دانشگاه صنعتی آیندهوون Eindhoven University of Technology – (THE) یک دانشگاه دولتی در آیندهوون هلند است.

این دانشگاه که در سال ۱۹۵۶ تاسیس شد از جمله برترین دانشگاه های جهان در زمینه ی مهندسی و فن آوری در سطح جهان است.

این دانشگاه که در قلب منطقه Brainport واقع شده، مجهز به تکنولوژی و امکانات آزمایشگاهی با کیفیت بالا است.

در این دانشگاه بیش از ۸۰۰۰ دانشجو به تحصیل مشغول هستند که ۱۹ درصد از این دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

 

سیستم آموزشی دانشگاه آیندهوون


دانشجویان دانشگاه آیندهوون می توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در این دانشگاه بپردازند. بر اساس رتبه بندی QS، دانشگاه صنعتی آیندهوون در سال ۲۰۱۹ رتبه ی ۹۹ در جهان، ۳۴ در اروپا و ۳ در هلند را به خود اختصاص داده است.

دانشکده ی تکنولوژی و مهندسی دانشگاه آیندهوون رتبه ی ۶۹ در بین دانشگاه های برتر جهان را دارد.
این دانشگاه از جمله دانشگاه های عضو اتحادیه دانشگاه های Euro Tech است که با برترین دانشگاه های علمی و فناوری در اروپا همکاری مشترک دارد. دانشگاه صنعتی آیندهوون سالانه حدود ۳۰۰۰ نشریه علمی، ۱۴۰ جایزه دکترای علمی و ۴۰ اختراع را به دانشجویان ارائه می دهد.

 

دانشگاه صنعتی آیندهوون به منظور تشویق دانشجویان دو برنامه برای دانشجویان ممتاز ارائه می دهد:

 

برنامه Horizon: این برنامه یک برنامه ی شغلی است که برای دانشجویان ممتاز کارشناسی که علاقه مند به آموزش
در زمینه ی سایر رشته ها هستند در سال های دوم و سوم دوره ی کارشناسی با ارائه ی کلاس های افتخاری چندفرهنگی، فعالیت های پژوهشی و سایر فعالیت ها برای دانشجویان امکان آموزش در زمینه ی مولفه های اصلی سایر رشته ها را فراهم می کند

دانشگاه صنعتی آیندهوون در تاریخ ۲۳ ژوئن ۱۹۵۶ توسط دولت هلند به عنوان دانشگاه صنعتی آیندهوون (THE) تاسیس شد که  به جهت تحقیقات در بخش خودرو مورد تایید قرار گرفت. دانشگاه آیندهوون دومین دانشگاه صنعتی در هلند پس از دلف بود. در سال ۲۰۱۱ این دانشگاه برنامه ی “چشم انداز استراتژیک ۲۰۲۰” را ارائه کرد. در این برنامه ایجاد یک دانشکده تحصیلات تکمیلی برای مدیریت برنامه های تحصیلات تکمیلی؛ افزایش تعداد دانشجویان به میزان ۵۰ درصد؛ افزایش ۵۰ درصدی تعداد فارغ التحصیلان Ph.D سالانه؛ ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر؛ و تبدیل دانشگاه به پارک علمی با کیفیت بالا با آزمایشگاه ها، امکانات مسکن برای ۷۰۰ دانش آموز و محقق و امکانات پشتیبانی هدف گذاری شده است.
 دانشجویان دانشگاه آیندهوون می توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در این دانشگاه بپردازند. بر اساس رتبه بندی QS، دانشگاه صنعتی آیندهوون در سال ۲۰۱۹ رتبه ی ۹۹ در جهان، ۳۴ در اروپا و ۳ در هلند را به خود اختصاص داده است. دانشکده ی تکنولوژی و مهندسی دانشگاه آیندهوون رتبه ی ۶۹ در بین دانشگاه های برتر جهان را دارد. این دانشگاه از جمله دانشگاه های عضو اتحادیه دانشگاه های Euro Tech است که با برترین دانشگاه های علمی و فناوری در اروپا همکاری مشترک دارد. دانشگاه صنعتی آیندهوون سالانه حدود ۳۰۰۰ نشریه علمی، ۱۴۰ جایزه دکترای علمی و ۴۰ اختراع را به دانشجویان ارائه می دهد. دانشگاه صنعتی آیندهوون به منظور تشویق دانشجویان دو برنامه برای دانشجویان ممتاز ارائه می دهد: برنامه Horizon: این برنامه یک برنامه ی شغلی است که برای دانشجویان ممتاز کارشناسی که علاقه مند به آموزش در زمینه ی سایر رشته ها هستند در سال های دوم و سوم دوره ی کارشناسی با ارائه ی کلاس های افتخاری چندفرهنگی، فعالیت های پژوهشی و سایر فعالیت ها برای دانشجویان امکان آموزش در زمینه ی مولفه های اصلی سایر رشته ها را فراهم می کند. برنامه Star: برنامه ی Star در واقع مکمل برنامه ی Horizon است. در این برنامه دانشجویان ممتاز در زمینه ی رشته ی تحصیلی خود از طریق پروژه های عملی و امتحانات متفاوت به درک عمیق تری می رسد. دانشجویان پس از اتمام دوره ی کارشناسی می توانند از این برنامه استفاده کنند. همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد در این دانشگاه می توانند پس از فارغ التحصیلی در یک برنامه ی دو ساله (Postgraduate design Engeering Program) شرکت کنند و یک دکترای حرفه ای در زمینه ی طراحی برنامه های مهندسی کسب کنند. برنامه های این دوره ی طراحی مهندسی عبارتند از:

دانشجویان دانشگاه آیندهوون می توانند در دانشکده های مهندسی پزشکی، محیط زیست، مهندسی برق، طراحی صنعتی، شیمی و مهندسی شیمی، مهندسی صنایع و علوم نوآوری، فیزیک کاربردی، مهندسی مکانیک و ریاضیات و علوم کامپیوتر در رشته های مدیریت و اقتصاد، علوم کامپیوتر، مهندسی و تکنولوژی، هنر و طراحی، علوم حرکتی، روانشناسی، آموزش، سلامت، پزشکی و مراقبت های پزشکی به تحصیل بپردازند. دانشگاه آیندهوون یکی از بهترین دانشگاه های تحقیقاتی در جهان است. این دانشگاه از نظر همکاری تحقیقاتی با صنایع در سال ۲۰۰۹ رتبه ی ۱ را به خود اختصاص داده است. ده تا بیست درصد انتشارات علمی این دانشگاه ها در سال های ۲۰۰۶-۲۰۰۸، نتیجه همکاری با محققان در صنعت بود. همچنین دانشگاه آیندهوون با دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه تکنولوژی دلفت، موسسه فناوری توکیو و دانشگاه کیوو در توکیو)، دانشگاه صنعتی چالمرز و موسسه فناوری KTH رویال استکهلم، دانشکدۀ فنی دانمارک در لینگبی، دانشگاه هلسینکی در فنلاند، دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژی در تروندهایم و موسسه پلی تکنیک Rensselaer در ایالات متحده ی آمریکا در زمینه ی تحقیقاتی همکاری دارد.

دانشجویان دانشگاه آیندهوون پس از فارغ التحصیلی با توجه به مهارت هایی که در دانشگاه کسب کرده اند جهت فعالیت در زمینه های شغلی مرتبط تحصیلی از آمادگی لازم برخوردار می باشند. دانشگاه نیز از طریق همکاری با سازمان ها و دانشگاه های مختلف فرصت های شغلی مختلفی در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این دانشگاه رتبه ی ۱۶۰-۱۵۱ از منظر فرصت های شغلی فارغ التحصیلان را در بین دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است.
  • از جمله دانشگاه های پیشگام در فوتبال رباتیک در اروپا
  • میزبان مسابقات اتومبیلرانی با خودروی خورشیدی (چالش جهانی خورشیدی)
۹۸۵۹تعداد دانشجو
۵۱+رنکینگ
۰........
۰........

برای اطلاع از شرایط دانشگاه

با ما در ارتباط باشید