ویزای تحصیلی هلند

 

هلند از جنبه های بسیاری برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند جذابیت دارد. از این رو هر ساله مقصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان است. این کشور از جنبه ی آموزشی یک کشور پیشرفته محسوب می شود و برخی از دانشگاه های آن در لیست ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. یکی از سیاست های این کشور برای جذب سرمایه صدور ویزای هلند برای دانش اموزان و دانشجویان است. این کشور حتی در مواردی اقدام به صدور ویزای همراه هم می کند. برای آشنایی بیشتر با ویزای تحصیلی هلند و نحوه ی اخذ آن با ما همراه باشید.

دانشجویان از طریق ویزای تحصیلی هلند می توانند اقامت موقت و سپس اقامت دائم کشور هلند را به دست آورند. دانشجویان تنها در صورتی می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی هلند اقدام کنند که در یکی از مراکز آموزشی هلند (کالج، دانشگاه و…) پذیرفته شده باشند. اگر چه، دانشجویان و دانش آموزان با توجه به کشوری که در آن زندگی می کنند ممکن است به ویزای تحصیلی هلند نیازی نداشته باشند. برای این دسته از دانشجویان پذیرش دانشگاه به تنهایی کافی است.

چه کسانی به ویزای تحصیلی کشور هلند نیاز دارند؟

 

اخذ ویزای تحصیلی هلند و مجوز اسکان برای تحصیل در هلند برای همه ضروری است به جز:

  • شهروندان کشورهایی جزو اتحادیه ی اروپا (آلمان، فرانسه و بریتانیا) ، کشور های جزء منطقه ی اقتصادی اروپا و سوئیس
  • اعضای خانواده ی شهروندان اتحادیه ی اروپا، کشور های منطقه ی اقتصادی اروپا و سوئیس

این دو گروه نیازی به مجوز اسکان در هلند را ندارند. توجه کنید که اگر شما جزو این دو دسته ی بالا نیستید و قصد تحصیل در هلند را برای مدت زمان بیش از سه ماه را دارید؛ لازم است که بر اساس قوانین هلند برای دریافت ویزای دانش آموزی اقدام کنید.

 

 

چند نوع ویزای دانش آموزی وجود دارد؟

 

  1. ویزای تحصیلی کوتاه مدت هلند 

این نوع ویزا زمانی استفاده می شود که دوره ی آموزشی شما کمتر از سه ماه باشد.

 

  1. ویزای تحصیلی هلند برای آموزش متوسطه و دوره های کاری 

این ویزا معمولا به دانش آموزانی که از سورینام، اندونزی و یا آفریقای جنوبی هستند داده میشود. اگرچه، آن ها باید در هلند خانواده ای داشته باشند و همچنین به زبان هلندی هم مسلط باشند.

 

  1. ویزای بلند مدت هلند 

این ویزای بلند مدت که مجوز اسکان دانشجویان نیز نامیده می شود به متقاضیان تحصیل در هلند اجازه می دهد که تا سقف پنج سال در هلند به تحصیل بپردازند. به کمک این ویزا دانش آموزان می توانند دوره های تحصیلی بلند مدت را در این کشور بگذرانند.

 

 

چگونه می توان برای اخذ ویزای دانش اموزی هلند اقدام کرد؟

 

دانشجویان شخصا نمی توانند برای دریافت ویزای دانشجویی کشور هلند اقدام کنند. این کار توسط آموزشگاه و یا دانشگاهی انجام می گیرد که پذیرش آن را اخذ کرده اند. برای تحصیل در هلند ابتدا لازم است که یک مجوز اسکان موقت هلندی برای دانشجو صادر شود. در برخی موارد دانشجویان لازم است که برای ویزای بلند مدت هلند نیز درخواست دهند. این مدرک به دانشجو اجازه ی اسکان در هلند را می دهد تا زمانی که مجوز اسکان هلندی آن ها صادر شود.

 

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی هلند چیست؟

 

اگر از طریق یک موسسه اقدام به اخذ ویزای تحصیلی می کنید آن ها تمام مدارک مورد نیاز را به صورت یک لیست به شما ارائه خواهند . دقت کنید که دانشگاه های مختلف ممکن است شرایط و مدارک متفاوتی را درخواست کنند. با این حال در زیر برخی از مدارکی که به طور رایج از دانشجویان درخواست می شوند را لیست کرده ایم.

  • مدارک تحصیلی متقاضی
  • نامه ی رسمی پذیرش از دانشگاه و یا کالجی که قصد تحصیل در آن را دارید
  • یک برنامه ی تحصیلی کامل

شما علت تحصیل در آن رشته ی خاص را به طور کامل توضیح دهید. همچنین باید بیان کنید که این رشته چگونه به رشته های قبلی شما مرتبط می شود.

  • شما باید ثابت کنید که در طول تحصیل قادر به تامین هزینه های مالی (هزینه های زندگی و تحصیل) هستید.

به طور میانگین هزینه ی تحصیل در هلند چیزی حدود ۸۷۰ یورو تخمین زده می شود.

  • بیمه ی سفر و سلامت برای مدت زمانی که در حال تحصیل هستید
  • تست سلامت

دانشجویانی که به هلند وارد می شوند لازم است که حداکثر در فاصله ی سه ماه از ورودشان به هلند این تست را انجام دهند. در غیر این صورت ویزا یا مجوز اسکان آن ها گرفته می شود.

  • شما باید در دانشگاه یا کالجی که قصد تحصیل در آن را دارید ثبت نام کرده باشید.
  • مدارک تمکن مالی

 

لطفا دقت کنید که شما باید اصل مدارک نام برده در بالا را بعلاوه یک کپی از هر کدام داشته باشید. (شامل پاسپورت و ویزاهای سابق شما) . همچنین به خاطر داشته باشید که صحت تمام مدارک شما باید توسط یک سازمان معتبر در کشور خودتان (مانند دادگستری) تایید شده باشد. این کار اغلب با یک مهر در کنار مدارک انجام میگیرد. همچنین گاهی لازم است که مدارک شما به تایید سفارت هلند در کشورتان نیز برسد.

تمام مدارک شما باید به یکی از زبان های هلندی، انگلیسی، فرانسوی و یا آلمانی باشند. در غیر اینصورت باید آن ها را به یکی از دارلترجمه های مورد تایید سفارت هلند تحویل دهید تا اینکار را برای شما انجام دهد.

  • توجه کنید که شما باید حداقل ۵۰ درصد از این مدارک را هر ساله تحویل دهید در غیر اینصورت ممکن است که ویزای شما گرفته شود.

 

ویزای هلند تا چه زمانی اعتبار دارد؟

 

ویزای تحصیلی هلند تنها به اندازه ی طول دوره ی تحصیلی دانشجو اعتبار دارد. این ویزا دارنده ی خود را مجاز به زندگی در هلند به مدت ۵ سال می کند تا بتواند تحصیل خود را به اتمام برسانند.

دانشجویان همچنین می توانند برای دریافت یک مجوز اسکان یکساله پیش از شروع تحصیلشان اقدام کنند. این کار به این دلیل انجام می شود که دانشجویان در این دوران یک ساله برای زندگی در یک کشور جدید آماده شوند. بعد از فارغ التحصیلی، دانشجویان می توانند برای دریافت یک ویزای جدید کوتاه مدت اقدام کنند. این ویزا دانشجویان را مجاز به ماندن در هلند به مدت یک سال پس از تحصیل می کند. در این فرصت دانشجویان می توانند شغل مناسبی در این کشور پیدا کنند.

 

 

آیا می توان با ویزای تحصیلی هلند در این کشور کار کرد؟

 

بله. دانشجویانی که ویزای تحصیلی هلند را دارند می توانند در این کشور به کار بپردازند. هر چند محدودیت های وجود دارد. این محدودیت ها عبارتند از:

  • دانشجویان تنها مجاز به کارکردن تا سقف ۱۶ ساعت در هفته هستند.
  • دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت نیز کار کنند. اما تنها در ماه های ژوئن، جولای و آگوست این امر امکان پذیر است.
  • دانشجویان برای کار در کشور هلند لازم است که یک مجوز کار دریافت کنند.

اگر دانشجویان در حال گذراندن یک دوره کار آموزی به عنوان بخشی از تحصیلشان باشند به مجوز کار نیازی ندارند. اما کارفرمای آن ها لازم است که یک توافق نامه ی کارآموزی را با دانشجو و دانشگاه او امضا کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در خصوص ویزای تحصیلی هلند می توانید با ما تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور هلند

آموزش دریافت ویزای تحصیلی هلنداخذ ویزای اقامت از طریق تمکن مالیاخذ ویزای تحصیلی هلندادامه تحصیل در هلنداعتبار ویزای تحصیلی هلنداعتبار ویزای هلنداقامت دائم کشور هلندتحصیل در هلندتمکن مالی برای ویزای تحصیلی هلندتمکن مالی برای ویزای هلندتمکن مالی هلندچگونه می توان برای اخذ ویزای دانش اموزی هلند اقدام کرد؟دریافت ویزای تحصیلی هلنددریافت ویزای دانشجویی کشور هلنددریافت ویزای هلندشرایط سنی ویزای تحصیلی هلندشرایط ویزای تحصیلی هلندشرایط ویزای هلندصدور ویزای هلندلیست 200 دانشگاه برتر دنیامجوز اسکان در هلندمدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی هلند چیست؟مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی هلندمدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی هلندمدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای هلندمدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی هلندمراکز آموزشی هلندمیانگین هزینه ی تحصیل در هلندهزینه ویزای تحصیلی هلندویزای بلند مدت هلندویزای تحصیلی کوتاه مدت هلندویزای تحصیلی هلندویزای تحصیلی هلند برای آموزش متوسطه و دوره های کاریویزای هلندویزای هلند تا چه زمانی اعتبار دارد؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *