دانشگاه پزشکی وین اتریش – Medical University of Vienna یک دانشگاه دولتی واقع در وین اتریش است. این دانشگاه جانشین دانشکده پزشکی دانشگاه وین است که در سال ۱۳۶۵ توسط رودلف چهارم، دوک اتریش تاسیس شد.

دانشگاه پزشکی وین یکی از قدیمی ترین مدارس پزشکی در جهان، قدیمی ترین مدرسه ی پزشکی در بین کشورهای آلمانی زبان و دومین دانشکده پزشکی امپراتوری روم مقدس، پس از دانشگاه چارلز پراگ است. در دانشگاه پزشکی وین اتریش بیش از ۷۰۰۰ دانشجو به تحصیل مشغول هستند که ۲۹ درصد از این دانشجویان را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کشور اتریش کلیک نمایید.

سیستم آموزش دانشگاه پزشکی وین

دانشجویان این دانشگاه می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازند. دانشگاه پزشکی وین بزرگترین سازمان پزشکی در اتریش و همچنین یکی از موسسات تحقیقاتی در سطح بالا در اروپا است.

این دانشگاه بزرگترین بیمارستان اروپا و بیمارستان دولتی وین را در اختیار دارد که دانشگاه پزشکی وین تمامی کارکنان این بیمارستان را فراهم می کند. این بیمارستان شامل ۳۱ کلینیک دانشگاهی و موسسه بالینی و ۱۲ دانشکده پزشکی- نظری است.

بیمارستان دولتی وین هر ساله حدود ۱۰۰۰۰۰ بیمار بستری و ۶۰۵۰۰۰ بیمار به صورت سرپایی را تحت مداوا قرار می دهد. علاوه بر این دانشگاه دارای ۸۴ بیمارستان آموزشی معتبر و دو بخش آموزشی است که از سال ۲۰۱۴، دانشجویان مقطع کارشناسی در سال آخر خود، یک دوره کارآموزی انجام می دهند.

تحقیقات دانشگاه پزشکی وین اتریش

دانشجویان دانشگاه پزشکی وین می توانند در دو زمینه ی پزشکی و دندانپزشکی در دوره ی کارشناسی به تحصیل بپردازند. طول دوره ی تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی شش سال و زبان آموزش نیز آلمانی است. اما انتظار می رود که دانشجویان به زبان انگلیسی مسلط باشند.

همچنین برای مقطع کارشناسی ارشد، فناوری اطلاعات پزشکی که ترکیب فناوری اطلاعات، تحقیقات پزشکی و زیست پزشکی است و ۱۸ گرایش دیگر و برای مقطع دکترا، ۱۶ گرایش مختلف در تحقیقات علوم پایه و ۱۰ گرایش در علوم پزشکی کاربردی ارائه می شود.

فرم ارزیابی تحصیلی

مزایای استفاده از فرم:
  • ثبت فرم ارزیابی بصورت رایگان و انلاین
  • امکان انتخاب چند کشور و رشته مورد علاقه جهت بررسی
  • بررسی شرایط شما توسط کارشناسان پذیرش تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان درخصوص شرایط پرونده شما برای دریافت پذیرش تحصیلی
  • بررسی شرایط شما و خانواده توسط کارشناسان ویزای تحصیلی
  • دریافت نتیجه بررسی و پیشنهادات، کارشناسان ویزا در خصوص شرایط پرونده شما برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مدنظر
  • دریافت مشاور انلاین از کارشناسان ما پس از دریافت نتیجه فرم
  • دریافت مشاوره در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز هریک از دانشگاه های هدف
  • بهره مندی از مشاوره حضوری در دفتر تهران

+ اطلاعات بیشتر

درخواست فرم ارزیابی

  • تحصیل در شهر وین، شهر ثبت شده از سوی یونسکو به عنوان میراث نامشهود جهان
  • پردیس دانشگاهی Josephinum ساخته شده در سال ۱۷۸۵ به عنوان یکی از مهم ترین نمونه های معماری نئوکلاسیک در وین
  • برخورداری از برنامه های و اقدامات ویژه برای تقویت و حمایت از زنان برای انتخاب در جایگاه های علمی

 

تاریخچه

 

 

آموزش

 

سیستم آموزش دانشگاه پزشکی وین

  دانشجویان این دانشگاه می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازند. دانشگاه پزشکی وین بزرگترین سازمان پزشکی در اتریش و همچنین یکی از موسسات تحقیقاتی در سطح بالا در اروپا است. این دانشگاه بزرگترین بیمارستان اروپا و بیمارستان دولتی وین را در اختیار دارد که دانشگاه پزشکی وین تمامی کارکنان این بیمارستان را فراهم می کند.   این بیمارستان شامل ۳۱ کلینیک دانشگاهی و موسسه بالینی و ۱۲ دانشکده پزشکی- نظری است. بیمارستان دولتی وین هر ساله حدود ۱۰۰۰۰۰ بیمار بستری و ۶۰۵۰۰۰ بیمار به صورت سرپایی را تحت مداوا قرار می دهد. علاوه بر این دانشگاه دارای ۸۴ بیمارستان آموزشی معتبر و دو بخش آموزشی است که از سال ۲۰۱۴، دانشجویان مقطع کارشناسی در سال آخر خود، یک دوره کارآموزی انجام می دهند. در رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس رتبه بندی موسسه ی تایمز، دانشگاه پزشکی وین در سال ۲۰۱۹ رتبه ای در محدوده ی ۱۲۵-۱۰۱ را بدست آورده است. همچنین این دانشگاه در بین دانشگاه های جوان جهان (کمتر از ۵۰ سال) رتبه ی ۳۸ در بین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است.   این دانشگاه که تا سال ۲۰۰۴ وابسته به دانشگاه وین بوده است هفت جایزه نوبل وابسته به دانشکده پزشکی دانشگاه وین را کسب کرده است. همچنین زیگموند فروید در این دانشگاه به عنوان پزشک و مدرس بیمارستان مشغول به کار بوده است.

 

تحقیق

 

 

تحقیقات دانشگاه پزشکی وین

  دانشجویان دانشگاه پزشکی وین می توانند در دو زمینه ی پزشکی و دندانپزشکی در دوره ی کارشناسی به تحصیل بپردازند. طول دوره ی تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی شش سال و زبان آموزش نیز آلمانی است. اما انتظار می رود که دانشجویان به زبان انگلیسی مسلط باشند. همچنین برای مقطع کارشناسی ارشد، فناوری اطلاعات پزشکی که ترکیب فناوری اطلاعات، تحقیقات پزشکی و زیست پزشکی است و ۱۸ گرایش دیگر و برای مقطع دکترا، ۱۶ گرایش مختلف در تحقیقات علوم پایه و ۱۰ گرایش در علوم پزشکی کاربردی ارائه می شود. این دانشگاه از جمله دانشگاه های برتر در زمینه ی تحقیقاتی در اتریش و اروپاست که نتایج تحقیقات در این دانشگاه از کیفیت بالایی برخوردار است. کشف سیستم ABO خون، انجام تحقیقات در زمینه فلج مغزی، آپنه و میکروسکوپی نوروآنتیومی از جمله نوآوری های این دانشگاه در زمینه ی تحقیقات است. همچنین مرکز تحقیقاتی این دانشگاه به محققان خود در خصوص انتخاب یک برنامه ی ارتقاء پژوهشی، مشاوره در خصوص بودجه بندی های پروژه، شرایط ارسال، پشتیبانی در حین اجرای پروژه و سازماندهی رویدادهای اطلاعاتی خدمات ارائه می دهد. کنسرسیوم های تحقیق متعدد با دانشگاه پزشکی وین متصل هستند و یا توسط کارشناسان این دانشگاه رهبری یا هماهنگ می شوند. دانشگاه پزشکی وین به عنوان یکی از مهمترین ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی زیست پزشکی، به جدیدترین نتایج تحقیقات عمل می کند. ایجاد دانش، انتقال دانش و استفاده از دانش به عنوان سه وظیفه مرکزی دانشگاه پزشکی وین تعریف شده است.

 

حرفه

 

 

فرصت های و موعیت های شغلی دانشگاه پزشکی وین

  در سال ۲۰۱۶ توافقنامه ای بین دانشگاه پزشکی وین، یکی از معتبرترین مدارس پزشکی در جهان و بیمارستان دولتی وین، یکی از مهم ترین بیمارستان های اروپا با هدف ایجاد شغل برای دانشجویان و یافتن راه حل برای چالش های آینده به امضا رسید. علاوه بر این دانشجویان دانشگاه پزشکی وین می توانند در زمینه های تحقیق و آموزش، خدمات بالینی و خدمات دانشگاه به اشتغال بپردازند. فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند در کلینیک های پزشکی این دانشگاه به عنوان کارمند و یا دستیار پزشکان استخدام شده و به فعالیت بپردازند. دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی با استفاده از دوره پیشرفت حرفه ای – کارآموزی کارشناسی ارشد و آموزش پیشرفته برای کارکنان می توانند در زمینه ی کاری خود توانمند شوند. دوره ی کارآموزی ممکن است بین دو تا دوازده ماه طول بکشد و فارغ التحصیلان می توانند در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایسلند، ترکیه، لیختن اشتاین و نروژ این دوره را به پایان برسانند.