دریافت ویزای هلند به صورت تضمینی نیاز به یک آژانس مسافرتی خوب و البته دانش قوی شما در این زمینه دارد. همانطور که می دانید هلند در منطقه شینگن است که در آن کشورهای اروپایی به طور مشترک قوانین ویزای مشترک خود را برای اتباع کشورهای ثالث به توافق رسانده اند.  منطقه شینگن به منطقه سفر آزاد اطلاق می شود که توسط اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ایجاد شده است که در آن آزادی رفت و آمد اعطا می شود. برای آنکه بتوانید دریافت ویزای هلند به صورت تضمینی داشته باشید حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 انواع ویزای هلند

دریافت ویزای هلند به صورت تضمینی

 انواع مختلفی از ویزاها از جمله ویزای یکبار ورود، دوبار ورود، چند بار ورود و ویزای ترانزیت فرودگاهی وجود دارد که دارندگان آن را قادر می سازد برای اقامت تا ۹۰ روز در دوره های ۱۸۰ روزه وارد هلند شوند.  ویزای یکبار ورود یک بار ورود را اعطا می کند در حالی که دارندگان ویزای دوبار ورود می توانند دو بار در زمان های تعیین شده سفر کنند.  از سوی دیگر، ویزای چند بار ورود اجازه می دهد تا بازدیدهای متوالی از محدودیت زمانی تجاوز نکند.

 ویزای شینگن چیست؟

 ویزای شینگن به دارنده آن اجازه می دهد تا برای مدت کوتاهی آزادانه در منطقه شینگن حرکت کنند.  منطقه شینگن شامل ۲۶ کشور اروپایی به نام کشورهای شنگن است که در میان آنها کنترل مرزی لغو شده است.  بنابراین، مسافرانی که مایل به سفر در منطقه شینگن برای بازدیدهای تجاری یا توریستی هستند، موظفند ویزای شینگن را برای اقامت تا ۹۰ روز در مدت ۱۸۰ روز دریافت کنند.  لیست کامل کشورهای شینگن شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان،  پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

 ویزای شینگن هلند (ویزای رده C – برای بازدیدهای کوتاه مدت)

 انواع ویزای شینگن هلند:

 ویزای ترانزیت فرودگاه هلند: در صورتی که مسافر در یکی از فرودگاه های هلند توقف کند، لازم است.  با این حال، ورود به هلند یا سایر کشورهای شینگن را شامل نمی شود و فقط برای مناطق بین المللی فرودگاه برای تعویض هواپیما معتبر است.  ملیت شما یکی از عوامل تعیین کننده شرایط ویزای ترانزیت است.  می توانید بررسی کنید که آیا به آن نیاز دارید یا خیر

 ویزای تجاری هلند: برای کسانی که مایل به بازدید از هلند با هدف انجام تجارت در منطقه شینگن هستند، لازم است که برای اقامت تا ۹۰ روز معتبر است.  مکانیسم “تسهیلات ویزای فرش نارنجی” امکان سفرهای منظم کارکنان تجاری به هلند را تحت شرایط خاص فراهم می کند.

 ویزای توریستی هلند: به شهروندان کشور ثالثی اعطا می شود که به دنبال سفر به هلند یا سایر کشورهای شینگن برای مقاصد سرگرمی در یک دوره حداکثر ۹۰ روزه هستند.

 ویزای بازدید کننده هلند: برای شهروندان کشور ثالثی که مایل به سفر به هلند یا منطقه شینگن برای دیدار اعضای خانواده، اقوام یا دوستان با پشتیبانی دعوت نامه هستند، لازم است.  ویزای ویزیتور تا ۹۰ روز در مدت ۶ ماه اعتبار دارد.

 ویزای فرهنگی هلند: برای بازدیدهای فرهنگی کوتاه مدت مانند شرکت در رویدادهای فرهنگی، ورزشی یا مذهبی برای اقامت تا ۹۰ روز در مدت ۶ ماه اخذ می شود.

 ویزای درمان پزشکی هلند: دارنده آن را قادر می سازد به دلایل مراقبت های بهداشتی در هلند برای اقامت تا ۹۰ روز درمان پزشکی دریافت کند.

انواع ویزای ملی هلند:

دریافت ویزای هلند به صورت تضمینی

 از دیگر روش هایی که دریافت ویزای هلند به صورت تضمینی را امکان پذیر می‌کند، درخواست ویزای دانشجویی است که مدت اعتبار بالا تری دارد.

  • ویزای دانشجویی هلند: به شهروندان کشور ثالثی اعطا می شود که به دنبال اقامت در هلند برای مقاصد تحصیلی هستند.  پذیرش در یک برنامه تحصیلی از جمله پیش نیازهای درخواست ویزای تحصیلی بلند مدت است.  دارندگان این نوع ویزا حق دارند برای اقامت بیش از ۹۰ روز برای اقامت درخواست دهند.

  •  ویزای کار هلند: به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که دارای شرایط خاص هستند و واجد شرایط کار در هلند هستند اعطا می شود.  یک قرارداد کاری یا یک پیشنهاد الزام آور طبیعتاً برای چنین درخواست های ویزا ضروری است.  که به عنوان ویزای مهاجرتی با مهارت بالا نیز شناخته می شود، می تواند توسط کارفرمای شما اعمال شود که در نهایت اجازه اقامت و کار را تضمین می کند.

  •  ویزای جستجوی کار هلند: فارغ التحصیلان موسسات آموزش عالی هلند می توانند در چارچوب سال تحصیلی که یک سال طول می کشد برای ویزای جستجوی کار اقدام کنند.  پس از سه سال پس از فارغ التحصیلی می توان ویزای تحصیلی را درخواست کرد.  دارنده را قادر می سازد تا به صورت پاره وقت، تمام وقت و به عنوان کارآفرین یا فریلنسر کار کند.  ویزای راه اندازی ممکن است برای کارآفرینان مهاجری که مایل به راه اندازی کسب و کار خود در هلند هستند در صورت داشتن شرایط خاص صادر شود.
  •  ویزای ملاقات خانوادگی هلند: نوعی ویزا است که می تواند توسط اعضای خانواده ساکنان هلند که مایل به سفر به هلند برای دیدار با اقوام خود هستند، دریافت کنند.

  •  ویزای پژوهشگر هلند: به ویزاهای دانشمند مهمان یا دانش پژوهی میهمان اطلاق می شود که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که مایل به انجام فعالیت های تحقیقاتی در یک موسسه تحقیقاتی تاسیس شده برای مدت زمان معین هستند اعطا می شود.
  •  ویزای فریلنسر هلند: به اتباع کشور ثالثی اعطا می شود که به دنبال رفتن به هلند و کار به عنوان فریلنسر هستند.  نمونه کارها شامل کارهای قبلی، مجوزهای حرفه ای، شواهدی از یک طرح فریلنسری و تعهدنامه از مشتریان آینده از جمله مدارک کلیدی برای درخواست ویزای فریلنسر هستند.

  •  ویزای دوره زبان هلند: یک ویزای آموزشی است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد ثبت نام در دوره زبان برای مدت ۳ تا ۱۲ ماه را دارند داده می شود.  برای دریافت این نوع ویزا، ثبت نام تایید شده در دوره به همراه سایر مدارک الزامی است.
  •  ویزای کارآموزی دانشجویی هلند: از شهروندان کشور ثالثی که مایل به انجام کارآموزی در هلند هستند درخواست می شود.  بنابراین، یک تاییدیه از کارفرمای احتمالی شما و اجازه کار از جمله مدارکی است که باید به پرونده درخواست خود پیوست کنید.  اگر می خواهید بیش از ۹۰ روز در هلند بمانید، به اجازه اقامت نیاز دارید.

  •  ویزای مشارکت هلند: همسر یا شریک ثبت شده یک شهروند هلندی که دارای پاسپورت کشور خود است و هیچ گونه توافقنامه دوجانبه بدون ویزا با هلند ندارد، می تواند برای ویزای ورودی از این نوع درخواست دهد.  با این حال، برای اقامت و زندگی در هلند نیاز به اجازه اقامت است.

  •  ویزای مجوز کار هلند: باید توسط افرادی که واجد شرایط کار در هلند هستند دریافت شود.
  •  ویزای خانواده هلند: بستگان یک شهروند هلندی در صورتی که پاسپورت اتحادیه اروپا/شنگن، اجازه اقامت یا پاسپورت کشوری را که دارای موافقت نامه های دوجانبه بدون ویزا با هلند است، دریافت نکنند، می توانند برای ویزای ورود اقدام کنند.

شرایط عمومی برای دریافت ویزای هلند به صورت تضمینی

 توضیحات مفصل در مورد شرایط ویزای توریستی هلند تحت دسته بندی های خاص را می توان در زیر مشاهده کرد.  به طور کلی، متقاضیان باید درخواست های خود را شامل مدارک درخواستی در موعد مقرر به نمایندگی دیپلماتیک یا مراکز مجاز درخواست ویزا ارسال کنند.  لیست کامل اسناد ضروری بسته به دسته ویزای شما می تواند تغییر کند.  بنابراین، مطمئن شوید که با نمایندگی دیپلماتیک هلند در کشور خود مشورت کنید.

 درخواست ویزای هلند به صورت تضمینی

دریافت ویزای هلند به صورت تضمینی

 گذرنامه با حداقل دو صفحه خالی و حداقل ۹۰ روز پس از پایان سفر اعتبار دارد.  کپی از صفحه اول شامل اطلاعات شخصی و ویزای شینگن قبلی در صورت اخذ.

 فرم درخواست ویزا تکمیل و امضا شده به همراه یک عکس بیومتریک رنگی که بیش از ۶ ماه قدمت نداشته باشد.

 مدرک سفر با بلیط های دو طرفه تایید شده.

 جزئیات حساب بانکی که ثابت می کند مسافر می تواند به اندازه کافی هزینه سفر خود را تامین کند.

 مدارک شغلی در قالب مدارک تایید شده از طریق کارفرمای نامه، گواهی دانشجو، مدرک ثبت نام یا تظاهرات صندوق های بازنشستگی.

 جزئیات محل اقامت از طریق یک دعوت نامه یا مدرکی مبنی بر رزرو هتل شما در طول اقامت شما.

 مدارک بیمه سلامت مسافرتی که تا سقف ۳۰۰۰۰ یورو را در تمام مدت سفر پوشش می دهد و در کل منطقه شنگن معتبر است.

 بسته به وضعیت شغلی شما، اسناد خاصی وجود دارد که باید به پرونده درخواست خود پیوست کنید.

 شرایط دریافت ویزای هلند به صورت تضمینی برای افراد غیر اروپایی

الزامات عمومی برای افراد غیر اروپایی که مایل به ورود به اتحادیه اروپا هستند با رویه های ذکر شده در بالا مطابقت دارد.  در صورت داشتن دعوتنامه پشتیبان سند، اطلاعات تماس سازمان میزبان یا میزبان خصوصی مانند نام، آدرس، ارتباط با مهمان، هدف و مدت زمان بازدید باید در برنامه درج شود.اتباع غیر اتحادیه اروپا که موظف به داشتن ویزای ورود برای بازدید از هلند نیستند، از سال ۲۰۲۱ باید مجوز قبلی برای سفر به منطقه شنگن را درخواست کنند. این مجوز می تواند به صورت آنلاین از طریق اطلاعات سفر اروپا و مجوز پردازش شود.  سیستم (ETIAS).

 هزینه دریافت ویزای هلند به صورت تضمینی

 در زیر می‌توانید هزینه‌های ثابتی را برای انواع مختلف ویزا که از مارس ۲۰۲۰ تعیین شده است بیابید. به طور کلی، هزینه‌های ویزا شامل مشاوره، ارسال و رسیدگی به درخواست شما می‌شود، اما برخی از متقاضیان ممکن است از هزینه‌های ویزا معاف شوند یا از قیمت‌های کاهش‌یافته بهره ببرند.  هزینه ویزا غیر قابل استرداد است، بنابراین در صورت رد درخواست شما، بازپرداخت در دسترس نیست.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با دریافت ویزای هلند به صورت تضمینی آشنا کردیم. برای مشورت بیشتر با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *