دانشگاه لینشوپینگ – Linköping University دانشگاه لینشوپینگ یک دانشگاه دولتی واقع در کشور سوئد است که در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد و از آن زمان به یکی از بزرگترین دانشگاه های سوئد تبدیل شده است. این دانشگاه دارای چهار پردیس دانشگاهی است که در سه شهر Linköping، Norrköping  و Lidingö واقع شده است. در ابتدا دولت یک شاخه از دانشگاه استکهلم را در شهر لینشوپینگ تاسیس کرد تا امکان آموزش و پرورش در زمینه فن آوری و پزشکی را فراهم کند. اما با گذشت زمان و اضافه شدن سایر دانشکده ها دانشگاه لینشوپینگ متولد شد و در طول زمان گسترش یافت؛ به طوری که در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰۰ دانشجو به تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند که ۱۱ درصد این دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

سیستم آموزشی دانشگاه لینشوپینگ

دانشجویان این دانشگاه می توانند در ۲۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

علاوه بر این گذراندن دوره های تحصیلی تخصصی در این دانشگاه منجر به تحصیلات حرفه ای در زمینه های

مختلف پزشکی، تجارت و اقتصاد، آموزش معلمان و مهندسی می شود. چشم انداز بین المللی دانشگاه

لینشوپینگ تلاش برای تحقیقات و آموزش و پرورش در سطح جهانی به زبان انگلیسی از دوره کارشناسی

تا دکترا است. به همین منظور این دانشگاه در زمینه ی تبادل دانشجو به شدت فعال است و سالانه حدود

یک هزار دانشجوی خارجی در کلاس های درس این دانشگاه حضور می یابند. علاوه بر این دانشگاه دارای

بیش از ۲۰ برنامه بین المللی برای آموزش معلمان در سراسر جهان است.

دانشگاه لینشوپینگ در رتبه بندی دانشگاه های جهان، رتبه ی ۴۰۰-۳۵۱ را به خود اختصاص داده است. همچنین این دانشگاه در بین دانشگاه های جوان (کمتر از ۵۰ سال) رتبه ی ۷۳ را در بین دانشگاه های جهان دارد. در بین زمینه های تحصیلی در این دانشگاه، مهندسی و کامپیوتر با رتبه ی ۱۵۰-۱۲۶ و کسب و کار و اقتصاد با رتبه ی ۲۵۰-۲۰۱ بهترین رتبه را به خود اختصاص داده اند که نشان از برتری تحصیلی دانشگاه لینشوپینگ در این زمینه ها دارد.

فرم ارزیابی تحصیلی

مزایای استفاده از فرم:
  • ثبت فرم ارزیابی بصورت رایگان و انلاین
  • امکان انتخاب چند کشور و رشته مورد علاقه جهت بررسی
  • بررسی شرایط شما توسط کارشناسان پذیرش تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان درخصوص شرایط پرونده شما برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • بررسی شرایط شما و خانواده توسط کارشناسان ویزای تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان ویزا در خصوص شرایط پرونده شما برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مدنظر
  • دریافت مشاور انلاین از کارشناسان ما پس از دریافت نتیجه فرم
  • دریافت مشاوره در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز هریک از دانشگاه های هدف
  • بهره مندی از مشاوره حضوری در دفتر تهران

+ اطلاعات بیشتر

درخواست فرم ارزیابی

  • تحصیل در ۱۷۴ دانشگاه در بین دانشگاه های اروپا بر اساس رتبه بندی موسسه ی تایمز
  • تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های سوئد در زمینه ی همکاری با صنایع مختلف
  • امکان رفت و آمد بین پردیس های مختلف دانشگاه لینشوپینگ با قطار به صورت رایگان برای دانشجویان

 

تاریخچه

 

تاریخچه دانشگاه لینشوپینگ    ریشه های دانشگاه لینشوپینگ به دهه ۱۹۶۰ باز می گردد. در سال ۱۹۶۵، مجلس قانونگذاری سوئد تصمیم گرفت تا یک شاخه از دانشگاه استکهلم در زمینه ی پزشکی و فناوری را به شهر لینشوپینگ انتقال دهد. دو سال بعد یک واحد برای آموزش پزشکی و یک موسسه برای آموزش فناوری در این شهر افتتاح شد. در سال ۱۹۷۰، تمام فعالیت های آموزشی در شهر لینشوپینگ در سه دانشکده به هم پیوستند: دانشکده هنر و علوم انسانی، دانشکده پزشکی و دانشکده فناوری و بدین ترتیب دانشگاه لینشوپینگ در سال ۱۹۷۵ رسما شکل گرفت. در سال ۱۹۸۶ دانشکده علوم بهداشتی تاسیس شد. این دانشکده اولین دانشکده در کشور سوئد بود که یادگیری مبتنی بر مشکل را در زمینه ی مراقبت های بهداشتی و پزشکی در دستور کار خود قرار داد. همچنین دانشگاه لینشوپینگ نخستین دانشگاهی بود که در سال ۱۹۸۰ در زمینه هنر و علوم انسانی تحقیقات میان رشته ای را معرفی کرد و اشاعه دهنده دیدگاه بین رشته ای در پایان نامه های فارغ التحصیلی برای دانشجویان دکترا بود.

