دانشگاه واترلو – University of Waterloo  یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در ایالت انتاریو کاناداست که در سال ۱۹۵۷ تاسیس شد. پردیس اصلی دانشگاه واترلو با وسعت ۴۰۴ هکتار در خیابان یونیورسیتی در مرکز فن آوری کانادا واقع شده و در طول ۲۵ سال گذشته به عنوان دانشگاه نوآور کانادا شناخته شده است. تلاش این دانشگاه در دهه آینده ایجاد یک آینده بهتر برای کانادا و جهان با حمایت از نوآوری و همکاری برای ایجاد راه حل های متناسب با نیازهای امروز و فردای جامعه ی بشری است.

در دانشگاه واترلو بیش از ۳۲۰۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که ۱۸ درصد از این دانشجویان را دانشجویان
بین المللی تشکیل می دهند. کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه واترلو ۱۴۷۱ نفر هستند که در بخش های
مختلف به ارائه خدمات مشغول می باشند.

سیستم آموزشی دانشگاه واترلو:

دانشجویان دانشگاه واترلو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در ۶ دانشکده به تحصیل مشغول هستند. بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز دانشگاه واترلو رتبه ای در محدوده ی ۲۵۰-۲۰۱ و بر اساس رتبه بندی موسسه QS رتبه ی ۱۶۳ را در بین دانشگاه های جهان کسب کرده است. بهترین رتبه در بین دانشکده های دانشگاه واترلو متعلق به دانشکده مهندسی و تکنولوژی است که نشان می دهد در میان سایر زمینه های تحصیلی، رشته های گرایش مهندسی و تکنولوژی از برتری برخوردار است. همچنین این دانشگاه در بین دانشگاه های تاثیرگذار در سال ۲۰۱۹ رتبه ی ۱۳ را از آن خود کرده است.

تحقیقات دانشگاه واترلو

همچنین دانشجویان دانشگاه واترلو در زمینه های مهندسی و تکنولوژی، هنر، علوم اجتماعی، مدیریت
و اقتصاد، علوم حرکتی، آموزش، علوم کامپیوتر، سلامت، پزشکی و مراقبت های پزشکی، روانشناسی،
بیولوژی و تربیت بدنی به تحصیل می پردازند.

دانشگاه واترلو یک دانشگاه پیشرو در زمینه ی پژوهش در کاناداست به طوری که ۲ کرسی از ۱۹
کرسی برتر استادی- پژوهشی و ۶۵ کرسی استادی  تحقیقاتی را به خود اختصاص داده است.

فرم ارزیابی تحصیلی

مزایای استفاده از فرم:
  • ثبت فرم ارزیابی بصورت رایگان و انلاین
  • امکان انتخاب چند کشور و رشته مورد علاقه جهت بررسی
  • بررسی شرایط شما توسط کارشناسان پذیرش تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان درخصوص شرایط پرونده شما برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • بررسی شرایط شما و خانواده توسط کارشناسان ویزای تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان ویزا در خصوص شرایط پرونده شما برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مدنظر
  • دریافت مشاور انلاین از کارشناسان ما پس از دریافت نتیجه فرم
  • دریافت مشاوره در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز هریک از دانشگاه های هدف
  • بهره مندی از مشاوره حضوری در دفتر تهران

+ اطلاعات بیشتر

درخواست فرم ارزیابی

  • تحصیل در دانشگاه با بیشترین تعداد دانشجویان ایرانی در مقطع تحصیلات تکمیلی
  • تحصیل در یکی از بزرگترین مراکز تجمع اساتید کوانتوم در جهان
  • امکان تحصیل در بزرگترین دانشکده ی فنی و مهندسی کانادا
  • اولین دارنده مرکز حرکت شناسی در جهان

 

تاریخچه

 

ریشه های دانشگاه واترلو به کالج واترلو، مرکز رشد معارف الهی که در سال ۱۹۲۵ در غرب انتاریو تاسیس شد، باز می گردد. جرالد هیگی رئیس دانشگاه واترلو در سال ۱۹۵۳ کالج واترلو را تاسیس کرد. در آن زمان کمک های دولت استانی مهم ترین منبع برای بودجه ی مورد نیاز ذانشگاه ها بود. ولی دولت انتاریو مشخص ساخت که بودجه ای به دانشگاه های مذهبی ارائه نمی دهد.   به دنبال این امر کالج واترلو تصمیم گرفت تا به عنوان یک کالج مجزا و غیروابسته به فعالیت خود ادامه دهد. پس از بحث های فراوان تصمیم گرفته شد در کلاس های کالج واترلو آموزش و فعالیت در هم آمیخته شود که این امر  سنگ بنای برنامه های کارورزی (co-op) در کالج واترلو شد. با ثبت نام نخستین دانشجویان در سال ۱۹۵۷ این کالج رسما شروع به فعالیت کرد.

 

آموزش

 

دانشجویان دانشگاه واترلو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در ۶ دانشکده به تحصیل مشغول هستند. بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز دانشگاه واترلو رتبه ای در محدوده ی ۲۵۰-۲۰۱ و بر اساس رتبه بندی موسسه QS رتبه ی ۱۶۳ را در بین دانشگاه های جهان کسب کرده است. بهترین رتبه در بین دانشکده های دانشگاه واترلو متعلق به دانشکده مهندسی و تکنولوژی است که نشان می دهد در میان سایر زمینه های تحصیلی، رشته های گرایش مهندسی و تکنولوژی از برتری برخوردار است. همچنین این دانشگاه در بین دانشگاه های تاثیرگذار در سال ۲۰۱۹ رتبه ی ۱۳ را از آن خود کرده است. دانشگاه واترلو به جهت برنامه های کارآموزی (Co-Op) دارای شهرت فراوانی است که برای دانشجویان امکان ادغام تجارب آموزشی و کار را فراهم می کند. در زمینه ی مدیریت اوقات فراغت نیز دانشگاه واترلو در میان دانشگاه های کانادا و آمریکا رتبه ی ۱۳ را دارد که از این منظر اولین رتبه بین دانشگاه های کانادا است. هسته ی اولیه شرکت های مختلفی نظیر: میپل سافت، پیام رسان کیک، وات کام به دانشگاه واترلو می رسد. همچنین رابرت ماندل برنده جایزه نوبل اقتصاد مدتی ریاست دانشکده اقتصاد دانشگاه ئاترلو را بر عهده داشته است.

 

تحقیق

 

دانشجویان دانشگاه واترلو در زمینه های مهندسی و تکنولوژی، هنر، علوم اجتماعی، مدیریت و اقتصاد، علوم حرکتی، آموزش، علوم کامپیوتر، سلامت، پزشکی و مراقبت های پزشکی، روانشناسی، بیولوژی و تربیت بدنی به تحصیل می پردازند. دانشگاه واترلو یک دانشگاه پیشرو در زمینه ی پژوهش در کاناداست به طوری که ۲ کرسی از ۱۹ کرسی برتر استادی- پژوهشی و ۶۵ کرسی استادی تحقیقاتی را به خود اختصاص داده است. اساتید مطرحی همچون گوردن کورمک، توسعه دهنده ی الگوریتم فشرده سازی دینامیک از استادان مطرح دانشگاه واترلو بوده است. خالق زبان برنامه نویسی پی اچ پی، راسموس لردورف نیز از دانشکده ی کامپیوتر دانشگاه واترلو فارغ التحصیل شده است. محققین این دانشگاه در زمینه های زیر به تحقیق و پژوهش می پردازند:

  • رفاه و کمبود
  • مسائل مربوط به نسل آینده کامپیوتر
  • تغییرات آب و هوا و شگفتی های طبیعی
  • تعامل انسان و ماشین
  • مطالعات مربوط به افزایش عمر

 

حرفه

 

دانشگاه واترلو از نظر فرصت های شغلی فارغ التحصیلان رتبه ی ۲۵ در بین دانشگاه های جهان را کسب کرده است. همچنین این دانشگاه از نظر ارتباط با گروه کارفرمایان پژوهشی و شرکای سازمانی نیز رتبه ی ۴ در میان دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است به گونه ای که سالانه ۲۰۰۰۰ شغل در استان انتاریو ایجاد می کند.   دانشگاه واترلو از طریق فراهم آوردن فرصت های شغلی بین المللی به فارغ التحصیلان امکان اشتغال در سایر کشورها را می دهد. همچنین از طریق ارتباط با کارفرمایان و مشارکت با سازمان ها امکان اشتغال در سازمان های مختلف خارج از دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد. مرکز شغلی دانشگاه واترلو نیز خدماتی نظیر مشاوره های حرفه ای در زمینه های شغلی و برگزاری کارگاه های آموزشی به دانشجویان این دانشگاه ارائه می دهد. حتی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه نیز می توانند از مشاوره های محرمانه برخوردار شوند.