دانشگاه هنرهای زیبای وین – Academy of Fine Arts Vienna یک دانشگاه دولتی است که بر آموزش هنر، تحقیقات علمی و کاربردی هنری در زمینه هنرهای زیبا تمرکز دارد. این دانشگاه که در سال ۱۶۸۸ در وین اتریش تاسیس شد، به عنوان قدیمی ترین دانشگاه هنر در مرکز اروپا شناخته می شود. آدولف هیتلر دو بار در سال های ۱۹۰۷ و ۱۹۰۸ برای پذیرش در این دانشگاه درخواست داده بود که رد شد. در این دانشگاه حدود ۱۴۰۰ دانشجو به تحصیل مشغول هستند که یک چهارم این دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد. درصد بالای پذیرش دانشجویان بین المللی نشان دهنده ی تنوع فرهنگی در این دانشگاه است.

سیستم آموزش دانشگاه هنرهای زیبای وین

دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبای وین می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازند. تنها تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه هنرهای زیبای وین به زبان انگلیسی است و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته ها عمدتا به زبان انگلیسی ارائه می شوند. آموزش و یادگیری در این دانشگاه اهمیت زیادی دارد؛ لذا از همان ابتدا تلاش می شود تا دانشجویان، زبان آموزان و تمرین کنندگان هنری بسیار خوبی باشند. به همین جهت اعضای هیئت علمی دانشگاه متشکل از هنرمندان برجسته و محققانی است که تدریس آنها بر اساس تجربه هنری و تجربه فردی است. افراد برجسته ای همچون گاتفرید هلن‌واین، هانس هولاین (طراح ویترین موزه های آبگینه و سفال تهران)، آلفرد هردلیچکا، اگون شیله، رودولف شیندلر و اوتو واگنر در این دانشگاه به تحصیل و تدریس پرداخته اند.

 دانشگاه هنرهای زیبای وین دارای ۶ دانشکده است که عبارتند از:

  • دانشکده هنر و معماری
  • دانشکده تئوری هنر و تحصیلات فرهنگی
  • دانشکده حفاظت، مرمت و بازسازی
  • دانشکده آموزش در زمینه ی هنر
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دانشکده علوم طبیعی و تکنولوژی در هنر

تحقیقات دانشگاه هنرهای زیبای وین

دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبای وین می توانند در رشته های طراحی، حفاظت و ترمیم، تاریخ هنر، تئوری علوم طبیعی، معماری، هنر نمایشی، آموزش هنر، مجسمه سازی، گرافیک، صنایع دستی، نساجی، هنر و رسانه های دیجیتال، نقاشی پرده های نمایشی، عکاسی و فیلم برداری و طراحی صحنه به تحصیل بپردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش های دیگر دانشگاه مراجعه کنید.

فرم ارزیابی تحصیلی

مزایای استفاده از فرم:
  • ثبت فرم ارزیابی بصورت رایگان و انلاین
  • امکان انتخاب چند کشور و رشته مورد علاقه جهت بررسی
  • بررسی شرایط شما توسط کارشناسان پذیرش تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان درخصوص شرایط پرونده شما برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • بررسی شرایط شما و خانواده توسط کارشناسان ویزای تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان ویزا در خصوص شرایط پرونده شما برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مدنظر
  • دریافت مشاور انلاین از کارشناسان ما پس از دریافت نتیجه فرم
  • دریافت مشاوره در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز هریک از دانشگاه های هدف
  • بهره مندی از مشاوره حضوری در دفتر تهران

+ اطلاعات بیشتر

درخواست فرم ارزیابی

  • تحصیل در برترین دانشگاه هنر در اتریش
  • بهره مند شدن از کلاس های درس اساتید برجسته
  • دامنه ی انتخاب وسیع دانشجویان برای رشته های تحصیلی مختلف

 

تاریخچه

 

تاریخچه دانشگاه هنرهای زیبای وین

  پیتر استودل، هنرمند محفل امپراتور لئوپولد اول در سال ۱۶۸۸ یک آکادمی خصوصی هنری افتتاح کرد. این آکادمی در سال ۱۶۹۲ توسط امپراطور لئوپلد اول به رسمیت شناخته شد. در سال ۱۷۱۴ هنگامی که پیتر استودل درگذشت، آکادمی به طور موقت بسته شد. مجددا در سال ۱۷۲۶ آکادمی به عنوان یک نهاد دولتی تحت نظر امپراطور چارلز ششم افتتاح شد. در آن زمان این آکادمی برنامه های نقاشی، مجسمه سازی، معماری و حکاکی را شامل می شد. در سال ۱۷۷۳ کتابخانه آکادمی که در ابتدا تنها شامل یک اتاق چاپ بود، گسترش یافت و در سال ۱۸۱۲ آکادمی به مقام هنری با امتیازات فراوان دست یافت. در سال ۱۸۷۲ آکادمی بر اساس فرمان امپراطور فرانسیس جوزف اول تبدیل به کالج شد و در سال ۱۹۲۰ بود که نخستین زنان به کالج راه یافتند. سرانجام در سال ۱۹۹۸ تحت قانون آکادمی هنر، دانشگاه هنرهای زیبای وین رسما شکل گرفت.

 

آموزش

 

آموزش دانشگاه هنرهای زیبای وین

  دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبای وین می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازند. تنها تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه هنرهای زیبای وین به زبان انگلیسی است و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته ها عمدتا به زبان انگلیسی ارائه می شوند. آموزش و یادگیری در این دانشگاه اهمیت زیادی دارد؛ لذا از همان ابتدا تلاش می شود تا دانشجویان، زبان آموزان و تمرین کنندگان هنری بسیار خوبی باشند. به همین جهت اعضای هیئت علمی دانشگاه متشکل از هنرمندان برجسته و محققانی است که تدریس آنها بر اساس تجربه هنری و تجربه فردی است. افراد برجسته ای همچون گاتفرید هلن‌واین، هانس هولاین (طراح ویترین موزه های آبگینه و سفال تهران)، آلفرد هردلیچکا، اگون شیله، رودولف شیندلر و اوتو واگنر در این دانشگاه به تحصیل و تدریس پرداخته اند. این دانشگاه دارای ۶ دانشکده است که عبارتند از:

  • دانشکده هنر و معماری
  • دانشکده تئوری هنر و تحصیلات فرهنگی
  • دانشکده حفاظت، مرمت و بازسازی
  • دانشکده آموزش در زمینه ی هنر
  • دانشکده هنرهای زیبا
  • دانشکده علوم طبیعی و تکنولوژی در هنر

کتابخانه دانشگاه شامل ۱۱۰،۰۰۰ جلد کتاب و حدود ۱۵۰،۰۰۰ نقاشی و چاپ است و کلیه این بخش ها برای عموم افراد قابل دسترسی است. علاوه بر این دانشگاه هنرهای زیبای وین، برنامه ای تحت عنوان “کشورهای جهان سوم” (کشورهای غیر اتحادیه اروپا) ارائه می دهد. طبق این برنامه هنرمندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند سه ماه در شهر وین اقامت کنند و از کارگاه های آموزشی و گفتگو با سایر هنرمندان بهره مند شوند. هدف این مرکز فراهم کردن فرصت برابر برای همه ی هنرمندان در کشورهای مختلف است. دانشگاه هنرهای زیبای وین از برنامه ای تحت عنوان Hertha Firnberg حمایت می کند. هدف این برنامه، حمایت از زنان در آغاز فعالیت حرفه ای و ارتقای جایگاه علمی آنان است.

 

تحقیق

 

تحقیقات دانشگاه هنرهای زیبای وین

  دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبای وین می توانند در رشته های طراحی، حفاظت و ترمیم، تاریخ هنر، تئوری علوم طبیعی، معماری، هنر نمایشی، آموزش هنر، مجسمه سازی، گرافیک، صنایع دستی، نساجی، هنر و رسانه های دیجیتال، نقاشی پرده های نمایشی، عکاسی و فیلم برداری و طراحی صحنه به تحصیل بپردازند. پروژه های متعدد تحقیقاتی در دانشگاه برگزار می شود و یک محیط تحریک کننده سرشار از بحث های هنری و فکری را برای دانشجویان ایجاد می کند. به ویژه زمینه های تحقیق هنری و تاریخ هنر، علوم طبیعی (تجزیه و تحلیل مواد) و پروژه های مرمت و بازسازی از جمله زمینه های تحقیقاتی مورد توجه در این دانشگاه است. دانشگاه هنرهای زیبای وین به دانشجویان فرصت تحقق بخشیدن به پروژه های پژوهشی خود را می دهد.

 

حرفه

 

موقعیت های شغلی دانشگاه هنرهای زیبای وین

  دانشگاه از طریق همکاری با مراکز و سازمان های مختلف، فرصت های شغلی متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد تا از این طریق امکان ورود به بازار کار را برای دانشجویان تسهیل کند. علاوه بر این دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبای وین می توانند دوره های مختلف کارآموزی را در این دانشگاه بگذرانند و مهارت های لازم برای ورود به بازار کار و تبدیل شدن به یک هنرمند برجسته را بدست آورند.

برچسب ها: Academy of Fine Arts Vienna, ادامه تحصیل در اتریش, ادامه تحصیل در دانشگاه هنرهای زیبای وین, تحصیل در Academy of Fine Arts Vienna, تحصیل در اتریش, تحصیل در دانشگاه هنرهای زیبای وین اتریش, تحصیل در شهر وین اتریش, تحقیقات دانشگاه هنرهای زیبای وین, دانشجویان دانشگاه هنرهای زیبای وین, دانشکده آموزش در زمینه ی هنر وین, دانشکده تئوری هنر و تحصیلات فرهنگی وین, دانشکده حفاظت, دانشکده علوم طبیعی و تکنولوژی در هنر وین, دانشکده های هنرهای زیبای وین اتریش, دانشکده هنر و معماری وین, دانشکده هنرهای زیبا وین, دانشگاه های اتریش, دانشگاه های دولتی اتریش, دانشگاه های دولتی وین, دانشگاه هنرهای زیبای وین, دانشگاه هنرهای زیبای وین - Academy of Fine Arts Vienna, دوره های دانشگاه هنرهای زیبای وین اتریش, رشته های دانشگاه هنرهای زیبای وین اتریش, شهریه Academy of Fine Arts Vienna, شهریه دانشگاه هنرهای زیبای وین اتریش, کلاس های دانشگاه هنرهای زیبای وین, مدارک مورد نیاز دانشگاه Academy of Fine Arts Vienna, مدرک زبان دانشگاه Academy of Fine Arts Vienna, مرمت و بازسازی وین, هزینه های تحصیل در اتریش, هزینه های تحصیل در دانشگاه های اتریش, هزینه های تحصیل در وین اتریش, هزینه های دانشگاه هنرهای زیبای وین اتریش