دلایل زیادی وجود دارد که چرا کانادا به مقصد مورد علاقه دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. بسیاری از دانشگاه های کانادا در رتبه بندی های بین المللی شهرت زیادی دارند و دانشگاه ها فرصت تحصیل به دو زبان فرانسوی و انگلیسی را ارائه می دهند. شهرت کانادا به عنوان کشوری گرم و صمیمی که راه آسانی را برای اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی که در اینجا فارغ التحصیل می شوند، فراهم می کند. در واقع، کانادا اکنون سومین مقصد پیشرو برای دانشجویان بین المللی (پس از ایالات متحده و استرالیا) است. به همین دلیل معتبر‌ترین دانشگاه های کانادا بر اساس رتبه بندی های جهانی را در این مقاله برای شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

چرا تحصیل در کانادا

بسیاری از دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در یک محیط چند فرهنگی به کانادا می آیند. در اینجا چند نکته برجسته از آنچه که تحصیلات پس از متوسطه در کانادا را در سطح جهانی قرار می دهد آورده شده است:

• بیش از ۹۰ دانشگاه دولتی که ۱۵۰۰۰ برنامه را ارائه می دهند
• بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال ۲۰۲۱، ۱۰ دانشگاه از ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان در آن قرار دارند.
• تورنتو، مونترال و ونکوور بر اساس بهترین شهرهای دانشجویی QS 2019 در بین بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار دارند.
• کشور رهبر در تحقیق و نوآوری جهانی
• هیئت علمی چندفرهنگی، با ۴۰ درصد از اعضای هیئت علمی دارای حداقل یک مدرک بین المللی
• شهریه کمتر در مقایسه با برنامه های ایالات متحده و بریتانیا
• بورسیه های بین المللی برای غیر کانادایی ها
• بر اساس نظرسنجی بین المللی دانشجویان بین المللی، ۹۵ درصد از دانشجویان بین المللی، کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی توصیه می کنند.

معتبر‌ترین دانشگاه‌ های کانادا کدام اند ؟

بر اساس رتبه بندی مجله Macleans و رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط Times Higher Education، در اینجا ۷ تا از معتبر‌ترین دانشگاه‌های کاناداو آنچه که آنها را متمایز می کند را برای شما عزیزان تضویح خواهیم داد.

۱. دانشگاه تورنتو، انتاریو

دانشگاه‌‌ های کانادا

دانشگاه تورنتو که در سال ۱۸۲۷ تأسیس شد، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های پژوهش فشرده در جهان شناخته می‌شود و به دلیل برنامه پزشکی و ساختمان‌های تاریخی خود مشهور است.

رتبه بندی کلی کانادا (۲۰۲۱): #۱
رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط آموزش عالی تایمز (۲۰۲۱): #۱۸

اندازه دانشگاه: سه پردیس، از جمله میسیساگا، سنت جورج، و اسکاربرو. دانشجویان پردیس سنت جورج به یکی از هفت کالج وابسته هستند، سیستمی مشابه دانشگاه کمبریج. بیش از ۹۳۰۰۰ دانش آموز برای سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰ ثبت نام کردند.

برنامه ها: بیش از ۲۰۰ برنامه تحصیلات تکمیلی و بیش از ۷۰۰ مدرک کارشناسی. UofT از نظر کارآفرینی در بین موسسات برتر پست متوسطه در جهان قرار دارد.

فارغ التحصیلان برجسته: نویسندگان مارگارت آتوود و مایکل اونداتجه، کارگردان نورمن جویسون، و نخست وزیر سابق لستر بی پیرسون.

۲. دانشگاه بریتیش کلمبیا، ونکوور، B.C.
UBC

کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (همچنین به عنوان UBC شناخته می شود) قدیمی ترین دانشگاه استان است و به عنوان یک مرکز جهانی برای تحقیق و تدریس شهرت دارد. و از معتبر‌ترین دانشگاه های کانادا می باشد.

رتبه بندی کلی کانادا (۲۰۲۱): #۲

رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط آموزش عالی تایمز (۲۰۲۱): #۳۴

 

اندازه دانشگاه: دو پردیس، یکی در مرکز شهر ونکوور نزدیک به ساحل، و همچنین کلونا در دره اوکاناگان. UBC همچنین دارای یک دفتر منطقه ای در هنگ کنگ و دفتر ارتباط در دهلی نو، هند، برای تسهیل مشارکت های آموزشی و پژوهشی و حمایت از فارغ التحصیلان است. UBC بیش از ۶۶۰۰۰ دانشجو دارد که شامل بیش از ۱۸۰۰۰ دانشجوی بین المللی از ۱۶۶ کشور است.

برنامه ها: بیش از ۴۰ مدرک کارشناسی و همچنین برنامه های فوق لیسانس.

فارغ التحصیلان برجسته: نخست وزیر جاستین ترودو و محیط بان دیوید سوزوکی. این دانشگاه همچنین با هشت برنده جایزه نوبل، ۶۵ مدال آور المپیک و بیش از ۷۰ دانش پژوه رودز مرتبط است.

۳. دانشگاه مک گیل، مونترال

دانشگاه مک گیل اخیراً دویستمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و به عنوان تنها مؤسسه کانادایی در بین ۲۶ مؤسسه برتر شرکت کننده در مجمع جهانی رهبران دانشگاه های مجمع جهانی اقتصاد شناخته شد. این داشنگاه از

معتبر‌ترین دانشگاه های کانادا است.

رتبه بندی کلی کانادا (۲۰۲۱): #۴
رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط آموزش عالی تایمز (۲۰۲۱): #۴۰

اندازه دانشگاه: سه پردیس، پردیس اصلی در پایه کوه رویال در مرکز شهر مونترال، و همچنین پردیس مک دونالد و منطقه حفاظت شده طبیعی گالت واقع شده است. دانشجویان از بیش از ۱۵۰ کشور در سراسر جهان برای تحصیل به مک گیل می آیند و آن را به یک دانشگاه بین المللی متنوع تبدیل می کند و در حال حاضر بیش از ۳۹۰۰۰ دانشجو ثبت نام کرده اند.

برنامه ها: دانشگاه با بودجه عمومی بیش از ۴۰۰ برنامه در بیش از ۸۰ بخش ارائه می دهد. مک گیل همچنین به دلیل برنامه پزشکی عالی خود شناخته شده است و اولین دانشکده پزشکی کانادا بود که در سال ۱۸۲۹ تأسیس شد.

فارغ التحصیلان برجسته: بازیگر ویلیام شتنر، خواننده گریمز و شاعر لئونارد کوهن. این مدرسه همچنین دارای ۱۴۵ محقق معتبر رودز است.

۴. دانشگاه کوئینز، کینگستون، انتاریو

دانشگاه کوئینز در کینگستون، انتاریو (که در سال ۱۸۴۱ تأسیس شد) (همچنین به عنوان “کوئینز” شناخته می شود) یکی از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو در کانادا است و همچنین رتبه اول را برای فعالیت های فوق برنامه دارد. از معتبر‌ترین دانشگاه های کانادا بوده و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی جذب می‌کند.

رتبه بندی کلی کانادا (۲۰۲۱): #۷
رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط آموزش عالی تایمز (۲۰۲۱): #۲۵۰-۳۰۰

اندازه دانشگاه: پردیس اصلی در ۹۹ هکتار در شهر کینگستون قرار دارد و از جنوب با دریاچه انتاریو همسایه است. در حال حاضر بیش از ۲۶۰۰۰ دانشجو ثبت نام کرده اند که شامل بیش از ۱۹۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از ۳۰۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. همچنین این دانشگاه میزبان دانشجویانی از بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان است.

برنامه ها: Queen’s در هفت دانشکده و بیش از ۱۲۵ برنامه تحصیلات تکمیلی مدرک کارشناسی ارائه می دهد.

فارغ التحصیلان برجسته: تاجر ایلان ماسک، دانشمند شرلی ام. تیلگهام، و بازیگر آندریا سو. همچنین ۵۷ محقق رودز را تولید کرده است.

۵. دانشگاه کلگری، آلبرتا

در سال ۱۹۶۶ تاسیس شد و یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی کانادا است. این مدرسه در استان آلبرتا واقع شده است، چشم انداز مدرسه تبدیل شدن به یک مرکز فکری جهانی و شناخته شدن به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر تحقیقاتی کشور است.

رتبه بندی کلی کانادا (۲۰۲۱): #۱۱
رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط آموزش عالی تایمز (۲۰۲۱): #۲۰۰

اندازه دانشگاه: پنج پردیس وجود دارد: Main، Downtown، Foothills، Spyhill و قطر. محوطه اصلی بیش از ۲۰۰ هکتار وسعت دارد و منظره ای از کوه های راکی ارائه می دهد. در حال حاضر بیش از ۳۳۰۰۰ دانشجو شامل تقریباً ۲۶۰۰۰ دانشجوی کارشناسی و بیش از ۶۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد وجود دارد.

برنامه ها: دانشگاه کلگری بیش از ۱۶۰ مدرک و بیش از ۲۵۰ برنامه در ۱۴ دانشکده ارائه می دهد.

فارغ التحصیلان برجسته: فضانورد رابرت ترسک، سیاستمدار ناهید ننشی و اسکیت باز سرعت کریستینا گرووز.

۶. دالاهو، هالیفاکس، نوا اسکوشیا

در نوا اسکوشیا (همچنین به عنوان “دال” شناخته می شود) در سال ۱۸۱۸ تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادا است. این شهر در ساحل شرقی هالیفاکس واقع شده است. برخی از برنامه های منحصر به فرد از جمله یک برنامه مطالعاتی سفارشی به عنوان بخشی از مدرسه بنیاد هنرهای نمایشی، و همچنین یک برنامه تجاری مشترک مواد غذایی با دانشگاه Aeres در هلند ارائه می دهد.

رتبه بندی کلی کانادا (۲۰۲۱): #۱۲
رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط آموزش عالی تایمز (۲۰۲۱): #۲۵۰-۳۰۰

اندازه دانشگاه: دالهوسی دارای سه پردیس در هالیفاکس، و همچنین یک پردیس کشاورزی در نزدیکی Truro و Dalhousie Medicine New Brunswick است. این مدرسه بیش از ۱۹۰۰۰ دانش آموز را از سراسر جهان جذب می کند.

برنامه ها: دال بیش از ۲۰۰ برنامه درجه در ۱۳ دانشکده ارائه می دهد.

فارغ التحصیلان برجسته: اخترفیزیکدان آرتور بی مک دونالد، نویسنده آن از گرین گیبلز، لوسی مود مونتگومری، و رمان نویس مانجو کاپور.

۷. دانشگاه اتاوا، انتاریو

بزرگترین دانشگاه دو زبانه در جهان و در میان ۱۰ دانشگاه برتر تحقیقاتی کانادا است. همچنین به دلیل برنامه های آموزشی تعاونی خود شناخته شده است.

رتبه بندی کلی کانادا (۲۰۲۱): #۱۸
رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط آموزش عالی تایمز (۲۰۲۱): #۱۴۵

اندازه دانشگاه: Uottawa دارای سه پردیس است. مرکز اصلی در پایتخت کانادا و در فاصله چند قدمی پارلمان هیل واقع شده است. همچنین یک پردیس در تورنتو و دیگری در ویندزور، انتاریو وجود دارد. بیش از ۳۷۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از ۷۰۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در ۱۰ زمینه رشته تحصیلی وجود دارد.

برنامه ها: این دانشگاه در مجموع ۵۰۰ برنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. همچنین برای دانشجویانی که مایلند بخشی از تحصیلات خود را به زبان فرانسه دنبال کنند، یک جریان غوطه وری فرانسوی ارائه می دهد.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با بهترین معتبر‌ترین دانشگاه های کانادا آشنا کردیم. همانطور که گفته شد این داشنگاه ها دارای رتبه بندی برتر در جهان هستند و هرساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را پذیرش می‌کنند. برای اطلاع بیشتر از وضیعت این داشنگاه ها می‌توانید با مشاوران استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *