یک دانشگاه دولتی واقع در اوترخت هلند است که در سال ۱۶۳۶ تاسیس شد. این دانشگاه از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو اروپا است که به دلیل کیفیت بالای تحقیقات و روش های نوآورانه در تدریس در سطح بین المللی شناخته می شود. دانشگاه اوترخت که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های هلند می باشد دارای بیش از ۳۱۰۰۰ دانشجو است که ۷ درصد از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی از ۱۱۸ کشور دنیا تشکیل می دهند.

سیستم آموزشی دانشگاه اوترخت:

دانشجویان دانشگاه اوترخت می توانند در مقطع کارشناسی در ۴۹ رشته و در مقطع کارشناسی ارشد

و دکترا ۱۴۷ رشته به تحصیل بپردازند. در این دانشگاه ۶ رشته در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی

و بیش از ۹۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود.

بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز دانشگاه اوترخت رتبه ی ۷۴ در بین دانشگاه های جهان را دارد. همچنین بهترین رتبه در بین دانشکده های این دانشگاه مرتبط با دانشکده ی حقوق است که رتبه ی ۳۳

در بین دانشکده های جهان را دارد. این امر نشان می دهد تحصیل در زمینه ی رشته ی حقوق نقطه ی قوتی در بین رشته های تحصیلی این دانشگاه است.

دانشگاه اوترخت از جمله دانشگاه های تاثیرگذار در اقتصاد کشور هلند می باشد. به گونه ای که

درآمد این دانشگاه سالانه بالغ بر ۳۷ میلیون دلار است. این دانشگاه برای دانشجویان ممتاز مقطع

کارشناسی در زمینه ی علوم زمین، برنامه ی تحصیلی منحصر بفردی در نظر گرفته است.

دانشجویان این دانشگاه با شرکت در برنامه های علوم زمین شناسی فرصت کسب اطلاعات عمیق

تر در زمینه ی رشته ی زمین شناسی را کسب می کنند.

همچنین این برنامه امکان کشف و توسعه استعدادها، تعامل با اساتید و فعالیت تحقیقاتی را به دانشجویان می دهد.

ادامه مطلب را در  قسمت آموزش دانشگاه  در پایین صفحه مطالعه کنید.

فرم ارزیابی تحصیلی

مزایای استفاده از فرم:
  • ثبت فرم ارزیابی بصورت رایگان و انلاین
  • امکان انتخاب چند کشور و رشته مورد علاقه جهت بررسی
  • بررسی شرایط شما توسط کارشناسان پذیرش تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان درخصوص شرایط پرونده شما برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • بررسی شرایط شما و خانواده توسط کارشناسان ویزای تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان ویزا در خصوص شرایط پرونده شما برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مدنظر
  • دریافت مشاور انلاین از کارشناسان ما پس از دریافت نتیجه فرم
  • دریافت مشاوره در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز هریک از دانشگاه های هدف
  • بهره مندی از مشاوره حضوری در دفتر تهران

+ اطلاعات بیشتر

درخواست فرم ارزیابی

  • تحصیل در شهر اوترخت به عنوان دروازه ی اروپا
  • قرارگیری در مرکز شهر اوترخت
  • امکان همکاری با اساتید حرفه ای و شناخته شده در سطح بین المللی
  • تحصیل در یکی از دانشگاه های موفق در زمینه ی چذب کمک های پژوهشی شخصی

 

تاریخچه

 

تاریخچه دانشگاه اوترخت

  دانشگاه اوترخت در تاریخ ۲۶ مارس ۱۶۳۶ تأسیس شد. استاد تأثیرگذار الهیات، گیسبرتوس (Voethiu) سخنرانی افتتاحیه را به عهده گرفت. در ابتدا تنها چند دانشجو در کلاس های دانشگاه حضور داشتند. هفت اساتید در چهار دانشکده کار میکردند: فلسفه، الهیات، پزشکی و حقوق. دانشگاه اوترخت در قرن هفدهم، با وجود رقابت با دانشگاه های قدیمی لیدن (۱۵۷۵)، فرانکنر (۱۵۸۵) و گرونینگن (۱۶۱۴) و آمستردام (۱۶۳۲) رونق یافت. این دانشگاه دانشجویان زیادی را از خارج از کشور جذب کرد (به ویژه از آلمان، انگلستان و اسکاتلند) و شاهد جنگ فکری طرفداران فلسفه جدید بود.

 

آموزش

 

سیستم اموزشی دانشگاه اوترخت

  دانشجویان دانشگاه اوترخت می توانند در مقطع کارشناسی در ۴۹ رشته و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ۱۴۷ رشته به تحصیل بپردازند. در این دانشگاه ۶ رشته در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی و بیش از ۹۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود. بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز دانشگاه اوترخت رتبه ی ۷۴ در بین دانشگاه های جهان را دارد. همچنین بهترین رتبه در بین دانشکده های این دانشگاه مرتبط با دانشکده ی حقوق است که رتبه ی ۳۳ در بین دانشکده های جهان را دارد. این امر نشان می دهد تحصیل در زمینه ی رشته ی حقوق نقطه ی قوتی در بین رشته های تحصیلی این دانشگاه است. دانشگاه اوترخت از جمله دانشگاه های تاثیرگذار در اقتصاد کشور هلند می باشد. به گونه ای که درآمد این دانشگاه سالانه بالغ بر ۳۷ میلیون دلار است. این دانشگاه برای دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی در زمینه ی علوم زمین، برنامه ی تحصیلی منحصر بفردی در نظر گرفته است. دانشجویان این دانشگاه با شرکت در برنامه های علوم زمین شناسی فرصت کسب اطلاعات عمیق تر در زمینه ی رشته ی زمین شناسی را کسب می کنند. همچنین این برنامه امکان کشف و توسعه استعدادها، تعامل با اساتید و فعالیت تحقیقاتی را به دانشجویان می دهد. برنامه ی زمین شناسی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود.   دو کالج اوترخت و روزولت از جمله کالج های وابسته به این دانشگاه هستند که تحت نظارت دانشگاه اوترخت فعالیت می کنند:

  • کالج اوترخت: کالج اوترخت از جمله کالج های وابسته به دانشگاه اوترخت است که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد. ۷۵۰ دانشجوی این کالج در مقطع کارشناسی در زمینه ی هنر و علوم لیبرال به تحصیل مشغول هستند. دانشجویان در کالج اوترخت با مشارکت در روند یادگیری، مباحث کلاسی، تجزیه و تحلیل اطلاعات و برخورداری از کلاس های کوچک مهارت های علمی و سطوح درک خود را بهبود می بخشند.
  • کالج روزولت (UCR): کالج روزولت که قبلا به عنوان آکادمی روزولت شناخته می شده، یک کالج کوچک وابسته به دانشگاه اوترخت است که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده است. دانشجویان با ثبت نام در این کالج می توانند در سه حوزه هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم کاربردی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند. NVAO (سازمان اعتباربخشی هلندی) به کالج روزولت امتیاز “وضعیت عالی” داده است.

 

تحقیق

 

تحقیقات دانشگاه اوترخت

  دانشجویان دانشگاه اوترخت می توانند در زمینه های علوم کاربردی، سلامت، پزشکی و مراقبت های پزشکی، هنر و طراحی، حقوق، مدریت و اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم حرکتی، روانشناسی، علوم کامپیوتر و آموزش در ۷ دانشکده به تحصیل بپردازند. این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر تحقیقاتی در کشور هلند است. فارغ التحصیلان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه ۱۲ بار برنده ی جایزه ی نوبل و ۱۹ باز برنده ی جایزه اسپینوزا شده اند. همچنین این دانشگاه با تعدادی دیگر از دانشگاه های جهان از جمله دانشگاه هنگ کنگ، پکن و تورنتو در زمینه ی تحقیقاتی و آموزش همکاری دارد. دانشگاه اوترخت در زمینه های پژوهشی مختلفی فعالیت می کند:

  • موسسه جوامع باز: پژوهش در زمینه ی اینکه چگونه قوانین رسمی و غیررسمی جوامع انسانی به رونق، دموکراسی و برابری در درازمدت می انجامد.
  • مرکز جوانان پویا: بررسی توسعه جوانان در جامعه به سرعت در حال تغییر و چگونگی تضمین شرایط مطلوب برای توسعه ی فردی و اجتماعی
  • تحقیقات علوم زیستی: تلاش برای ایجاد راه حل های پایدار برای دنیای در حال تغییر و اطمینان از آینده سالم برای نسل های بعد.
  • راه های پایداری: راه حل ها برای پایدارسازی به وسیله تحقیقات میان رشته ای. محققان عالی علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی با همکاری شرکای خارجی برای ایجاد یک جامعه پایدارتر تلاش می کنند.
  • مبارزه با چالش های کلیدی اجتماعی در زمینه های بهداشت، محیط زیست، حکمرانی، علوم اجتماعی و … با همکاری سایر دانشگاه ها،مقامات دولتی، سازمان های غیر دولتی.
 

 

حرفه

 

موقعیت شغلی دانشگاه اوترخت

  فارغ التحصیلان دانشگاه اوترخت در صورت کسب شرایط مساعد می توانند در این دانشگاه به اشتغال بپردازند. همکاری دانشگاه با دیگر سازمان ها در زمینه های تجارت، صنعت، مسائل فرهنگی و اجتماعی فرصت های شغلی متنوعی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه فراهم می کند. همچنین این دانشگاه از نظر فرصت های شغلی فارغ التحصیلان در بین دانشگاه های جهان رتبه ای در محدوده ی ۲۵۰-۲۰۱ را به خود اختصاص داده است.