموس روتردام
دانشگاه لیدن
دانشگاه ماستریخت
دانشگاه تجاری Nyenrode.
دانشگاه باز
دانشگاه رادبود نایمخن.
دانشگاه الهیات پروتستان.
مدرسه بازرگانی TIAS.
دانشگاه تیلبورگ
دانشگاه آمستردام.
دانشگاه گرونینگن
دانشگاه مطالعات انسان دوستانه.
دانشگاه توونته
دانشگاه اوترخت.
دانشگاه VU آمستردام
دانشگاه و مرکز تحقیقاتی واگننینگن

 

 

 

برای مشاهده انواع دانشگاه های هلند کلیک نمایید. 

 

 

کارشناسان استادی پلن، سال ها است که در زمینه ی اعزام دانشجو به کشور بی نظیر هلند تجربه ی درخشانی دارند. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در هلند را دارید و در رابطه با دانشگاه های تحقیقاتی کشور هلند، به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با مشاورین برجسته ی مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید.

 

 

 

مطالب مرتبط : بیمه دانشجویان در هلند | بورسیه های تحصیلی هلند |  ویزای همراه در هلند | تحصیل در آمستردام | بورسیه های تحصیلی هلند  | هزینه های تحصیل و زندگی در آمستردام | بورسیه های تحصیلی هلند | انواع بورسیه تحصیلی در هلند

 

 

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *