یادگیری زبان خارجی

 

آیا یادگیری زبان کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، الزامی است؟

 

اگر تصمیم خود را برای ادامه ی تحصیل در کشوری دیگر گرفته اید که زبان ساکنین آن متفاوت از زبان مادری شما و زبان انگلیسی است، امکان دارد نگران شوک قرارگیری در کشوری جدید و ناتوانی در انجام کارهای روزمره و فرآیند تحصیل خود باشید. به خصوص اینکه اگر اولین باری باشد که به تنهایی به خارج از کشور سفر می کنید. به این ترتیب شرایط ممکن است واقعا دشوار باشد. اما به یاد داشته باشید افراد بسیار زیادی شرایط مشابه شما را دارند و از این نظر تنها نیستید. اما با یک دید متفاوت درخواهید یافت که یادگیری زبان بیگانه در کنار همه ی دشواریهایی که دارد، مزایای زیادی نیز به همراه خواهد داشت. در این مقاله این مزایا را برخواهیم شمرد و راه هایی برای یادگیری هر چه سریعتر زبان به شما خواهیم آموخت:

مطالعه زبان کشوری که در آن ساکن هستید، در ابتدایی ترین حالت به شما کمک خواهد کرد تا درک عمیق تری نسبت به فرهنگ آن کشور داشته باشید و فرآیند تحصیل و زندگی شما را آسانتر خواهد ساخت. همچنین باعث ایجاد نگرش مثبت تر و تعصب کمتری نسبت به مردم آن کشور می شود.

علاوه بر این، چند زبانه بودن مهارتهای تحلیلی و خلاقیت شما را به شکل قابل توجهی بهبود می بخشد و کمک می کند تا مهارت های حل مسئله، برخورد با مفاهیم انتزاعی و برقراری ارتباط شما افزایش یابد. در کنار کلیه این موارد تسلط به زبان مادری خود، زبان انگلیسی و زبان کشوری که در آن ساکن هستید،  مهارت های قابل فروش شما در اقتصاد جهانی را بهبود می بخشد و شما را تبدیل به یک کارمند با ارزش تر در بازار می کند.

اما واقعیت این است که قرارگیری در کشوری که زبان رایج در آن با زبان شما متفاوت است، قطعا دشوار خواهد بود. این مسئله که با زندگی در کشوری دیگر به طرز جادویی و معجزه آسایی زبان یاد بگیرید، واقعیت ندارد. به همین علت تلاش کنید تا آگاهی حداقلی از زبان کشوری که قصد دارید در آن زندگی و تحصیل کنید، داشته باشید. برای اینکه بتوانید سرعت یادگیری خود را افزایش دهید بایستی تمرکز کرده و به تمامی مکالماتی که در اطراف شما جریان دارد، توجه داشته باشید. در ابتدا این امر ممکن است دشوار بوده و روند یادگیری زبان جدید به کندی پیش رود. اما با گذشت زمان روند یادگیری شما سریعتر و آسان تر خواهد شد.

 

برای مطالعه شرایط آزمون آیلتس کامپیوتری کلیک نمایید.

به این منظور سعی کنید همیشه خود را در محاصره افرادی با زبان متفاوت قرار دهید. در اینصورت شما مجبور خواهید بود از واژگان رایج و مورد نیاز در سوپر مارکت ها، کافه ها و سایر کارهای روزانه خود استفاده کنید. همچنین می توانید با همکلاسی های خود به طور مرتب و روزانه صحبت کنید تا مهارت های گفتاری خود را بهبود بخشید. در اینصورت پس از مدتی از پیشرفت قابل توجه خود شگفت زده خواهید شد.

این شیوه می تواند یک روش بسیار سریع برای یادگیری زبان باشد. حتی وقتی در کلاس درس نیستید، در یک محیط واقعی مهارت های خود را تمرین خواهید کرد. شما همچنین از طریق تعامل با یکدیگر نحوه برخورد با گویندگان بومی را خواهید آموخت و این امر یک شیوه ی آموزش بسیار کاربردی است.

علاوه بر این می توانید از طریق شبکه های اجتماعی و انجمن های مختلف دانشجویی، دانشجویانی که با شما هم زبان هستند را پیدا کنید و از آنها بخواهید با هم به گردش بروید، مناطق اطراف را بشناسید و از تجربیات آنها در چگونگی تطبیق با زندگی جدید و یادگیری زبان بپرسید. همانگونه که در بالا گفته شد یادگیری یک زبان جدید افق های دید شما را گسترده تر کرده و به شما این امکان را می دهد که با یک فرهنگ جدید راحت تر دست و پنجه نرم کنید.

 

راه دیگر، یادگیری زبان کشور مقصد پیش از عزیمت به آن است. یادگیری زبان کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، پیش از عزیمت به کشور مقصد ممکن است امری گران و لوکس به نظر برسد. به یاد داشته باشید گذراندن وقت در کشور دیگر، تجربه یک روش کاملاً جدید برای زندگی و یادگیری زبان نیز ارزان نخواهد بود. اما اگر تحقیقات خود را به درستی انجام دهید و به خوبی برنامه ریزی کنید، به راحتی خواهید توانست در خانه تحصیل کنید. هنگامی که برای یادگیری زبان کشوری که قصد مهاجرت تحصیلی به آن را دارید هزینه می کنید، در واقع بر آینده ی خود سرمایه گذاری می کنید. برای اینکه بتوانید در کنار تحصیل، شغلی داشته باشید و از هزینه های زندگی خود کم کنید، یادگیری زبان تقریبا مهم ترین اصل خواهد بود؛ چراکه قرار است با ساکنین آن کشور تعامل داشته باشید و این امر در CV شما عالی خواهد بود.

 

علاوه بر این همانگونه که پیشتر گفته شد تسلط به زبان های متعدد یک مزیت بزرگ برای یافتن شغل محسوب می شود. چراکه کارفرمایان همواره به دنبال متقاضیانی هستند که می توانند به بیش از یک زبان صحبت کنند. وقتی فرم درخواست شغلی شما توسط کارفرما بررسی می شود، تنها به دنبال لیستی از مدارک شما نیست. بلکه شواهدی از کارهایی که انجام داده اید یا تجربیاتی که به دست آورده اید را می خواهد. اگر به زبان های دیگری تسلط داشته باشید و از مهارت های زبانی خود در متن استفاده کنید، گام بزرگی برای برخورداری از یک موقعیت شغلی خوب برداشته اید.

همچنین متوجه خواهید شد که حتی اگر به کشور خود برگردید و در وطن خود ادامه ی زندگی دهید، به دلیل چند زبانه بودن برای کار در صنایع جهانی آمادگی لازم را دارید و در زمینه ی ارتباطات و تعاملات نیز در موقعیت بهتری نسبت به سایرین قرار خواهید گرفت. به این ترتیب شما نشان داده اید که می توانید روی دو پای خود بایستید، در قبال زندگی خود مسئول باشید و درک بهتری از جهان داشته باشید. به همین جهت اهمیت یادگیری زبان کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید، دست کم نگیرید و فرصت را از دست ندهید. مشاورین استادی پلن نیز به شما در تمامی مراحل دریافت پذیرش و ویزا کمک خواهند کرد و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین استادی پلن تماس حاصل نمایید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *