دانشگاه رایرسونRyerson University که در حال حاضر به عنوان یک موسسه برجسته برای تحقیق و نوآوری در کشور کانادا شناخته شده است، در سال ۱۹۴۸ در شهر تورنتو کانادا آغاز به کار کرد. دانشگاه رایرسون که در سال ۲۰۱۴ به عنوان موسسه عالی برای تحقیقات کارشناسی در کانادا شناخته شد، مراکز و موسسات تحقیقاتی مختلفی را برای دانش آموزان و متخصصان کسب و کار و علاقه مند به کارآفرینی تاسیس کرد.

در دانشگاه رایرسون بیش از ۳۸۰۰۰ دانشجو به تحصیل مشغول هستند که از این تعداد ۲۳۰۰۰ دانشجو در
مقطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند که این تعداد دانشجوی بالای کارشناسی
ارشد و دکترا نشان دهنده ی درصد بالای انتخاب توسط دانشجویان برای ادامه ی تحصیلات خود است.

این دانشگاه دارای ۲۷۰۰ عضو هیئت علمی و کارمند در بخش های مختلف
و ۱۴۰۰۰۰ فارغ التحصیل در سراسر جهان است.

سیستم آموزش دانشگاه رایرسون

تاریخ دانشگاه ریرسون ریشه در آموزش و پرورش نوآورانه و حرفه ای با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه مدرن است. دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی در ۵۰ رشته و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در ۶۲ رشته به تحصیل مشغول هستند. تمرکز دانشگاه ریرسون بر نوآوری و کارآفرینی است که بیشتر از طریق رسانه های دیجیتالی و ارائه ایده های دیجیتالی خود به بازار نشان داده شده است. بر اساس رتبه بندی سایت QS دانشگاه ریرسون در بین دانشگاه های جهان رتبه ای در محدوده ی ۱۰۰۰-۸۰۱ به دست آورده است.

برنامه ی MBA دانشگاه رایرسون در میان برنامه های برتر کسب و کار در کانادا بر اساس ارزش پولی
قرار دارد. همچنین دانشجویان دانشگاه رایرسون در زمینه های علوم، هنر، مدیریت، ارتباطات و روزنامه
نگاری، خدمات اجتماعی، مهندسی و علوم معماری به تحصیل به تحصیل و تحقیق اشتغال دارند.

این دانشگاه دارای بیش از ۱۲۵ مرکز تحقیقاتی است که این امر نشان دهنده ی اهمیت تحقیقات در این
دانشگاه است. دانشگاه رایرسون در سال ۲۰۱۵ بر اساس انتخاب مجله ی Maclean رتبه ی دوم را
در زمینه ی اعتبار تحقیقات به خود اختصاص داده است.

فرم ارزیابی تحصیلی

مزایای استفاده از فرم:
  • ثبت فرم ارزیابی بصورت رایگان و انلاین
  • امکان انتخاب چند کشور و رشته مورد علاقه جهت بررسی
  • بررسی شرایط شما توسط کارشناسان پذیرش تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان درخصوص شرایط پرونده شما برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • بررسی شرایط شما و خانواده توسط کارشناسان ویزای تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان ویزا در خصوص شرایط پرونده شما برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مدنظر
  • دریافت مشاور انلاین از کارشناسان ما پس از دریافت نتیجه فرم
  • دریافت مشاوره در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز هریک از دانشگاه های هدف
  • بهره مندی از مشاوره حضوری در دفتر تهران

+ اطلاعات بیشتر

درخواست فرم ارزیابی

  • امکان تحصیل در یکی از ۶ دانشگاه برتر ایالت انتاریو
  • برخورداری از تنوع فرهنگی
  • امکان عضویت در باشگاه های مختلف ورزشی

 

تاریخچه

 

نخست وزیر آموزش و پرورش انتاریو در سال ۱۹۴۸ مدافع تاسیس مدرسه ای دولتی بود. بدین ترتیب موسسه فناوری ریرسون در سال ۱۹۴۸ در پاسخ به نیاز نیروی کار ماهر پس از جنگ جهانی دوم تاسیس شد. این موسسه در مکان اولین دانشکده آموزش و پرورش انتاریو ساخته شد و در سال اول شروع به فعالیت تنها حدود ۲۵۰ دانش آموز در این موسسه ثبت نام کردند. آموزش های نظری و عملی در زمینه های مختلف حرفه ای مانند معماری، طراحی صحنه و عکاسی در موسسه Ryerson ارائه می شد. همچنین روزنامه دانشجویی، The Ryersonian در سال ۱۹۴۸ تاسیس شد. پس از چند سال رشد ، دانشکده مهندسی در سال  ۱۹۶۳ اضافه شد. در طول این دوره ثبت نام سالانه در ریرسون بیش از ۱۰،۰۰۰ دانشجو بود و موسسه انجام پروژه های مختلف نوآورانه ای از جمله مرکز انرژی را آغاز کرد. تکمیل ظرفیت تحقیقاتی و دستاوردهای علمی موسسه ریرسون  موجب شد در سال ۱۹۹۳ این موسسه به عنوان یک دانشگاه دانشگاه به رسمیت شناخته شود. در سال های بعد، دانشگاه شروع به ارائه برنامه های تحصیلات تکمیلی و دکترای خود کرد و مدرسه آموزش ریموند جی چانگ را باز کرد.

 

آموزش

 

تاریخ دانشگاه ریرسون ریشه در آموزش و پرورش نوآورانه و حرفه ای با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه مدرن است. دانشجویان این دانشگاه در مقطع کارشناسی در ۵۰ رشته و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در ۶۲ رشته به تحصیل مشغول هستند. تمرکز دانشگاه ریرسون بر نوآوری و کارآفرینی است که بیشتر از طریق رسانه های دیجیتالی و ارائه ایده های دیجیتالی خود به بازار نشان داده شده است. بر اساس رتبه بندی سایت QS دانشگاه ریرسون در بین دانشگاه های جهان رتبه ای در محدوده ی ۱۰۰۰-۸۰۱ به دست آورده است. برنامه ی MBA دانشگاه ریرسون در میان برنامه های برتر کسب و کار در کانادا بر اساس ارزش پولی قرار دارد.

 

تحقیق

 

دانشجویان دانشگاه ریرسون در زمینه های علوم، هنر، مدیریت، ارتباطات و روزنامه نگاری، خدمات اجتماعی، مهندسی و علوم معماری به تحصیل به تحصیل و تحقیق اشتغال دارند. این دانشگاه دارای بیش از ۱۲۵ مرکز تحقیقاتی است که این امر نشان دهنده ی اهمیت تحقیقات در این دانشگاه است. دانشگاه ریرسون در سال ۲۰۱۵ بر اساس انتخاب مجله ی Maclean رتبه ی دوم را در زمینه ی اعتبار تحقیقات به خود اختصاص داده است. این دانشگاه برای تشویق محققان جوایز مختلفی ارائه می دهد. همچنین دفتر معاونت تحقیقات و نوآوری (OVPRI) دانشگاه ریرسون منابع و خدمات مالی مختلفی برای حمایت از محققان و اعطای فرصت های تحقیقاتی جهت تربیت دانشجویان به عنوان یک نیروی مجرب تحقیقاتی ارائه می دهد.

 

حرفه

 

دانشگاه ریرسون از نظر اعتبار نزد کارفرمایان رتبه ی ۲۳ در بین دانشگاه های کانادا را به خود اختصاص داده است. مرکز شغلی این دانشگاه یک منبع حرفه ای شناخته شده در سطح ملی برای دانشجویان پس از دوره متوسطه و فارغ التحصیلان است که مشاوره تخصصی درباره نحوه موفقیت حرفه ای و یافتن فرصت های شغلی مختلف ارائه می دهد.   همچنین امکان اشتغال در دانشگاه در فرصت های شغلی مورد نیاز این دانشگاه برای دانشجویان و فارغ التحصیلان فراهم است. هر ساله در دانشگاه ریرسون نمایشگاه کار تابستانی برگزار می گردد که به دانشجویان امکان آشنایی با فرصت های شغلی و اشتغال در تابستان به منظور کسب مهارت و تجربیات شغلی می دهد.