مقایسه روش های مهاجرت به کانادا

با وجود روش های مختلف برای مهاجرت به کانادا، در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه روش های مهاجرت به کانادا به بپردازیم.

 

۱– روش اکسپرس اینتری کانادا

 

ارزان ترین روش و نتیجه آن گرفتن شهروندی دائم کاناداست که بنظر در حال حاضر بهترین روش میباشد. مدت زمان این ویزا بین ۶ ماه تا یک سال میباشد. دارای دو حالت فدارال و استانی میباشد. بطور کلی چون یک سیستم امتیاز بیس هست نیاز به حد نصاب رسیدن امتیاز مجموع فاکتورها از جمله تحصیلات، سطح زبان انگلیسی و در مواردی فرانسوی، میزان تجربه کاری، زندگی یا تحصیل پیشین در کانادا و … دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اکسپرس اینتری کانادا کلیک کنید.

 

 

۲- ویزای تحصیلی کانادا

 

ویزایی سریع و با دردسر کمتر از بقیه ویزاهاست. اکثر دانشگاه ها احتیاج به داشتن سطح قابل قبول زبان انگلیسی یا فرانسوی از شما دارند که برای اثبات این احتیاج به ارایه مدارک ایلتس یا تافل معتبر دارید. بعضی ها هم با گذراندن دوره های زبان پیش از شروع دروس اصلی موافقت می کنند. در صورتی که بصورت خانوادگی اقدام کنید امکان کسب اجازه کار برای یکی از زوجین وجود دارد که کمک شایانی به تامین مخارج زندگی و تحصیل خانواده می کند. و هر دانشجو اجازه کار ۲۰ ساعت در هفته در خارج از دانشگاه و ۴۰ ساعت در محدوده دانشگاه را دارد.

 

 

۳- ویزای سرمایه گذاری کانادا

 

احتیاج به حداقل ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادا برای سرمایه گذاری در یک بیزینس یا خرید قسمتی از یک بیزینس را دارد. در استان های مختلف کانادا میزان پول لازم برای سرمایه گذاری متفاوت میباشد و از ۱۰۰۰۰۰ دلار تا ۸۰۰۰۰۰ دلار متفاوت است. اکثر استان های کانادا دارای این برنامه مهاجرتی هستند و اکثرا شرایط اولیه ای از قبیل داشتن حداقل ۳ سال تجربه مدیریتی یا دارابودن سهام یک بیزینس در کشور فردی که برای این برنامه اقدام می کند را الزامی میدانند.
این برنامه جزی برنامه هایی هست که سن تاثیر زیادی ندارد و همچنین سطح زبان انگلیسی بالایی لازم نیست. درصورت پذیرش درخواست این برنامه در ابتدا ویزای کار برای اجرای بیزینس مورد نظر داده می شود و بعد از مدتی از انجام کار می توان برای شهروندی اقدام کرد.

 

۴- نوع دیگری از ویزای کانادا که در بعضی از ایالت های ان معتبر میباشد، خرید یک قطعه زمین کشاورزی و کار بر روی این زمین میباشد. البته لازمه آن داشتن تجربه در زمینه کشاورزی صنعتی و یا در مواردی مدیریت بخش تولید محصولات کشاورزی در مقیاس بزرگ میباشد. حداقل سرمایه گذاری در این بخش حدود ۷۰۰۰۰ دلار کاناداست. که برای خرید زمین و لوازم لازمه برای شروع کار میباشد. لازم به ذکر هست که پرورش گیاهان گلخانه ای نیز می تواند بعنوان زیر مجموعه این ویزا درنظر گرفته شود.

 

۵ – ویزای اسپانسر شیپ کانادا

 

(کانادا ارزش بالایی برای خانواده قائل است و در بسیاری از موارد با معرفی ویزاهای اسپانسرشیپ کمک به کنار هم بودن اعضای یک خانواده می کند) شامل درخواست ویزا از طرف فردی شهروند یا مقیم کانادا برای:

۱- همسر
۲- پارتنر یا نامزد
۳- فرزندان خود فرد اسپانسر یا فرزندان همسر فرد
۴- پدر و مادر
۵- پدربزرگ و مادربزرگ
۵- فرزند خوانده
۶-نوه ها
۷-در مواردی خواهر و برادر و عمه و خاله و دایی و عمو

این ویزا در بیشتر موارد می تواند ختم به شهروندی یا همان پرمننت رزیدنت کانادا شود و در بقیه موارد ویزای بلند مدتی هست که فرد می تواند به مدت طولانی در خاک کانادا کنار اعضای خانواده خود زندگی کند. اسانترین حالت که منجر به دادن شهروندی سریع میشود ویزای اسپانسر همسر و یا فرزند و فرزند خوانده است که طی مدت ۶ ماه منتهی به دریافت شهروندی میشود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در خصوص مهاجرت به کانادا با کارشناسان استادی پلن تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *