دانشگاه وریج آمستردام –  Vrije Universiteit Amsterdam  (به اختصار VU) یک دانشگاه در آمستردام هلند است که در سال ۱۸۸۰ تأسیس شد و از جمله دانشگاه  های برتر دنیاست. VU یکی از دو دانشگاه بزرگ تحقیقاتی دولتی در کشور هلند است. ترجمه واقعی نام دانشگاه، “دانشگاه آزاد” است. منظور از “آزاد”، استقلال دانشگاه از دولت و کلیسای اصلاح شده هلند است. عمدتا این دانشگاه با نام VU شناخته می شود. این دانشگاه اگرچه به شکل خصوصی تاسیس شده است اما از سال ۱۹۷۰، از منابع مالی دولت بهره مند شده است.

دانشگاه وریج متشکل از حدود ۲۳۰۰۰ دانشجو است که ۸ درصد

از این دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد.

سیستم آموزشی دانشگاه وریج آمستردام :

دانشجویان دانشگاه وریج آمستردام در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در این دانشگاه

مشغول هستند. این دانشگاه از زمان تأسیس آن در سال ۱۸۸۰ به روش متمایز برای آموزش شناخته شده است.

دانشگاه VU به شدت به مردم و جامعه مرتبط است.

سبک آموزشی این دانشگاه را می توان دانشجو محور توصیف کرد: تشویق دانشجویان برای گسترش نظرات

و افق دید با تفکر مستقل و خلاقانه خود، نظرات خود را گسترش دهند. در این دانشگاه در هر فرصتی،

دانشجویان تشویق می شوند تا با استادان خود در گفتگوهای سازنده شرکت کنند.

بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز در سال ۲۰۱۹، دانشگاه وریج آمستردام در رتبه ی ۱۶۶ در بین دانشگاه های جهان واقع شده است. بهترین رتبه در بین رشته های این دانشگاه متعلق به علوم حرکتی و علوم کامپیوتر است. همچنین این دانشگاه از نظر ثاثیرگذاری در سال ۲۰۱۹ رتبه ی ۱۶ را کسب کرده است.

کتابخانه دانشگاه وریج آمستردام یک مجموعه نسبتا بزرگ شامل بیش از ۱،۰۰۰،۰۰۰ کتاب چاپ شده است.

این دانشگاه برای جذب دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد، بودجه ای به ارزش تقریبی ۱ میلیون

یورو در قالب بورسیه تحصیلی (VUFP) در نظر دارد.

فرم ارزیابی تحصیلی

مزایای استفاده از فرم:
  • ثبت فرم ارزیابی بصورت رایگان و انلاین
  • امکان انتخاب چند کشور و رشته مورد علاقه جهت بررسی
  • بررسی شرایط شما توسط کارشناسان پذیرش تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان درخصوص شرایط پرونده شما برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • بررسی شرایط شما و خانواده توسط کارشناسان ویزای تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان ویزا در خصوص شرایط پرونده شما برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مدنظر
  • دریافت مشاور انلاین از کارشناسان ما پس از دریافت نتیجه فرم
  • دریافت مشاوره در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز هریک از دانشگاه های هدف
  • بهره مندی از مشاوره حضوری در دفتر تهران

+ اطلاعات بیشتر

درخواست فرم ارزیابی

  • امکان تحصیل در رشته های آموزشی معتبر تایید شده از سوی سازمان اعتبار بخشی هلند
  • سهولت در رفت و آمد و نزدیکی به فرودگاه
  • امکان تحصیل در برنامه های کوتاه مدت تحصیلی (مدرسه ی تابستانی، مدرسه ی زمستانی، مدرسه زمستانی تحصیلات تکمیلی، برگزاری دوره های متوسطه تحصیلی)

 

تاریخچه

 

تاریخچه دانشگاه وریج آمستردام

    VU در سال ۱۸۸۰ توسط گروهی از مسیحیان ارتدوکس پروتستان به رهبری ابراهیم کایپر به عنوان اولین دانشگاه ارتدوکس پروتستان در هلند تاسیس شد. کایپر که جهان بینی وفلسفه اش تحت عنوان ” نئوکالوینیسم” در جهان معروف است، در فاصله سالهای ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۵ نخست وزیر هلند بود. او همچنین استاد الهیات در دانشگاه VU بود. این دانشگاه در ابتدا تنها در چند اتاق در کلیسای مبلغ اسکاتلندی در مرکز شهر آمستردام برگزار می شد. در اواخر قرن بیستم، کلیسای مبلغ اسکاتلندی برای تعداد روزافزون دانش آموزان بسیار کوچک بود و دانشگاه اولین ساختمان خود را خریداری کرد. در سال های بعد، دانشگاه ساختمان های بیشتری را در سراسر شهر به دست آورد. در سال ۱۹۰۵،VU  به طور رسمی مجوز دریافت کرد و حق قانونی را برای اعطای مدرک تحصیلی به دست آورد . بودجه ی این دانشگاه از طریق انجمن VU (سازمان مسیحی که توسط ابراهیم کوپر تاسیس شد) تامین می شد. در اواخر دهه ۱۹۶۰، دانشگاه از حمایت مالی بیش از ۲۰۰ هزار نفر برخوردار بود. به منظور تقویت تحقیقات علمی، مدیران دانشگاه تصمیم گرفتند برای تامین هزینه ها برای تبدیل شدن به یک دانشگاه های دولتی درخواست دهند و بدین منظور دیگر با استادان و دانشجویان غیر پروتستان مخالفت نمی کردند. در نتیجه تعداد دانش آموزان به طور قابل توجهی افزایش یافت. در اواخر دهه ۱۹۷۰، مؤسسه کوچک و نخبه گرای مسیحی ناپدید و به یک دانشگاه گسترده و مبتکرانه پژوهشی تبدیل شد که دارای دانشجویان در زمینه های گوناگون بود.

 

آموزش

 

سیستم آموزشی دانشگاه وریج آمستردام

    دانشجویان دانشگاه VU در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند. این دانشگاه از زمان تأسیس آن در سال ۱۸۸۰ به روش متمایز برای آموزش شناخته شده است. دانشگاه VU به شدت به مردم و جامعه مرتبط است. سبک آموزشی این دانشگاه را می توان دانشجو محور توصیف کرد: تشویق دانشجویان برای گسترش نظرات و افق دید با تفکر مستقل و خلاقانه خود، نظرات خود را گسترش دهند. در این دانشگاه در هر فرصتی، دانشجویان تشویق می شوند تا با استادان خود در گفتگوهای سازنده شرکت کنند. بر اساس رتبه بندی موسسه تایمز در سال ۲۰۱۹، دانشگاه VU در رتبه ی ۱۶۶ در بین دانشگاه های جهان واقع شده است. بهترین رتبه در بین رشته های این دانشگاه متعلق به علوم حرکتی و علوم کامپیوتر است. همچنین این دانشگاه از نظر ثاثیرگذاری در سال ۲۰۱۹ رتبه ی ۱۶ را کسب کرده است. کتابخانه دانشگاه وریج آمستردام یک مجموعه نسبتا بزرگ شامل بیش از ۱،۰۰۰،۰۰۰ کتاب چاپ شده است. این دانشگاه برای جذب دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد، بودجه ای به ارزش تقریبی ۱ میلیون یورو در قالب بورسیه تحصیلی (VUFP) در نظر دارد.

 

تحقیق

 

تحقیقات دانشگاه وریج آمستردام

    دانشجویان دانشگاه وریج در زمینه های هنر و علوم انسانی، مدیریت و اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم حرکتی، سلامت، پزشکی و مراقبت های پزشکی، روانشناسی، علوم کامپیوتر، آموزش، حقوق، کشاورزی و جنگلداری، علوم بیولوژی و تربیت بدنی به تحصیل بپردازند. چهار مضمون بین رشته ای به عنوان زمینه های اصلی تحقیق در دانشگاه وریج تعیین شده اند:

  • بهداشت و علوم انسانی؛
  • علم برای پایداری، پیوند پژوهش در زمینه ی اثرات دخالت انسان مانند تغییرات اقلیمی بر منابع ملی؛
  • ارتباط جهان، تمرکز بر تاثیر فناوری اطلاعات بر جامعه؛
  • خدمات حرفه ای با توجه به بخش کسب و کار و مالی و مسائلی مانند مسئولیت اجتماعی شرکت ها.

  این دانشگاه علاوه بر مراکز و برنامه های پژوهشی دانشکده ها، چندین موسسه پژوهشی بین رشته ای نیز دارد. از جمله:  

  • موسسه مولکول ها، داروها و سیستم های آمستردام (AIMMS):

این موسسه در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و متشکل از ۱۷ گروه تحقیقاتی در علوم دارویی، علوم زیستی، علوم زیستی محاسباتی و علوم مولکولی در VU است.   AIMMS بر سه برنامه تمرکز دارد: مکانیزم های مولکولی فرآیندهای بیولوژیکی، طراحی و مشخص کردن مولکول ها و داروها، بیومارکرها. این موسسه بر کشف نهاد های مولکولی جدید با استفاده از استراتژی های طراحی نوین، تجزیه و تحلیل و راهبرد پیشرفته زیست کاتالیزوری و سنتز تمرکز دارد. برنامه های این مرکز همچنین شامل تحقیق در رویکرد مکانیستی در زمینه دارو، اثرات داروئی و سمیت مواد درمانی برای ارزیابی اثر بخشی و تعادل ایمنی مولفه های مولکولی جدید به عنوان داروهای بالقوه و درمان بیماری های انتخاب شده است.

  • مرکز تغییرات جهانی آمستردام
  • موسسه تحقیقاتی فرهنگ، تاریخ و میراث (CLUE)
  • موسسه تحقیقاتی سلامت و مراقبت (EMGO)
  • موسسه علوم حرکتی آمستردام
  • مرکز سرطان دانشگاه وریج آمستردام (NL)
  • و …

  در سال ۲۰۱۲، شورای پژوهشی اروپا دو کمک هزینه مقدماتی و شش کمک هزینه  پیشرفته را به محققان VU اعطا کرد. همچنین در سال ۲۰۱۳، پروفسور پنک ووسن یکی از سه محققی بود که توانست جایزه اسپینوزا (بالاترین جایزه علمی در هلند) را بدست آورد.    

 

حرفه

 

فرصت شغلی دانشگاه وریج آمستردام

    دانشگاه وریج آمستردام از نظر فرصت های شغلی برای دانشجویان در رتبه ی ۵۰۰-۳۰۱ در بین دانشگاه های جهان واقع شده است. این دانشگاه خدمات مشاوره ای در خصوص چگونگی یافتن زمینه ی شغلی مورد علاقه و اطلاعات لازم در خصوص شروع به کار در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. همچنین دانشجویان رشته های مدیریت و اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد از فرصت کارآموزی پژوهشی شش ماهه در صنعت برخوردار هستند. در حال حاضر دانشجویان این دانشگاه در شرکت هایی مانند Shell و Accenture در کشورهایی همچون هلند، آلمان و ایالات متحده آمریکا دوره ی کارآموزی پژوهشی خود را می گذرانند و آمادگی لازم برای ورود حرفه ای به بازار کار را کسب می کنند.