کشور کانادا از جمله کشور های بزرگی است که سرایط تحصیلی بسیار خوبی را فراهم کرده. از این رو دانشجویان بین المللی زیادی نیز می پذیرد. اما شرایط کار دانجوشیی در کانادا کنی متفاوت است. در ادامه مقاله برای شما عزیزان آن را توضیح خواهیم داد. افراد تنها زمانی که تحصیلات خود را شروع کرده باشند می توانند اقدام به کار دانشجویی در کانادا کنند. شما باید پس از پایان تحصیلات تمام وقت خود کار را متوقف کنید، مگر اینکه آخرین جلسه تحصیلی خود را با بار دوره پاره وقت به پایان برسانید. برای ادامه کار در کانادا پس از پایان تحصیلات، باید برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) اقدام کنید.
برای کار دانشجوی در کانادا باید مجوز کار را از دانشگاه خود بگیرید. مجوز تحصیل شما باید دارای شرایطی باشد که می‌گوید مجاز به کار در دانشگاه یا خارج از دانشگاه هستید.

انواع کار دانشجوی در کانادا

کار دانشجویی در کانادا

  • کار در محوطه دانشگاه
    شما فقط می توانید در ساختمان های پردیس مدرسه خود و سایر محوطه های دانشگاهی که متعلق به مدرسه شما هستند کار کنید. اگر به عنوان دستیار آموزشی یا پژوهشی کار می کنید یا کارهای مرتبط با کمک هزینه تحقیقاتی انجام می دهید، ممکن است در مکان های دیگر مرتبط با مدرسه خود (مانند کتابخانه ها، مناطق تحقیقاتی، بیمارستان ها و غیره) کار کنید. ساعات کاری در محوطه دانشگاه کاملا آزاد است اما باید بدانید تحصیل شما باید در آلویت باشد و هیچ لطمه ای به درس وارد نشود. در غیر این صورت دانشگاه مجوز کاری شما را لغو می‌کند.
  • کار خارج از دانشگاه
    کار دانشجویی در کانادا که خارج از محوطه دانشگاه باشد تنها ۲۰ ساعت در هفته قابلیت انجام دارد. در این دوره لازم است که علاوهدبر داشتن مجوز کار از سوی دانشگاه حتما زبان، و دوره خاصی را نیز گذرانده تا بتوانید کار کنید. این دوره های خاص مروبط به خود کاری است که شما آن را انجام می‌دهید. اگر در تعطیلات برنامه ریزی شده مانند تعطیلات تابستانی یا زمستانی هستید، می توانید تمام وقت یا حتی اضافه کار کنید. شما همچنین قادر به انجام دو شغل در یک زمان هستید.

من یک دانشجوی بین المللی در کانادا هستم. آیا می توانم در حین تحصیل کار کنم؟

کار دانشجویی در کانادا

اگر مجوز تحصیل شما دارای شرایطی باشد که می گوید می توانید در دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنید، ممکن است واجد شرایط کار در کانادا در حین تحصیل باشید. شما همچنین باید تمام الزامات دیگر را برآورده کنید. شما تنها زمانی می توانید در کانادا شروع به کار کنید که برنامه تحصیلی خود را شروع کنید. قبل از شروع تحصیل نمی توانید کار کنید.
به عنوان دارنده مجوز تحصیل، ممکن است بتوانید بدون دریافت مجوز کار در دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنید. قبل از یافتن شغل مطمئن شوید که شرایط لازم را دارید. اما بیشتر کارفرمایان مجوز کار را برای دادن پیشنهاد های شغلی لازم دارند.
دانشجویان بین المللی در کانادا با مجوز تحصیل که به صورت تمام وقت در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) ثبت نام کرده اند، می توانند بدون مجوز کار در خارج از دانشگاه کار کنند. این بدان معناست که شما می توانید برای هر کارفرمایی در هر شغلی در هر کجای کانادا کار کنید. دانشجویان بین المللی نیز در صورت تمایل می توانند در محوطه دانشگاه کار کنند.

کار خارج از دانشگاه به معنای کار کردن برای هر کارفرمای خارج از دانشگاه یا کالج است. کار در پردیس به معنای کار کردن برای هر کارفرمایی در دانشگاه یا پردیس کالج است، مانند کار کردن برای خود دانشگاه یا کالج، برای یک عضو هیئت علمی (مثلاً به عنوان دستیار پژوهشی)، برای خودتان (خوداشتغالی، کار در محوطه دانشگاه) ، برای یک سازمان دانشجویی، یا برای یک پیمانکار خصوصی که در محوطه دانشگاه خدمات ارائه می کند، به عنوان مثال یک باشگاه ورزشی یا رستوران.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که حتی اگر قصد دارید در حین تحصیل در کانادا کار کنید، همچنان باید منابع مالی کافی را هنگام درخواست مجوز تحصیل نشان دهید. این بدان معنی است که شما باید نشان دهید که پول کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل بدون کار دارید. درآمدهای آتی پیش بینی شده برای نشان دادن منابع مالی کافی کافی نخواهد بود، بنابراین این واقعیت که ممکن است در حین تحصیل در کانادا قصد کار داشته باشید، شرط اثبات توانایی مالی قبل از ورود را برآورده نمی کند.

درباره مجوزهای تحصیلی کانادا بیشتر بدانید

در مجوز تحصیلی شما مشخص می شود که آیا شما مجاز به کار در کانادا هستید یا خیر، و شرایط کار را مشخص می کند. این بیانیه شما را قادر می سازد تا برای شماره بیمه اجتماعی (SIN) از سرویس کانادا درخواست دهید. قبل از اینکه بتوانید در حین تحصیل در کانادا شروع به کار کنید، دریافت SIN یک شرط کلیدی است.

اگر مجوز تحصیل شما عبارت مورد نیاز برای درخواست SIN را ندارد، می توانید مجوز تحصیل خود را به صورت رایگان اصلاح کنید. در حالی که این کار را می توان پس از ورود شما انجام داد، انجام این کار زمانی که فرود می آیید و برای اولین بار مجوز تحصیل شما صادر می شود، بسیار آسان تر است. وقتی به اداره مهاجرت رسیدید، اگر در مورد مجوز تحصیل خود مطمئن نیستید، می توانید از افسر در مورد اجازه کار خود بپرسید.

اگر برنامه تحصیلی شما کمتر از شش ماه طول بکشد، یا اگر در یک برنامه انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) یا فرانسوی به عنوان زبان دوم (FSL) ثبت نام کرده باشید، نمی توانید در کانادا کار کنید، مگر اینکه مجوز دیگری برای این کار داشته باشید. علاوه بر این، بازدید یا تبادل دانشجو در DLI مجاز به کار در حین تحصیل در کانادا نیست.مهم است که به یاد داشته باشید تا زمانی که برنامه تحصیلی خود را شروع نکنید، نمی توانید در حین تحصیل در کانادا شروع به کار کنید.

سخن پایانی

برای اطلاع بیشتر با مشاوران study paln تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *