دانشگاه دورتموندDortmund University ( به آلمانی:  Universität Dortmund) در سال ۱۹۶۸ و در زمان سقوط صنعت ذغال سنگ و فولاد در منطقه روور تأسیس شد. تاسیس این دانشگاه به عنوان یک اقدام مهم در خصوص تحولات اقتصادی منطقه و حرکت از صنایع سنگین به فناوری دیده می­شد.

دانشگاه دورتموند در ابتدا به عنوان یک دانشگاه فنی طراحی شده بود، اما در سال ۱۹۸۰ در اثر مجاورت
با Pädagogische Hochschule Ruhr  که اکثر دانشمندان علوم انسانی در آن مستقر بودند، با یکدیگر ادغام
شدندو بدین­ترتیب علوم انسانی به این دانشگاه اضافه شد.

با گذشت سال­ها این دانشگاه روند رو به رشد خود را ادامه داد و توانست به یکی از دانشگاه­های ممتاز به خصوص در زمینه­های فنی تبدیل شد. در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۰۷، نام دانشگاه دورتموند به دانشگاه TU دورتموند تغییر نام یافت.

سیستم اموزش دانشگاه دورتموند

دانشجویان دانشگاه دورتموند می­توانند در رشته­های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازند.

در سال ۲۰۰۶ ، دانشگاه دورتموند میزبان یازدهمین فدراسیون انجمن بین المللی فوتبال ربات ها
(FIRA) RoboWorld Cup. تیم فوتبال ربات دانشگاه ، دورتموند دوریدز ، در مسابقات RoboWorld 2002 به
عنوان نایب قهرمان جهان شد و در سال ۲۰۰۳ به مقام سوم رسید. این دانشگاه بخشی از برنامه
همکاری “University Alliance Ruhr” ، همراه با دانشگاه روهر بوخوم و دانشگاه دویزبورگ-اسن است.

همچنین دانشجویان دانشگاه دورتموند می­توانند در رشته­های علوم پایه، مهندسی و تکنولوژی، روانشناسی، تجارت و اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، هنر و علوم انسانی، آموزش و تربیت بدنی به تحصیل بپردازند. اما این دانشگاه چهار حوزه­ی تحقیقاتی را دنبال می­کند که عبارتند از: علوم طبیعی، مهندسی، آموزش معلمان و آموزش روزنامه نگاری. مشارکت در بیش از ۱۰۰۰ پروژه­ی مشارکتی با طیف وسیعی از مراکز تحقیقاتی همکاری، واحدهای تحقیقاتی و چندین کنسرسیوم تحقیقاتی، این دانشگاه را به یکی از دانشگاه­های برتر تحقیقاتی در آلمان تبدیل کرده است.

در کنار چهار زمینه­ی اصلی تحقیق، دانشگاه دورتموند در زمینه­های مواد ،فناوری تولید و لجستیک، زیست­شناسی
شیمیایی، تحقیقات دارویی و مهندسی فرآیندها، مدل سازی، تجزیه و تحلیل داده­ها ، مدل­سازی و شبیه ­سازی
نیز موفقیت­های تحقیقاتی کسب کرده است.

فرم ارزیابی تحصیلی

مزایای استفاده از فرم:
  • ثبت فرم ارزیابی بصورت رایگان و انلاین
  • امکان انتخاب چند کشور و رشته مورد علاقه جهت بررسی
  • بررسی شرایط شما توسط کارشناسان پذیرش تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان درخصوص شرایط پرونده شما برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • بررسی شرایط شما و خانواده توسط کارشناسان ویزای تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان ویزا در خصوص شرایط پرونده شما برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مدنظر
  • دریافت مشاور انلاین از کارشناسان ما پس از دریافت نتیجه فرم
  • دریافت مشاوره در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز هریک از دانشگاه های هدف
  • بهره مندی از مشاوره حضوری در دفتر تهران

+ اطلاعات بیشتر

درخواست فرم ارزیابی

 

تاریخچه

 

دانشگاه دورتموند – Dortmund University ( به آلمانی:  Universität Dortmund) در سال ۱۹۶۸ و در زمان سقوط صنعت ذغال سنگ و فولاد در منطقه روور تأسیس شد. تاسیس این دانشگاه به عنوان یک اقدام مهم در خصوص تحولات اقتصادی منطقه و حرکت از صنایع سنگین به فناوری دیده می­شد. دانشگاه دورتموند در ابتدا به عنوان یک دانشگاه فنی طراحی شده بود، اما در سال ۱۹۸۰ در اثر مجاورت با Pädagogische Hochschule Ruhr  که اکثر دانشمندان علوم انسانی در آن مستقر بودند، با یکدیگر ادغام شدندو بدین­ترتیب علوم انسانی به این دانشگاه اضافه شد. با گذشت سال­ها این دانشگاه روند رو به رشد خود را ادامه داد و توانست به یکی از دانشگاه­های ممتاز به خصوص در زمینه­های فنی تبدیل شد. در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۰۷، نام دانشگاه دورتموند به دانشگاه TU دورتموند تغییر نام یافت.

 

آموزش

 

دانشجویان دانشگاه دورتموند می­توانند در رشته­های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازند. در سال ۲۰۰۶ ، دانشگاه دورتموند میزبان یازدهمین فدراسیون انجمن بین المللی فوتبال ربات ها (FIRA) RoboWorld Cup. تیم فوتبال ربات دانشگاه ، دورتموند دوریدز ، در مسابقات RoboWorld 2002 به عنوان نایب قهرمان جهان شد و در سال ۲۰۰۳ به مقام سوم رسید. این دانشگاه بخشی از برنامه همکاری “University Alliance Ruhr” ، همراه با دانشگاه روهر بوخوم و دانشگاه دویزبورگ-اسن است.

 

تحقیق

 

دانشجویان دانشگاه دورتموند می­توانند در رشته­های علوم پایه، مهندسی و تکنولوژی، روانشناسی، تجارت و اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، هنر و علوم انسانی، آموزش و تربیت بدنی به تحصیل بپردازند. اما این دانشگاه چهار حوزه­ی تحقیقاتی را دنبال می­کند که عبارتند از: علوم طبیعی، مهندسی، آموزش معلمان و آموزش روزنامه نگاری. مشارکت در بیش از ۱۰۰۰ پروژه­ی مشارکتی با طیف وسیعی از مراکز تحقیقاتی همکاری، واحدهای تحقیقاتی و چندین کنسرسیوم تحقیقاتی، این دانشگاه را به یکی از دانشگاه­های برتر تحقیقاتی در آلمان تبدیل کرده است. در کنار چهار زمینه­ی اصلی تحقیق، دانشگاه دورتموند در زمینه­های مواد ،فناوری تولید و لجستیک، زیست­شناسی شیمیایی، تحقیقات دارویی و مهندسی فرآیندها، مدل سازی، تجزیه و تحلیل داده­ها ، مدل­سازی و شبیه­سازی نیز موفقیت­های تحقیقاتی کسب کرده است. شبکه های نهادی قوی در زمینه های علمی و مهندسی نقش مهمی در موفقیت های تحقیقاتی TU دورتموند دارند. یک موسسه Max Planck ، دو موسسه Fraunhofer و دو موسسه Leibniz و همچنین انستیتوی فدرال ایمنی و بهداشت کار (BAuA) در مجاورت پردیس واقع شده اند.

برچسب ها: ادامه تحصیل در آلمان, تحصیل در آلمان, تحصیل در المان, تحصیل در دانشگاه دورتموند آلمان, تحصیل در دانشگاه دورتموند المان, خوابگاه دانشگاه دورتموند آلمان, دانشجویان دانشگاه دورتموند المان, دانشگاه دورتموند, دانشگاه دورتموند - Dortmund University, دانشگاه دورتموند آلمان, دانشگاه دورتموند المان, دوره های دانشگاه دورتموند آلمان, دوره های دانشگاه دورتموند المان, رشته های آلمانی دانشگاه دورتموند المان, رشته های انگلیسی دانشگاه دورتموند المان, رشته های دانشگاه دورتموند آلمان, رشته های دانشگاه دورتموند المان, سفارت المان در ایران, سیستم اموزش دانشگاه دورتموند, شرایط تحصیل در آلمان, شرایط تحصیل در دانشگاه دورتموند آلمان, شرایط دانشگاه دورتموند المان, شهریه دانشگاه دورتموند آلمان, شهریه دانشگاه دورتموند المان, فرصت شغلی دانشگاه دورتموند المان, فوق لیسانس دانشگاه دورتموند المان, کمک هزینه تحصیلی دانشگاه دورتموند آلمان, کمک هزینه تحصیلی دانشگاه کانادا وست, کمک هزینه یدانشگاه دورتموند المان, مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آلمان, هزینه های تحصیل در آلمان, هزینه های تحصیل در المان, وقت سفارت المان, وقت سفارت برای ویزای دانشجویی آلمان