زمانی که به هلند مهاجرت کنید ممکن است این سوال برای شما پیش آید که نحوه محاصبه درآمد شغل های مختلف در هلند چگونه است؟ کدام شغل درآمد بیشتر و کدام شغل درآمد کمتری دارد. در این مقاله برای شما عزیزان نحوه محاصبه شغل های مختلف هلند را تضویح خواهیم داد .

مهم ترین نکات در محاصبه درآمد شغل های مختلف در هلند

شغل های محتلف هلند

• حقوق ناخالص و درآمد خالص در هلند
یکی از مهمترین چیزهایی که باید در مورد حقوق هلندی خود بدانید، تفاوت بین حقوق ناخالص و خالص است.

• حقوق و دستمزد ناخالص
حقوق ناخالص شما (حقوق ناخالص) مبلغ کل حقوق شما قبل از کسر مالیات و سایر هزینه ها است.

• درآمد خالص
درآمد خالص شما (netto salaris) حقوق شما پس از کسر مالیات بر درآمد، پرداخت های تامین اجتماعی و حق بیمه بازنشستگی شما است.

حقوق خالص درآمد شغل های محتلف هلند

حقوق خالص مبلغی است که هر ماه به حساب بانکی شما واریز می شود. هنگام بحث در مورد حقوق خود، کارفرمای شما تقریباً همیشه به مبلغ ناخالص ماهانه اشاره می کند. حتماً مقدار خالص را بررسی کنید زیرا تفاوت زیادی بین این دو مقدار وجود دارد.

• محاسبه حقوق خالص هلندی شما

به عنوان مثال، اگر حقوق شما ۲۵۰۰ یورو ناخالص در ماه باشد (۲۷۷۷۸ یورو در سال با ۸٪ کمک هزینه تعطیلات)، پس از مالیات و سهم تامین اجتماعی شما حدود ۱۹۹۵ یورو در ماه به خانه خواهید برد. برای دریافت نشانی از درآمد خالص ماهانه خود از یک ماشین حساب حقوق استفاده کنید.

• پاداش، حقوق تعطیلات و بسته های پاداش

علاوه بر حقوق ماهانه استاندارد، در ماه مه، کمک هزینه تعطیلات معادل ۸ درصد از درآمد سالانه (تقریباً حقوق یک ماه) دریافت خواهید کرد که این حقوق برای پوشش هزینه های تعطیلات تابستانی شما است.برخی از کارفرمایان همچنین پاداش های مبتنی بر عملکرد را ارائه می دهند که ممکن است به صورت ماهانه، سه ماهه یا سالانه پرداخت شود. مزایای دیگر می تواند شامل ماشین شرکت، تلفن همراه یا پوشش هزینه های ماهیانه شما برای حمل و نقل باشد.

مهاجرانی که مهارت بسیار بالا دارند و از خارج استخدام می شوند، اغلب از بسته های حقوقی جذاب تر، با پوشش جابجایی، اسکان اولیه / اقامت کوتاه مدت و (گاهی) هزینه های مدارس بین المللی برای فرزندانشان برخوردار می شوند.حقوق ماهانه، کمک هزینه تعطیلات و هر گونه پاداش یا مزایا، همگی با کل درآمد سالانه شما برابری می کنند.

درآمد متوسط در هلند

درآمد شغل های مختلف
با توجه به دفتر مرکزی طرح (CPB)، در سال ۲۰۲۲ متوسط درآمد ناخالص برای فردی که در هلند کار می کند، ۲.۸۹۴ یورو ناخالص در ماه است. حقوق شما می‌تواند بر اساس ساعات کاری، نحوه تجربه، و میزان مهارت متفاوت باشد. روند رشد درآمد ها در کشور هلند بر اساس فرمول (۱۲ × حقوق = افزایش نرخ × افزایش فرکانس) محاسبه می‌ کنند. افزایش متوسط حقوق کارمندان در هلند، طی یک سال (۱۲ ماه)، ۷ درصد مشاهده می‌شود. ولی به طور کلی در کشور هلند متوسط روند رشد حقوق سالانه، هر ۱۵ ماه به میزان ۹ درصد می باشد.

حقوق و درآمد مشاغل در هلند

یکی از مهم ترین مواردی که در خصوص حقوق و دستمزد باید بدان توجه ویژه نمود، حقوق ناخالص و حقوق خالص کارمندان می باشد. این دو مقدار بسیار متفاوت بوده و هنگام صحبت از حقوق شما، کار فرمایان اغلب به مبلغ ناخالص مراجعه می کنند. می توان گفت بهترین شغل در هلند شغلی است که علاوه بر پردرآمد بودن، دارای موقعیت کاری مناسب و بازار کار گسترده در این کشور باشد.

حقوق و درآمد مشاغل در هلند به شرح زیر می باشد.

متوسط حقوق در کشور هلند ۵۱۸۰ یورو در ماه

حداقل حقوق دریافتی ۱۳۵۰ یورو در ماه

حداکثر حقوق دریافتی ۲۱۳۰۰ یورو در ماه

مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر درآمد شغل های مختلف در هلند:

درآمد شغل هلند

• تجربه کاری :
امروزه افراد شاغل در زمینه‌های مشترک حقوق های متفاوتی دریافت می کنند. این امر به دلیل وجود اختلاف تحصیلات، میزان تجربیات، پایه حقوق دریافتی که در مصاحبه کاری میزان آن مشخص شده است و دیگر عوامل می باشد.. مهم‌ترین عاملی که میتواند تاثیر مستقیمی بر حقوق‌ دستمزد شغل ها بگذارد تحربه کاری افراد است. در کشور هلند افرادی که ۲ الی ۵ سال در یک صنعت مشغول به کار می‌باشند ۳۲ درصد از حقوق اولیه دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند. و اگر سابقه کاری اشخاص از مرز ۱۰ سال عبور کند، حقوق آنها دو برابر حقوق اولیه می باشد.

• جنسیت :
کشور های اروپایی برای هر دو جنس اززش زیادی قائل هستند و هیچ تبعیض جنسیتی درمورد شرایط کاری ایجاد نمی‌کنند. دولت هلند برای آنکه بتوانند استقلال مالی برای زنان ایجاد کند بیشتر از قبل به شرایط شغلی زنان اهمیت داده و شرایط کاری آنها را با توجه به شرایط فیزیک آنها هماهنگ می‌کند.

• تحصیلات :
میزان تحصیلات یکی از مهم ترین ویژگی ها و عواملی است که بر درآمد شغل های محتلف تاثیر می‌گذارد. امروزه با افرایش سطح دانش در جهان و مدر شدن نیرو کار بیشتر کارفرماان تمایل دارند تا افرادی را استخدام کنند که در زمینه های مربوطه تحصیلات خوبی داشته باشند. در کشور هلند هرچه سطح تحصیلات شما بالاتر باشد، فرصت‌های شغلی بیشتری دریافت می کنید. هلندی ها افراد بسیار روشن فکری هستند و دوست دارند دانشجویانی که دارای دانش گسترده ای در زمینه حرفه‌ خود هستند، انتخاب کنند. لازم است بدانید که، کشور هلند به دلیل برنامه های مهندسی و مدیریتی مشهور است و دانشجویان فارغ التحصیل در این زمینه را به راحتی استخدام می کند. تاثیر سطح تحصیلات و درآمد مشاغل در هلند این گونه است، که کارمندان با مدرک تحصیلی سطح بالا حقوق بیشتری نسبت به کارمندان با سطح تحصیلات کم دریافت می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در درآمد شغل های مختلف در هلند آشنا کردیم. این عوامل می‌تواند تاثیر مستقیمی بر افزایش یا کاهش حقوق‌ بگذارند. برای اطلاع بیشتر ازنحوه عملکرد هر کدام از این عوامل و پاسخ به سوالات خود می توانید با مشاوران استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *