دانشگاه موسسه سلطنتی فناوری سوئدRoyal Institute of technology(KTH) بزرگترین و معتبرترین دانشگاه فنی در کشور سوئد است. این دانشگاه دولتی که در سال ۱۸۲۷ تاسیس شد، دارای یک تاریخ غنی از ایده های پیشگام و نوآورانه است. شهرت جهانی KTHبه علت برتری در جذب دانشجویان از سراسر جهان است؛ به گونه ای که حدود ۱۳۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند. از این تعداد ۱۸ درصد دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند که نشان دهنده ی درصد بالای پذیرش دانشجویان بین المللی است.

سیستم آموزش دانشگاه رویال:

دانشجویان دانشگاه موسسه سلطنتی فناوری سوئد می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازند. در این دانشگاه در مقطع کارشناسی تنها رشته ی فناوری اطلاعات و ارتباطات به زبان انگلیسی ارائه می شود ولی در دوره ی کارشناسی ارشد، دانشجویان می توانند در ۶۰ رشته به زبان انگلیسی تحصیل کنند. همچنین دانشگاه KTH با همکاری سایر دانشگاه های برجسته در زمینه ی فناوری حدود ۱۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد به صورت مشترک ارائه می دهد که این امر امکان بهره مند شدن از اساتید سایر دانشگاه ها را برای دانشجویان فراهم می کند.

دانشگاه موسسه ی سلطنتی فناوری سوئد یکی از برترین دانشگاه های فناوری در سوئد و جهان است؛ به طوری که در رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال ۲۰۱۹ از منظر موسسه ی تایمز رتبه ی ۱۸۷ را به خود اختصاص داده است. همچنین این دانشگاه از نظر کیفیت آموزش رتبه ی ۳۷، تاثیرگذاری در جهان رتبه ی ۷، اثرگذاری در زمینه ی صنعت، نوآوری و زیرساخت ها رتبه ی ۳ و از نظر کار شایسته و رشد اقتصادی رتبه ی ۲ در بین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این دانشگاه KTH در زمینه ی مهندسی و تکنولوژی رتبه ی ۵۳ و علوم کامپیوتر رتبه ی ۵۴ را به خود اختصاص داده است که نشان دهنده ی نقطه ی قوت دانشگاه در زمینه ی رشته های تحصیلی است.

فرم ارزیابی تحصیلی

مزایای استفاده از فرم:
  • ثبت فرم ارزیابی بصورت رایگان و انلاین
  • امکان انتخاب چند کشور و رشته مورد علاقه جهت بررسی
  • بررسی شرایط شما توسط کارشناسان پذیرش تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان درخصوص شرایط پرونده شما برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • بررسی شرایط شما و خانواده توسط کارشناسان ویزای تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان ویزا در خصوص شرایط پرونده شما برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مدنظر
  • دریافت مشاور انلاین از کارشناسان ما پس از دریافت نتیجه فرم
  • دریافت مشاوره در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز هریک از دانشگاه های هدف
  • بهره مندی از مشاوره حضوری در دفتر تهران

+ اطلاعات بیشتر

درخواست فرم ارزیابی

  • تحصیل در نخستین دانشگاه صنعتی کشور سوئد
  • امکان برخورداری از فرصت تبادل دانشجویی در دانشگاه های شریک
  • امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا در دانشگاه KTH

 

تاریخچه

 

تاریخچه دانشگاه موسسه سلطنتی فناوری سوئد

  ریشه های دانشگاه موسسه فناوری سلطنتی سوئد به سال ۱۸۲۷ بازمی گردد که به عنوان یک موسسه ی تکنولوژی “Teknologiska Institutet” شروع به ارائه آموزش در زمینه ی موضوعات تکنولوژیکی کرد. در آن زمان روند صنعتی شدن جامعه در حال انجام بود و به همین دلیل تمرکز موسسه بر آموزش علمی در کنار تکنولوژی کاربردی بود.   در سال ۱۸۷۷ نام موسسه به Kungliga Tekniska Högskolan تغییر یافت که در زبان سوئدی به معنی دانشگاه موسسه ی تکنولوژی است و از این زمان فعالیت های تحقیقاتی سیستماتیک در این دانشگاه آغاز شد تا در نهایت در سال ۱۹۲۷ دانشگاه حق اعطای مدرک دکترا در زمینه ی فناوری را دریافت کرد.   KTH همیشه در حال رشد بوده است. در سال ۱۸۶۷ پنج شاخه اصلی تحصیل در این دانشگاه از جمله معدن، مهندسی مکانیک، تکنولوژی، مهندسی شیمی و مهندسی عمران تاسیس شد. سپس زمینه های تحصیلی دیگر به این مجموعه اضافه شد: معماری ساختمان در سال ۱۸۷۷، مهندسی برق در سال ۱۹۰۱، معماری دریایی در سال ۱۹۱۲، فیزیک سنجی و مهندسی در سال ۱۹۳۲، علوم کامپیوتری در سال ۱۹۸۳ و در نهایت اقتصاد صنعتی در سال ۱۹۹۰ که موجب شد دانشگاه به حالت فعلی خود درآید.

 

آموزش

 

سیستم آموزش دانشگاه موسسه سلطنتی فناوری سوئد

  دانشجویان دانشگاه موسسه سلطنتی فناوری سوئد می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازند. در این دانشگاه در مقطع کارشناسی تنها رشته ی فناوری اطلاعات و ارتباطات به زبان انگلیسی ارائه می شود ولی در دوره ی کارشناسی ارشد، دانشجویان می توانند در ۶۰ رشته به زبان انگلیسی تحصیل کنند. همچنین دانشگاه KTH با همکاری سایر دانشگاه های برجسته در زمینه ی فناوری حدود ۱۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد به صورت مشترک ارائه می دهد که این امر امکان بهره مند شدن از اساتید سایر دانشگاه ها را برای دانشجویان فراهم می کند.   دانشگاه موسسه ی سلطنتی فناوری سوئد یکی از برترین دانشگاه های فناوری در سوئد و جهان است؛ به طوری که در رتبه بندی دانشگاه های جهان در سال ۲۰۱۹ از منظر موسسه ی تایمز رتبه ی ۱۸۷ را به خود اختصاص داده است.   همچنین این دانشگاه از نظر کیفیت آموزش رتبه ی ۳۷، تاثیرگذاری در جهان رتبه ی ۷، اثرگذاری در زمینه ی صنعت، نوآوری و زیرساخت ها رتبه ی ۳ و از نظر کار شایسته و رشد اقتصادی رتبه ی ۲ در بین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است.   علاوه بر این دانشگاه KTH در زمینه ی مهندسی و تکنولوژی رتبه ی ۵۳ و علوم کامپیوتر رتبه ی ۵۴ را به خود اختصاص داده است که نشان دهنده ی نقطه ی قوت دانشگاه در زمینه ی رشته های تحصیلی است.

 

تحقیق

 

تحقیقات دانشگاه موسسه سلطنتی فناوری سوئد

  دانشجویان دانشگاه موسسه فناوری سلطنتی سوئد می توانند در رشته های هنر و علوم انسانی، علوم کامپیوتر، مهندسی و تکنولوژی، علوم حرکتی، مدیریت و اقتصاد، علوم بیولوژی، کشاورزی و جنگلداری به تحصیل بپردازند. این دانشگاه بزرگترین موسسه پژوهشی تکنولوژی در کشور سوئد و یکی از دانشگاه های مهم فنی و مهندسی در اروپا است. فعالیت های پژوهشی این دانشگاه به پنج مدرسه تقسیم می شود که هر کدام مسئول یک حوزه ی تحقیقاتی خاص است. این پنج مدرسه عبارتند از:

  • مدرسه معماری و محیط زیست: تحقیق KTH در حوزه معماری و محیط زیست بر ساخت جامعه پایدار در آینده تمرکز دارد. در این زمینه دانشگاه در خصوص چگونگی ساخت شهرها، ساختمان ها و زیرساخت ها، چگونگی ساخت موسسات و بهبود سیستم های نظارتی برای فراهم آوردن یک محیط زندگی و فرصت های خوب برای توسعه صنعت به تحقیق می پردازد.
  • مدرسه مهندسی صنایع و مدیریت: تحقیق در دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت در نهایت منجر به انتقال به صنعت سازگار با یک جامعه پایدار خواهد شد. تولید پایدار، مدل های جدید کسب و کار، سیستم های انرژی پایدار، فرآیندهای بازیافت، نوآوری و کارآفرینی بخش کوچکی از زمینه های تحقیقاتی این مدرسه است.
  • مدرسه مهندسی برق و علوم کامپیوتر: دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتری تحقیقات در زمینه مدیریت جهانی را انجام می دهد. تحقیق در زمینه علوم رایانه نظری، علوم کامپیوتر کاربردی، رباتیک، علوم پزشکی، نانو الکترونیک، شبکه های هوشمند، سیستم های حمل و نقل هوشمند، زیرساخت های امن، سیستم های کامپیوتری، فوتونیک، زیست شناسی محاسباتی، تکنولوژی رسانه، گفتار و ارتباطات موسیقی در این مدرسه صورت می پذیرد. تحقیق در زمینه مهندسی برق و علوم رایانه در این مدرسه از اعتبار بین المللی برخوردار است.
  • مدرسه علوم مهندسی شیمی، بیوتکنولوژی و بهداشت: تحقیقات KTH در زمینه علوم مهندسی در شیمی، بیوتکنولوژی و سلامت در زمینه های گسترده ای از سطح سلولی و مولکولی تا سیستم های پیچیده و زمینه های بهداشت، محیط، مواد و انرژی را در بر می گیرد. این مدرسه فعالیت های قابل توجهی در آزمایشگاه Life Scienceدارد و توسعه مرکز ملی علوم زیستی مولکولی دارد.

علاوه بر مدارس تحقیقاتی، در دانشگاه موسسه فناوری سلطنتی سوئد تحقیقات پایه به موازات تحقیقات کاربردی انجام می شود. به این منظور شش زمینه ی تحقیق در KTH تعریف شده است که عبارتند از:

  • دیجیتال
  • انرژی
  • تبدیلات صنعتی
  • فناوری Life Science
  • مواد
  • حمل و نقل

 

حرفه

 

موقعیت شغلی دانشگاه موسسه سلطنتی فناوری سوئد

  دانشگاه موسسه سلطنتی فناوری سوئد از نظر رتبه بندی اشتغال دانشجویان رتبه ی ۷۹ در بین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است که نشان دهنده ی شرایط مناسب کار پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان این دانشگاه است. دانشجویان این دانشگاه می توانند در خصوص CV، نوشتن رزومه، نحوه ی جستجوی شغل مورد علاقه و … از مشاورین حرفه ای دانشگاه در زمینه ی شغلی کمک بگیرند.   علاوه بر این دانشگاه به جهت همکاری با موسسات و سازمان های مختلف، فرصت های شغلی و کارورزی متنوعی را در اختیار دانشجویان و فارغ التحصیلان خود قرار می دهد. علاوه بر این دانشجویانی که از دانشگاه KTH فارغ التحصیل می شوند، طیف گسترده ای از دانش و مهارت های لازم برای ورود به بازار کار در هر دو بخش خصوصی و عمومی را دارند.   از جمله ی این مهارت ها، توانایی حل مسائل پیچیده، دیدگاه های سیستماتیک و تفکر انتقادی است که دانشجویان این دانشگاه را به یک کارمند ارزشمند در بسیاری از صنایع و سازمان ها تبدیل می کند.