 

آموزش

 

سیستم آموزش دانشگاه لینشوپینگ 

  دانشجویان دانشگاه لینشوپینگ می توانند در ۱۲۰ رشته ی تحصیلی، ۵۵۰ دوره ی مطالعات تخصصی و بین رشته ای در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در چهار دانشکده ی این دانشگاه به تحصیل بپردازند. دانشکده های دانشگاه لینشوپینگ عبارتند از:

  • دانشکده هنر و علوم طبیعی
  • دانشکده ی پزشکی و علوم بهداشتی
  • دانشکده ی فناوری
  • دانشکده ی علوم تربیتی

دانشجویان این دانشگاه می توانند در ۲۶ رشته در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تحصیل کنند. علاوه بر این گذراندن دوره های تحصیلی تخصصی در این دانشگاه منجر به تحصیلات حرفه ای در زمینه های مختلف پزشکی، تجارت و اقتصاد، آموزش معلمان و مهندسی می شود. چشم انداز بین المللی دانشگاه لینشوپینگ تلاش برای تحقیقات و آموزش و پرورش در سطح جهانی به زبان انگلیسی از دوره کارشناسی تا دکترا است. به همین منظور این دانشگاه در زمینه ی تبادل دانشجو به شدت فعال است و سالانه حدود یک هزار دانشجوی خارجی در کلاس های درس این دانشگاه حضور می یابند. علاوه بر این دانشگاه دارای بیش از ۲۰ برنامه بین المللی برای آموزش معلمان در سراسر جهان است. دانشگاه لینشوپینگ در رتبه بندی دانشگاه های جهان، رتبه ی ۴۰۰-۳۵۱ را به خود اختصاص داده است. همچنین این دانشگاه در بین دانشگاه های جوان (کمتر از ۵۰ سال) رتبه ی ۷۳ را در بین دانشگاه های جهان دارد. در بین زمینه های تحصیلی در این دانشگاه، مهندسی و کامپیوتر با رتبه ی ۱۵۰-۱۲۶ و کسب و کار و اقتصاد با رتبه ی ۲۵۰-۲۰۱ بهترین رتبه را به خود اختصاص داده اند که نشان از برتری تحصیلی دانشگاه لینشوپینگ در این زمینه ها دارد.

 

تحقیق

 

تحقیقات دانشگاه لینشوپینگ 

  دانشجویان دانشگاه لینشوپینگ می توانند در رشته های حقوق، علوم کامپیوتر، هنر و علوم انسانی، علوم اجتماعی، کسب و کار و اقتصاد، علوم حرکتی، مهندسی و تکنولوژی، سلامت، پزشکی و مراقبت های پزشکی، آموزش، علوم بیولوژی و روانشناسی به تحصیل بپردازند. بسیاری از زمینه های تحصیلی در این دانشگاه بین رشته ای است و دانشجویان می توانند در رشته هایی چون مدیریت صنعتی و مهندسی، مهندسی پزشکی، یا رشته های تحصیلی حاصل از ادغام اقتصاد، حقوق و رشته های زبان با یکدیگر تحصیل کنند. به همین ترتیب تحقیقات و پژوهش های بین رشته ای و نوین مختلفی نیز در این دانشگاه صورت می پذیرد که از جمله ی آنها می توان به تحقیقات در خصوص بیوالکترونیک زیستی، Disaster medicine اشاره کرد. همچنین چندین موسسه تحقیقاتی در لینشوپینگ وجود دارد که از دولت منابع مالی لازم برای انجام تحقیقات را دریافت می کنند و در پنج زمینه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تلفن های همراه، علم مواد، امنیت و مدیریت بحران، تحقیقات الکترونیکی و تحقیقات حمل و نقل فعالیت می کنند. در کنار همه ی دانشگاه لینشوپینگ دارای مراکز تحقیقاتی مختلفی است که درصدد تحریک دانشجویان برای انجام تحقیقات می باشند که در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است:

  • مرکز شنوایی و ناشنوایی
  • مرکز طب سوزنی (KcKM /Z)
  • مرکز برابری جنسیتی (GEXcel)
  • مرکز ملی تحقیق در خصوص سوپر کامپیوتر، ارائه دهنده منابع لازم برای ابرکامپیوترهای ملی
  • مرکز تحقیقات استراتژیک نورشوپینگ
  • مرکز تحقیقات مواد آلی کاربردی (Linnécentrum LiLI-NFM)

 

حرفه

 

موقعیت شغلی دانشگاه لینشوپینگ 

  دانشگاه لینشوپینگ از نظر رتبه بندی اشتغال پس از تحصیل، رتبه ای در محدوده ی ۵۰۰-۳۰۱ را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه از طریق همکاری با بزرگترین شبکه حرفه ای در اروپا (Graduateland) فرصت های شغلی مختلفی را در اختیار دانشجویان و فارغ التحصیلان خود قرار می دهد و دانشجویان این دانشگاه فرصت دسترسی به فرصت های شغلی روز و بین المللی را خواهند داشت. علاوه بر این دانشجویان این دانشگاه می توانند از فرصت های کارورزی و مشاغل تابستانی نیز بهره مند شوند.  

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *