ویزای کانادا

کانادا کشوری در قاره آمریکای شمالی است. این کشور درست بالای ایالات متحده قرار دارد. کانادا به عنوان کشوری بسیار توسعه یافته شناخته می شود. به عبارت دیگر کانادا یکی از کشورهای توسعه‌یافته و مهاجرپذیر است که تقریباً ۲۲ درصد جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. سوال‌های زیادی در خصوص مهاجرت به کانادا، روش‌ها و شرایط اخذ اقامت کانادا در ذهن کاربران وجود دارد. ویزای کانادا بر أساس هدفی که متقاضی برای سفر به این کشور دارند متفاوت است. در ادامه مقاله این ویزا ها را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

ویزای کانادا چیست؟

 

ویزای کانادا و انواع آن کدام است

ویزای کانادا مهری بر روی پاسپورت افراد متقاضی است که به شما اجازه ورود به این کشور را می دهد. این یک مجوز برای شما است که به این کشور سفر کنید و از نظر قانونی بتوانید به طور موقت یا دائم در کشور کانادا اقامت داشته باشید. دریافت اجازه ورود به این کشور به این معنی است که کنسولگری یا سفارت کانادا در کشور شما تصمیم گرفته است که شما واجد شرایط هستید و شرایط لازم برای ورود را دارید.

 

أنواع ویزای کانادا

قبل از درخواست برای ویزا این کشور ، ابتدا باید بدانید که برای چه ویزا می خواهید اقدام کنید. انواع ویزا برای کشور کانادا  به شرح زیر است:

• ویزا توریستی
• ویزای تحصیلی یا دانشجویی
• کاری
• ویزاهای اقامت دائم
• ویزاهای مهاجرت تجاری
• ویزاهای برنامه اکسپرس اینتری
متقاضایان می توانند بر أساس نیاز و هدفی که دارند یکی از این ویزا ها را انتخاب کنند.

 

ویزای موقت کانادا

ویزای موقت کانادا

 

ویزای موقت برای کشور کانادا به فرد این امکان را می دهد که برای مدت زمان خاصی که توسط کنسولگری کانادا یا افسران خدمات مرزی (BSO) تعیین می شود، در کانادا بماند. این زمان معمولا تا ۶ ماه است. اما ویزای موقت می تواند یک بار ورود یا چند بار ورود باشد.

انواع ویزای موقت برای کشور کانادا به شرح زیر است:

ویزای توریستی کانادا: ویزای ویزیتور یا ویزای توریستی به دارنده این امکان را می دهد تا برای اهداف گردشگری در این کشور وارد کانادا شود.

سوپر ویزای کانادا: سوپر ویزا برای این کشور  به والدین یا پدربزرگ ها و مادربزرگ های شهروندان کانادایی یا مقیم دائم کانادا اجازه می دهد تا برای اقامت طولانی مدت از فرزندان یا نوه های خود دیدن کنند.

ویزای دیپلماتیک و رسمی: ویزا دیپلماتیک و رسمی به مقامات و دیپلمات های کشورهای خارجی اجازه ورود به کانادا برای انجام وظایف و اهداف رسمی را می دهد

ویزای حسن نیت: ویزای کورتزی به تمام افرادی داده می شود که واجد شرایط دریافت ویزای دیپلماتیک و رسمی نیستند. اما به دلیل رتبه ها و موقعیت هایشان از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال، این شامل اعضای هیئت های تجاری یا دیپلمات هایی است که قصد گردشگری دارند.

ویزای تجاری کانادا :ویزای تجاری به افرادی داده می شود که با اهداف تجاری به عنوان فردی یا گروهی از افراد تجاری به کانادا سفر می کنند.

ویزا برای زایمان در کانادا این ویزا به افرادی داده می شود که تمام شرایط اقامت موقت در این کشور  را دارند و باردار هستند و می خواهند در این کشور زایمان کنند. زایمان در این کشور باعث می شود نوزاد به طور خودکار شهروند کانادا شود.

ویزای اهدایی عضو :این ویزا به شخصی داده می شود که با هدف اهدای عضو به یک شهروند یا مقیم کانادا به این کشور سفر می کند.


• ویزای تسهیلات کانادا:
ویزای تسهیلی به شهروندان این کشور با تابعیت دوگانه داده می شود که پاسپورت کانادایی ندارند اما پاسپورت ملیت دیگری دارند. ویزای تسهیل گری به دلیل سختی های شدید برای دریافت پاسپورت کانادایی بر روی ویزای ملیت دیگر فرد زده می شود.


• ویزای تحصیلی کانادا:
ویزای دانشجویی کانادا به افرادی داده می شود که برای تکمیل تحصیلات خود از دانشگاه های این کشور پذیرش داشته باشند. اگر برای تحصیل کمتر از ۶ ماه به این کشور  می روید، فقط می توانید ویزای TRV دریافت کنید، اما برای بیش از ۶ ماه تحصیل، به ویزای دانشجویی نیاز دارید

ویزای کار موقت:  ویزای کار موقت این کشور به افرادی داده می شود که پیشنهاد شغلی در کانادا داشته باشند و تا ۶ ماه کار کنند. برای دریافت این ویزا، فرد باید یک نامه پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرما ارائه کند و واجد شرایط دریافت ویزای موقت باشد.

مجوز اقامت موقت: این مجوز برای افرادی است که برای مقاصد مختلف باید به این کشور بروند اما در غیر این صورت برای ویزای اقامت موقت (TRV) قابل پذیرش نیستند. این مجوز فقط برای مدت زمانی که فرد نیاز دارد در این کشور باشد صادر می شود، به عنوان مثال ۲ هفته برای یک کارگاه.

ویزای تعطیلات کاری؛ ویزای تعطیلات کاری این کشور به جوانان ۳۰ کشور داده می شود تا بتوانند در این کشور کار کنند و سفر کنند. این یک ویزای انتخاب تصادفی است به این معنی که متقاضیان درخواست های خود را ارسال می کنند و منتظر می مانند تا برای درخواست مجوز کار به صورت تصادفی انتخاب شوند.

ویزای دائمی کانادا

 

ویزای دائمی کانادا

 

ویزای دائمی این کشور  ویزاهایی هستند که به دارنده آن اجازه اقامت دائم در این کشور را می دهند. این ویزاها به عنوان ویزای مهاجرت شناخته می شوند و می توانند انواع مختلفی داشته باشند، به شرح زیر:

برنامه سرمایه گذاری:مهاجر برنامه سرمایه گذار مهاجر برای افرادی است که در اقتصاد کانادا سرمایه گذاری می کنند و دارایی خالص حداقل ۸۰۰۰۰۰ دلار کانادا هستند. آنها باید حداقل ۴۰۰۰۰۰ دلار کانادا سرمایه گذاری کنند و دولت این سرمایه گذاری را طی ۵ سال بدون هیچ سودی به آنها برمی گرداند

 

برنامه ویزای استارتاپ: ویزای استارت آپ کانادا برای افرادی است که به صورت انفرادی در کمک به اقتصاد شرکت می کنند. آنها باید حداقل ۳۰۰,۰۰۰ دلار کانادا دارایی خالص داشته باشند و باید متعهد شوند که حداقل یک سوم از یک تجارت کانادایی را در اختیار داشته باشند و مدیریت کنند و همچنین ظرف ۳ سال پس از حضور در این کشور، شغل ایجاد و حفظ کنند.

ویزای خوداشتغالی: ویزای خوداشتغالی برای افرادی است که در تجارت، ورزش، فرهنگ یا کشاورزی مهارت دارند و می توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند. این افراد باید نحوه تامین مالی کسب و کار و همچنین مهارت های خود را در آن زمینه های خاص نشان دهند.

برنامه کارگر ماهر منتخب کبک (QSWP): اگر یکی از مشاغل مورد نیاز استان کبک در کشور کانادا را دارید و به زبان فرانسه مسلط هستید، می توانید برای برنامه کارگران ماهر کبک اقدام کنید که به شما امکان می دهد به طور دائم در آنجا نقل مکان کرده و کار کنید.

برنامه حمایت از خانواده: ویزای اسپانسرشیپ خانواده به همسران و فرزندان تحت تکفل شهروندان یا مقیم دائم این کشور  اجازه می دهد تا به طور دائم به این کشور مهاجرت کنند.

برنامه مراقبت زنده (LCP): این ویزا به مراقبانی داده می شود که واجد شرایط نگهداری از سالمندان، افراد ناتوان یا کودکان هستند و در یک خانه خصوصی در این کشور  زندگی می کنند.

سخن پایانی

ویزا برای کانادا همان مجوز ورود افراد به این کشور است که بر اساس هدفی که متقاضایان برای ورود به این کشور را دارند متفاوت هستند. شرایط دریافت این ویزا ها با یک دیگر متفاوت است. مشاوران استادی پلن می‌توانند شما را در راستای دریافت این این ویزا ها کمک کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *