دانشگاه خرونینگن – University of Groningen (به اختصار UG) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در کشور هلند است. دانشگاه خرونینگن در سال ۱۶۱۴ تاسیس شد و دارای سابقه ای طولانی در زمینه آموزش، نوآوری و تحقیق است.

این دانشگاه در شهر خرونینگن واقع شده است که یک شهر دانشجویی است و تقریبا یک چهارم جمعیت آن را دانشجویان تشکیل می دهند و جوان ترین جمعیت در کشور هلند داراست.

در دانشگاه خرونینگن حدود ۱۸۰۰۰ دانشجو به تحصیل مشغول هستند که ۱۸ درصد از این دانشجویان را دانشجویان بین المللی از ۱۲۰ ملیت مختلف تشکیل می دهند. همچنین این دانشگاه دارای یک جمعیت فارغ التحصیلی ۲۰۰۰۰۰ نفری است. دانشگاه گرونینگن در سال ۲۰۱۴ ، ۴۰۰ سالگی خود را جشن گرفت که نشان دهنده ی قدمت و سابقه ی این دانشگاه است.

 

سیستم آموزشی دانشگاه خرونینگن :

داشجویان دانشگاه خرونینگن در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند. دانشگاه خرونینگن دارای یازده دانشکده ۲۷ مرکز تحقیقاتی و موسسات است. دانشجویان می توانند در ۲۹ رشته از ۴۸

رشته در مقطع کارشناسی و ۱۲۶ رشته از ۱۶۷ رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

علاوه بر این همواره هلندی ها به عنوان بهترین سخنرانان غیر انگلیسی زبان زبان انگلیسی در جهان شناخته می شوند و به همین دلیل تحصیل در هلند  محدودیتی ایجاد نمی کند.

بر اساس رتبه بندی موسسه ی تایمز دانشگاه خرونینگن در رتبه ی ۷۹ در بین دانشگاه های جهان و ۳۹ از نظر آموزش در بین دانشگاه های اروپا قرار دارد. در زمینه های مدیریت و اقتصاد و پزشکی این دانشگاه رتبه ی به مراتب بهتری در مقایسه با سایر رشته ها دارد. دانشگاه خرونینگن در سال ۲۰۱۷ موفق به دریافت جایزه ی بهترین دانشگاه سنتی هلند شد.

آلتا جیکوبز، یوهان برنولی نخستین رئیس بانک مرکزی اروپا و دبیر کل ناتو دانش آموخته ی این دانشگاه هستند. دانشگاه خرونینگن دارای خوابگاه دانشجویی نیست ولی از طریق همکاری با دفاتر مسکن امکان اسکان برای دانشحویان بین المللی خود را فراهم می کند.

 

تاریخچه

 

تاریخچه دانشگاه خرونینگن :   دانشگاه خرونینگن به عنوان یک کالج در سال ۱۶۱۴ در شهرستان خرونینگن تاسیس شد. این کالج در ابتدا شامل چهار دانشکده بود: الهیات، قانون، پزشکی و فلسفه. در ۷۵ سال اول تاسیس تنها ۱۰۰ دانشجو در هر سال در کالج ثبت نام میکردند. و تقریبا نیمی از دانشجویان و استادان از خارج از هلند آمده بودند. این کالج در پایان قرن هفدهم و در طول قرن هجدهم توسعه یافت. در سال ۱۸۱۵، همزمان با لیدن و اوترخت، این دانشگاه به عنوان یک دانشکده ملی در آموزش عالی به رسمیت شناخته شد. در عین حال، قانون آموزش عالی در سال ۱۸۷۶، موقعیت دانشکده ی ملی را به طور اساسی بهبود بخشید و دانشکده ی ملی به دانشگاه گرونینگن ارتقا یافت. دانشگاه خرونینگن در دهه های نخست قرن بیستم پیشرفت چشمگیری داشته است. دانشکده ها و تعداد دانشجویان به طور پیوسته رشد داشتند. وقتی دانشگاه ۳۰۰ سال اول خود را در سال ۱۹۱۴ جشن گرفت،  تنها ۶۱۱ دانشجو ثبت نام کردند؛ اما در سال ۱۹۲۴ تعداد دانشجویان ثبت نامی به ۱۰۰۰ دانشجو افزایش یافته است و در سال های بعدی این دانشگاه به روند رو به رشد خود ادامه داد.

 

آموزش

 

سیستم آموزشی دانشگاه خرونینگن :

    داشجویان دانشگاه خرونینگن در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند. دانشگاه خرونینگن دارای یازده دانشکده، ۲۷ مرکز تحقیقاتی و موسسات است. دانشجویان می توانند در ۲۹ رشته از ۴۸ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۲۶ رشته از ۱۶۷ رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تحصیل کنند. علاوه بر این همواره هلندی ها به عنوان بهترین سخنرانان غیر انگلیسی زبان زبان انگلیسی در جهان شناخته می شوند و به همین دلیل تحصیل در این کشور محدودیتی ایجاد نمی کند. بر اساس رتبه بندی موسسه ی تایمز دانشگاه خرونینگن در رتبه ی ۷۹ در بین دانشگاه های جهان و ۳۹ از نظر آموزش در بین دانشگاه های اروپا قرار دارد. در زمینه های مدیریت و اقتصاد و پزشکی این دانشگاه رتبه ی به مراتب بهتری در مقایسه با سایر رشته ها دارد. دانشگاه خرونینگن در سال ۲۰۱۷ موفق به دریافت جایزه ی بهترین دانشگاه سنتی هلند شد. آلتا جیکوبز، یوهان برنولی نخستین رئیس بانک مرکزی اروپا و دبیر کل ناتو دانش آموخته ی این دانشگاه هستند. دانشگاه گرونینگن دارای خوابگاه دانشجویی نیست ولی از طریق همکاری با دفاتر مسکن امکان اسکان برای دانشحویان بین المللی خود را فراهم می کند.

 

تحقیق

 

تحقیقات دانشگاه خرونینگن 

  دانشجویان دانشگاه خرونینگن می توانند در زمینه های هنر و علوم انسانی، حقوق، سلامت، پزشکی و مراقبت های پزشکی، مهندسی و تکنولوژی، مدیریت و اقتصاد، روانشناسی، علوم حرکتی، علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی، آموزش، علوم بیولوژی و تربیت بدنی به تحصیل بپردازند. دانشگاه گرونینگن یکی از بهترین دانشگاه های تحقیقاتی در اروپا است. تحقیقات این دانشگاه بر سه موضوع پیری سالم، انرژی و جامعه ی پایدار تمرکز دارد. علاوه بر این دانشگاه خرونینگن در زمینه های مختلفی همچون زندگی سازگار، پویایی زبان، جنبه های گذشته و حال فرهنگ، عوامل موثر بر سلامت و مراقبت های پزشکی، بررسی شرکت ها و سازمان ها در محیط اقتصادی خود، سلامت انسان و مواد زیست پزشکی، حقوق و حکمرانی و … به پژوهش می پردازد. فارغ التحصیلان و استادان دانشگاه خرونینگن چهار بار برنده جایزه نوبل، پنج بار برنده جایزه اسپینوزا شده اند. آخرین بار در سال ۲۰۱۶ پروفسور بن فریینگ توانست جایزه ی نوبل شیمی را در زمینه ی موتورهای مولکولی برای این دانشگاه به ارمغان آورد. این دانشگاه در سال ۲۰۱۶، ۲۲ اختراع را به ثبت رسانده است و مجموعا دارای قراردادهای تحقیقاتی به ارزش ۱۶ میلیون یورو است.

حرفه

 

فرصت شغلی دانشگاه خرونینگن :

دانشگاه خرونینگن هلند از نظر  فرصت های شغلی فارغ التحصیلان رتبه ای در محدوده ی ۲۵۰-۲۰۱ را به خود اختصاص داده است. مرکز شغلی دانشگاه خرونینگن در زمینه ی رشته های تحصیلی مختلف فرصت های شغلی متنوعی به صورت تمام وقت برای فارغ التحصیلان و نیمه وقت برای دانشجویان خود معرفی می کند که دانشجویان از این طریق با ارسال رزومه می توانند در زمینه ی تحصیلی مورد علاقه ی خود مشغول به کار شوند.